Prejudecăţi primare şi secundare.

28 martie 2009 at 18:12 161 comentarii

La noi totul decurge pompieristic,trecem de la o extrema in alta:exageram cu evolutionismul, schimbam regimul si o dam pe bigotismul religios.” (inador, 26 martie, 2009, blogul lui Thor)

Cred că n-avem nevoie de definiţiile din Dex, ca să ştim că o prejudecată sau un stereotip e o idee fixă, deobicei rea, greşită sau nedreaptă, preluată fără a fi trecută prin filtrul gândirii, despre ceva sau cineva. Altfel spus, stereotipurile sunt idei preconcepute, clişee, în timp ce prejudecăţile sunt văzute ca sentimente iraţionale de frică şi neplăcere. Pot fi înţelese ca nişte filtre de protecţie împotriva avalanşei de informaţii care ne limitează opinia despre oameni, teorii şi realităţi. Chiar dacă unele sunt inofensive sau uneori, ca excepţie, necesare, rău e faptul că aceste informaţii primare devenite dogme sunt adesea eronate şi, mai ales, că nu se lasă analizate. Iar asta poate susţine persistenţa într-o gândire greşită. Modul de susţinere a unor stereotipuri, prejudecăţi, e adesea un mod de a sprijini şi perpetua minciuni. Promovarea unor argumente de sprijin pentru prejudecata respectivă în defavoarea altora va fi automat forţată, selectivă şi părtinitoare. Astfel o prejudecată sau un stereotip poate antrena o structură falsă şi un mod de gândire greşit. Înainte de a fi o falsificare a realităţii celorlalţi acest gen de minciuni reprezintă falsificarea propriei realităţi. Ceeace e extrem de greu de schimbat. Şi, fie că e vorba de un om, fie de o comunitate, această construcţie opresivă blochează creativitatea şi schimbarea spirituală reală. De unde vin prejudecăţile, însă? Şi cum sunt gestionate în comunitate? Evitând, acuma, în a eticheta ca neapărat rele sau bune, aş numi prejudecăţi primare, acele moşteniri cu care ne pomenim în minte şi ne petrecem în general, viaţa. Pe parcursul existenţei, acest tip de teren uman va avea frecvent  o afinitate caracteristică, intelectual vorbind, pentru „hrana nemestecată” . Cu cât terenul e mai îngrăşat cu prejudecăţi, cu atât afinitatea lui va fi mai mare pentru acumularea de prejudecăţi şi stereotipuri secundare. Terenul bine aprovizionat cu asemenea material şi avid de achiziţii prefabricate pe care le cumulează uneori până la saturaţie e predispus la o „gândire tehnologică” de utilizator în timp ce terenul mai curat ar trebui numit, poate, gândire artizanală sau, pe o treaptă mai înaltă, gândire creatoare. Posibil ca avansul gândirii „tehnologice” faţă de cealaltă să fie legat chiar de tehnologizarea vieţii noastre moderne, în mare măsură. Tehnologizare care ne scuteşte de multe eforturi fără ca această uşurare să contribuie la dezvoltarea gândirii creatoare a omului, altfel spus ceea ce îl ridică spiritual. Totalul achiziţiilor de acest fel, primare şi secundare, din spiritul unui om, bănuiesc, ocupă acel 95% nefuncţional, după cum se spune, din creierul uman, pe cale de a se transforma intr-un depozit insalubru şi supraaglomerat. Eliberarea de povara lor ar echivala cu o energie spirituală de mare valoare pentru orice om. Ar vizibiliza, între altele, grotescul comercianţilor politici ofertanţi de prefabricate de proastă calitate. Când acumularea de subcultură, inclusiv politică, atinge un punct critic însă, e posibil să declanşeze o indigestie spirituală cu reacţii imprevizibile de sorginte anarhică. Unii spuneau că aşa ceva e revoluţie. Alţii s-au folosit de ce credeau unii şi au rebrenduit piaţa cu mărfuri de sezon potrivite pentru normare şi standardizare mentală pe post de noi achiziţii! Putem spune fără să greşim că asta a echivalat cu deschiderea unor noi şcoli de manipulare mai insidioase şi mai agresive decât înainte de ’89. Şi atunci nu ne putem aştepta decât să continue rotaţia lumii în acelaşi plan, perfect orizontal. Poate pare paradoxal, dar eu cred singura ieşire din carcera prejudecăţilor, a stereotipurilor, a obişnuinţei de a suporta povara achiziţiilor secundare, e de găsit în gândirea eliberatoare, pusă voluntar şi conştient sub protecţia credinţei, a religiozităţii autentice.


Entry filed under: 7301634. Tags: , , , , , .

Selecţia naturală a speciilor. Electorală sau nu. Meşterul Manole construind Turnul Babel

161 comentarii Add your own

  • 1. bibliophyle  |  28 martie 2009 la 20:21

    @nora, salut
    Nimic de comentat. Nu lipseste nimic si nimic nu este in plus. poate doar un refren:

    „Singura ieşire din carcera prejudecăţilor, a stereotipurilor, a obişnuinţei de a suporta povara achiziţiilor secundare, o putem găsi în gândirea liberă pusă voluntar şi conştient sub protecţia credinţei, a religiozităţii autentice.”

    Apreciază

  • 2. noradamian  |  28 martie 2009 la 20:25

    bibliophyle,salut!

    Mi s-a parut un subiect putin dificil, dar necesar.
    😀

    Apreciază

  • 3. tibi  |  28 martie 2009 la 20:39

    servus

    Eu pina miine fac bine si ma abtzin ca nu sint tocmai sigur ca am intzeles bine, bine, textul si mai incepe si meciul peste citeva minute 🙂 .

    Apreciază

  • 4. noradamian  |  28 martie 2009 la 20:41

    servus tibi!

    Inteleg ca e evenimentul serii, meciul asta!
    O sa arunc si eu o privire
    😆

    Apreciază

  • 5. tibi  |  28 martie 2009 la 20:46

    nora

    eu cu fotbalul am terminat-o in urma cu 18-19 ani, cind am vazut pe mina cui a inceput. Dar la meciurile internatzionale, nu rezist. Asta E ! 🙂 .

    Apreciază

  • 6. tibi  |  28 martie 2009 la 20:47

    stii vorba aia : „eu sint mindru ca sint roman ca daca n-as fi mindru, TOT roman as fi ” 😀 !

    Apreciază

  • 7. orangeskorpion  |  28 martie 2009 la 20:54

    Salve. Nora,

    si daca n-am parte de protectia invocata de tine,
    sub a „cui” protectie pot sa ma ascund?
    Te asigur ca este posibila si alta cale
    🙂

    off topic:

    aceasta pianista sud coreeana pe mine m-a dat gata:

    Apreciază

  • 8. noradamian  |  28 martie 2009 la 20:56

    da, tibi,

    si daca nu suntem mandri, tot romani suntem 🙂

    Apreciază

  • 9. luminita  |  28 martie 2009 la 20:57

    ….ia te uita , ce serate muzicale sunt in acest atheneu …si ce acustica buna…..
    o sa mai vin , dupa meci.
    O seara minunata , melomanilor !

    Apreciază

  • 10. noradamian  |  28 martie 2009 la 21:00

    Salve o’ Skorpion,

    fiecare alege calea pe care o considera.
    Eu n-am descoperit alta, decat cea de care vorbesc mai sus…

    Se-mbogateste gradina cu muzica! Ce bine!
    Multumesc
    🙂

    Apreciază

  • 11. noradamian  |  28 martie 2009 la 21:01

    Multumesc, lumi!

    Muzica e on-topic la orice postare aici!
    🙂

    Apreciază

  • 12. luminita  |  28 martie 2009 la 21:06

    nora,
    cred ca in noaptea aceasta o sa stau de veghe pe blogul tau , daca-mi lasi cheile.
    Am atatea de recuperat , atatea postari necitite si atatea povesti de reluat….
    iar la zero tv e unul …catastrofic …seismolog de faima ….care a zis ca intr-o noapte de sambata va fi cutremur mare……si copiiii mei sunt amandoi la Bucuresti , intr-un bloc….si mi-e frica sa adorm, nici la meci nu ma mai uit.

    Apreciază

  • 13. tibi  |  28 martie 2009 la 21:09

    servus luminitza 🙂

    Apreciază

  • 14. tibi  |  28 martie 2009 la 21:12

    nora

    daca muzica e on-topic …

    Majesty – King of Kings and Lord of Lords! – Delirious?

    Apreciază

  • 15. noradamian  |  28 martie 2009 la 21:14

    lumi,
    ti le las cu mare placere!
    🙂
    Am si eu doi frati in Bucuresti. Unul este geofizician si face masuratori si predictii. E plauzibil cutremurul, toata lumea stie, dar de ce sa fie intr-o sambata…?Ala e ghicitor nu seismolog!

    Muzica face bine!
    O sa gasesti multe melodii faine de diferite genuri!A pus si riobin mai devreme o muzica minunata!
    La miezul noptii vine fini cu „miezonoptica” ! Numai surprize una si una!
    😆

    Apreciază

  • 16. noradamian  |  28 martie 2009 la 21:17

    tibi,

    am lasat fotbalul, ia sa vad cu ce ai venit!
    😆

    Apreciază

  • 17. orangeskorpion  |  28 martie 2009 la 21:17

    O’Nora,

    si totusi trebuie sa fii extraordinar sa poti cinta doar cu 4 degete de la doua miini, nu ti se pare?

    eu asa ceva nu am mai vazut….

    si ce moral are Heeah, micuta pianista…

    Apreciază

  • 18. tibi  |  28 martie 2009 la 21:28

    nora

    de acord cu tine :

    „Altfel spus, stereotipurile sunt idei preconcepute, clişee în timp ce prejudecăţile sunt văzute ca sentimente iraţionale de frică şi neplăcere. Pot fi înţelese ca nişte filtre de protecţie împotriva avalanşei de informaţii care ne limitează opinia despre oameni, teorii şi realităţi. ”

    Oare un astfel de antidot poate fi utilizabil ?

    OARE ???

    Apreciază

  • 19. luminita  |  28 martie 2009 la 21:31

    aaaaaaaaaaa,
    servus, tibi!
    tu erai?
    credeam ca e o coincidentza de nume.

    Apreciază

  • 20. inador  |  28 martie 2009 la 21:31

    O’Nora,

    gandirea „tehnologica”(cum ai denumit-o)intr-o lume a exploziei informationale nici n-ar fi o pacoste asa mare,daca nu s-ar cantona doar in plan orizontal ……si imbinata cu prejudecati si stereotipii n-ar ucide gandirea libera si ascensiunea spirituala pe verticala.

    Adanca meditatia ta!

    Apreciază

  • 21. noradamian  |  28 martie 2009 la 21:32

    O’Skorpion,

    pianista coreana m-a dat gata! N-am cuvinte!
    E greu de crezut ca poate exista asa ceva !
    😀

    Apreciază

  • 22. fini  |  28 martie 2009 la 21:33

    Legenda spune că vechii sciţi nu aveau altă teamă decât să nu cadă cerul pe ei, că pământul oricum îl simţeau sub picioare ferm.
    Cred că prin cultură, descendenţii sciţilor de odinioară, vor şti să se ridice spre cer, atunci nici cerul nu are să mai inspire teamă.

    Apreciază

  • 23. tibi  |  28 martie 2009 la 21:34

    daaaaaaaa @luminita

    eu sint ! 🙂

    Apreciază

  • 24. noradamian  |  28 martie 2009 la 21:35

    tibi,

    „Majesty – King of Kings and Lord of Lords!” O piesa imnica, dar foarte moderna! Mi-a placut.
    Extindem auditia la Retturn of Inocence
    Multumim!
    😀

    Apreciază

  • 25. noradamian  |  28 martie 2009 la 21:36

    inador,
    exact asta e sensul!
    Tu ai fost scanteiuta 😀

    Apreciază

  • 26. luminita  |  28 martie 2009 la 21:36

    nora,
    printr-o simpla fraza adresata dincolo dorei ne-ai vrajit si am venit aici si eu si ea !
    asta da magie !
    eu recunosc ca nu te mai vizitasem demult.

    Apreciază

  • 27. inador  |  28 martie 2009 la 21:37

    servus luminita,tibi,skorpi!

    numai lume buna.

    Apreciază

  • 28. inador  |  28 martie 2009 la 21:38

    Ma bucur si eu ca un copil cand imi ies scanteiute din neuronii mei personali.

    Apreciază

  • 29. noradamian  |  28 martie 2009 la 21:38

    fini,
    am auzit undeva de temerea vechilor sciti!

    Eu cred ca in adevarata credinta exista mai mult o temere de a nu supara pe Cineva care te iubeste 😀

    Apreciază

  • 30. noradamian  |  28 martie 2009 la 21:39

    magie muzicala de sambata seara, luminita … 😀

    Apreciază

  • 31. tibi  |  28 martie 2009 la 21:41

    servus
    @ dora 🙂

    cred ca de-abia asteptzi sa ne delectezi si tu cu o frumoasa postare muzicala … Si eu la fel !

    Apreciază

  • 32. tibi  |  28 martie 2009 la 21:48

    nora

    „acel 95% nefuncţional, după cum se spune, din creierul uman”,
    este din cite stiu eu, nefolosit !

    Daca intreg creierul uman ar putea fi folosit, capacitatea de invatzare ar fi probabil prea mare pentru intentzia ‘creatorului’ … 🙂

    Apreciază

  • 33. fini  |  28 martie 2009 la 21:50

    Tibi,

    compozitorul „Enigmei” este Michael Cretzu.Noi îi spunem Creţu, pentru că este român. Este un saxofonist de excepţie. Are o fiică în plină ascensiune. E una din marile speranţe vocale ale nemţilor. I-am văzut la „Naşul” în perioada Sărbătorilor de iarnă.

    Apreciază

  • 34. noradamian  |  28 martie 2009 la 21:55

    tibi,
    daca vrei sa vezi ce uimitoare resurse pot exista intr-o fiinta umana, du-te la adresa de You-tube, data de Skorpion, 7!

    Apreciază

  • 35. inador  |  28 martie 2009 la 21:57

    fini,

    deci aici stai in gradina norei….un loc plin de liniste si lumina.

    Apreciază

  • 36. tibi  |  28 martie 2009 la 21:57

    fini

    Stiam despre M. Cretzu ca este roman si daca nu ma insel prea tare, sotzia sa Sandra, parca, a fost principala solista a trupei „Arabesque” . Asa E ?

    Apreciază

  • 37. inador  |  28 martie 2009 la 22:02

    nora,in iubirea adevarata trebuie sa fi altruist ,sa dai si daca nu primesti nimic.

    Apreciază

  • 38. noradamian  |  28 martie 2009 la 22:03

    inador,

    asa e!
    Dar mai dansam si tango Milonga de vreo două-trei seri!
    😆

    Apreciază

  • 39. noradamian  |  28 martie 2009 la 22:04

    asta era raspuns pentru 35!
    😀

    Apreciază

  • 40. noradamian  |  28 martie 2009 la 22:05

    inador,
    iar iubirea de care spui nu-i prinsa in nici o teorie, demonstratie stiintifica!

    😀

    Apreciază

  • 41. tibi  |  28 martie 2009 la 22:11

    nora

    Am vizitat linck-ul pus de scorpion. Sint extrem de impresionat. !

    Apreciază

  • 42. inador  |  28 martie 2009 la 22:12

    Apreciază

  • 43. noradamian  |  28 martie 2009 la 22:18

    Inador,

    Frumoasa piesa! Dar si ce interpretare buna au pustoaicele!

    🙂

    Apreciază

  • 44. tibi  |  28 martie 2009 la 22:25

    indraznesc …

    Strauss – Radetzky March – Karajan

    Apreciază

  • 45. tibi  |  28 martie 2009 la 22:34

    si apropo @ nora

    despre capacitatzile minunate ale omului …

    SURDUL care a creat cea mai frumoasa muzica …

    Moonlight Sonata

    Apreciază

  • 46. noradamian  |  28 martie 2009 la 22:36

    Viena, Karajan, Neue Yahre1987!
    Parca a trecut o vesnicie de atunci…

    Apreciază

  • 47. tibi  |  28 martie 2009 la 22:38

    nora

    cred ca ai pe undeva o postare cu Beethoven, care nu a aparut.
    sonata lunii ..

    @skorpion

    Beethoven – Fur elise

    Apreciază

  • 48. tibi  |  28 martie 2009 la 22:39

    Noapte buna

    TUTUROR

    🙂

    Apreciază

  • 49. inador  |  28 martie 2009 la 22:41

    Din pacate m-am blocat dupa piesa muzicala.Am facut un slalom prin google,apoi woord. press si la tine.

    Apreciază

  • 50. inador  |  28 martie 2009 la 22:46

    nora,

    nu ti-am mai raspuns.Despre iubire se pot spune multe….toate duc la concluzia ca este egoista.S-ar putea sa exagerez,amintindu-mi totusi de unele cazuri de exceptie.de daruire fara a astepta reciprocitate.E un sentiment unic!

    Apreciază

  • 51. noradamian  |  28 martie 2009 la 22:49

    tibi,

    aveam una mai veche, dar trebuie sa dau de ea …

    Noapte buna!

    😀

    Apreciază

  • 52. inador  |  28 martie 2009 la 22:50

    Inainte de a merge sa ma cuibaresc in scutece,iti trimit un link,foarte drag mie,atat pentru muzica,cat si pentru actorul meu preferat.Sper sa reusesc.

    Apreciază

  • 53. noradamian  |  28 martie 2009 la 22:53

    inador,

    in limba greaca dragostea poarta mai multe nume:

    philia-dragostea filiala,
    eros- amorul
    agape- dragostea divina. In sens crestin aceea despre care ai spus ca e atruista

    😀

    Apreciază

  • 54. noradamian  |  28 martie 2009 la 22:55

    inador,

    Noapte buna!

    Ma duc la linkul cu Al Pacino!
    Multumesc 🙂

    Apreciază

  • 55. tibi  |  28 martie 2009 la 23:06

    nu ai intzeles @ nora 🙂

    Platforma mi-a respins postarea cu „Sonata lunii” – Beethoven .

    Spuneam acolo ca ‘geniul uman’ se manifesta indiferent de conditzii ; Beethoven a surzit pina la urma. Ei Si ? A creat cea mai frumoasa muzica din lumea asta … ( in afara de Bach – desigur 🙂 ) !

    Un filozof roman, spunea ca in filozofie intri pe unde vrei, ca pina la urma TOT la Kant ajungi. (Noica )

    Iar la muzica cred eu ca este la fel : pina la urma, TOT la Beethoven ajungi ..

    Apreciază

  • 56. noradamian  |  28 martie 2009 la 23:10

    Platforma de aici, tibi?
    I-auzi! O fi invidioasa!… 🙂

    Da, tibi! Harul invinge si conditiile vitrege care par insurmontabile!

    Apreciază

  • 57. turnofftheglory  |  28 martie 2009 la 23:23

    Nora scrii atat de sincer si de frumos.Avantajul portocaliilor sunt doamnele care ii sustin si in scris ca tine.Jos palaria.

    Apreciază

  • 58. noradamian  |  28 martie 2009 la 23:29

    Turnofftheglory,

    multumesc!
    Cred ca o sa fie incantate si celelalte doamne care vin pe aici!

    😆

    Apreciază

  • 59. noradamian  |  28 martie 2009 la 23:38

    tibi,

    O interpretare clasica. Cred ca asa o canta Beethoven, insusi!

    Noapte buna!
    🙂

    Apreciază

  • 60. orangeskorpion  |  28 martie 2009 la 23:39

    tibi,
    46

    DANKE!
    🙂

    Apreciază

  • 61. orangeskorpion  |  28 martie 2009 la 23:42

    Dora, cind am citit postarea ta no. 51, am avut un feeling ca urmeaza…..
    Al Pacino cu al sau Parfum de femeie…

    deschizind linkul de la no. 52 am gasit confirmarea gindurilor mele…

    sa inteleg ca incepem sa ne cunoastem noi intre noi, astia blogarii?
    🙂

    gute Nacht, tuturor!

    Apreciază

  • 62. noradamian  |  28 martie 2009 la 23:46

    Noapte buna,O’ skorpion!

    Muzica e un mediu bun pentru cunoastere, uneori chiar telepatica…
    Mi s-a intamplat tot legat de o postare a lui inador! 🙂

    Vad ca fini nu e prezenta la Miezonoptica!

    Apreciază

  • 63. fini  |  28 martie 2009 la 23:49

    MILONGA II

    Ursuletul pe arcuri

    Apreciază

  • 64. fini  |  28 martie 2009 la 23:51

    Apreciază

  • 65. noradamian  |  28 martie 2009 la 23:52

    fini,

    Te asteptam!
    😀

    Ma duc sa-l vad pe ursulet dansand Milonga!

    Apreciază

  • 66. fini  |  28 martie 2009 la 23:54

    Apreciază

  • 67. fini  |  29 martie 2009 la 00:00

    Nora,

    ce s-a întâmplat în lipsa mea?!
    Uite şi Gogolo!
    Cred că după atâtea vizite estă ruptă de oboseală.

    Apreciază

  • 68. noradamian  |  29 martie 2009 la 00:02

    fini,

    ce virtuozitate! Si atmosfera, pasiune!

    Mai am doua si abia pe urma ma duc la culcare!

    Noapte buna!

    😆

    Apreciază

  • 69. fini  |  29 martie 2009 la 00:05

    Tibi,

    Sandra este solista „Enigmei”.
    Ea este mama copilului lui M.Cretzu. Au fost o pereche de vis.

    Apreciază

  • 70. noradamian  |  29 martie 2009 la 00:05

    Sunt putintel, fini, dar
    a fost tare placut totul plus muzica buna si bine aleasa.

    😆

    Apreciază

  • 71. fini  |  29 martie 2009 la 00:06

    Nora, noapte bună!

    Apreciază

  • 72. noradamian  |  29 martie 2009 la 00:10

    Noapte buna, fini!
    😀

    Apreciază

  • 73. gabhry_el  |  29 martie 2009 la 04:00

    e linişte…
    mi-e şi teamă s-o sparg 🙂

    excelent scris
    cu o mică observaţie
    prejudecata nu este non-judecată, adică ceva dinafara judecăţii, sentiment sau afect, ci tot o judecată, dar una gata făcută, cum sunt idees recues ale lui Flaubert
    e inerţia gîndirii, fără masă, fără viteză – fără substanţă
    ambele sunt analoge reflexului condiţionat

    problema e că nu 95% din capacitatea neexploatată a creierului este structurat astfel, ci cei 5% – daţi în folosinţă omului statistic 🙂

    un ultim amendament: credinţa şi religiozitatea (că n-ai cum să verifici autenticitatea, nu?) au, şi ele, prejudecăţile şi stereotipurile lor
    😉

    Apreciază

  • 74. tibi  |  29 martie 2009 la 09:07

    M’neatza 🙂

    nora

    „…o prejudecată sau un stereotip poate antrena o structură falsă şi un mod de gândire greşit. Înainte de a fi o falsificare a realităţii celorlalţi, acest gen de minciuni reprezintă falsificarea propriei realităţi. Ceea ce e extrem de greu de schimbat. Şi fie că e vorba de un om, fie de o comunitate, această construcţie opresivă blochează creativitatea şi schimbarea spirituală reală. ”

    Din pacate, asa E. O minciuna repetata obsesiv, devine ADEVAR. Si in numele unui adevar fals, s-au petrecut toate atrocitatzile din istorie. Nu amintesc nici macar una. N-are rost … Cred insa, ca avem un antidot :
    O zi frumoasa a inceput, o zi frumoasa trebuie celebrata .
    Cred ca in acest fel, viatza poate si trebuia sa fie traita frumos …
    🙂

    Apreciază

  • 75. robin  |  29 martie 2009 la 11:31

    Deci cind am chef sa ascult muzica buna sa trec pe aici. Nora, sa-ti schimbi numele blogului: Gradina muzicala 🙂

    Apreciază

  • 76. fini  |  29 martie 2009 la 11:35

    Nora,

    nu ştiu ce este cu platforma ta, cred că se dă peste cap.
    Am descoperit la 55 o întrebare de-a lui Tibi, adresată mie. I-am răspuns, a apărut afişată şi acum a dispărut şi postarea lui Tibi şi a mea. 🙄 😯

    Apreciază

  • 77. tibi  |  29 martie 2009 la 11:44

    fini

    Intrebarea mea si raspunsul tau, se afla la postarea precedenta. Multzumesc ! 🙂

    Apreciază

  • 78. Riddick  |  29 martie 2009 la 11:47

    Noile generatii citesc din ce in ce mai putin literatura, si carti, in general, fiind mai expuse unor clisee mentale…

    Apreciază

  • 79. tibi  |  29 martie 2009 la 11:49

    Ameno-Era

    O zi minunata
    TUTUROR ! 🙂

    Apreciază

  • 80. tibi  |  29 martie 2009 la 11:54

    fini

    Inca una si ma duc :

    Enigma & Era – the child in us & sentence

    🙂

    Apreciază

  • 81. noradamian  |  29 martie 2009 la 12:33

    Salut all!

    😀

    Apreciază

  • 82. noradamian  |  29 martie 2009 la 13:00

    Gabhry_el,
    Asa cum mi se-ntampla adesea cand scriu sub un impuls, revenind asupra lui mai am de adaugat, sau, mai rar chiar de schimbat cate ceva!

    Ma bucur ca am zis, cu alte vorbe, fara sa stiu ce a zis si Flaubert precum si
    mai stiintific spus de tine,” inerţia gîndirii, fără masă, fără viteză – fără substanţă ambele sunt analoge reflexului condiţionat”. Cat despre „spatiul procentual”, nu ma pronunt, eu l-am evaluat indirect, ca proiectia( oarecum literara 🙂 a acestui tip de gandire asupra societatii in care traim.

    Apreciază

  • 83. noradamian  |  29 martie 2009 la 13:24

    tot gabhry_el, 76,

    „credinţa şi religiozitatea (că n-ai cum să verifici autenticitatea, nu?) au, şi ele, prejudecăţile şi stereotipurile lor”

    Chiar aici se cere spus inca ceva: Pe ” terenul bine aprovizionat cu asemenea material şi avid de achiziţii prefabricate pe care le cumulează uneori până la saturaţie, predispus la un asemenea mod de gandire (tehnologica am spus eu, inertiala ai spus tu) ORICE ajunge, se ” sclerozează” ,devine prejudecata secundara…Si totodata teren mai potrivit, pentru alta serie de achiziţii…
    Cel mai bun exemplu il avem in valurile ideologice ale ultimului secol si a ravagiilor pe care le-au produs!
    De fapt tot ce trece prin creierul omului, e vulnerabil la acest fenomen, inclusiv religiile ideologizate, politizate, sau, poate, excesiv institutionalizate. Raspunsul la „ideologizarea religiilor” fiind…ateismul!
    Personal nu ma-ndoiesc ca exista si autentic in credinta, atunci cand intelectul se supune unor instante ale binelui si adevarului.

    Mult mai simplu o spune apostolul Pavel in prima sa scrisoare adresata corintenilor 🙂

    Apreciază

  • 84. noradamian  |  29 martie 2009 la 13:32

    tibi,77
    pe diferite cai ajungem la constatari comune:
    „O minciuna repetata obsesiv, devine ADEVAR. Si in numele unui adevar fals, s-au petrecut toate atrocitatzile din istorie”

    Ma bucur ca am gasit si antidoturi pe care le impartasim 🙂

    Apreciază

  • 85. noradamian  |  29 martie 2009 la 13:37

    Robin,
    cum descopar cu placere ca gradina prieteni iubitori de muzică, apreciez propunerea!
    Gradina e (si) muzicala !

    😀

    Apreciază

  • 86. noradamian  |  29 martie 2009 la 13:40

    fini,

    am gasit si recuperat doar postarea lui tibi ( aparuse la spam) ! 🙂

    Apreciază

  • 87. noradamian  |  29 martie 2009 la 13:43

    Riddick,

    sunt o adversara neimpacata a cliseelor dar si a cultivatorilor de clisee!
    Daca am observat bine nici tu nu te-mpaci cu ei!
    😀

    Apreciază

  • 88. tibi  |  29 martie 2009 la 13:53

    nora & fini

    Am elucidat misterul postatarilor disparute : sint la postarea anterioara 🙂

    Apreciază

  • 89. turnofftheglory  |  29 martie 2009 la 14:19

    Nora cand ai terrabytes de informatie la dispozitie si confortul uman de cealalta parte alegi calea comoda, preiei informatia gata mestecata.E mai usor, mai comod sa accepti lucruri perfect logice, fara ati bate capul.Pe asta se mizeaza in propaganda nu pe minciuna.

    Apreciază

  • 90. fini  |  29 martie 2009 la 14:46

    Nora,
    la 86

    Credinţa şi religiozitatea este diferită la ţăran , faţă de orăşan.
    Ţăranul spune că bogăţia vine de la Dumnezeu. Pentru orăşan bogăţia vine din legile politice. Ţăranul aruncă sărăcia pe seama pământului, orăşanul o aruncă pe seama nedreptăţii sociale.Ţăranul are mare grijă să ţină sărbătorile şi posturile pentru a-l îmblânzi pe Dumnezeu, grija pricipală a orăşanului este să fie în rândul celor care dispun de împărţirea bunurilor.

    Apreciază

  • 91. inador  |  29 martie 2009 la 14:59

    Salut din coltisorul meu de Ardeal,selecta adunare 🙂

    @nora,de ce nu mi-ai aratat drumul spre gradina ta ….si m-ai privat de frumuseti ,de feeling cum zice skorpi? 🙂

    @skorpion,eu credeam ca ne cunoastem mai demult….ai insa dreptate:cand timpul lucreaza pentru noi,nu trebuie sa trecem pe langa el. 🙂

    @tibi:m-au trecut fiorii,a cata oara?,ascultand Sonata surdului.Notele la el au izvorat din interiorul sufletului.De ce nu putem asculta si nou de acelasi izvor? 🙂

    Apreciază

  • 92. inador  |  29 martie 2009 la 15:01

    @ fini:a fost o incantare sa ascult si sa vad MILONGA 🙂

    Apreciază

  • 93. noradamian  |  29 martie 2009 la 15:08

    turnofftheglory,

    e in firea lucrurilor alegerea drumului mai comod si a utilizarii unor lucruri puse de altii la dispozitia noastra! Eu am facut o trimitere la acest aspect, gandindu-ma, nu la faptul ca de fiecare data ar trebui sa reinventam roata, ci la nevoia de a ne proteja libertatea spirituala de diverse achizitii ( „non-judecati” cum le spune gabhry_el)cu efect anesteziant , de plafonare a spiritului…
    In general se recunoaste faptul ca in 2000 de ani am urcat pe o scara a progresului cunoasterii la inaltimi ametitoare, in total contrast(producator de dezechilibre) cu limitele spirituale …

    Apreciază

  • 94. noradamian  |  29 martie 2009 la 15:17

    inador, servus!
    surprizele muzicale ale lui fini au un registru larg si de deosebita calitate!
    Poti asculta de la „Toccata si Fuga lui Bach in catedrala de la US Naval Army, pâna la superbe variante de tango, cu dansatori celebri…
    Am impresia ca si in seara asta o sa vina cu ceva special…

    😀

    Apreciază

  • 95. noradamian  |  29 martie 2009 la 15:17

    tibi,
    servus!
    Totul se gaseste pana la urma 🙂

    Apreciază

  • 96. noradamian  |  29 martie 2009 la 15:21

    fini, 93,
    privind credinta si religiozitatea diferita a orasenilor si a taranilor, cred ca diferentele pe care le-ai observat tin exact de impurificarea lor cu diferite tipuri de prejudecati…
    🙂

    Apreciază

  • 97. tibi  |  29 martie 2009 la 15:30

    nora

    …”Pentru medievali existau si Ratziunea si Revelatzia, si lumea simtzurilor si Dumnezeu. Existau si partea de lume centrata pe pe Pamint si partea de lume centrata pe Dumnezeu, si vazutele si nevazutele.Nu le era usor sa concilieze aceste lumi, dar traiau in aceasta tensiune si parte din fertilitatea extraordinara a culturii medievale vine din faptul ca au reusit sa traiasca aceasta tensiune la o altitudine intelectuala care noua, oameni care am optat numai pentru partea din stinga a imaginii, ne scapa aproape in intregime. Noi am inlaturat aproape complet partea din dreapta a lumii si, de aceea, suntem capabili numai de creativitatea vazutelor, fiind aproape complet lipsitzi de sursa de creativitate a nevazutelor. Traim amputatzi.”

    H.R.- Patapievici / Ochii Beatricei / Humanitas.

    Sper ca citatul se incadreaza la ce ai spus in post 96 si mai sper ca daca nu ai citit aceasta carte inca, o sa-tzi placa atit in timpul dar si dupa lectura. 🙂

    Apreciază

  • 98. bibliophyle  |  29 martie 2009 la 15:30

    @nora salut, mai nimic am vrut eu sa fiu no-100 😆

    Apreciază

  • 99. tibi  |  29 martie 2009 la 15:31

    dora

    ma bucur tare mult ca tzi-a placut piesa 🙂 !

    Apreciază

  • 100. bibliophyle  |  29 martie 2009 la 15:31

    @tibi
    esti un uzurpator 😆

    Apreciază

  • 101. tibi  |  29 martie 2009 la 15:34

    @Teofil

    Nu fii nedrept ! Am facut si pe blogul tau prima suta, mai stii ? 😆

    Apreciază

  • 102. noradamian  |  29 martie 2009 la 15:35

    tibi,
    18, 82, 83,
    M. Cretzu: vine cu altceva in muzica.Farmec, o anume solemnitate plina de armonie… Se potriveste bine cu gradina! Multam 🙂

    Apreciază

  • 103. noradamian  |  29 martie 2009 la 15:38

    bibliophyle,
    salut!
    🙂
    vad ca n-ai reusit, poate randul viitor 🙂

    Apreciază

  • 104. inador  |  29 martie 2009 la 15:38

    @gogolo,servus si te salut din acelasi loc frumos din Ardeal! 🙂

    Stiu,nu este chiar asa de simplu sa desprinzi adevarul de minciuna.Poti fi comprehensiv si totusi sa-ti scape esenta,care le desparte.Pe logica perfecta se bazeaza propaganda?N-as crede!….in ciuda antinomiei filosofice care accepta demonstratia logica a ambelor teorii aflate in disputa.Punctul forte in demonstrarea adevarului consta in argumente ce tin de evidenta(nu speculatie),de obiectivitatea.Adevarul se afla mereu intre limite precise -eroarea,minciuna,propaganda -n-au hotare. 🙂

    Apreciază

  • 105. noradamian  |  29 martie 2009 la 15:39

    …dar vreau sa-ti spun ca eu niciodata, pe nici un blog, n-am nimerit… !
    🙂

    Apreciază

  • 106. tibi  |  29 martie 2009 la 15:40

    nora

    Tot ce am facut a fost sa impartasesc o parte din muzica pe care eu o consider buna si foarte buna. Imi pare bine ca am gasit audientza 🙂 cu ea !

    Apreciază

  • 107. noradamian  |  29 martie 2009 la 15:43

    inador,
    „Adevarul se afla mereu intre limite precise -eroarea,minciuna,propaganda -n-au hotare.” Bine spus!
    Chiar daca nu deosebim totdeauna adevarul de minciuna, e important sa-l cautam!… 🙂

    Apreciază

  • 108. tibi  |  29 martie 2009 la 15:44

    @dora & ALL

    ♫ V.S. Goran Bregović – Arizona Dream Soundtrack [Nice]

    Apreciază

  • 109. noradamian  |  29 martie 2009 la 15:45

    tibi,
    multumesc! Apreciez si citatul din Patapievici!…
    🙂

    Apreciază

  • 110. tibi  |  29 martie 2009 la 15:54

    nora

    incep sa ma simt jenat pentru atitea laude. 😳 .

    Dar, multzumesc frumos. 🙂

    Apreciază

  • 111. orangeskorpion  |  29 martie 2009 la 15:55

    ANDREI PLESU, 16 martie 2009, Bucureşti

    S-au înmulţit, în perimetrul vieţii creştine, inchizitorii. Personaje sumbre, cu judecată tranşantă, siguri de dreptatea lor şi de îndreptăţirea pe care le-o dă certficatul de „drept-credincios“. Vorbesc în numele lui Dumnezeu, anticipează Judecata de Apoi trimiţîndu-te, antum, în iad, te ceartă, te supraveghează, te somează să te aliniezi unei conformităţi pe care o decretează drept absolută. E ceea ce mi s-a părut că pot numi fracţiunea musulmană a ortodoxiei. În preajma reprezentanţilor ei, te cuprinde o difuză nelinişte. N-ai nici o şansă. Tu, păcătosul, ai de dat socoteală unor soldaţi intransigenţi ai credinţei, unui soi de Gestapo al dogmei. Credeai că a fi creştin e a sluji o religie a iubirii, a compasiunii, a bucuriei mîntuitoare. Credeai că smerenia, îngăduinţa, iertarea sînt conceptele cheie ale credinţei tale. Credeai că e ceva de învăţat din curajul hristic de a sta la masă cu vameşii, de a lua apărarea hoţilor şi a tîrfelor, de a opune leviţilor modelul „bunului samaritean“. Dar te-ai înşelat.

    Ortodocşii musulmani au drept singură ocupaţie judecarea aproapelui, rigorismul literalist, disciplina militară. Sînt euforici ori de cîte ori au ocazia să dea de pămînt cu „deviaţioniştii“, cu „neîmbisericiţii“, cu toţi cei care nu idolatrizează patria şi neamul. Palizi şi insinuanţi, ei sînt mereu cei care ştiu, care gîndesc corect, care au drept de viaţă şi de moarte asupra con-cetăţenilor lor. Trebuie să-ţi fie frică de ei mai mult decît de Domnul. Siguranţa de sine e marea lor performanţă, alături de îngheţul inimii. Trăiesc în voluptatea juridicului şi a măsurilor punitive. Sînt trezorierii justeţii, cavalerii militanţi ai unei înregimentări care se poate dispensa oricînd de atributele libertăţii.

    Fireşte, ortodocşii musulmani nu sînt o tabără omogenă. Printre ei sînt şi spirite barbare, monumente de prostie pioasă, caftangii cu psihologie de gaşcă, dar şi spirite mai subtile, cu referinţe culturale bine asimilate, buni scriitori, buni dialecticieni. Şi unii, şi alţii au însă în comun încruntătura. Inapetenţa pentru surîs. Furia lor apologetică are un singur efect garantat: scuipi în sîn şi te îndepărtezi, temător, şi de ei, şi de schimonoseala pe care o dau drept doctrină creştină. P.S. N-aş vrea să aduc, prin rîndurile de mai sus, nici o ofensă unei religii sau alteia. Nu toţi ortodocşii au apucături „musulmane“ şi nu toţi musulmanii sînt fioroşi.

    Septembrie 1993, Kyoto

    Interogaţie japoneză: Cum e mai bine să fii? Ca piatra, care reţine pe termen lung toate impresiile primite? Ca apa, care nu reţine nimic? Sau ca nisipul, care reţine orice urmă, dar o pierde foarte repede? Răspunsul european: ca nisipul – impresionabilitate + inconstanţă. Răspunsul japonez: ca apa – a oglindi totul, a nu te lăsa confiscat de nimic. Singura analogie pentru piatră e Însuşi Dumnezeu: în El se înscrie fiecare gest al umanităţii. Dumnezeu e sursa şi memoria lumii create, receptacolul muntos al tuturor tribulaţiilor noastre. Cîteva dintre temele unui profesor japonez de buddhism Zen: Proba ultimă că ai înţeles e să constaţi că ai înţeles cu corpul, nu cu intelectul. După ce l-ai practicat tenace, efortul mental trebuie anulat. Clopotele dintr-o mînăstire trebuie să însoţească, în contrapunct, momentele zilei: noaptea trebuie să auzi un sunet înalt, deschis, luminos, iar ziua – un sunet de gong nocturn, greu, baritonal. A acoperi bine suprafeţele… A le percepe şi realiza profunzimea. Ceremonia ceaiului nivelează ierarhiile sociale: le aduce în plan. Cei care servesc la masă se deplasează alunecînd lin, în genunchi, pe orizontală. Dulciurile, cu omogenitatea lor compactă, sînt şi ele „orizontale“, fără straturi, fără supraetajări. Unanimitatea doctrinei e, de asemenea, o expresie a orizontalităţii consimţite.

    Apreciază

  • 112. inador  |  29 martie 2009 la 16:02

    @tibi,mare pishicher esti! Asta e pretul iertarii? De fapt ce vorbesc eu?

    Pe noi doi mereu muzica ne-a unit…..vorbele….azi sunt si maine nu!

    Apreciază

  • 113. noradamian  |  29 martie 2009 la 16:04

    Inador, multumesc!
    🙂
    tibi, toata lumea care vine cu ceva bun pentr ceilalti, merita multumiri!
    🙂

    Apreciază

  • 114. noradamian  |  29 martie 2009 la 16:19

    O’Skorpion,
    credinta sau necredinta e „O sau 1″. Sistem binar. (Theophyle, cred, o defineste in acesti termeni). O ai, sau nu.Adica e ceva fundamental. Numai ca fundamentalismul din pacate, a fost asociat doar cu credinta legalista, sumbra, inchizitoriala, neagra, idolatra O credinta in…Rau! ( Dumnezeu dupa chipul omului, nu omul dupa cel al lui Dumnezeu) Cand spui fundamentalism te gandesti, prin urmare , la fundamentul urii, excluzand ca exista si un fundament al dragostei (Agape), despre care am mai pomenit.Fundamentalismele urii si intolerantei,sunt lucraturi umane potrivite perfect cu ceea ce numeam prejudecati! Prejudecati care atrag alte asemenea” achizitii secundare”( cum ar fi ideologiiile ateiste: nazism, marxism, comunism, politically correcteness). Discernamantul, nu e colectiv, nu e de impus, e la alegerea individuala a fiecarui om. Asa si trebuie sa fie.
    🙂

    Apreciază

  • 115. luminita  |  29 martie 2009 la 16:20

    Mai , da’ vad ca recitalurile continua la voi….
    Sunteti inepuizabili !
    O duminica placuta !

    Apreciază

  • 116. noradamian  |  29 martie 2009 la 16:22

    servus lumi!
    asemenea!

    🙂

    Apreciază

  • 117. inador  |  29 martie 2009 la 16:28

    skorpion,

    d-l Plesu ,fie ca sta la taclale,fie vorbeste cu sine insusi este mereu surpinzator.Imi face impresia ca ne viziteaza si pe noi (in livada) si poate si aici in gradina si ne raspunde dilemelor cu aerul sau de parinte grijuliu.

    Asta, de exemplu, cu referire la cei „mereu intaratati”,fara putinta de a „surade”…..incluzand si ateii si orodoscii”musulmani”. 🙂

    Apreciază

  • 118. inador  |  29 martie 2009 la 16:37

    tibi,

    fara iertaciuni in genunchi! Eu nici nu te-am exclus niciodata din suflet. 😆

    Apreciază

  • 119. inador  |  29 martie 2009 la 16:43

    Apreciază

  • 120. inador  |  29 martie 2009 la 16:44

    126 este pentru tinerii furiosi…..dar inimosi! 😆

    Apreciază

  • 121. tibi  |  29 martie 2009 la 16:51

    dora

    multzumesc.
    Problema mea cea mai mare este faptul ca uneori parca am limba batuta in cuie .Una vreau sa spun si alta iese dintre slovele mele. 😦 .

    Apreciază

  • 122. inador  |  29 martie 2009 la 17:24

    Radeti cu Emir Kusturica

    Apreciază

  • 123. inador  |  29 martie 2009 la 17:29

    tibi,

    din care asta s-au suparat prietenii?Eu nici nu stiu exact despre ce a fost vorba.

    Recunoaste si tu:n-am meritat acel „out” numai pentru ca am avut alta opinie.Injuriile mi s-au pus in carca degeaba,nu erau cuvintele mele.Imi pare rau ca acolo cineva ….mesteca ….ceva gretzos.Sper ca sti la cine ma refer.O iert si pe ea daca nu ne m-ai ciocnim. 🙂

    Apreciază

  • 124. inador  |  29 martie 2009 la 17:29

    cauza.scuze!

    Apreciază

  • 125. inador  |  29 martie 2009 la 17:31

    Se intampa ca una sa gandesti si alta sa-ti iasa pe gura.Crezi ca cineva e scutit de asa ceva? 😆

    Apreciază

  • 126. tibi  |  29 martie 2009 la 17:41

    dora

    Nimeni nu merita intotdeauna ce i se intimpla. Dar, hai sa depasim momentul. Bine ? Blogul acesta e prea frumos … 🙂

    Apreciază

  • 127. inador  |  29 martie 2009 la 17:46

    Kusturica -tango sub bombe .

    Apreciază

  • 128. inador  |  29 martie 2009 la 17:49

    tibi,

    ai dreptate,dar poti sa te impaci cu gandul nedreptatii? Eu eram ultima care sa patimesc asa ceva.

    Hai sa ne bucuram de linistea de aici! 😆

    Apreciază

  • 129. inador  |  29 martie 2009 la 17:57

    Apreciază

  • 130. inador  |  29 martie 2009 la 17:59

    Tibi,sa-mi spui daca ti-a placut. 🙂

    Apreciază

  • 131. tibi  |  29 martie 2009 la 18:14

    dora

    Cum sa nu-mi placa ? Cui poate sa nu-i placa tema din „Romeo si
    Julieta” ? Iar Rieu o interpreteaza divin ! 🙂 Multzumesc frumos !!!

    Apreciază

  • 132. inador  |  29 martie 2009 la 18:18

    Apreciază

  • 133. tibi  |  29 martie 2009 la 18:21

    dora

    Vad ca tzi-ai propus sa ma omori cu zile 🙂 ! Nici nu stii ce mi-ai facut cu ‘silent night’ …

    Apreciază

  • 134. inador  |  29 martie 2009 la 18:23

    tibi,

    sti,inainte de a intelege cuvintele, am perceput muzica.Tata avea mereu grija sa ma linisteasca cu vioara lui cand deveneam agitata.De aunci, sunetul viorii(si nu numai) ma sensibilizeaza si uit de banalitatile ce ma inconjoara.:)

    Apreciază

  • 135. inador  |  29 martie 2009 la 18:24

    Vezi pe ce taram spiritele se intalnesc? 😆

    Apreciază

  • 136. inador  |  29 martie 2009 la 18:27

    Ma bucur ca am patruns in ungherul tau intim.Nu-l profanez,din contra,ma alatur lui…. 🙂 Asa cum faci si tu de alfel. . 😆

    Apreciază

  • 137. tibi  |  29 martie 2009 la 18:35

    Vad dora, vad ! 🙂

    In afara de orga, care ma face pur si simplu sa incremenesc atunci cind o ascult, vioara ma predispune la visare si la confort interior deplin. Tu nu ai cum sa profanezi ceva, indiferent ce, pentru ca structura ta sufleteasca nu-tzi permite lucrul acesta .

    Apreciază

  • 138. inador  |  29 martie 2009 la 18:36

    Tie iti place mai mult pianul.

    Apreciază

  • 139. tibi  |  29 martie 2009 la 18:40

    Mai exact, imi place cum interpreteaza cu maxima sensibilitate Claiderman ,piese celebre, care au intrat in casa sufletului meu … 🙂

    Apreciază

  • 140. inador  |  29 martie 2009 la 18:42

    Apreciază

  • 141. inador  |  29 martie 2009 la 18:43

    147 era pentru tine!

    Apreciază

  • 142. inador  |  29 martie 2009 la 18:45

    Sunt obligata sa cobor la cele lumesti.Jumatatea mea striga ca-i foame.

    Revin!!! 😆

    Apreciază

  • 143. tibi  |  29 martie 2009 la 18:50

    Danke Dora !

    Bach la vioara este EXTRAORDINAR !

    Apreciază

  • 144. tibi  |  29 martie 2009 la 18:52

    dora

    Eh … cele lumesti 🙂 . Constringatoare uneori, dar necesare … 🙂

    OK ! Pe mai tirziu. Cred ca am cam acaparat blogul acesta noi doi …

    Apreciază

  • 145. tibi  |  29 martie 2009 la 19:25

    Scuze nora

    pentru faptul ca tzi-am cam masacrat tema cu fanteziile noastre muzicale …

    Apreciază

  • 146. noradamian  |  29 martie 2009 la 21:43

    Salut!

    ma bucur ca v-ati simtit bine!
    Pe mine sa ma scuzati, ca am ceva probleme.

    O sa recuperez,insa, vad ca sunt pe sus piese bune, neaparat de ascultat…
    🙂

    Apreciază

  • 147. fini  |  29 martie 2009 la 22:20

    Perechea „DOI ÎNTR-UNUL”.

    Apreciază

  • 148. fini  |  29 martie 2009 la 22:22

    Apreciază

  • 149. fini  |  29 martie 2009 la 22:28

    Apreciază

  • 150. fini  |  29 martie 2009 la 22:29

    Apreciază

  • 151. noradamian  |  29 martie 2009 la 22:35

    Salut, fini,

    Ma duc sa-mi iau portia de serotonina!

    Multumesc!

    Noapte buna!
    😆

    Apreciază

  • 152. fini  |  29 martie 2009 la 22:36

    Salut Grădinarii!

    Astăzi aveţi o perche de vis. Cu asta se terimă Milonga Norei.
    Aţi făcut ceva treabă prin Grădină. Dacă o ţineţi tot aşa, se va aştere covor de flori.
    Eu am fost hai -hui şi mi-a fost bine.
    Abia mai înainte am aflat că s-a schimbat ora.

    Apreciază

  • 153. fini  |  29 martie 2009 la 22:36

    Noapte bună tuturor!

    Apreciază

  • 154. orangeskorpion  |  29 martie 2009 la 22:38

    salve, gradinari si gradinarite!

    o saptamina superba va doresc!

    Nora………………

    Apreciază

  • 155. noradamian  |  29 martie 2009 la 22:40

    Noapte buna Skorpion!
    Noapte buna tuturor!

    😆

    Apreciază

  • 156. inador  |  30 martie 2009 la 10:40

    Buna ziua nora.

    Ne provoci si azi cu ceva de soi?

    Apreciază

  • 157. noradamian  |  30 martie 2009 la 11:26

    ina,

    servus! Multumesc de intrebare!

    Niste necazuri aparute ieri, la care insa ma asteptam( cineva din familie grav bolnav) s-ar putea sa-mi ocupe o parte din timpul obisnuit!
    O sa postez, insa( eventual o reluare, ceva de interes, insa, cu invitatia pentru voi, de a nu lasa locul parasit, chiar daca o sa apar mai rar…

    Apreciază

  • 158. fini  |  30 martie 2009 la 15:05

    Nora servus,

    Eu voi veni să fac ceaiul sau cafalele.
    Grădinarii sper să arunce sămânţa şi să aibă grijă să nu uite şi bulbii.
    Se apropie Sărbătorile!
    Stai liniştită şi mai vino să ne vezi. Sper să fie o situaţie pasageră.

    Apreciază

  • 159. dora  |  16 aprilie 2009 la 16:30

    Servus fini!

    Vin si eu la cate o cafeluta.Din pacate n-am nici eu timp.Sunt de sarbatori veniti copiii din Nemtia si ce ma trag toata ziua……dar sunt asa scumpe si mi-a fost tare dor de ele.

    Si il mai am pe socrul meu ,batran si imobilizat in carucior.Sta la el acasa,nu vrea sa stea cu noi.Sotul meu merge zilnic sa-i duca mancare,sa-l imbaieze si altele.Am fost cu fiica mea sa-i facem curatenie de Paste.Deci supraaglomerata.

    Apreciază

  • 160. dora  |  17 aprilie 2009 la 11:16

    nora servus!

    N-ai mai intrat pe aici.

    Nici eu n-am timp de comentarii elaborate in livada ca,nu pot citi ce au scris prietenii.Cu munca de acasa ,am cam obosit si n-am timt de loc de odihna.

    Apreciază

  • 161. dora  |  18 aprilie 2009 la 23:55

    Cristos a inviat!

    nora,bucuria invierii sa-ti aduca lumina in suflet,incredere si speranta.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


noradamian

noradamian

Nora Damian, scriitor Sibiu, Romania

Vezi profil complet →

Arhive

Categorii

Protected by Copyscape Originality Checker

Blog Stats

  • 936.628 hits

Introdu adresa ta de email pentru a urmări acest blog și vei primi notificări despre noile articole pe email.

Alătură-te celorlalți 1.454 de abonați.
Follow Aventuri în grădina de hârtie on WordPress.com

Add to Google

all blogs

Urmărește-mă pe Twitter Follow @noradamian1

Statistici blog

  • 936.628 hits
Follow Aventuri în grădina de hârtie on WordPress.com

Fluxuri


%d blogeri au apreciat: