Birul

8 iulie 2009 at 09:40 83 comentarii

Un sistem birocratic supradimensionat, până la urmă, se sufocă sub propria birocraţie! Crescând monstruos  devine un sistem care parazitează  sistemul! Gonflat peste poate, perceput ca un rău fatal de mulţi, susţinut ca un rău necesar de alţii, continuă “neabătut” să-şi exercite tirania în forme tot mai obtuze.
Bineînţeles că nu-şi imaginează nimeni că am putea trăi fără birocraţie. Numai că birocraţia, această formă  indispensabilă de organizare şi administrare a serviciilor şi resurselor  aparţinând statului de drept,  se reformează şi perfecţionează permanent în toată lumea civilizată prin analize, studii, teorii şi modele specializate. Managementul sistemului birocratic are, astfel, în vedere adaptarea şi reformarea lui continuă pe principiile diviziunii muncii, a ordinii ierarhice şi a regulilor impersonale(de la Max Weber pornind) pentru a asigura buna funcţionare şi reglare a societăţii. Asta presupune: specializare, competenţe, responsabilitate, cooperare! Nu auzim vorbele astea toată ziulica?…Deh, vorbe!
Ce se-ntâmplă, însă, cu mecanismul gigantic acţionat de oameni mărunţi(cum definea Balzac, birocraţia) dacă mare parte din ei sunt, nu numai mărunţi ci, la noi, mai ales,  incompetenţi, corupţi şi mult, mult prea mulţi?
“Deoarece guvernul nu produce nimic de preţ în termenii estimărilor sociale el nu poate decât să furnizeze bunăstare unora, sifonând resurse(atunci când nu le înstrăineză de tot) distrugînd resurse pe care se întemeiază bunăstarea altora. Tentativele de remediere a efectelor distructive imputabile politicilor sale precedente, conduc statul asistenţial sapre comiterea altor acte distructive izolate” …  (Joseph Salerno, Institutul Mises: Birocraţia şi imposibilitatea planificării raţionale în regim socialist)

… Citind articolul lui Joseph Salerno am avut senzaţia că e vorba de un studiu de caz pe societatea noastră din ultimii douăzeci de ani! Recitindu-l mi-am dat seama ca realitatea postcomunismului acestei perioade stă mult  mai rău! Statul, prin noii săi administratori politici,  şi-a reconsiderat moştenirea cu o imaginaţie care o depăşeşte mult pe a noastră, pentru a reorganiza noua societate  în mod abuziv si imoral. (O imoralitate şi o lipsă de scrupule cu adevărat, inimaginabilă!) Un scop pentru care, strategic, era esenţial să-şi menţină funcţia asistenţială din tiparul  birocratic socialist,  asta fiind modalitatea optimă de “liniştire” a grosului populatiei pe parcursul derulării procesului “dificil” de devalizare en-gross  a economiei şi, în general, a oricăror resurse „fără apărare” (inclusiv a celor de proprietate intelectuală, de invenţii şi studii de cercetare din diverse instituţii).  Un  proces  controlat, permanent “legalizat” în măsura în care era nevoie(şi era!) derulat fără-ntrerupere prin instrumentele birocratice adaptate în scopul  redirecţionării de capital public în seifurile private ale clientelei politice.  Proces care a crescut exponenţial atingând o amploare maximă în vremea guvernului minoritar penelist susţinut de PSD când a şi fost întărit cu forţe media atrase în “războiul pentru acapararea resurselor”. Calmarea deturnărilor (putem liniştiţi să le spunem fraude) după alegerile din noiembrie părea să promită o reaşezare  şi o simplificare, totodată,  a  colosului supraponderal cu picioare de lut!
Faptul că apăsătoarea structură, netulburată nici acum, în plină criză, ne îngrădeşte  la fel, existenţa,  demonstrează, din păcate, continuitatea  simbiozei reciproc avantajoase cu mediul politic. Cu cât mai “indispensabilă” căpătuirii politicienilor pe bani publici, cu atât mai sfidătoare!
“O structură birocratică tinde să crească ca un organism viu. Englezul Parkinson a calculat că o birocraţie creşte-n medie cu 5% anual chiar dacă nu are nimic de făcut: Acest 5% va produce noi regulamente şi proceduri. În cinsprezece ani se dublează”  (http://leadercomunications.com).  Apoi, cum se ştie, în orice structură ierarhică intră-n joc principiul lui Peter care spune că fiecare individ va fi promovat până-şi va atinge nivelul propriu de incompetenta”.
…Iar incompetentul, spune acelaşi Parkinson, va ascunde propria incompetenţă prin mărirea competenţelor: alte sarcini, alte responsabilitati, noi regulamente, noi funcţionari, desigur, care să se ocupe de ele. In spatele acestora rămâne nerezolvată “problema originală” ascunsă-n vraful de hârtii sau fişiere! Fiecare funcţionar, cu cât e mai incompetent(şi mai corupt) cu atât va avea pretenţii mai stricte privind competenţele si moralitatea!
Efect vizibil: şi ieri, ca şi astăzi, orice dezastru e apărat prin invocarea legii.

Entry filed under: 7301634. Tags: , , .

Romania reală. Justiţia lor

83 comentarii Add your own

  • 1. dora  |  8 iulie 2009 la 15:38

    salut nora!

    Dimensiunea aparatului birocratic(fe fapt supradimensiunea),incompetenta si rapacitatea insilor care-l manipuleaza ne dau masura realitatii zguduitoare in care traim zi de zi.

    Apreciază

  • 2. noradamian  |  8 iulie 2009 la 15:51

    servus, dora!

    E de neinteles , insa, ca nu se misca nimic de atatia ani pentru a schimba lucrurile! Nici macar acuma cand suntem „in criza”! Mai ales ca toata ziua se anunta scaderi de bugete, de fonduri de salarii de pensii si ni se prezinta grafic scaderea PIB-ului!
    Eu inca mai sper ca pe fondul crizei sa se ia taurul de coarne…

    Apreciază

  • 3. dora  |  8 iulie 2009 la 16:15

    Asta e si speranta chiar previziunea mea.Dupa criza urmeaza intotdeauna o perioada de stabilizare si relansare economica,aduca un progres.Cel putin asa glasuiesc manualele si studiile fenomenologiei.Sansa noastra consta in stadiul relativ scazut al dezvoltarii capitalismului ,al lipsei oligarhiei financiare si a stabilitatii capitalului bancar.

    Apreciază

  • 4. noradamian  |  8 iulie 2009 la 16:30

    dora,

    tare m-as bucura sa fie asa! Imi place optimismul tau. Si eu ma consider in general, optimista, dar in anumite momente cand ceva ma dezamăgeste brutal, imi trebuie un timp de „recalibrare” cum ar zice tibi… 🙂

    Apreciază

  • 5. orangeskorpion  |  8 iulie 2009 la 18:17

    1. ferice de cei care sint in drum spre Grecia..
    🙂

    2. aparatul birocratic a devenit incredibil de sufocant, tupeul birocratilor nelimitat.

    3. as da afara vreo 500.000 de birocrati;

    4. industria romana a scazut in luna mai cu ~ 20%; somajul creste cu fiecare luna; comertul se contracta; luminita de la capatul tunelului este vazuta de unii la finele 2009, de altii spre sfirsitul 2010, iar dupa altii apogeul crizei va fi in …2011…

    5. mediul privat se zbate, dar nimanui nu-i pasa; peste tot mass media dezbate soarta birocratilor, de parca astia IMPING societatea inainte si nu mediul privat!

    6. salarii atit de mari ca in birocratie exista rareori in mediul privat, unde pe linga salariu si concediul minim cf. legii (indiferent daca ai 20 de ani sau esti spre pensionare), fara prime de concediu, fara spor de computer, confidentialitate, loialitate, etc.. (cu exceptia marilor companii, dar care sint mai putine decit celelalte firme private) exemplu: la RADIO ai concediu de….45 de zile lucratoare, adica 9 saptamini pe ani, adica doua luni si inca o saptamina….

    7. si daca iti plac banii (cui nu-i plac) si daca iti place sa freci menta (asta nu place oricui), totusi iti trebuie talent sa dai impresia ca munca din birocratie te omoara…
    (impostura, demagogie, calcare peste cadavre, pupincurism etc)

    Apreciază

  • 6. clemycali  |  8 iulie 2009 la 19:57

    Buna seara, buna seara.
    Birocratia e ca o tumoare benigna. Creste, te sufoca, iti face viata grea dar nu te omoara iar doctorilor le e frica sa taie din ea. Din pacate.
    Iar birocratie si taietori de frunza la caini sunt si aici, in America. Daca ai vedea cati frecatori de menta sunt in sistemul universitar. Te doare mintea.

    Apreciază

  • 7. dora  |  8 iulie 2009 la 20:05

    Ce ziceti voi cu frecatu’ mentei e boala veche.E binecunoscuta zicala veche ca,doi cu sapa si 4 cu mapa.De aici se vede ca la noi bugetarii sufoca economia.

    Apreciază

  • 8. noradamian  |  8 iulie 2009 la 20:10

    skorpion, clemy, dora,

    servus!

    🙂

    Apreciază

  • 9. noradamian  |  8 iulie 2009 la 20:11

    Dar la noi lucrurile stau astfel pentru ca in situatia tranzitiei de la socialismul comunist la „capitalism” trecerea capitalului la noii imbogatiti s-a facut prin aparatul administrativ.

    Apreciază

  • 10. noradamian  |  8 iulie 2009 la 20:13

    Skorpion,

    „aparatul birocratic a devenit incredibil de sufocant, tupeul birocratilor nelimitat”
    Pentruca a servit si serveste potentatilor! Ca structura la noi, e fundamentul coruptiei

    Apreciază

  • 11. noradamian  |  8 iulie 2009 la 20:16

    clemy,

    tumorile benigne ale birocratiei la voi si in general in occident,sunt tinute sub control, ajustate, cel putin din cand in cand. Exista o istorie democratica a evolutiei birocratiei, pornind de la Max Weber.

    La noi, cu parere de rau, as zice ca s-a malignizat. De aceea e atat de dificil de operat!

    Apreciază

  • 12. clemycali  |  8 iulie 2009 la 20:29

    @nora, ptr ca actiunile care ar fi trebuit luate la inceputul anilor 90 nu au fost luate. Asta este tragedia economiei romanesti in general si a birocratiei in special. S-a batut pasul pe loc in privinta restrucutrarilor reale de frica, din prostie dar mai ales din calcul politic. Acum e greu sa intri cu bisturiul si sa incepi sa tai. Sunt multi, au lideri sindicali cu influenta, fac scandal pe la posturile de televiziune, etc.
    Acum eu nu ma asteptam de la mari reforme de la guvernele Vacaroiu si Nastase. Vacaroiu a pastorit nu doar stagnarea economiei romanesti dar a si ocrotit marele jaf organizat al bancilor si marilor intreprinderi, iar Nastase a facut reforme doar impins cu anasana de CE si asta ptr ca eram in negocierile de aderare. Iar o parte din reforme au fost prost facute, ca sa nu mai vorbim de cum s-au negoicat capitolele de aderare:pe principiul cincinalul in trei ani si jumatate ptr ca Nastase voia sa se foloseasca de incheierea negocierilor in campania ptr prezidentiale.

    Apreciază

  • 13. noradamian  |  8 iulie 2009 la 20:43

    clemy,

    nici guvernul asta nu prea poate, cum se vede, sa intre serios in probleme de astea! Dar eu ma gandesc la criza… Ar putea folosi criza ca oportunitate pentru operatia asta, mai ales ca au ajuns la fundul sacului, dau din colt in colt si sunt si sub controlul UE…

    Apreciază

  • 14. orangeskorpion  |  8 iulie 2009 la 20:45

    nora,

    pe perioada crizei, in Romania, NU bugetarii sint sacrificati, ci tot angajatii din firmele private,

    care nu se pot organiza, pentru ca sint imprastiati in mii de firme, in toata tara..

    „lor” le este frica de actiunea organizata a sindicalistilor bugetari…

    rushinica „lor”!

    +

    se mareste gaura din buget..

    Apreciază

  • 15. noradamian  |  8 iulie 2009 la 20:48

    Dora,

    cat timp politicul continua sa se foloseasca de „aparat” in scopuri private, greu de schimbat ceva! Este am cam ca si cu anticoruptia.

    Apreciază

  • 16. noradamian  |  8 iulie 2009 la 20:49

    skorpion,

    sa traim in prezent cum zice Erckhart T…. 🙂

    Apreciază

  • 17. Riddick  |  8 iulie 2009 la 20:58

    Buna seara! De la „revolutie” incoace, modelul de succes pentru tineret a fost smecherul care fenteaza statul, tragatorul de sfori, pilosul. Ca astia puteau promova social. Selectie inversa. Model incurajat de sus, ca sa produca nulitati, pretabile la compromisuri, sistemul nu a vrut elite autentice.

    Apreciază

  • 18. noradamian  |  8 iulie 2009 la 21:01

    Riddick,

    salut!

    Ai dreptate! Problema e ca totusi, am tot sperat! Cu guvernul de acum mai mult, chiar, decat cu cele dinainte. Dar… 😦

    Apreciază

  • 19. orangeskorpion  |  8 iulie 2009 la 21:01

    nici bizonul nu vrea elite

    sau

    ar trebui dirijat sa doreasca elite?
    🙂

    Apreciază

  • 20. orangeskorpion  |  8 iulie 2009 la 21:02

    nora,

    cu jumatatika de guvern, n’est ce pas???

    oricum desaga mea care a fost plina cu sperante s-a cam golit….definitiv
    :mrgreen:

    Apreciază

  • 21. noradamian  |  8 iulie 2009 la 21:03

    skorpion,

    cand spui „bizoni” ma gandesc la categoria manelist-otevist-antenist-cancanist samd…

    Apreciază

  • 22. noradamian  |  8 iulie 2009 la 21:04

    pe astia care au fost decuplati de la bun simt si cultura…

    Si saculetul meu cam la fel, skorpion…

    Apreciază

  • 23. Riddick  |  8 iulie 2009 la 21:05

    Cu guvernul asta este ca in aviatie, la decolare : daca ai depasit „the point of no return”, nu mai ai lungime de pista suficienta sa franezi, trebuie sa continui decolarea, aterizezi dupa ce faci cercuri, sa consumi combustibilul…

    Apreciază

  • 24. clemycali  |  8 iulie 2009 la 21:06

    @nora, poate ca ar fi fost posibil daca majoritatea guvernamentala nu cuprindea PSD. Asta in primul rand, apoi, nu trebuie uitat ca nici in interiorul PDL ideile nu sunt extrem de clare. Nu ieri-alaltaieri, recunostea Videanu ca impozitul forfetar a fost o prostie?
    Si acum hai sa fim rai pana la capat:Boc nu e in stare sa scape de pietroiul Ridzi, cum vrei tu sa ia taurul birocratiei de coarne si sa faca curatenie?

    Apreciază

  • 25. noradamian  |  8 iulie 2009 la 21:06

    Riddick,

    ai prins foarte bine situatia… Exact asa e, din pacate

    Apreciază

  • 26. noradamian  |  8 iulie 2009 la 21:09

    clemy,

    imi vine greu sa cred ca, daca o sa se ajunga la imposibilitate de plati, n-o sa urmeze si niste sacrificari de birocrati, nu din aceia „importanti” probabil, dar din aceia mici cu siguranta.
    Asta insa tot nu va insemna mare lucru, asa e

    Apreciază

  • 27. noradamian  |  8 iulie 2009 la 21:12

    Dar deocamdata ministrul Pogea dă fluierand 13 milioane de euro angajatilor din finante fiindca asa „spune legea”

    Un gest care arată clar spirtul de clan si nesimtirea totala!

    Apreciază

  • 28. clemycali  |  8 iulie 2009 la 21:16

    @nora, ma indoiesc ca statul va ajunge in imposibilitate de plati. Dar hai sa acceptam scenariul asta de dragul discutiei. Guvernul o sa incerce sa taie, asa cum bine ai spus, din acele cheltuieli marginale, si nu va putea din motiv de partener de guvernare, sa intre in miezul problemei:adica aparat birocratic de stat supradimenisonat si salarii mult prea mari ptr capacitatile financiare ale statului. Si nu vorbesc aici de profesori sau de medici, ci de armata de functionari care sta de pomana in toate ministerele si agentiile guvernamentale.
    Ce eu reprosez guvrnului Boc este ca in loc sa adopte o politica fiscala menita sa atraga capitalul international care isi cauta refugiu de pe piata ameicana si rusa, si sa incurajeze sectorul privat autohton, a preferat sa vina cu impozitul forfetar. O idiotenie.

    Apreciază

  • 29. clemycali  |  8 iulie 2009 la 21:18

    @nora, tpeul marca Ridzi face pui. Daca madama a praduit peste jumatate de milion de euro pe un proiect indoielnic fara sa-i pese ca erau bani publici si a ramas bine mersi pe post, de ce ar avea vreo jena Pogea sa cheltuie 13 milioane? Poate sa vorbeasca Boc pana itepeneste de responsabilitate fiscala din moment ce subordonatii lui fac ce ii taie capul fara teama ca vor fi sanctionati cumva.

    Apreciază

  • 30. noradamian  |  8 iulie 2009 la 21:22

    clemy,

    nu ma prapadesc dupa AMP, dar in ce spune aici trebuie sa-i dau dreptate( cu cateva amendamente, mai ales legate de niste ziaristi ca Nistorescu( pe care dumneaei il place de catva timp):
    http://www.romanialibera.ro/a159316/romania-clientelara-si-romania-normala.html

    Apreciază

  • 31. noradamian  |  8 iulie 2009 la 21:25

    Da, si Videanu s-a convins de cum sta treaba cu impozitul forfetar…

    Apreciază

  • 32. niku_elektriku  |  8 iulie 2009 la 21:26

    pot sa va confirm din proprie experientza ca birocratzia staului capitalist roman e mai absurda, in multe privintze, decit cea din comunism. chiar erau, in unele locuri, rudimente de cointeresare materiala, ce nu tzineau de politic, nu intodeauna !
    am lucrat intr’o astfel de institutzie si ‘nainte si dupa 89; personalul sporit de mai multe ori, cei mai multzi nefacind mare lucru, in afara de plimbatul unei hirtii pe parcursul unei zile’ntregi; domeniu de activitate pe cale de extinctzie naturala din cauza dezvoltarii tehnicilor noi; si ce daca ?
    guvernantzii nu vor lua masuri de diminuare a birocratziei din frica. frica de sporirea numarului de someri de la stat pe linga cei din privat. o aiureala ! zic ca n’o sa mai aiba cine plati impozite… cine plati ratele la banci… etc !
    ciudat e ca se merge in continuare pe pensionari anticipate si pe caz de boala !
    sint realmente nebuni !
    azi am auzit intimplator, fara sa dau prea mare importantza, ca iar se pregateste o lege d’asta, valabila nu stiu cit timp, pentru anumite categorii de salariatzi „initziatzi” !
    in cinci ani nu se vor mai putea aloca din buget nici pentru cin’spe centimetri de autostada, sau va disparea notziunea de pensie de stat !
    sistemu’ se prabuseste inevitabil

    Apreciază

  • 33. clemycali  |  8 iulie 2009 la 21:27

    @nora, am citit articolul. Foarte corect si la obiect. Iar unele din obiectiile AMP le-am ridicat si noi si am fost balacariti in toate felurile. Si repet, ca si tine, nu nutresc o mare simpatie ptr AMP si cred in continuare ca s-a folosit de anuntul candidaturii EBA ca sa renunte pulic la o propunere pe care altfel nu ar fi avut cum sa o refuze fara a fi fost considerata lasa.

    Apreciază

  • 34. noradamian  |  8 iulie 2009 la 21:32

    niku_electriku,

    ce ma dispera pe mine, e faptul ca incep sa devina tot mai vizibile lucrurile astea, pentru tot mai multa lume. Si totusi, cum spui, parca-s nebuni! Parca vor sa ne ducem pe râpa!

    Apreciază

  • 35. clemycali  |  8 iulie 2009 la 21:35

    @nora, nu sunt nebuni, sunt pur si simplu disperati ptr ca situatia este albastra. Sunt in guvern, trebuie sa performeze si se vede treaba ca nu stiu cum, nu pot din propria incompetenta si ptr ca partenerii de guvernare au alte planuri politice. Acum de la PSD, am spus in numeroase randuri, nu am nici un fel de pretentie, dar de la PDL asteptam altceva.

    Apreciază

  • 36. dora  |  8 iulie 2009 la 21:38

    Hai sa fim seriosi.Cu Ritzi-Pitzi in plus sau minus nu la guvern e problema in intregime.Uitati-va ce fac nesmtitii de magistrati.dupa ce s-au comportat ca niste categorii sociale cu merite deosebite ,salarii indecent de mari-vezi Doamne sa numai fie tentati la mita -au devenit inamovibili,nici dracu’nu-i poate trage la raspundere,acum se revolta.Guvernul n-are de unde sa le platesca sporurile pe care si le-au cadorisit tot ei -le-au reesalonat.Si dupa magistrati vin si ceilalti bugetari cu pretentii.Singurii care muncesc si inghit sun cei din sectorul privat.

    De ce nu-i criticati pe adevaratii snapani,hoti si nesimtiti?

    Apreciază

  • 37. luminita  |  8 iulie 2009 la 21:38

    Buna seara , fete si baieti !
    Ma bucur sa va gasesc discutand aici , chiar ma gandeam sa intreb in livada unde sunt fetele noastre .
    Se vede treaba ca am lipsit mult si am pierdut multe faze importante .
    Incerc sa mai citesc din urma ca sa ma dumiresc ce si cum.

    Apreciază

  • 38. noradamian  |  8 iulie 2009 la 21:39

    clemy,

    m-am gandit intr-o zi ca, de cate ori AMP a avut o interventie in viata politica, a iesit pe dos, fara sa fie, propriu zis vinovata!
    AMP a lansat ideea, cu Alianta DA, idee care a prins rapid, s-a concretizat si… s-a ales praful!
    Şi in cazul EBA,tot ea a fost declansatorul! Stranie chestie( dar nu vreau sa fiu superstitioasa :lol:)

    Apreciază

  • 39. luminita  |  8 iulie 2009 la 21:40

    Deci carevasazica asa ….m-ati lasat singura dincolo cu Actu si tinerelu’.

    Apreciază

  • 40. noradamian  |  8 iulie 2009 la 21:43

    dora,

    i-am criticat pe toti astia si nu odata! Am avut postari special pe justitie! Boala justitiei pare si ea incurabila! Dar cand guvernul cu ministrii pedelisti in care aveam, cel putin in cativa, incredere, se dovedesc a fi din aceeasi stofa, parca pierzi pamantul de sub picioare!

    Apreciază

  • 41. noradamian  |  8 iulie 2009 la 21:44

    Luminita,

    cred ca deja ai si „sarit etapele” si te-ai pus la punct!
    Ai inteles situatia si conversatia, ai vazut natia( ca sa-l parafrazez pe AVP) si ai ajuns la zi!! 😆

    Apreciază

  • 42. noradamian  |  8 iulie 2009 la 21:45

    lumy,

    baietii sunt draguti! Şi tu cam stii sa le dai replica 🙂

    Apreciază

  • 43. orangeskorpion  |  8 iulie 2009 la 21:50

    Dar deocamdata ministrul Pogea dă fluierand 13 milioane de euro angajatilor din finante fiindca asa „spune legea”

    Un gest care arată clar spirtul de clan si nesimtirea totala!

    => GRESIT !!!!

    da, asa spune legea si din pacate orice proces intentat de javrele astea de angajati (clanurile formate dinaintea guvernarii Boc) va fi cistigat…

    vezi, parca, magistratii care trebuie sa mai intre in posesia a unei carutze de bani (restanti de vreo 4 ani ) milioane euroi..

    clemy,

    DA, exista riscul de a nu se plati pensii, salarii la bugetari,
    a trait-o si parca tariceanu in ultima parte a mandatului sau
    cam prin septembrie 20008
    dar nu prea s-au facut valuri…

    Apreciază

  • 44. noradamian  |  8 iulie 2009 la 21:52

    skorpion,

    profesorii de ce nu dau in judecata guvernul? Si legea aceea atat de controversata exista inca! Sau NU?

    Ia uite ce propunere haioasa am descoperit:

    😆

    http://www.petitieonline.ro/petitie/suspendarea_salariilor_conducatorilor_institutiilor_publice-p24493051.html

    Apreciază

  • 45. luminita  |  8 iulie 2009 la 21:52

    nora,
    eu sunt o persoana onesta cu mine si cu celalti.
    Cand ceva nu merge bine o spun , cu diplomatia de rigoare dar uneori si cu o fermitate care imi aduce necazuri.
    Nu pot inghiti de la „ai nostri” ceea ce am criticat ani in sir la „ceilalti”.
    Nu mi se pare fair .
    Si situatia este departe de a fi roz, merge catre gri inchis.

    Apreciază

  • 46. noradamian  |  8 iulie 2009 la 21:59

    lumi,

    catre gri maro, de nuanta jegului, asa-i!

    Dezamăgirea e totdeauna in raport cu asteptarile! Direct proportionala…

    Apreciază

  • 47. noradamian  |  8 iulie 2009 la 22:00

    Uite,

    ceva care sa ne mai aduca aminte de atmosfera de acum o luna din gradina…

    Apreciază

  • 48. orangeskorpion  |  8 iulie 2009 la 22:05

    nora,

    compari FORTA magistratilor cu forta profesorilor???????????
    hai sa fim seriosi…

    doar clicile au forta deocamdata in Ro

    Apreciază

  • 49. noradamian  |  8 iulie 2009 la 22:08

    skorpion,

    sigur ca n-o compar… decat teoretic! Ca sa ne aducem aminte de dubla masura, de drepturile unora si ale atora, de pretentiile si privilegiile „puterilor din stat” 😦

    Apreciază

  • 50. orangeskorpion  |  8 iulie 2009 la 22:09

    nora,

    magistratii ei si-au propus lefurile, sporurile etc.
    ei le-au aprobat etc…

    Apreciază

  • 51. niku_elektriku  |  8 iulie 2009 la 22:11

    ce va trebe, bre ?
    otv da case si masini la tot popo’u’… uitazi’va acum !
    nici nu stitzi ce pierdetzi !

    Apreciază

  • 52. niku_elektriku  |  8 iulie 2009 la 22:13

    si cel mai reformist ministru e, totusi, raduuu berceanuuu, fara misto !
    e singuru’ care a anuntzat ceva disponibilizari, vreo 7000 dac’am ‘ntzeles…

    Apreciază

  • 53. noradamian  |  8 iulie 2009 la 22:14

    Niku,

    e cumsecade Pepe! Ne-am scos! 😆

    Apreciază

  • 54. noradamian  |  8 iulie 2009 la 22:18

    niku,

    daca ar fi si onest pe cat e de destept… Dar uite asa, norocul nostru!

    Altfel e hotarat, mai hotarat ca altii, Berceanu.
    (Sper sa fi renuntat la proiectul Rosia Montana)…

    Apreciază

  • 55. orangeskorpion  |  8 iulie 2009 la 22:22

    http://doarazi.wordpress.com/2008/04/15/tipatul-edvard-munch/

    Apreciază

  • 56. noradamian  |  8 iulie 2009 la 22:27

    Un tablou care exprima perfect starea noastra actuala, din pacate,

    Dar poate ca, tipând, ne recapatam suflul!Si glasul…

    Apreciază

  • 57. orangeskorpion  |  8 iulie 2009 la 22:28

    ………

    pentru cine mai are timp la dispozitie

    excelent eseu despre arta / frumusete / amoralitate !

    http://www.city-journal.org/2009/19_2_beauty.html

    Apreciază

  • 58. orangeskorpion  |  8 iulie 2009 la 22:28

    nora,

    Oare?????????
    🙂

    Apreciază

  • 59. niku_elektriku  |  8 iulie 2009 la 22:30

    nu renuntza nici basescu, da’ ie rusine s’o mai afirme public, zic io !

    Apreciază

  • 60. noradamian  |  8 iulie 2009 la 22:31

    skorpion,

    doar „l-am gustat!” Trebuie sa ma intorc la el. 🙂

    Apreciază

  • 61. luminita  |  8 iulie 2009 la 22:31

    skorpio,
    sa inteleg ca astfel te vezi si pe tine tipand ?
    grei ani ne-au fost haraziti sa traim.
    dar ne vom lua revansa „dincolo” , o sa huzurim o eternitate .

    Apreciază

  • 62. niku_elektriku  |  8 iulie 2009 la 22:33

    zau ?
    ie cu pepe ?
    ca n’am vazut decit titlu’ ala mare !
    inseamna ca iar ‘ncepe nebuneala cu „zi’le domnu’ geo”…
    mai uita bizonu’ de fomica

    Apreciază

  • 63. noradamian  |  8 iulie 2009 la 22:34

    Niku,

    e un grupulet tare acolo, in Stand -by. Mai salivează si Sulfina, Silvian Ionescu…
    ehehe… Azi am citit ca iar a intervenit Academia sa dea alarma, inseamna ca pe undeva se lucrează…

    Apreciază

  • 64. luminita  |  8 iulie 2009 la 22:34

    niku,
    mare pishicher mai esti si tu .
    Auzi , „i-e rusine s-o afirme public”…..hihihi!
    buna- rau asta !

    Apreciază

  • 65. orangeskorpion  |  8 iulie 2009 la 22:36

    Nora,

    eu voi huzuri intr-o urna, eventual imprastiat undeva peste dealurile Ardealului

    :mrgreen:

    Apreciază

  • 66. luminita  |  8 iulie 2009 la 22:37

    aoleu !
    iar Pepe ?
    iar Diaconescu ?
    de astia nu scapam nici pe lumea ailalta .
    Pun pariu ca Diaconescu o sa se plimbe prin Rai cu Bentleyul lui si cu elicopterul si va sta pe televizor in fiecare noapte.
    E nevindecabil.

    Apreciază

  • 67. noradamian  |  8 iulie 2009 la 22:38

    lumi,

    a incercat acum vreo doi trei ani sa apere proiectul „Gabriel Resources” asa, mai easy, facand pe nestiutorul! Dar i-a sarit toata lumea-ncap( ONG-uri, strainezia, ungurii cu deosebire, Academia romana etc) Si n-a mai cascat gura….

    Apreciază

  • 68. orangeskorpion  |  8 iulie 2009 la 22:39

    cine este PEPE?

    Apreciază

  • 69. luminita  |  8 iulie 2009 la 22:40

    skorpion,
    eu eram cu „huzuritul” nu nora.
    Sorry!
    iESI DIN BUTOIUL CU MELANCOLIE , DA-TI DOUA PERECHI DE PALME , BARBIERESTE-TE SI REVIN-O-TI !

    Apreciază

  • 70. noradamian  |  8 iulie 2009 la 22:40

    skorpion,

    inteleg ca n-avem alternative, ca ni s-a dus entuziasmul, ca e furtuna afara,
    dar musai sa ne revenim!… Nu?

    Apreciază

  • 71. noradamian  |  8 iulie 2009 la 22:41

    skorpion!!! N-ai auzit de PEPE ??

    Apreciază

  • 72. luminita  |  8 iulie 2009 la 22:43

    Skorpio,
    cum cine este Pepe ?
    Pepe este sotul lu’ Oana Zavoranu , mai draga .
    Aia care canta „Soarele meeeeeu, viata meeeeeeaaaaaa ….”

    Apreciază

  • 73. orangeskorpion  |  8 iulie 2009 la 22:46

    ………….

    Nora, citeste:

    HRP

    Lucrurile care au preţ în viaţă, spune ea, nu pot fi obţinute nici fără efort, nici fără costuri; dacă doreşti să ai drepturi, trebuie să-ţi asumi îndatoriri; dacă vrei să te cinstească cetatea, trebuie să o serveşti; dacă vrei să fii recunoscut, trebuie să ştii la rândul tău să îi recunoşti pe alţii; binele pe care îl ceri, trebuie mai întâi să îl dai; dacă vrei liniştea păcii, trebuie să stăpâneşti durităţile războiului; protecţia cetăţii se obţine prin serviciu în slujba legilor ei; pe scurt, mintea are nevoie de cultivare, sufletul de străduinţă, iar drepturile de îndatoriri.

    http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/858248/SENATUL-EVZ-Grecii-si-noi-O-uimire/

    Apreciază

  • 74. orangeskorpion  |  8 iulie 2009 la 22:48

    scuzi,

    habar nu am avut cine este pepe…
    da, de oana z stiam,

    hai, ca m-am facut de ris

    🙂

    incerc sa tin cont de sfatul vs dar este f. greu…..in actuala conjunctura nationala si internationala…

    Apreciază

  • 75. noradamian  |  8 iulie 2009 la 22:54

    skorpion,

    interesant articolul! Multzam!

    In democratia antica a grecilor, majoritatea politicienilor nostri ar fi fost identificati cu o afectiune grava si profund daunatoare celorlalti numita „Sindromul Hubris”

    Am scris prin octombrie ceva despre asta:

    https://noradamian.wordpress.com/2008/10/07/sindromul-hubris-de-la-democratia-ateniana-la-cea-romaneasca/

    Apreciază

  • 76. niku_elektriku  |  9 iulie 2009 la 00:43

    noapte buna, mi’a parut foarte bine, vorba vine !

    Apreciază

  • 78. dora  |  9 iulie 2009 la 10:01

    Neata buna copilasi!

    Ati fost cuminti,ati visat frumos?

    Am pus samovarul cu ceai si seminte de dovleac sa ne limpezeasca mintea.

    Apreciază

  • 79. noradamian  |  9 iulie 2009 la 11:04

    dora,

    servus!

    Sunt pe fuga, dar tot am vreme sa beau un ceai aromat cu cateva seminte!…

    Multzam!

    ps. Noua postare, tocmai i-am dat drumul in graba, nu-i iarta, cum vezi, nici pe ailalti…
    (recunosc ca mi-ai dat un impuls!)

    Ne auzim mai incolo.

    🙂

    Apreciază

  • 80. dora  |  9 iulie 2009 la 11:04

    Foarta instructiva si pusa in discutie la momentul oportun lectia de morala a lui HRP

    Cine s-o mai asculte pe Arete in ziua de azi?De ce sa-ti mai bati capul cu obligatii,cu indatoriri ,cand e mai simplu sa pretinzi fara efortiri si costuri,iar „tatucu’ stat” nu are alta misie decat sa ti le satisfaca.

    Sa facem un pas inainte ,si de la greci sa vedem ce-au descoperit romanii!.Ei au descoperit ca omul este propiul lui dusman -ajunge sa-si devoreze,pentru bani,propria semintie.”Homo homini lupus est”.

    Eu ii vor uri in permanenta pe aceea care cer si apoi,daca le convine mai si dau ceva .
    Si acum sa-i vedem pe alesii nostri,dar si pe alegatori.Cand Basescu se ingrijora de golirea bugetului pe pomeni fara acoperire,au sarit cu totii ca e apocaliptic;cand a spus de re-ce-si-une-l-au vazut ca mesager al catastrofei economice:cand Boc s-a atins de salariile si sporurile indecente l-au catalogat incompetent.I-am vazut pe artisti in frunte cu Rebenciug si Stela Popescu isterizati si iesind in public ca niste vedete de carnaval.Magistratii in nesimtirea lor isi fac singuri dreptate in interiorul clanului lor mafiot si se considera superiori celorlalte categorii sociale.Legea unica de salarizare e contestata de toti beneficiarii puterii,doar omul de rand ramane sa murmure in van de conditia impusa de societate.

    Toti urla ca membrii guvernului nu respecta principiile de austeritate cerute de criza.Daca l-ati auzit pe Predoiu cum a pus-o la punct pe Barbulescu intelegeti la ce ma refer.Fiecare minister trebuie sa-si faca ordine in propria ograda.Si vom vedea acum la incheierea termenului impus de premier cine a facut restructurari si cine nu.Eu tot il creditez pe Berceanu ca un bun ministru.La fel pe Blaga,Videanu,Pogea.

    Apreciază

  • 81. noradamian  |  9 iulie 2009 la 11:05

    Niku, skorpion,

    salut!

    O zi linistita 🙂

    Apreciază

  • 82. noradamian  |  9 iulie 2009 la 12:02

    dora,

    eu ma-ndoiesc de ei! S-a-ndoit si Basescu mai prin toamna. Am si argumente pentru asta. M-a scandalizat mai demult, de pilda, musamalizarea scandalului „vilelor cu epoleti” sub ministrul Blaga!
    Ori pensiile neatinse ale securistilor timp de 20 de ani, asta desi s-a facut „procesul comunismului”!(Fara actiuni concrete, doar teoretic, se poate condamna orice)
    Dar desigur lucrurile stau, o idee, in favoarea lor daca-i apreciem prin comparatie cu altii.
    (Impozitul forfetar al lui Pogea e contestat zilele astea chiar de Videanu)

    Apreciază

  • […] sale, apai cred ca e timpul sa spunem ca neamul romanesc s-o pierdut cu totul. “ Preiau de la Nora Damian: “Englezul Parkinson a calculat că o birocraţie creşte-n medie cu 5% anual chiar dacă nu […]

    Apreciază

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


noradamian

noradamian

Nora Damian, scriitor Sibiu, Romania

Vezi profil complet →

Arhive

Categorii

Protected by Copyscape Originality Checker

Blog Stats

  • 936.628 hits

Introdu adresa ta de email pentru a urmări acest blog și vei primi notificări despre noile articole pe email.

Alătură-te celorlalți 1.454 de abonați.
Follow Aventuri în grădina de hârtie on WordPress.com

Add to Google

all blogs

Urmărește-mă pe Twitter Follow @noradamian1

Statistici blog

  • 936.628 hits
Follow Aventuri în grădina de hârtie on WordPress.com

Fluxuri


%d blogeri au apreciat: