Morbul lui “nu-pot”

14 iulie 2009 at 16:25 79 comentarii

Justiţie sau justiţiarism? Întrebam într-o postare mai veche încercând să văd  la ce poate duce justiţiarismul crescut din  nemulţumiri legitime ajunse la un punct critic periculos şi folosit la fabricarea de armament politic distructiv. Abia acum, însă, când justiţiarismul, un joc de societate în derivă destul de popular prin părţile astea, e preluat de unii ca şi de  ceilalţi şi prelucrat cu abilitate malefică pare că-şi pierde aureola democratică, devine cu adevărat periculos. Mai ales când şi ultimele redute de credibilitate,  ajunse în şocante  situaţii limită, par să reprezinte un liman la fel de nesigur! Puterea exersată prin dreptul forţei, al ignorării legilor, nu are grade de comparaţie! E la fel de distructivă, oricine ar prelua-o.  Ne apropiem de un astfel de moment? Cine sunt justiţiarii şi ce mai înseamnă  justiţia? Ce mai înseamnă justiţia odată ce magistraţii înşişi s-au dovedit a fi un soi de mafie- justiţiară gata să arunce în aer, la vedere, „trenul poştal” al României spre civilizaţie şi democraţie pentru „un pumn de dolari” ?
Abia acum se observă bine ce hidos arată acest morb al lui „nu pot” în spinarea unei ţări în care doar vorba goală, minciuna şi hoţia sunt atotputernice.
Îndelungul exerciţiu al dublei măsuri şi ipocriziei, al ochelarilor de cal, al lui „las că merge şi aşa”, al obedienţei şi al lipsei dezarmante de demnitate, de stimă de sine şi de civism autentic,  de valori transferate în conduită şi nu în declaraţii, al faliei dintre ce se spune şi ce se face,  nu puteau să  ducă decât la acest rezultat!

Ambasadorul Suediei, ţară care de la 1 iulie a preluat preşedinţia UE, a declarat azi că nereformarea Justiţiei poate lăsa Romania în afara spaţiului Shengen. „Fara a fi partinitor, s-ar putea spune ca existe tendinta generala de a folosi justitia in scop politic, ceea ce este tulburator”, a spus el.

Pe de altă parte, cum încep să se trezească disponibilizaţi la grămadă sau păstraţi pe salarii de minimă subzistenţă, servitorii dictatorilor presei sunt în măsură să ştie de acum ce înseamnă discreţionarismul celor  pe care i-au slujit. Singurul loc de unde ar putea porni o briză capabilă să scoată din nisip ambarcaţiunea eşuată în mocirla corupţiei ar fi din partea unui „front” de jurnalişti  care să ia distanţă faţă de statutul lor de foşti prizonieri ai mogulilor împreună cu câteva ong-uri decise să readucă suflul democratic la normal. Un nucleu capabil să producă solidarizare  şi să genereze un curent de implicare responsabilă a  societăţii.

Entry filed under: 7301634. Tags: , , , .

Hai-hui prin păduri si lunci…. Constantin Noica: MATHESIS SAU BUCURIILE SIMPLE

79 comentarii Add your own

  • 1. orangeskorpion  |  14 iulie 2009 la 19:30

    cit de delicat a fost ambasadorul Suediei:

    existe tendinta generala de a folosi justitia in scop politic, ceea ce este tulburator”

    eu nu as fi spus tulburator, ci de-a dreptul REVOLTATOR si UMILITOR!

    da, ai dreptate, daca s-ar trezi citiva jurnatlisti capabili sa se intretina cumva citeva luni pentru a scrie doar cum le dicteaza constiinta si nu punguta si ratele….

    Apreciază

  • 2. orangeskorpion  |  14 iulie 2009 la 19:31

    la ce fel de morb NU POT te referi,
    probabil ca am citit superficial,

    dar cred ca mai bine s-ar potrivi morbul NU VREAU din n-shpe motive….
    (veriga din caracatitza mafiei, fost securist, fost turnator, alte motive..)

    parerea mea!
    🙂

    Apreciază

  • 3. noradamian  |  14 iulie 2009 la 19:49

    skorpion,

    ” nu pot”, adică o cocoasa a neputintei noastre, ca natie, de a iesi din cercul politrucilor care ne manevrează in timp ce falimentează tara.
    O „cocoasa” pe care purtam de 20 de ani, dar parca acum a devenit de nesuportat! 😦 😦

    Apreciază

  • 4. orangeskorpion  |  14 iulie 2009 la 19:55

    aha, am inteles…

    dar chiar nu putem sau nu vrem sa putem?
    🙂

    Apreciază

  • 5. noradamian  |  14 iulie 2009 la 19:57

    Cred ca ambele skorpion. Nu-mi dau seama in ce proportie, insa… 🙂

    Apreciază

  • 6. noradamian  |  14 iulie 2009 la 19:59

    Cred ca derapajul Justitiei e cel mai nociv dezamăgitor eveniment, din atatea altele, din ultima vreme. Nu credeam ca e posibil asa ceva, in ciuda multor semnale ingrijoratoare…

    Apreciază

  • 7. clemycali  |  14 iulie 2009 la 20:03

    Buna seara, buna seara.
    @nora, derapajul asta al justitiei isi are originile in banii dati cu nemiluita judecatorilor fara ca in interior sa se fi facut si curatenia necesara. Asa au ramas pe posturi toate otrepele, toti cu grade grele pe urmar. Ei conduc, ei si-au impins neamurile pe posturi si actioneaza ca o casta de sine statatoare. Magistratura romaneasca are un drum lung de parcurs pana cand sa ajunga la un nivel comparativ cu cel al statelor europene.
    @skorpion, ce ai vrut sa spui cu AnTIM=Emil? M-ai bulversat total.

    Apreciază

  • 8. noradamian  |  14 iulie 2009 la 20:07

    Servus clemy!

    Cu un asemenea corp de magistrati ce mai putem astepta? Cine sa-i „reformeze”?
    Aceia putini din sistem care au altă părere sunt intimidati si redusi la tacere!

    Apreciază

  • 9. noradamian  |  14 iulie 2009 la 20:09

    http://ziarero.realitatea.net/1247590425-Videanu_Gestul_Monicai_Iacob_Ridzi_este_de_o_incarcatura_morala_importanta

    Frumos! Problema e cati mai cred in sinceritatea declaratiei?

    Apreciază

  • 10. bibliophyle  |  14 iulie 2009 la 20:21

    @All – buna seara
    Despre justitia romaneasca, aproape nimeni nu are nimic bun de spus. Nu am auzit nici macar un singur om in Romania care sa spuna un cuvant „de bine” despre acesti domni si doamne. Bazata pe structura franceza (castrata, adica fara Judecatorul de instructie), in Romania probabilitatea de a avea o justitzie functionala este extrem de redusa. Personal, sunt un mare adept al jurismului biitanic (fara curte de jurii, care nu ar fi fezabila in Romania) pentru simplul motiv PRECEDENTUL. Un judecator de la Caracal, nu poate judeca diferit de un judecator din Falticeni, si asta este din unul din esentialele statului de drept modern. In juristica franceza, aberatiile doi judecatori doua sentinte diferite, sunt atenuate de „judecarorul de instructzie”, care este de fapt mediatorul care micsoreaza aberatia. Nu-i frumos din partea mea sa vornesc urat despre francezi de ziua lor, asa ca Vive la France 😦

    Apreciază

  • 11. bibliophyle  |  14 iulie 2009 la 20:23

    @nora, nu cine mai crede „in sinceritatea declaratiei”, cine mai crede lui/in Videanu 8:

    Apreciază

  • 12. noradamian  |  14 iulie 2009 la 20:27

    bibliophyle,

    ma uimeste ca acestei situatii de o gravitate uriasa pentru echilibrul puterilor in stat pare-se ca nu i se opune niciuna din celelalte! Asta arata, de fapt, cat sunt de „separate” si cat de departe suntem de statul de drept!

    Apreciază

  • 13. noradamian  |  14 iulie 2009 la 20:32

    bibliophyle,

    luându-ma pe mine, ca cetatean care am dat credit unora pe care-i credeam in stare sa miste lucrurile in tara asta, drept subiect de studiu, pot sa spun ca increderea mea se duce accelerat la vale! 😦

    Apreciază

  • 14. bibliophyle  |  14 iulie 2009 la 20:44

    @nora, democratie in vid nu poate exista. Garantul democratiei este „statul de drept”, cand acesta nu exista nu poate exista democratia. Justitia este un pilon esential in statul de drept la fel ca si libertatea si independenta presei.

    Apreciază

  • 15. noradamian  |  14 iulie 2009 la 20:46

    bibliophyle,

    vad ca se prelungeste „starea de asediu” a statului de drept.

    Pe bloguri i se da mai mare atentie problemei decat in presa!!!

    Apreciază

  • 16. dora  |  14 iulie 2009 la 21:02

    nora,

    problema nu e lipsa de putirinta ,ci lipsa de vointa,de vrere.Cine daca nu justitia este aceea care trebuie sa ia taurul de coarne si sa se lupte cu coruptia?Or,din moment ce insasi justitia este roasa pana la maduva oaselor de coruptie si interese de clan.cine sa ne izbaveasca?Presa,societatea civila?Cu o randunica si o floare nu se face primavara.

    Vocea putinilor ramasi cu moralitate si constiinta nepatata se pierde in corul mogulilor si mafiotilor ce a cuprins intreaga societate.Sa ne luam gandul ca,mass-media si justitia actuala ne vor apara interesele si se vor pune in slujba interesului public.

    Apreciază

  • 17. dora  |  14 iulie 2009 la 21:03

    Am cules Lactarius(iutari) si le-am si mancat cu branza.

    Apreciază

  • 18. noradamian  |  14 iulie 2009 la 21:10

    dora,

    servus!

    Nu vine nimeni de afara sa ne schimbe nici magistratii, nici politicienii, nici presa!

    Adica exact puterile statului. Se vede limpede de tot cum arata puterile astea! Cat de separate sunt, de parca-ar fi siameze! Asa ca la momentul asta e chiar greu sa se poata face ceva! Tu ce crezi?

    Apreciază

  • 19. noradamian  |  14 iulie 2009 la 21:13

    Ei, bine, urmarea fireasca a postarii tale a fost ca azi am mancat ciuperci.( albe, de cumparat) Tocana cu mamaliguta. Tare bune, dar nu ca acelea culese proaspat, desigur! 😆

    Apreciază

  • 20. orangeskorpion  |  14 iulie 2009 la 21:28

    clemy,

    asa am dedus din dialogul dintre aog si filadel….
    dar printre rinduri…

    Apreciază

  • 21. dora  |  14 iulie 2009 la 21:30

    nora,

    chiar intentionam sa-ti spun ca grupurile mafiote traiesc in sombioza,ca ciupercile.Nu pot unii fara ceilalti de care sunt legati”sufleteste”,nu fizic.Pana nu dispare vechea generatie nici o speranta.Eu ma astept sa se petreaca un fel de selectie naturala,;in conditii de criza lupta pentru mentinerea pozitiilor devine cruciala si se vor da in gat unii pe altii.

    Ma bucur ca ti-am starnit pofta pentru ciuperci.Incearca reteta cu clatitele,nu vei regreta.

    Apreciază

  • 22. noradamian  |  14 iulie 2009 la 21:31

    skorpion,

    suntem in plin mister!!? 😆

    Apreciază

  • 23. orangeskorpion  |  14 iulie 2009 la 21:35

    Mostra de IN-justitie in Romania anului 2009.

    Dintr-o mare companie au fost dati afara in ianuarie 2009 vreo 120 de angajati.

    Contractul de munca prevedea ca in cazul unei disponibilizari angajatorul sa plateasca angajatilor 12 salarii compensate…ceea ce angajatorul NU a facut, dindu-i afara pe cei 120 de angajati pe motiv de lipsa de cash flow si alte bazaconii
    (precizez ca este vorba de o companie cu profit f. mare)…

    ok, deci asta a decis compania…

    angajatii au pornit procesele…

    dar nu unul singur cu toti angajatii, ci fiecare angajat trebuia sa dea in judecata compania…zis si facut..

    acum incepe dansul:

    un angajat a cistigat deja procesul cu angajatorul,

    alt angajat (fiecare dadea institutia in judecata in orasul de unde provenea) in schimb l-a pierdut… urmeaza recurs si in cazul in care judecatorul este „ambitios” in ticalosia lui incapatinata, angajatul X risca sa piarda definitiv procesul,
    in timp ce angajatul Y va primi cele 12 salarii compensate…

    probabil ca doar CEDO il va salva pe angajatul ghinionist…..

    ei, ce parere aveti?

    se intimpla in Romania 2009!

    Apreciază

  • 24. noradamian  |  14 iulie 2009 la 21:35

    dora,

    nu cred, nu mai cred ca e o problema de inoire de generatii. E vorba de o boala. Cam ca „morbul lui Pot” cum e cunoscuta in medicina, cocoasa. Suntem un stat captiv controlat de retele mafiote transpartinice.

    Apreciază

  • 25. noradamian  |  14 iulie 2009 la 21:37

    skorpion,

    am impresia ca zilnic vii de pe plantatie cu stiri de astea cat se poate de stresante…

    Apreciază

  • 26. orangeskorpion  |  14 iulie 2009 la 21:37

    Dora,

    asa am gindit ca tine pina in primavara 2005: pina nu dispar bosorogii din vechea generatie…

    dar m-am fript!

    am vazut ca ticalosia exista si la cei tineri, adesoeri mai cinica,
    ma tot intrebam cum mizda pa-sii o au, ca doar nu au trait sub ceausism..

    am ajuns la concluzia ca asta se suge prin tzitza mamei lor… adica educatia primita …

    Apreciază

  • 27. noradamian  |  14 iulie 2009 la 21:40

    skorpion,

    mi se pare ciudat ca, in acelasi tip de cauze, sentintele difera de la om la persoana, cum se spune!

    Apreciază

  • 28. orangeskorpion  |  14 iulie 2009 la 21:40

    ……

    NOra,

    asta este Romania reala si cred ca mai rea decit micile exemple pe care le mai furnizez…

    cazul este strict autentic.. am vb cu cel care a pierdut procesul….

    Justitie de kkat…

    daca sint oameni ca madam pivniceru, pe care am ascultat-o timp de citeva minute de-a dreptul oripilat,

    nu cred ca mai exista vreo sansa ca sa apucam noi ceva pozitiv

    decit eventual mitraliera

    🙂

    Apreciază

  • 29. noradamian  |  14 iulie 2009 la 21:50

    skorpion,

    i-auzi ce zicea Cezar Preda ceva mai devreme( integral in „ziua”)

    „Premierul Emil Boc ar fi trebuit sa faca o restructurare drastica a Guvernului o data cu demisia Monicai Iacob Ridzi, iar cel putin patru ministere ar trebui desfiintate,”

    (Ma tem sa nu-l acuze unii de „tradare” 😆

    sinceritatea si bunul sunt tot mai greu tolerate)

    Apreciază

  • 30. orangeskorpion  |  14 iulie 2009 la 21:51

    nora,

    1. de acord cu min.turism + min. tineret ar trebui desfiintate.

    2. poate si altele

    3. nu stiu, de ce dar nu am incredere f. mare in cezar preda

    Apreciază

  • 31. noradamian  |  14 iulie 2009 la 21:53

    skorpion,

    orice om de bun simt isi da seama ca atunci cand un stat e in pericol de incetare de plati trebuie sa faca reduceri, simplificari, economii si sa organizeze cat mai rational totul!!

    Apreciază

  • 32. noradamian  |  14 iulie 2009 la 21:55

    Nu retin cine-l facea pe Cezar Preda prost( adica cinstit, si cum cinstea e o nonvaloare pe la noi… :()

    Apreciază

  • 33. orangeskorpion  |  14 iulie 2009 la 21:56

    cezar preda este si el mare burjui in zona lui (buzau, parca),
    dar nu stiu cit pe baza de talent si cit cu statul..

    that’s the problem!

    Apreciază

  • 34. noradamian  |  14 iulie 2009 la 21:56

    S-ar putea sa ma insel! Numai bag mana-n foc pentru nimeni

    Apreciază

  • 35. bibliophyle  |  14 iulie 2009 la 21:58

    @skorpi, povestea ta este exact la ce m-am referit eu. In legislatia romaneasca nu exista PRECEDENTUL, adica aceasi sentinta pentru aceleasi fapte, si asta produce dezechilibrul despre care ai vorbit 😦

    Apreciază

  • 36. noradamian  |  14 iulie 2009 la 21:59

    skorpion,

    socotesc ca e mult mai intelept sa nu-l cred pe niciunul decat punctual, pentru ce vad ca face! Si daca se tine de cuvant. Si nu umbla cu agenda ascunsa…

    Mai ramane vreunul???

    Apreciază

  • 37. bibliophyle  |  14 iulie 2009 la 22:01

    @skorpi si cu cezar Preda ai dreptate, el este in grupul baietzilor destepti cu „electricitatea ieftina”

    Apreciază

  • 38. orangeskorpion  |  14 iulie 2009 la 22:01

    bibliophyl,

    cind am povestit chestiunea aia a fost urmarea „precedentului” scris de tine….

    imediat mi-a venit in minte cazul….

    oricum este oribil

    si

    senzatia aceea de imensa NEDREPTATE care ti se face…

    Romania – tara tuturor posibilitatilor…

    Apreciază

  • 39. clemycali  |  14 iulie 2009 la 22:10

    @skorpion, eu nu-l am deloc la inima pe Cezar Preda dar cand are omul accese de bun simt nu am cum sa nu fiu de acord cu el. Atat MTS cat si Ministerul Turismului, poate si cel ptr IMM-uri ar trebui desfiintate.
    Si pana la urma am inteles si eu cu mahnire ca AnTIM este Emil al nostru.

    Apreciază

  • 40. noradamian  |  14 iulie 2009 la 22:13

    skorpion,

    ancheta lui tolontan a fost ancheta de presa cum n-am mai avut de mult si cum ar trebui sa faca jurnalistii de investigatie( care pre-se au disparut) imediat ce se iveste o suspiciune legata de un om politic. Cate un tolontan pentru fiecare adrian si marean si amd.

    Faptul ca a servit unor interese politice manifestate in stil Ana Pauker( alina gorghiu, sau cum o cheama) este foarte rau! Dar mai rau era sa ramana rahatul sub pres!

    Tolontan s-a ocupat de caz ca era exact pe tarlaua sportului! Ambasadorul suediei s-a referit la ancheta, insa, ca la un act care, daca se-ncheie cu o demisie ne aduce puncte in raportul din 22 iulie! De aceea a fortat lucrurile Basescu. Cat n-a facut Boc in cateva saptamani, a făcut basescu in 2 0re!

    Nelamurirea mea e de ce n-a hotarat asta in 29 mai cand a aflat ca e o cacealma aranjata cu televiziunile in care prea-cinstita ridzi a picat ca musca-n lapte!

    O sa mai aflam, probabil, niste lucruri si de-aci incolo.

    Apreciază

  • 41. orangeskorpion  |  14 iulie 2009 la 22:16

    clemy,
    39

    de ce te mihneste AntiM/
    mie mi s-a parut banal nickul, nu parea a fi stilul lui,
    nici nu m-am prins…

    Apreciază

  • 42. orangeskorpion  |  14 iulie 2009 la 22:23

    TEMA DE GINDIRE PENTRU TOTI!!!!

    exista o prevedere care spune ca in cazul unui demnitar – daca se porneste o actiune DNA – orice comisie parlamentara avind aceeasi tema se suspenda…

    imi explica mie cineva de ce nu s-a suspendat comisia Gorghiu???
    intrebare retorica!!
    🙂

    alta intrebare:

    exista vreo consecinta urmare acestei insistente de a mentine comisia in ciuda demararii actiunii DNA????

    daca nu, de ce????

    adica unii fac ce trebuie, altii fuck ce vor!!!!

    final:

    incredibil cu ce placere diabolica recita aceeasi tinara gorghiu despre pornirea urmaririi penale, abuz in serviciu, inchisoare de la …. la ani…..vinerea trecuta..

    asta am sesizat inca de vineri pe blogul lui thor….

    parca era instanta de judecatorie…..
    ana pauker vb lui filadel, dar si a lui basescu..

    si este tinara, cica cu studii, dar cu un IMENS DEFICIT DE BUN SIMT!!!!
    (impreuna cu coiotul banicioiu si alte jeguri polittruce)

    Apreciază

  • 43. clemycali  |  14 iulie 2009 la 22:26

    @skorpion, ptr ca AnTIM ne-a facut in toate felurile pe cei care am indraznit sa spunem ca MIR trebuia sa demisioneze la inceput si nu acum, dupa o luna de la declansarea conflictului. Or, eu cred ca nu meritam nici eu, nici Reddog, nici UTS si nici cei altii cativa care am spus asta sa fim facuti cu ou si cu otet. Si nu ma asteptam ca Emil al nostru sa se exprime la modul in care a facut-o. Asa ca sunt profund dezamagita. Si spun asta la modul cel mai serios.

    Apreciază

  • 44. clemycali  |  14 iulie 2009 la 22:30

    @skorpion, comisia ramanea fara obiectul de activitate si scandalul era omorat in fasa daca idioata isi dadea demisia la timp. Asa ca eu inteleg placerea bolnava a liberalilor din comisie ptr tot scandalul care a urmat.
    Si daca tot discutam cazul pot sa-ti spun ca dupa esecul de ieri din Camera Deputatilor alta solutie decat demisia tutuei chiar nu mai exista. Ideea a fost ca scandalul MIR sa nu se lungeasca pana in toamna si sa intre Basescu in campanie electorala cu ea de gat.
    Si inclin sa cred ca Basescuo s-o usuiasca si pe madam Udrea cat de curand.

    Apreciază

  • 45. orangeskorpion  |  14 iulie 2009 la 22:31

    EU doar astazi am fost mai atent

    si da, astazi am observat incrincenarea aia…

    nu observatsem dinainte, petnru ca ti-am spus, nu mi-a placut nickul,
    l-am citit suprficial…

    Apreciază

  • 46. orangeskorpion  |  14 iulie 2009 la 22:33

    crezi, ca ii vine rindul si lui udrea???

    am sesizat felul prietenos, amical cu care basescu si boc si-au strins mina…
    cred ca cu ocazia inscaunarii madamei placinta..

    abia astazi l-am contrat pe antiM,
    nestiind ca este thor,
    dar m-a uimit duritatea si refuzul de a mai intra urmatoarele zile…
    poate ai citit..

    Apreciază

  • 47. noradamian  |  14 iulie 2009 la 22:33

    skorpion,

    ceeace spui e adevarat de doi ani! Sculele penelist-pesediste sunt programate anti Basescu. Ma plictisesc cand le vad si le aud stiu ce urmează, schimb canalul!

    Noutatea era ridzi si ce a paraduit ea cu voie sau nu, in loc sa bage benzina in sportul care e in pana totala( colaps cum spune Bellu) Care si-a luat consilier pe claudiu lucaci un kkniu si i-a urmat povetele, probabil, care numai la licitatii si griji de astea normale intr-o institutie, nu se refereau! In afara banilor cele sase luni in sine au insemnat o pierdere pentru statul asta anemic, fiindca era vorba de un buget papat pe alte chestii decat politici cultural sportive! Ori asta n-a nascocit-o domnisorica gorghiu!

    Sunt convinsa ca Basescu ar fi dat cu ridzi de pamant! Daca… ??

    Apreciază

  • 48. noradamian  |  14 iulie 2009 la 22:37

    Voua va place madam placintă?( nu cum o cheama, nici cum arata, ci celelalte date de „biografie profesional-politica!!)

    Ce fel de cadre-s astea? Nu mai inteleg pur si simplu ce se petrece! Spune-mi cine te sustine ca sa-ti spun cine esti! „Oprisan” va spune ceva?

    Apreciază

  • 49. clemycali  |  14 iulie 2009 la 22:41

    @skorpion, sunt convinsa ca va da cu Udrea de pamant ptr ca vine campania electorala si are nevoie de maini libere ca sa spele podelele cu adversarii politici. Iar madam Udrea este extrem de vulnerabila in partid. Gruparea liberala, care a trimis-o initial la Cotroceni, se dezice de ea iar grupul celor vechi din PD nu a inghiti-o niciodata.
    @nora, cred ca Basescu s-a aflat intr-o situatie delicata ptr ca MIR s-a aflat in spatele candidaturii EBA. Acum ce sa spun, cu Dumnezeu inainte, vorba bunicii.
    PS:skorpion, vad ca viq, unul din administratori, se mira de unde am scos-o cu Emil=AnTIM.

    Apreciază

  • 50. clemycali  |  14 iulie 2009 la 22:43

    @nora, mi-e absolut indiferenta. Iar eu n-am inteles ca ar fi sustinut-o Oprisan prin vreo declaratie. Mie imi pare rau ca un om valoros ca Octavian Bellu si-a dat demisia inaintea MIR.

    Apreciază

  • 51. noradamian  |  14 iulie 2009 la 22:44

    d-na placinta patroneaza si o fabrica de confectii din Focsani si are impreuna cu sotul doua terenuri si trei case in Focsani, dintre care una de aproape 1000 de metri patrati, precum si o casa in Elvetia, de aproximativ 400.000 de euro, bijuterii, tablouri si mobilier in valoare de 80.000 de euro, iar dividendele incasate in anul 2008 s-au cifrat la peste 2,7 milioane lei.
    In prezent studenta in cadrul Universitatii Dunarea de Jos, absolvind in 1989 Facultatea de Tehnologie si Chimie Textila Iasi, pedelista are un trecut impresionant in domeniul afacerilor. Proaspatul ministru al Ti­neretului si Sportului impreuna cu sotul sau a avut, in trecut, mai multe procese cu fosti angajati ai companiei Milcofil SA, la care Placinta era presedinte al Consiliului de Administratie si sotul sau – administrator al societatii. Conform presei, cei doi au declarat, la acel moment: „Dupa iesirea din sala de judecata, inculpatii, instigati de catre liderul de sindicat Cezar Chiriac, ne-au insultat, spunand ca suntem niste hoti, ca am furat fabrica Milcofil, ne-au amenintat cu moartea, ne-au injurat si ne-au lovit, producandu-ne leziuni pentru care avem certificate medicale”. Conform Ziarului de Iasi, „in copia xerox dupa plangerea penala a Sorinei Placinta, act care ne-a parvenit la redactie, este adaugat: <>. Ministrul are un fiu, Andrei Razvan Placinta, care locuieste la Montreux (Elvetia) si care a devenit „pastor” al „Primei Biserici Ateiste” (First Church of Atheism), conform presei din Vrancea.

    Apreciază

  • 52. noradamian  |  14 iulie 2009 la 22:45

    Clemy,

    am citit azi pe undeva ce spunea baronul de vrancea( ca intre ei baronii, nu?)

    Apreciază

  • 53. clemycali  |  14 iulie 2009 la 22:52

    @nora, stiu si eu. Tot ce se poate. Repet insa ca nu nominalizarea doamnei Placinta ma supara, ci faptul ca pana sa-si dea demisia MIR l-am pierdut pe Octavian Belllu, care poate ca la departamentul „tineret” sa nu aiba mare pricepere, dar care oricum intelege mult mai bine care sunt problemele sportului de performanta romanesc.
    Si eu as fi preferat ca MIR sa foloseasca banii publici ptr reabilitarea bazelor sportive din tara si construirea de sali de sport, de pationare, terenuri de tenis, etc, decatpe niste concerte dubioase pe 2 mai.

    Apreciază

  • 54. noradamian  |  14 iulie 2009 la 22:56

    Clemy,

    cand numesti un ministru in locul unuia de care te-ai debarasat dupa un asemenea scandal,inteligent ar fi sa vii cu ceva foarte diferit, tinand cont de dezamăgirea precedenta! Belu, intr-adevar, era o solutie reparatoare excelenta! Cucoana asta, ma-ndoiesc!( chiar daca, dupa atatea patanii cu afacerile familiei e mai experta decat ridzi in finante si hartii)

    Apreciază

  • 55. orangeskorpion  |  14 iulie 2009 la 22:58

    hai, ca este tare asta:

    “Prima Biserica Ateista” (First Church of Atheism),

    nu ca m-as inscrie acolo
    :mrgreen:

    dar poate Herr Biblyophyl (ufff, ce greu se scrie asta) ne lamureste, daca
    exista asa ceva si ce este de fapt…

    danke mult!

    Apreciază

  • 56. noradamian  |  14 iulie 2009 la 23:01

    atheism, inseamna fara Dumnezeu! nedumerirea mea e cum poate exista o biserica si un preot la… un gol! Au pus ceva in loc?

    Apreciază

  • 57. clemycali  |  14 iulie 2009 la 23:01

    @skorpion, nu m-ar mira sa existe in realitate. De cand traiesc in SUA am observat ca in general lumea doreste „diversitate” in privinta exprimarii religioase.

    Apreciază

  • 58. orangeskorpion  |  14 iulie 2009 la 23:04

    hai, ca ma pufneste risul,

    biserica pentru atei….

    in fine, fiecare face ce crede, cum crede….

    si totusi bellu de ce si-a dat demisia?
    presupun ca stia ca urmeaza demisia lui ridzi….

    nu s-a pripit totusi??

    Apreciază

  • 59. robin  |  14 iulie 2009 la 23:09

    Sal, Nora! nu stau mult, ma duc sa rontzai si alte bloguri. Cred ca in vreo saptamina voi recupera.

    De acord cu opiniile de aici. Increngatura periculoasa dintre politica si mass-media nu se manifesta numai in RO, ci si in tari mult mai democratice. Azi am citit in RL un articol care dezvaluie legatura mizerabila dintre moguli de presa si oameni politici.

    Apreciază

  • 60. robin  |  14 iulie 2009 la 23:11

    Buna, Clemy! Imi pare rau ca esti suparata, cred ca ai motive. Eu am obrazul mai gros, asa ca o sa mai intru in Livada, chiar daca nu ma mai atrage asa de mult ca inainte.

    „Scandalul ascultarilor ilegale a mii de personalitati de catre tabloidele din Marea Britanie a readus la lumina practicile dubioase, ilegale, ale presei populare in goana dupa „scoop”. In centrul scandalului, imperiul media News Group al lui Rupert Murdoch. Magnatul acuzat de premierul italian ca a orchestrat campania de presa contra sa.”

    http://www.romanialibera.ro/a159665/razboiul-necrutator-al-mogulilor-media.html

    Apreciază

  • 61. noradamian  |  14 iulie 2009 la 23:14

    skorpion,

    in sase luni domnul Belu a spus ca a avut doar trei lucruri de facut: sa semneze niste prime, era unul din ele iar celelate doua cam de aceeasi dificultate.
    Totusi, Belu nu e genul care sa se bucure de asa o pleasca!( Nu stiu pe ce salariu, dar imi inchipui ca e de cateva ori mai mare decat al tau). Si gandeste-te cati sunt acolo care plimba genti si asteapta sa-si incaseze „drepturile”! Si in alte ministere!

    Pana nu vom avea pretentia legitima ca de banii munciti de noi sa nu-si bata joc „alesii” si nici „numitii ” lor, toti astia care numara sutele de mii de euro cum numaram noi leii fara sa se vada nimic dupa ei, vom merge din rau in mai rau!

    Apreciază

  • 62. noradamian  |  14 iulie 2009 la 23:16

    salut, robin!

    Bine ai venit!

    🙂

    Apreciază

  • 63. robin  |  14 iulie 2009 la 23:17

    PDL nu a facut nici o brinza cu Placinta.
    Dupa asa un scandal, sa vii cu o tanti tzesatoare care a activat in comisia de agricultura, mi se pare jenant. Cu Belu sau Bitang ministri ar mai fi sters cite ceva din efectele scandalului MIR.

    Apreciază

  • 64. noradamian  |  14 iulie 2009 la 23:21

    robin,

    de aceeasi parere!( N-a facut nici o placinta cu Branza asta)

    Ce criterii or fi având? Cine sa-i priceapa?

    Apreciază

  • 65. orangeskorpion  |  14 iulie 2009 la 23:21

    Pana nu vom avea pretentia legitima ca de banii munciti de noi sa nu-si bata joc “alesii”

    pretentia legitima cum o realizam????

    prin mitinguri, revolte punctuale

    prin participare la vot…

    nu avem nimic din astea!

    gataaaaaaaaaaaa!

    stingerea pentru mine!

    Apreciază

  • 66. noradamian  |  14 iulie 2009 la 23:27

    skorpion,

    tu ai vazut cate mii au semnat listele anti-ridzi?( N-am fost printre ei, in general ma feresc sa semnez liste si recunosc ca m-a indispus rau comisia gorghiu)

    Dar daca un nucleu de ziaristi asa cum spuneam incep sa faca treaba, sa se puna pe investigatii ca pe frontul din Iraq, fara parti-pri-uri politice ori comenzi moguliene, n-ar fi mii,pe liste, ar fi sute de mii! Plus mitinguri, de ce nu! Forme civilizate si democratice.
    Exista desigur si pericolul „dedesubturilor” Dar fara riscuri nu se poate!
    Si alta cale nu vad.

    Apreciază

  • 67. robin  |  14 iulie 2009 la 23:30

    Pa, ma duc si pe alte „plaiuri”.

    Apreciază

  • 68. noradamian  |  14 iulie 2009 la 23:31

    salut, robin! Calatorie placuta si cu roade! 😆

    Apreciază

  • 69. luminita  |  14 iulie 2009 la 23:44

    Salut tarzior , all !
    daca nu m-ati citit dincolo va spun si aici ,
    si mie mi s-a parut din prima absurd sa-l pui pe Bellu secretar de stat si pe Ridzi ministru ….
    Nu stiu cat de bine ar fi administrat Bellu ministerul dar ierarhia fireasca il situa oricum deasupra oricarei tupeiste prin CV-ul sau impresionant si legat de performantze in sport , nu de afaceri si gondole…..
    Stam cu susu-n jos si tre’ sa ne prefacem ca ne e bine …..
    Si AntiM e Emil cu sigurantza , cred ca citeste si blogul acesta asa ca scriu cu toate riscurile.
    Nu e bine sa privim prin ochelari de cal pe ai nostri si cu ochii cracanati pe ai lor .
    Aceeasi masura trebuie aplicata tuturor , simpatia e una credintza in Adevar e alta.
    Si parca de la Dreptate si Adevar plecasem acum niste ani.

    Apreciază

  • 70. noradamian  |  14 iulie 2009 la 23:48

    lumi,

    cam asa! Altfel, vorba unora,ajungem să ne indragostim de legi, de partide sau de chioscuri de ziare! Si să punem ratiunea si bunul simt in paranteză.

    Dar si absurdul face parte din lumea noastra, nu?? 😀

    Apreciază

  • 71. noradamian  |  14 iulie 2009 la 23:50

    dora, lumi robin, bibliophyle, skorpion,

    Noapte buna si linistita! 🙂

    Apreciază

  • 72. luminita  |  14 iulie 2009 la 23:55

    Noapte buna !
    nora, vad ca ai inteles si chestia cu” indragostirea ” care mi s-a parut chiar absurda.
    stii tu la ce ma refer.

    Apreciază

  • 73. noradamian  |  15 iulie 2009 la 10:37

    salut, lumi!

    acuma se stie ca dragostea e oarba! Nu-i bine sa te pui in calea indragostitilor 😆

    Revin mai tarziu.

    Apreciază

  • 74. dora  |  15 iulie 2009 la 14:13

    Salve,all.

    Nu prea sunt de acord cu voi.

    Nu se poate dezechilibra algoritmul politic,adica in defavoarea PD-L,prin numirea unui apolitic.Uitati-va ce-l paste pe Predoiu daca nu e sustinut politic.Ce nesimtite au devenit Barbulescu,Pivniceru ,magistratii ,atacandu-l!

    Prea ne-am obisnuit sa-i vedem sus pe oamenii cu notorietate.Nu este suficient,ba poate fi un handicap:aceeiasi oameni,pedelistii n-au rezerve?s-ar intreba „deontologii!”.

    D-na Sorina Placinta a lucrat cu Tabara si acesta sustine ca este priceputa,nu prea vizibila pentru ca nu-i place.

    Imi pare rau ca am avut dreptate:daca nu era cazul MIR se inventa alt caz.Si ma tem ca am avut dreptate si cand am considerat ca este o victima si ca a fost executata in chip stalinist.

    S.Placinta este casatorita cu un om de afaceri suedez.Nu va mirati ca are proprietati in Elvetia.Cine a avut in cont euroi si s-a orientat spre oportunitatile din Romania a si reusit.De baiatul sotului,banuiesc,nu stiu si nici nu ma intereseaza.

    Apreciază

  • 75. dora  |  15 iulie 2009 la 14:16

    skorpion,

    si mie mi-e dor de Emil.Daca a fost mai dur s-ar putea sa fie el.N-ai intrebat adminii?Ei trebuie sa stie de pe ce adresa posteaza.Am vazut la o postare(in rest nu l-am citit) ca a salutat in spaniola.Sa fie un indiciu?

    Apreciază

  • 76. noradamian  |  15 iulie 2009 la 14:31

    dora draga,

    nu-i bai!

    Eu prefer să nu mă situez de partea unor persoane sau altele ci sa observ, pe cont propriu, gratuit si nemijlocit, ce se-ntamplă.
    Sa ma refer, mai ales, la fapte

    Nu am avut nicicand vreo culoare politica. Am ales de fiecare data din oferta de personaje, pe cele cu care aveam o potriveală,cat de cat, convinsa ca alegerea mea e cea buna si o sa contribuie la schimbarea tarisoarei.
    Si de fiecare data m-am inselat.
    O singura data „m-am colorat” in portocaliu, ca multi alti romani, după tradarea penele si aruncarea in aer a aliantei DA.
    Iar la vremea suspendarii am devenit, chiar,de un portocaliu aprins! 🙂
    Daca lucrurile se schimba, si, din pacate,asa se vad, şi daca oamenii nu mai sunt aceeasi în ce fac acum, prefer sa n-am nici o culoare.
    Consider-o prudenta daca vrei.
    La vremea alegerilor viitoare bineinteles ca o sa cantaresc lucrurile in functie de cum se vor prezenta atunci. Pana atunci observ, doar… 🙂

    Apreciază

  • 77. noradamian  |  15 iulie 2009 la 14:53

    dora,

    o dedicatie:

    Apreciază

  • 78. dora  |  15 iulie 2009 la 15:16

    nora,

    ola-la-la-la!

    M-ai lovit direct in corazon.De unde ai stiut?Un tratament „terapeutic”mai bun nici ca-mi puteai recomanda.

    Eu inca sunt portocalie,mi-e greu sa ma dezic in ceea ce am crezut cu ardoare.M-am aprin si eu in acele momente cruciale,zic eu.Si vor mai fi in curand.

    Culoarea portocalie e linistitoare si datatoare de speranta.Pana si Santana are o banderola portocalie pe frunte.

    Hai ca esti mortala! 😆 😆 😆

    Apreciază

  • 79. noradamian  |  15 iulie 2009 la 15:22

    dora, dear,

    culoarea in sine-mi place! Se regaseste si in ambientul locuintei noastre, de altfel.

    Santana imi place cel putin tot atat. Cu sau fara banderola portocalie 🙂

    Eram absolut convinsa ca piesa e in „blogrollul” preferintelor tale muzicale 😆

    Apreciază

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


noradamian

noradamian

Nora Damian, scriitor Sibiu, Romania

Vezi profil complet →

Arhive

Categorii

Protected by Copyscape Originality Checker

Blog Stats

  • 936.328 hits

Introdu adresa ta de email pentru a urmări acest blog și vei primi notificări despre noile articole pe email.

Alătură-te celorlalți 1.456 de abonați.
Follow Aventuri în grădina de hârtie on WordPress.com

Add to Google

all blogs

Urmărește-mă pe Twitter Follow @noradamian1

Statistici blog

  • 936.328 hits
Follow Aventuri în grădina de hârtie on WordPress.com

Fluxuri


%d blogeri au apreciat: