Duhuri blânde pe dealuri(2)

16 iulie 2009 at 12:18 74 comentarii

Păi la Jibji e capătul lumii, se speria Adi, cel mai mic dintre cei doi fraţi ai mei.  („Ba nu”, Dănuţ ştia mai bine, „nu ţii minte că te-am dus şi pe tine azi-vară?”)  Oricum, trebuia să te strecori până dincolo de drum fără să te vadă cineva, apoi s-o tai prin luncă. Vara mai merge, nici nu te vezi din margarete şi din lanul de orz. Dar acum, prin noroi şi mirişti… Ai putea s-o iei şi pe drum, la urma urmei, dar s-ar putea să te vadă badea Ghica, gospodăria lui e la doi paşi de Jibji.
– Nu, tot mai bine s-o tai prin luncă. Eu mă duc prin luncă, spun hotărâtă.
– Nu , nu te duce acum, se speria Dănuţ, las’ că mai vorbim despre asta şi mâine.
…De ce la Jibji? Pentrucă la Jibji e locul cel mai bun de scăldat: adânc, cu nişte vârtejuri, o nebunie! Mai ales unul, acolo unde  e  hinta! Dacă ai curaj, te hinţi de câteva ori deasupra vârtejului şi  sari  pe malul celălalt! Hinta, adică o frânghie groasă cu un nod la capăt, legată zdravăn de o salcie de pe povârniş de care trebuia să te prinzi zdravăn şi să-ţi iei avânt! Numai că  dacă ameţeşti sau ţi-e frică, gata, s-a zis cu tine!
–  Mă dau şi cu hinta, mă ridic hotărâtă, gata de plecare. Adi sare iute  şi mă ia de mână, gata să mă urmeze.
– Azi nu, nu vă duceţi, mă trage de mânecă, Dănuţ. De ce să vă duceţi?

„Doamne, ce babilonie!” Se mira mama uneori, „mai lipsesc turcii!”
Chiar că în valea aceea ascunsă-ntre dealuri, era o lume de toate felurile. Adică era un amestec interesant de etnii. Mai toţi localnicii  lucrau la „Gaz”.  De sub dealurile dinspre Bazna, o mulţime de copii mergeam la şcoală şi ne-ntorceam împreună, zilnic. Aruncam ghiozdanele, mâncam ceva şi până seara eram pe coclauri la joacă. Drumul spre şcoală trecea peste  Podul Mare,  continua pe Strada Turnului, apoi, prin  Poarta Cetăţii intram în Oraşul vechi. De aici, mai aveam puţin şi ajungeam la intrarea dinspre curte a şcolii.   În blocul vecin locuia prietena mea Iţu, de o seamă cu mine.
„Este că Opu seamănă cu tovarăşul Gheorghiu Dej?” Mă întreba din când în când, foarte mândră. Iţu are ochi albaştri, părul negru şi mereu seamănă cu câte o artistă, ba dintr-o revistă veche, ba dintr-un film. După casa lui Iţu urma un teren viran şi o magherniţă. Asta era prăvălia. Pe urmă treceai drumul şi ajungeai în luncă.

Mama tuşea, tuşea de nu se mai oprea, avea febră de câteva zile şi tata era plecat de mai mult timp, pe şantier, la Sărmăşel. La prăvălie era coadă de când se lumina de ziuă. Pe la nouă dimineaţa începea vânzarea. Se aduseseră saci cu mălai, orez, făină şi zahăr. Stăm la rând, eu şi Dănuţ. În faţa noastră, Buri şi în faţa lui mulţi alţi oameni din vecinătate.
– În vreo ‘ rei ore suntem scăpaţi, zice Buri. Are un obicei, când îşi trage mucii mănâncă şi prima literă dar numai de la anumite cuvinte. La amiază ieşim cu pungile întregi. Pe Dănuţ îl scot nişte vecine aproape sufocat.
– Ai avut ‘reptate, îi spun lui Buri. Am scăpat.
Acasă avem treabă. Îl pun pe Dănuţ să facă ordine. Mă ascultă. Ce-i al meu i-al meu. Nu-mi iese unu’ din vorbă. Fac mămăliga. Badea Ghica ne adusese laptele şi o măsură de brânză de vaci în lipsa noastră. Dănuţ duce ceaiul mamei.
– Parcă nu mai are febră, se luminează el.  ” E mai bine”  zice şi doctorul Bărbulescu seara şi tare ne înveselim.  Îi mai dau un pumn de cuie lui Adi să stea locului până termin treaba. Bombăn şi-i cert. Le spun „of, mi-aţi scos peri albi”! Adi stă pe jos şi bate cui lângă cui în scândurile podelei. Nu-şi dă cu ciocanul în degete cum se teme mama. Are şi o omidă verde păroasă cu care se joacă câtva timp. „Nu mă mai joc cu coada asta”, mormăie somnoros. O iau pe o hârtiuţă şi o pun  pe pervazul ferestrei.
Iţu şi cu mine vindem la prăvălie lângă gardul de la Westen între doi nuci. Vindem la liber, fără cartelă, zahăr, mălai, făină, dulciuri şi fel de fel de alimente la discreţie. Lumea ne respectă şi toţi sunt foarte mulţumiţi.  Ioniko stă la coadă şi cumpără bomboane de ciocolată: căcăţele de capră ambalate în pacheţele. Desface hârtia şi le dă drumul în gură. Îl auzim cum urlă în timp ce fuge.
– Ioi, Iştenem, zice Iţu. Închidem prăvălia.
– Căcăcioaselor, strigă Ioniko ieşind din casă cu un cuţit mare de bucătărie. Nu mai ieşim din casă până seara. Facem treburi gospodăreşti. A doua zi îl angajăm băiat de prăvălie la raionul de dulciuri. Ioniko face aprovizionarea  pentru fondantele de ciocolată. Taie lutul în pătrăţele pe care le aranjează în cutii căptuşite cu ziarul „Scânteia”.
– Trei lei bucata, hotărăşte el şi-şi freacă mâinile.
Sus scriem:
EXPOZIŢIE  CU VÂNZARE
Păstraţi-vă rândul

va urma…

Entry filed under: 7301634.

Constantin Noica: MATHESIS SAU BUCURIILE SIMPLE Duhuri blânde pe dealuri (3)

74 comentarii Add your own

  • 1. fini  |  16 iulie 2009 la 13:02

    Nora esti formidabila!

    Esta atata prospetime in ce ai scris, incat imi vine sa dau un interviu ca sa ma angajezi si pe mine in afacerea ta.
    Mi-ai deschis niste ferestre spre propria-mi copilarie. Imi revad pravalia,farmacia…
    Imi revad tovarasii de joaca si de facut dracii.
    Am uitat de hinta. Aveam si eu hinta-palinta mea,legata de un nuc batran.

    Apreciază

  • 2. fini  |  16 iulie 2009 la 13:08

    Ghimpii
    Lucian Blaga

    Eram copil. Mi-aduc aminte, culegeam
    odată trandafiri sălbatici.
    Aveau atâţia ghimpi,
    dar n-am vrut să-i rup.
    credeam că-s muguri-
    şi-au să înflorească.

    Te-am întâlnit apoi pe tine.
    O, câţi ghimpi, câţi ghimpi aveai!
    dar n-am voit să te despoi –
    credeam c-o să-nflorească.

    Azi toate astea-mi trec
    pe dinainte şi zâmbesc.
    Zâmbesc şi hoinăresc prin văi
    Zburdalnic în bătaia vântului.
    Eram copil.

    Apreciază

  • 3. noradamian  |  16 iulie 2009 la 13:17

    fini,

    servus!

    ma bucur !!!! 😆

    Apreciază

  • 4. noradamian  |  16 iulie 2009 la 13:36

    fini,

    o dedicatie pentru tine:

    Apreciază

  • 5. dora  |  16 iulie 2009 la 13:53

    nora,

    citindu-ti amintirile ,este imposibil sa nu te intorci si tu cu ani in urma si sa-ti retraiesti clipele de bucurie ale copilariei,acele clipe unice,inocente, si lipsite de grijile de mai tarziu.

    Am experimentat si eu cu prietena mea Kati preocuparea pentru vanzatoara de zarzavaturi. din gradina ei.Locuiam in cartierul Bulgaria unde traiau multi hostazeni cu gradini si animale domestice.Ne aprovizionam cu tot ce ne era necesar:lapte,oua,slanina,untura si legume proaspete.Nu stiu daca mai traieste cineva din bacsi si neni pe care-i stiam.S-a construit mult pe strada copilariei mele si parca nu ma trage inima sa vad tranformarile.

    Apreciază

  • 6. dora  |  16 iulie 2009 la 13:54

    fini servus!

    Te astept la mine in vizita. 🙂

    Apreciază

  • 7. noradamian  |  16 iulie 2009 la 14:01

    dora,

    servus!

    Locurile acelea nu mai există decat in sufletele si mintile noastre. Uneori le readucem in existenta,le reinsufletim intr-un fel, povestindu-le.

    Apreciază

  • 8. dora  |  16 iulie 2009 la 14:53

    Da,nora,

    nu-mi vine sa mai merg pe strada unde am copilarit si am fost fericita cu mama.

    Stateam in chirie si propritareasa ne dacea voie sa avem si noi straturi cu salata si patrunjel.In fata casei aveam struguri de care ne ingrijean noi si le si culegeam.Langa vie plantam si flori rezistente.Imi placea acolo si eu n-am simtit sentimentul acela puternic de proprietar,credeam ca asa traiesc toti oamenii.De fapt,niciodata nu m-a insufletit simtul de a ma lupta pentru mosteniri.Aveam dreptul la doua case(din partea unei matusi si unchi-fara copii );nu m-am luptat cu copii vitregi,am muncit cu sotul pentru avere proprie.Tarziu de tot am aflat si de alte proprietati si chiar de o fabricuta,care au fost luate de straini si de preoti.Sa fie bucurosi si sa le duca si sa le duca si in lumea de dincolo.

    Apreciază

  • 9. luminita  |  16 iulie 2009 la 17:34

    nora,
    nu iti mai laud talentul ca sa nu par insistoasa .
    Saracul Ioniko !!!!!!!!!!!

    si eu ma jucam „de-a magazinul ” cand eram copil , eu eram si gestionara si responsabila cu aprovizionarea.
    Adica adunam frunze , boabe de struguri , fructe si chiar iarba , ce gaseam prin gradina bunicii…
    Dimineatza dadeam semnalul de adunare la „joaca de-a oamenii „.

    Imi facusem un cantar dintr-o pietricica drept sprijin , o scandurica drept balanta si niste capace pe post de tas si suport de greutati , bre .
    Bineinteles ca mi se rasturna mereu cantarul dar clientii mei nu comentau si imi plateau corect in bani decupati din hartie de ziar si eram toti foarte fericiti .
    Unde s-au dus , cand au apus bucuriile copilariei noastre ?

    Mai tarziu imi amintesc ca incepusera excavatii in cartierul de blocuri unde locuiam si asta ne atragea foarte tare .
    Spre seara muncitorii plecau si lasau fel de fel de suporturi din scanduri iar noua ni se pareau a fi scene de teatru.
    Si sa ne fi vazut cum improvizam rapid cate o sceneta in care replicile se faceau dupa o regie ad-hoc ….iar catacombele erau cabinele din care fiecare „artist” trebuia sa intre in scena cu rolul gata invatzat……
    Minunate vremuri….
    Iti multumesc ca mi le-ai readus in fatza ochilor !

    Apreciază

  • 10. luminita  |  16 iulie 2009 la 18:11

    ….si acum „ne jucam” de-a oamenii .

    Apreciază

  • 11. luminita  |  16 iulie 2009 la 18:12

    ….dar o luam prea in serios de cele mai multe ori.

    Apreciază

  • 12. luminita  |  16 iulie 2009 la 19:00

    …luminosi , ochii cuvintelor ne ajung din urma-n noapte …..

    Sa fiti fericiti !

    Apreciază

  • 13. clemycali  |  16 iulie 2009 la 19:17

    Buna seara, buna seara.
    @nora, superba povestioara. Imi aduc aminte si eu de niste vremuri de mult duse. Dar nu stiu daca imi amintesc neaparat de cozile ptr lapte, oua, carne si alte alea cat imi amintest de pietele verii, cu gramezile de rosii, cirese, visine, vinete si toate bunatatile din lume.

    Apreciază

  • 14. orangeskorpion  |  16 iulie 2009 la 20:43

    Nora are probleme tehnice la computer si de aceea nu poate sa va fie gazda, cum ne-a obisnuit pina acum….

    Apreciază

  • 15. clemycali  |  16 iulie 2009 la 20:55

    @skorpion, multumesc ptr veste. Ma intrebam ce e cu ea de nu apare pe blog. Sper sa i se vindece computatorul. 🙂

    Apreciază

  • 16. orangeskorpion  |  16 iulie 2009 la 21:20

    Nora,

    minunat,

    vorba Dorei, ai deschis cutia cu amintiri…..eu imi aduc aminte cum dindu-se cu o astfel de hinta primitiva, sora mea – avea 5 anisor – a cazut direct in cap….

    traieste si azi, slava Domnului

    🙂

    Apreciază

  • 17. orangeskorpion  |  16 iulie 2009 la 21:22

    clemy,

    vad ca nu mai treci pe la mount thor, asa ca iti recomand aici un articol f. bun al lui TRU.

    este cam lung, dar merita, parerea mea..

    http://www.ideiindialog.ro/articol_978/absentez__deci_votez____cum_decid_cei_ce_nu_decid.html

    Apreciază

  • 18. dora  |  16 iulie 2009 la 21:45

    Nici eu nu m-am prea „plictisit” pe la cozi.Dupa o experienta neplacuta si anume,stand la coada dupa unt,mi s-a intamplat sa lesin si din acea clipa n-am mai suportat sa stau in multime.Se pare ca am fobia multimii….si daca mai e si furioasa,intru in colaps.Batranii,dragii de ei ,au indeplinit corvoada.Pe urma m-am descurcat cu amicile sefe de complexe alimentare si ce-o mai fi fost.

    Apreciază

  • 19. dora  |  16 iulie 2009 la 21:47

    Cum ,nora e in revizie tehnica?

    Atunci ,noi ne putem face de cap? 🙂

    Apreciază

  • 20. clemycali  |  16 iulie 2009 la 21:54

    @skorpion, nu-mi place tonul discutiilor de pe MountThor care sunt conduse mai nou de theo, AVP si gabhry_el. In plus am si treaba. Saptamana viitoare am examenele finale la colegiu ptr sesiunea de vara si am de scris si invatat.
    Acum se iau de Tapalaga ptr materialul despre madam Placinta dar nu scot un cuvantel despre materialul dur al aceluiasi referitor la presa mogula.

    Apreciază

  • 21. orangeskorpion  |  16 iulie 2009 la 22:26

    clemy,

    1. bafta la examene pentru ca stiu ca nu este ushor ca la noi la Spiru Haret (fabrica de licentiati). Sora mea – in Canada – a facut in 9 luni un fel de „ase”, ea fiind inginera la baza, de i-au zburat fulgii, la 2 saptamini examene, dar a reusit cu brio..deci bafta si tie!

    2. sa te retragi nu cred ca este o solutie, mai ales ca totusi ceva ne uneste mai mult decit ne dezbina…si ce ne opreste sa replicam?!
    problema la unii este ca nu sint inca sa accepta ideea, notiunea ca poti fi in aceeasi barca dar sa vezi anumite solutii la o problema altfel.. o fi mostenire ceausista? nu stiu…dar vorba ceea: da-mi voie sa gindesc altfel ca tine, dar fara sa ne dusmanim….

    Apreciază

  • 22. clemycali  |  16 iulie 2009 la 22:48

    @skorpion, nu ma retrag dar imi minimalizez prezenta. Atata tot. Intervin doar atunci cand am ceva de spus. In discutiile de ieri si azi nu am avut cum sa intervin. Nu am avut de ce. Nici subiectele si nici tonul discutiilor nu m-au indemnat sa-mi dau cu parerea. Inchipuieste-ti ca le-as atrage atentia ca azi il injura pe Tapalaga ptr un material vechi si ca nu au avut grija sa se uite pe ultima postare a respectivului. Sau acum ca face presa mogula, cumparata si kkna nu se pune ca a avut curaj sa se indoiasca de onestitatea doamnei Placinta. Mie chestiile astea nu imi plac. Si asta din partea unei persoane care l-a taxat dur pe Tapalaga ptr articolul in care o compara pe EBA cu Nicu Ceausescu.
    Raman la opinia ca a inchide ochii la infinit la dalmatienii nostri nu este benefic.

    Apreciază

  • 23. orangeskorpion  |  16 iulie 2009 la 23:14

    vad, ca Nora nu si-a rezolvat problema la computer, ca altfel ar fi fost deja aici…

    clemy,
    sint de acord cu tine, ca nu trebuie inchisi ochii la infinit, dar totusi este atit de greu sa inoti prin manipularile astea crase….

    care au de fapt un singur scop: demolarea lui Basescu..

    ce parere ai tu despre madam Placinta din ce ai citit in presa?

    in plus surprinzator cit de repede au iesit informatiile despre ea, parca se stia de cel putin trei luni ca o va inlocui pe ridzi…

    Apreciază

  • 24. clemycali  |  16 iulie 2009 la 23:19

    @skorpion, cred ca dupa scandalul Ridzi, PDL ar fi trebuit sa-l propuna pe Bellu ptr post, o nominalizare care nu ar fi avut cum sa fie criticata. Asa s-au lasat descoperiti.
    Eu critic deciziile PDL din punct de vedere tactic. Cand sti ca ai presa tonomata asmutita asupra ta nu inlocuiesti o idioata cu un personaj discutabil. In rest nu am nici o parere despre noua ministereasa. Sunt chiar dispusa sa ii acord o perioada de gratie ca sa vad cum se misca in noua ei postura.

    Apreciază

  • 25. orangeskorpion  |  16 iulie 2009 la 23:22

    clemy,

    desi a negat, eu am avut convingerea ca Bellu va fi noul ministru…
    dar m-am inselat….

    Apreciază

  • 26. clemycali  |  16 iulie 2009 la 23:25

    @skorpion, eu iti recomand sa citesti aricolul Rodicai Culcer din EZ.
    Iar nenominalizarealui Bellu a fost inca o ocazie pierduta de PDL ptr a iesi total din mizeria scandalului MIR.

    Apreciază

  • 27. orangeskorpion  |  16 iulie 2009 la 23:27

    ok, clemy, voi citi, sper repede si pe rodica culcer,

    abia acum citesc articolul lui AMP din Romania Libera…

    Apreciază

  • 28. orangeskorpion  |  16 iulie 2009 la 23:40

    da, bun articolul lui culcer…..

    dar greu de realizat…..dar nu imposibil…

    Apreciază

  • 29. clemycali  |  17 iulie 2009 la 00:03

    Stiu skorpion, si asta am spus si eu cand ceream ca PDL sa se lepede de madam Ridzi si am fost luata cu huo pe blog. De asta sunt atat de suparata si am atat de putina tragere de inima sa mai intru acolo.
    Daca noi, simpatizantii si votantii PDL nu le cerem sa isi curete ograda si sa isi aplice propriile principii atunci ce facem? Acceptam ca si partidul asta sa se transforme intr-o speranta pierduta de genul CDR?

    Apreciază

  • 30. fini  |  17 iulie 2009 la 12:57

    Nora,

    o zi buna iti doresc.
    Multumesc pentru dedicatie. M-ai facut sa-mi fie deja dor de copiii de la scoala. Interesant de comparat interpretarea micutei pianiste cu cea a adultilor. Pentru posibilitatile ei fizice este de aplaudat.
    Ce facem cu Mimi? 🙂

    Apreciază

  • 31. dora  |  17 iulie 2009 la 14:24

    Salut,salut gradinarese si gradinari!

    :)fini,tu esti prea ocupata?Mai spune cum e atmosfera civica in Albion!

    :)skorpion,

    eu am o alta parere in privinta remanierii MTS.Nu uita ca functia e politica si trebuie sustinere din partea unui partid.Bellu este un mare antrenor,cunoscator in ale sportului,asta insa nu ajunge.Trebuie sa si vrei si sa te implici si politic.

    Despre noul ministru nu stim prea multe.Doar ca e un bun manager si parca de asta aveam nevoie,nu?De ce este atacata din start?Prejudecatile de acest fel ma indigneaza si nu ma pot abtine sa nu compar situatiile similare din intreaga viata politica ,asa cum sunt obligata sa compar si prestatia diferitilor jurnalisti si comentatori. 🙂

    Apreciază

  • 32. turnofftheglory  |  17 iulie 2009 la 18:46

    Salut Clemy si succes.

    Apreciază

  • 33. clemycali  |  17 iulie 2009 la 19:25

    @multam mult turnoff aka gogol. 🙂

    Apreciază

  • 34. noradamian  |  17 iulie 2009 la 19:43

    Servus fini, dora, clemy, tog!

    🙂
    Din fericire defectiunea n-a fost cine stie ce, asa ca s-a remediat( cel putin deocamdata) Cred ca, totusi, nu va mai dura mult si va trebui sa-mi iau alt calculator

    Apreciază

  • 35. noradamian  |  17 iulie 2009 la 19:44

    clemy,

    inteleg ca te asteapta niste examene asa ca-ti urez de pe acum
    Bafta!

    😀

    Apreciază

  • 36. dora  |  17 iulie 2009 la 19:51

    clemy,

    iti doresc si eu multa bafta!

    Lasa supararea ,trecem fiecare prin momente mai neplacute.

    Cu cele spuse la post.29 sunt si eu de acord.Nu avem nevoie de noi deziluzii…totusi…..dar,mai bine nu,ajunge.Eu sunt optimista,e bine asa? 🙂

    Apreciază

  • 37. dora  |  17 iulie 2009 la 19:53

    nora,

    ce bine ca ai venit!Parca gradina statea sa se vestejeasca.N-a fost cine s-o stropeasca pe caldurile astea. 🙂

    Apreciază

  • 38. noradamian  |  17 iulie 2009 la 19:55

    dora,

    da… E pârjol mare peste tot! 😆

    Apreciază

  • 39. noradamian  |  17 iulie 2009 la 20:00

    fini,

    Mimi e la Strasburg până in august. Poate din toamna o sa mai fac niste exercitii usoare cu el. Ii place muzica, îi place „sa cante la pian”are si ureche si memorie muzicala. Si isi misca destul de legat degetele la gama „do major” 🙂

    Apreciază

  • 40. bibliophyle  |  17 iulie 2009 la 20:01

    @All salut 🙂
    @nora frumos, punct.

    Apreciază

  • 41. noradamian  |  17 iulie 2009 la 20:04

    luminita,

    „Si sa ne fi vazut cum improvizam rapid cate o sceneta in care replicile se faceau dupa o regie ad-hoc ….iar catacombele erau cabinele din care fiecare “artist” trebuia sa intre in scena cu rolul gata invatzat…”

    excelent! 😀

    Apreciază

  • 42. noradamian  |  17 iulie 2009 la 20:04

    bibliophyle,

    salut!

    Multumesc!! 🙂 🙂

    Apreciază

  • 43. noradamian  |  17 iulie 2009 la 20:09

    skorpion,clemy,

    am trecut repede prin articolele citite de voi, mi-a placut ce scrie Rodica Culcer, Cartarescu, dar si Tia Serbanescu ( Curentul) si Dan Tapalaga ( „Basescu e bun”)
    Ma bucur ca mai avem ziaristi de top… Sper sa creasca numarul lor 🙂

    Apreciază

  • 44. clemycali  |  17 iulie 2009 la 20:31

    Buna seara, buna seara.
    @nora, bine ai revenit si multumesc ptr incurajari.
    @dora, multam si tie. Si ma bucur ca esti optimista. Pe mine m-au suparat rau de tot unele cuvinte aruncate pe blog de asta sunt mai rezervata.
    Noroc cu afacerea Spiru Haret unde PSD isi trage singur gloante in picioare. Odata a avut si madam Andronescu o decizie logica la minsiter si acum Geonelul se da speriat ca pierd voturile absolventilor Spiru. Adica sa lasam fabrica de diplome nestingherita de nimeni si ameninta ca-i retrage sprijinul politic ambramburicii. Asta ar fi un moment propice ptr PDL sa iasa la atac ptr ca nu mai au blolvanul MIR de picior.

    Apreciază

  • 45. noradamian  |  17 iulie 2009 la 20:37

    clemy,

    chiar azi ziceam ca eroismul lui Cati ii acopera multe defecte si-i spala multe pacate!
    Daca geoana&rozătoarele vangheliste n-o lasa sa rezolve mizeria care a iesit la suprafata dupa 8 ani, pesedeaua isi asuma inca o rusine uriasa!…

    Apreciază

  • 46. clemycali  |  17 iulie 2009 la 20:54

    @nora, nu cred ca geoana, vanghelie &comp au vreo problema cu rusinea. Mai degraba cu banii ptr ca la Spiru Haret predau tot soiul fosi si actuali lideri ai PSD, vezi cazul Adrian Paunescu, dar si probabil cu faptul ca o parte a dividendelor de acolo merg catre partid. Ca sa nu punem la socoteala loazele care si-au cumparat diplomele la Spiru si care acum sunt lideri ai partidului.
    Iar ironia este ca indiferent de ce scoate Geoana pe gura, care nu rateaza o ocazie ca sa arate cat este de tampit, situatiei de la Spiru Haret tot va trebui sa i se puna capat.

    Apreciază

  • 47. dora  |  17 iulie 2009 la 20:55

    Buna fetelor!

    Eu mai sensibiloasa din fire,m-am trezit ca mi-e mila de Abramburica.Tot i-a ajutat la ceva colaborarea din guvern cu portocaliii.Acolo spre surprinderea mea este o alta atmosfera decat in sanul larg al partidelor.Ei sunt aceea care se lovesc la prima mana de criza,adica de deciziile pe care trebuie sa le adopte.

    Recunosc Abramburica nu mi-a placut niciodata.Si acum este ezitanta ,totusi ultima ei decizie merita apreciere.Cine i-a fost sursa de inspiratie nu stiu:poate zgaltaiala piratului,poate puterea de convingere a premierului.Or,cum am mai spus s-a molipsit de aerul mai curat din guvern.

    Cati isi poate spala o parte din erorile trecutului.nu-i sigur ca va fi lasata.

    Apreciază

  • 48. noradamian  |  17 iulie 2009 la 21:00

    Dora, nu, nu-i sigur ca va fi lasata! Ii trebuie invoire de la geoana.
    Şi cum geoana e controlat de altii din umbra( mai mult sau mai putin) nici nu-i de mirare ca patronii „fabricii de diplome” nu prea se sinchisesc 😦

    Apreciază

  • 50. clemycali  |  17 iulie 2009 la 21:12

    @nora, pana la urma raportul pe justitie e edificator si ii da lui Basescu arme. Cum pot sa faca ca trenul in gara magistratii ptr sporuri si salarii cand sunt cazuri in care nici macar nu au citit actele premergatoare procesului. Cum isi justifica existenta si salariile.
    @dora, mie Cati Andronescu nu mi-a placut niciodata si o cunosc destul de bine. Ii stiu activitatea atat ca ministru cat si ca membru al comisiei de invatamant din Camera Deputatilor. As adauga ca a privit intotdeauna cu scepticism facultatile particulare dar nu a fost vocala la adresa lor din ratiuni de partid.
    Dar sa vedem cat va putea inainta in demersul ei care pare ca e impiedicat la nivel inalt in partid. Sa vedem, sa vedem.

    Apreciază

  • 51. noradamian  |  17 iulie 2009 la 21:21

    clemy,

    sunt si alte chestiuni care complica situatia, pe langa faptul ca oponenta, ofensiva lor impotriva „statului de drept” se vede din avion si e strigatoare la cer.

    Mai intai legislatia a ajuns o jungla! Nici cei mai bine pregatiti( Care sunt rarissimi) nu pot stii toate hatisurile de legi, ordonante peste legi, hotarari peste ordonante, completari, abrogari etc etc.
    Iar cealaltea chestiune, reala, de fapt si asta, numai bine folosita si ca pretext si ca acoperire a nerusinatelor amânari, e insuficienta inzestrare tehnica logistica.

    Apreciază

  • 52. orangeskorpion  |  17 iulie 2009 la 21:24

    Salve, gradina

    1. aseara tirziu plimbindu-ma cu telecomanda, undeva am citit ca mister Copos este epuizat, obosit, nu stiu exact cuvintul folosit si cica renunta la fotbal si altele…de unde am dedus ca este in mare rahat cu procesele… adica spre finish..
    sa speram ca asa va fi.

    2. o cam detest pe madam andronescu si nu inteleg ce-i veni sa-si infiga coltii in spiru haret.. oricum seful la spiru haret este unul bondrea care pe vremuri era mare activisti in ministerul culturii…si parca il haituia pe andrei plesu…

    trebe sa existe niste explicatii subterane, bani care nu mai vor veni la pesede, nu stiu…

    dar sa scolarizezi citi??? studenti??
    300.000 pe an?
    sa inmultim cu 1000 euro scolarizarea iese o cifra imensa care se duce precis si in buzunare politice pesediste..

    Apreciază

  • 53. noradamian  |  17 iulie 2009 la 21:25

    „Partidul social-democrat i-ar putea retrage sprijinul politic ministrului Educatiei, Ecaterina Andronescu, din cauza scandalului de la Universitatea „Spiru Haret”, au declarat surse din partid”

    Vanghelie tocmai a intervenit hotarat precizand ca diplomele vor fi recunoscute.

    Apreciază

  • 54. noradamian  |  17 iulie 2009 la 21:28

    skorpion,

    daca Vanghelie spune ca diplomele sunt valabile, sunt valabile! Si abramburica o sa zica si ea ca sunt valabile. Si nu e vorba numai de caracatita asta de la SH( pacat ca li s-a permis sa poarte acest nume) ci de o multime de universitati si facultati care fac invatamant la distanta si cu frecventa redusa pe programe de doi lei neautorizate.

    Apreciază

  • 55. orangeskorpion  |  17 iulie 2009 la 21:30

    daca vanghelia a spus ca diplomele sint valabile inseamna ca o parte din banii vanghelieni, inclusiv pentru romexpo de revelion

    provin de la spiru haret

    eu asa descifrez declaratia lui!

    Apreciază

  • 56. dora  |  17 iulie 2009 la 21:33

    Nici nu era de asteptat sa facem progrese.

    Doar DNA se mentine ca institutie ce isi face datoria.

    Ma mir ca nu se aminteste nimic de CSM -judecatorii sunt analizati in bloc,asta sa fie cauza?

    Depolitizarea justitiei este prima cerinta:adica Parlamentul ciocu’mic!

    Apreciază

  • 57. clemycali  |  17 iulie 2009 la 21:38

    @nora, nu cred ca este vreo universitate serioasa din SUA, si unele sunt mari cum ar fi UCLA sau Ohio State ca sa dau doar doua nume, care sa aiba o astfel de cifra de 300.000 de studenti pe an. Normal ca e batator la ochi. Dar caracatita asta nu a aparut peste noapte ci este rodul unui proces inceput in 1990 si care a functionat nestingherit timp de 20 de ani. Normal ca a crescut, normal ca a capatat forta financiara.
    Ca Vanghelie e omul care decide in partid era clar mai demult, in momentul schimbarii ministrilor de interne in ianuarie. Dar scandalul Spiru Haret ofera PDL si lui Boc o ocazie nesperata de a recupera punctele pierdute in scandalul MIR. Ar fi cazul ca Boc sa iasa si sa spuna ca el personal, premierul sustine demersul Ministerului Invatatamantului de curmare a fabricilor de diplome si sa-l lase pe Geoana, candidatul la presedentie, sa explice de ce nu e corecta o astfel de actiune.
    @skorpion, tot ce se poate. dar eu m-am gandit ca poate Vanghelie o fi si el student la Spiru Haret. Poti sa sti.

    Apreciază

  • 58. noradamian  |  17 iulie 2009 la 21:39

    skorpion,

    e o mizerie cu care ne facem de ras in toata lumea civilizata! Invatamantul romanesc, o piata de diplome! Vreo sapte sute, daca nu si mai multi de „profesori” se infrupta numai de la Spiru Haret… Bineinteles ca o asemenea universitate, mai exact, sursa financiara, sustinuta politic de la infiintare, devalorizează diplomele, titlurile universitare, cu toata autorizarea lor formala si ideea de studii universitare si de competente reale…

    Apreciază

  • 59. clemycali  |  17 iulie 2009 la 21:40

    @dora, raportul spune ce era de asteptat ca avea sa spuna. De aici si supararea la PSD si printre europarlamentarii PSD. Cu alte cuvinte tot nu au scapat si trebuie sa aprobe trimiterea lui Nastase in fata justitiei.

    Apreciază

  • 60. noradamian  |  17 iulie 2009 la 21:42

    dora,
    mai mult decat sa ne monitorizeze in continuare ca pe o tara de nvrednici, UE, nu poate face! A, era sa uit ca exista posibilitatea si sa ne ingradeasca accesul la spatiul Shengen. 😦

    Apreciază

  • 61. clemycali  |  17 iulie 2009 la 21:44

    @nora, si ne miram de ce diplomele romanesti nu sunt recunoscute pe plan international. Ca sa nu mai spun ca decizia Abramburicai sa fie legata de vreo cerinta a UE. Stiu ca se faceau demersuri intensive ptr recunoasterea diplomelor romanesti in Europa cel putin si stiu ca opozitia venea de la celelalte centre universitare care sustineau ca atata timp cat in Romania se vand diplome, titluri si licente ca la supermarket, o astfel de recunoastere nu e posibila.

    Apreciază

  • 62. orangeskorpion  |  17 iulie 2009 la 21:44

    in mod normal intr-o institutie de acest fel

    la un profesor revin 20-25 studenti…

    la spiru haret un profesor revine la ………………..ghiciti??? 100-125 studenti…

    este f. clar ca banii fabricati aici se duc in sfera politicului…

    si ar mai fi ceva:
    foarte multi studenti ISI PLATESC EXAMENELE, LICENTA O FURA , IN SENSUL CA NU LUCREAZA LA EA, PLATIND SUME MICI, MAI MARI SAU F. MARI…

    eu am la firma citeva gagici, unele au terminat anul trecut si mi-au spus cu nonsalanta cit de greu si-au procurat lucrarea de diploma,
    cit au platit pentru ea……

    m-am umplut de scirba…

    Apreciază

  • 63. noradamian  |  17 iulie 2009 la 21:45

    Clemy,

    e cea mai uriasa universitate din lume!!! Una care scoate „savanti” de soiul lui vanghelie, mai ales! Poate ca mai sunt si tineri de buna credinta care au mers acolo,dar vor fi nevoiti sa spuna-n soapta ce universitate le-a dat diploma…

    Apreciază

  • 64. orangeskorpion  |  17 iulie 2009 la 21:46

    Nora,

    este pe locul II in lume spiru haret,

    pe primul loc o fi china???

    :mrgreen:

    Apreciază

  • 65. noradamian  |  17 iulie 2009 la 21:50

    skorpion,

    si pe net, si in presa centrala si in cea locala, sunt suficiente oferte de confectionat rapid lucrari de licenta pentru orice specialitate. Se stiu si tarifele, exista concurenta… La asa invatamant, nu-i de mirare! Oribil e ca s-a putut dezvolta netulburata o asemenea pastisare a invatamantului 😦

    Apreciază

  • 66. noradamian  |  17 iulie 2009 la 21:52

    eu auzisem azi la tv ca e prima! Probabil ca mai sunt si altele uriase, dar nu cred sa mai fie una atat de „gaunoasa”

    Apreciază

  • 67. clemycali  |  17 iulie 2009 la 21:53

    @skorpion, probabil. Si atest ca in SUA, clasele sunt mici, de maxim 35 de studenti. Vorbesc din experienta. Iar asta face ca procesul de invatamant sa fie mult mai personalizat. Nu mai vorbim de faptul ca accentul nu cade pe invatatul pe de rost al unor texte si comentarii, ci incurajeaza originalitatea, gandirea proprie si pune accentul pe cercetare. Diferenta de optica.
    @nora, oamenii de buna credinta cred ca au mers la Spiru Haret la inceputuri, in anii 90 cand inca nu era clar ce hram poarta astfel de institutii si cand examenele de licenta se dadeau la universitate si erau serioase. Intre timp facultatilor particulare li s-a dat dreptul sa sustina propriile examene de licenta si asta a insemnat semnalul trecerii de la spoiala de seriozitate la ceea ce inseamna acum Spiru Haret, o fabrica de diplome si sursa de finantari oneroase ptr partid.

    Apreciază

  • 68. clemycali  |  17 iulie 2009 la 21:55

    @nora, ma indoiesc ca statul chinez ar accepta o astfel de intreprindere pe teritoriul sau. Acolo exista un respect milenar ptr ceea ce noi numim invatamant superior.

    Apreciază

  • 69. noradamian  |  17 iulie 2009 la 21:58

    clemy,

    greu de gasit pe undeva atata concentrare de „smecherie” ca-n tara asta!
    Si foarte greu de trait aici daca nu esti smecher si-ti repugna smecheria… 😦

    Apreciază

  • 70. Reddog  |  17 iulie 2009 la 23:17

    Buna seara all.
    Nora, sper ca ma primesti pe blogul tau dupa ce atmosfera din poiana m-a obligat pur si sumplu sa plec. Asta este. Un pin neobisnuit, dar cand ratiunea este inlocuita de etichetari, lozinci de partid goale, atunci nu mai am ce face. M-am lasat pagubas. Vreau sa fiu fair cu tine. Nu doresc sa creez probleme, dar daca o persoana – din cauza careia am plecat – imi va adresa un singur cuvant care sa ma deranjeze, voi reactiona. vreau sa stii asta de la bun inceput.
    In rest, felicitari pentru postare si numai bine.

    PS. In legatura cu cele spusae de Clemy, eu nu afi impotriva AVP si Gabhry. Dar cu cea de a treia persoana nominalizata de Clemy pentru mine nu exista reconciliere.

    Apreciază

  • 71. noradamian  |  17 iulie 2009 la 23:30

    Reddog,

    esti binevenit!

    Mie chiar nu-mi plac nominalizarile si chestiile astea. Uneori insa, sunt de inteles.
    Dar mai ales, nu suport nici un fel de presiuni N-am suportat”hăţurile” nici pe vremea lui ceasca! E ridicol sa vrei sa fii pe placul unora cand tu crezi cu totul altceva. Si cand esti neangajat in nici un fel si vrei doar sa vezi ca se misca lucrurile in sensul bun pentru noi toti!Asa ca scriu ce cred si cum cred ca e bine pentru ceilalti. Iar cand gandesc diferit, incerc sa explic. Uneori reusesc… 🙂

    Da, Reddog, si eu ii apreciez atat pe AVP cat şi pe Gabriel. Pe fiecare in felul lui. Sunt oameni sinceri si dedicati binelui. Iar daca gandim, uneori, diferit, nu-i nici o problemă cand ai interlocutori de calitate…

    Apreciază

  • 72. noradamian  |  17 iulie 2009 la 23:40

    clemy,

    o zi frumoasa si racoroasa!
    🙂

    Reddog,

    noapte buna!

    🙂

    Apreciază

  • 73. orangeskorpion  |  18 iulie 2009 la 00:49

    nu poate fi adevarat:

    Eu sunt cercetator la Universitatea din Bucuresti, iar de la inceputul anului iau salariul minim pe economie (470 RON net). Desi bani sunt, probabil ei se duc spre profesorii care „castiga” lunar intre 36 si 38.000 RON. Peste 9000 euro pe luna ! Nu ia nimeni nici o masura ? Chiar isi bat joc de noi ?

    preluat de pe hotnews…

    Apreciază

  • 74. noradamian  |  18 iulie 2009 la 01:12

    skorpion,

    vad ca n-ai somn! Nici de mine nu se prinde, inca… 🙂

    O societate ajunsa pe labele unor indivizi rapace si fara scrupule are sanse reduse sa ajunga in civilizatie si normalitate. Trist e ca in acei indivizi rapace si egoisti se oglindeste o buna parte din populatie! Au aceleasi gene, cum s-ar zice. Eu sper sa fie destui si din ceilalti. Si ca intr-o zi cercetarea si cercetatorii se vor bucura de locul si de pretuirea meritata. Cand se va intampla asta, societatea noastra va fi intr-adevar, reformata.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


noradamian

noradamian

Nora Damian, scriitor Sibiu, Romania

Vezi profil complet →

Arhive

Categorii

Protected by Copyscape Originality Checker

Blog Stats

  • 936.628 hits

Introdu adresa ta de email pentru a urmări acest blog și vei primi notificări despre noile articole pe email.

Alătură-te celorlalți 1.454 de abonați.
Follow Aventuri în grădina de hârtie on WordPress.com

Add to Google

all blogs

Urmărește-mă pe Twitter Follow @noradamian1

Statistici blog

  • 936.628 hits
Follow Aventuri în grădina de hârtie on WordPress.com

Fluxuri


%d blogeri au apreciat: