Calfe călătoare, ucenici zburători, meşteri rătăcitori şi licenţiaţii peste plan la hectar
23 iulie 2009 at 10:13 noradamian 118 comentarii
Ca-n fiecare vară, de câţiva ani încoace, la Sibiu şi-au făcut apariţia calfele călătoare. În general băieţi, uneori şi câte o fată, în costume tradiţionale, diferenţiate pe bresle după croială şi colorit (cămăşi albe, romantice, veste, cravate asortate, unele accesorii specifice, pantaloni evazaţi din postav sau catifea, pălării) vin să practice ce au învăţat şi să deprindă lucruri noi. Îi vezi ridicînd ziduri, reparând porţi, acoperişuri, scări,lucrând în miniateliere mobile de dulgherit, fierărie sau olărit prin oraşul istoric, mai cu seamă. Absolvenţi din Germania, Austria, Franţa şi din alte ţări europene, după cei trei ani de şcoală de meserii mai fac încă trei de practică la ei acasă şi abia după aceea, în urma unui examen serios, pot deveni calfe călătoare. Urmează alţi trei ani pe care-i petrec în lumea largă lucrând oriunde găsesc ceva interesant legat de meserie, neretribuiţi în alt fel decât cu un adăpost şi hrana zilei. O pregătire indispensabilă pentru a primi titlul de „meşteri” şi dreptul de a-şi deschide ateliere la ei acasă. În tot acest timp n-au voie să se apropie mai mult de cincizeci de kilometri de casa părintească. Duc la bun sfârşit treaba aici, îşi iau sacul în spate şi pleacă mai departe în locuri unde-şi oferă disponibilitatea de a lucra. Sunt interesaţi în special, de restaurări, de refacerea clădirilor de patrimoniu, de artizanat, lucrări unde au ocazia să probeze cunoştinţe mai puţin obişnuite.
… Ca-n fiecare vară, o serie de elevi români au obţinut medalii prestigioase la olimpiadele internaţionale cu deosebire la matematică, fizică, informatică. Excepţii, desigur. Ca şi predecesorii lor, cei mai mulţi vor alege însă,ca în loc să se plafoneze, să supravieţuiască într-un sistem corupt blocat în birocraţie şi neperformant, să zboare în alte zări, să ucenicească la universităţi adevărate cu respect pentru anii de trudă intelectuală şi diplomele care o validează.
…Ca-n fiecare vară, aflăm din întâmplare de intelectuali români de elită care trăiesc şi muncesc prin diferite ţări ale globului. Cercetători prestigioşi şi specialişti de top îşi mai aduc aminte uneori de ţara mamă şi o salută nostalgic de departe. Meşteri rătăcitori care nu îndrăznesc să revină pentru că nu concep să lucreze într-un mediu haotic lipsit de respectul pentru valoare. Meşteri cu realizări excepţionale recunoscute şi recompensate. Acolo, nu la noi.
…Ca-n fiecare vară aflăm de potlogăriile incalificabile ale sistemului nostru de învăţământ producător de licenţiaţi la hectar, validaţi la grămadă precum oile ştampilate la stână. Un sistem corupt într-o societate coruptă în care reforma învăţământului a fost exmatriculată înainte de a fi dată la şcoală. Ca şi altele. Confecţionate uşor, prin tehnologii simple cu brevet de partid, diplome, certificate, titluri, permise, autorizaţii au devenit mărfuri râvnite, accesibile într-un shopping înfloritor validat politic. În loc de reforme, o revoluţie a pustiirii permanente în toate domeniile cu resurse, înscrisă în documentele programatice ale mamei ei de „mare revoluţie capitalistă din decembrie” a vânzătorilor politici de toate şi de orice! De orice şi mai ales de ţară! Fiindcă ţara e proprietatea lor. Cu acte-n regulă. …Sau nu? Parcă are vreo importanţă! „All rights reserved” !
…Desigur, într-un sistem prost se găsesc şi excepţii după cum şi într-un sistem bun nu lipsesc rebuturile cu şteif. Cei mai defavorizaţi într-o asemenea plajă, paradoxal, sunt excepţiile de bună calitate din sistemul degradat. Pentru că ei vor fi primii ţintiţi, atacaţi, marginalizaţi, mai ales dinspre cealaltă extremă şi, în cele din urmă, dacă nu zboară, ajung să fie evaluaţi după calitatea sistemului (E nevoie să exemplific cum a ajuns să fie percepută chiar şi calitatea de român?)…
Entry filed under: 7301634. Tags: calfe călătoare, licenţiaţii peste plan la hectar, meşteri rătăcitori, ucenici zburători.
118 comentarii Add your own
Lasă un răspuns
Trackback this post | Subscribe to the comments via RSS Feed
1.
bibliophyle | 23 iulie 2009 la 14:28
@nora, salut. Adevarat din toate punctele de vedere. Cei care se vor reintorce sunt „somonii” care vin sa-si termine viata unde au inceput-o. Nimic nu se mai poate face, generatia tanara de politicieni (in imensa lor majoritate) este mai corupta, mai agresiva si mai inculta decat precedenta 😦
ApreciazăApreciază
2.
dora | 23 iulie 2009 la 18:35
nora,
concluziile tale sunt triste asa cum am fi si noi,daca n-am respira din valorile adanc inradacinate cu ceva timp in urma.Si crede-ma nu suntem singure… mai exista o masa tacuta cu educatie crestineasca …cea care reprezinta seva acestui neam.Societatea se degradeaza,unii iau drumul pribegiei-devin calatori,cum ai remarcat-majoritatea raman si infrunta vitregia.De asta societatea nu piere.Se vor naste mereu Feti-Frumosi care sa infrunte balaurul si sa readuca zambetul pe chipurile oamenilor.
Eu mereu fac recurs la istorie.Cantaresc faptele pozitive si mai putin pozitive,identific pericolul si calea spre lumina.Asa si acum.
Ma revolt si eu,critic,uneori fac haz de necaz, dar relationez in permanenta cu cei care ma accepta si merita si ma luminez:nu e totul pierdut,asa cum n-a fost niciodata…ma rog nu definitiv.Vorba mayei,sa emanam fluxuri energetiice pozitive,in beneficiul nostru propriu si al celorlalti.Doar nimic nu se pierde,totul se transforma. 😆
ApreciazăApreciază
3.
dora | 23 iulie 2009 la 18:45
bibliophile,
am intarziat cu raspunsul.Iti multumesc pentru frumoasele versuri din Psalmi.Daca am intele eu bine(nu am cunostinte filologice)este vorba de o febra,de exaltare si supraincalzire interioara ce se afla uneori in spatele cuvintelor.Pana la urma, poti surprinde din gesturi si ganduri exprimate,cum se ingemana perfect erotismul cu spiritualitatea,simpla atingere si rafinamentul gandului. 😆
ApreciazăApreciază
4.
noradamian | 23 iulie 2009 la 18:59
bibliophyle,
salut!
Ar fi bine sa fie cat mai multi „somoni” cum spui, care sa intinereasca prin puterea spiritului lor, macar partial, generatia imbatranita, neputincioasa, intre altele si din lipsa de self-esteem 🙂
ApreciazăApreciază
5.
noradamian | 23 iulie 2009 la 19:11
dora,
permanent pendulam intre ce stim din experienta( istorie,cum spui) ce vedem ca se-ntampla si ce speram sa se -ntample. Optimismul are si resursele lui personale care tin de specificul spiritual al fiecaruia. Problema e acuma ca exista o mare acumulare de rau politico-social, in discretionarismul unor institutii care, in loc sa ne garanteze statul de drept isi garantează lor, privilegii. 😦
ApreciazăApreciază
6.
tibi | 23 iulie 2009 la 19:21
servus
TUTUROR
🙂
ApreciazăApreciază
7.
noradamian | 23 iulie 2009 la 19:23
tibi,
servus!
🙂
ApreciazăApreciază
8.
tibi | 23 iulie 2009 la 19:25
nora
Problemele pe care le ridici aici au devenit atit de grave, ca pe termen scurt sau mediu nu-si vor putea gasi o rezolvare convenabila. Sa nu uitam ca mai bine de jumatate din fortza de munca, probabil cea mai activa si mai calificata, lucreaza te miri pe unde, numai in Ro, NU ! Si atunci, de unde resurse poentru redresare ?
ApreciazăApreciază
9.
noradamian | 23 iulie 2009 la 19:30
tibi,
asta e marea problema! Mai mare decat furaciunile de resurse materiale, financiare! Fara oameni capabili, trecuti printr-un invatamant performant serios, ramai inafara societatii „cunoasterii” undeva intr-o mahala la margine de Europa 😦
ApreciazăApreciază
10.
noradamian | 23 iulie 2009 la 19:33
… Doar intr-o asemenea tara, insa, pot sa-si faca mendrele netulburate, retelele mafiote care stapanesc Romania…
ApreciazăApreciază
11.
tibi | 23 iulie 2009 la 19:34
Si mai e un lucru de semnalat. Fortza de munca despre care spuneam, a alimentat Ro cu zeci de miliarde anual. Acum, cind criza s-a instalat cam peste tot, mai poate guvernul sa conteze pe aceste resurse valutare ? Nu prea. Deci, guvernul se imprumuta de la banci, secatuindu-le resursele, in detrimentul societatilor economice, care se vad puse in situatia de a nu mai putea beneficia de resurse bancare, pentru derularea afacerilor. Pina cind se va imprumuta guvernul ca sa finanteze cheltuielile curente ? tzin minte ce spunea Isarescu anul trecut : nu mai trageti de economie, ca se rupe ! Deja, se vede limpede : statul este in plina degringolada, nu numaio economica, dar si politica.
Asta e de fapt principala problema.
ApreciazăApreciază
12.
noradamian | 23 iulie 2009 la 19:37
tibi,
am intrat deja, in cercul asta vicios si periculos! Nu vreau sa fiu pesimista, nu stim, poate se mai indreapta lucrurile, mai vin societati de afara, se mai populeaza si cu forta de munca straina, poate, intr-un viitor,cine stie…
Dar acum e un moment, o perioada, de fapt, tare critica.
ApreciazăApreciază
13.
noradamian | 23 iulie 2009 la 19:39
tibi,
Basescu vorbea azi de nevoia de diminuare a efectelor crizei si de lipsa de realism a ideii de iesire de una singura, a tarii, din criza… Ii dau dreptate.
ApreciazăApreciază
14.
tibi | 23 iulie 2009 la 19:41
nora
Retelele mafiote care stapinesc Ro in momentul de fatza, sunt formate majoritar din cei care si-au cumparat diplomele, i-au alungat pe cei care era cu adevarat scoliti, si acum controleaza tot : invatzamint, economie, politic. Astia chiar nu prea au de unde sa stie ce va sa zica o adevarata calificare. Pentru ei smechereala iefina, este supremul sistem de promovare. Si chestia asta se vede din plin, in toate domeniile. Si atunci intreb iar : de unbde resurse de redresare ?
Raspuns : de nici unde! Numai un colaps real mai poate redresa situatzia. Pentru ca smecherasii astia sunt de obicei si lasi. Cind vor da cu adevarat de greu, vor da bir cu fugitii. Toti au case pe meleaguri exotice, de preferintza in tzarile care nu au acorduri de extradare cu Ro, conturi babane in paradisuri fiscale, etcetera. 😦
ApreciazăApreciază
15.
tibi | 23 iulie 2009 la 19:44
nora
Am vazut si auzit ce a spus astazi Basescu. Dar vad si cum ii sunt rastalmacite vorbele. Din pacate Basescu este o voce din ce in ce mai izolata.
Tonomatzii au trecut la atac pe fatza. Nici macar nu mai mimeaza neutralitatea.
ApreciazăApreciază
16.
tibi | 23 iulie 2009 la 19:53
Vad cu naduf, cum inclusiv pdl, de la care eu inca mai astept o adevarata insanatosire politica, promoveaza la foc automat ministru dupa ministru, cu bube in cap : dupa Pitzi, Placinata. Chiar nu or exista si ceva tineri de perspectiva nepatatzi in partidul asta ? Chiar nu se poate renuntza la clientelism, nici macar in momentele astea, de veritabila criza ? Nu stiu. Intreb!
ApreciazăApreciază
17.
noradamian | 23 iulie 2009 la 19:56
tibi,
exista capital strain in Romania,companii multinationale, intreprinderi serioase, care au nevoie de forta de muncă. De muncitori, tehnicieni si chiar ingineri, DE CALITATE.
Dar si specialisti IT, PR, juristi, consileri etc. Aici nu se angajează chiar oricum si nu prea tin pilele si cunostintele( nu peste tot, desigur).
Absolventii de doi bani de care spui, sunt cei angajati intr-o mare parte din presa, aceea proasta si corupta si la stat: functionarime de tot felul, politai, avocati, profesori, magistrati, chiar… Iar statul e din ce in ce mai sarac! Pana la urma nu pot sa suga la infinit din bugetul secatuit, chiar daca s-ar imprumuta miliarde guvernul! Undeva va exista si un stop! Un stop periculos, de altfel, fiindca e posibil sa afecteze si slujbasii buni, pe cei corecti, necesari dar si oamenii din sectoarele neproductive invatamant santate, cultura si pensionari…
ApreciazăApreciază
18.
noradamian | 23 iulie 2009 la 19:58
tibi,
placinta, alta problema! Nu-i inteleg!
Noroc ca Basescu a gasit forta sa trateze lucrurile cu detasare si sa faca din ceeace se-ntampla, probabil un atu in curand!
E vorba de atitudinea pesedenele fata de bubosii lor…
ApreciazăApreciază
19.
tibi | 23 iulie 2009 la 20:00
Iar cum este perceputa calitatea de ‘roman’ , m-am convins pe viu, recent, in Grecia. Ultima zi de la Egina, am petrecut-o pe o terasa, de dimineata pina aproape de seara. Mic, dejun, dejun, pileala, am citit, am mai si scris, sotia mea a facut plaja, m-a servit pina la urma chiar patronul, ca nu multa lume cheltuie cit am cheltuit eu acolo, in acea zi. Ei bine, cind la un moment dat m-a intrebat de unde sunt, iar eu ca un bou i-am spus, zimbetul amabil i s-a alterat, si s-a transformat in politetze profesionala. Stiu ce spun!
ApreciazăApreciază
20.
noradamian | 23 iulie 2009 la 20:03
tibi,
tolontan chiar n-a fost inspirat azi, ca să nu zic mai mult. Libertatea presei n-are nimic cu presedintele,( nici macar cu CNA) dar are foarte mult, ingrozitor de mult cu coruptia! Acolo unde presa alege sa fie corupta, si-a pus lantul!
ApreciazăApreciază
21.
tibi | 23 iulie 2009 la 20:03
nora
Aici, chiar am avut o urma de respect pentru atitudunea politica a pdl si a lui Basescu, vis-a-vis de cercetarea penala a lui Ritzi. Numa’ sa-i tzina! Sper !
ApreciazăApreciază
22.
noradamian | 23 iulie 2009 la 20:05
tibi,
mi-e teama si sila de sentimentul asta de rusine pe care ajungem sa-l traim, uneori, cand iesim din granitele noastre. 😦
ApreciazăApreciază
23.
noradamian | 23 iulie 2009 la 20:05
Sper, tibi! 🙂
ApreciazăApreciază
24.
tibi | 23 iulie 2009 la 20:08
nora
Tolontan, este o alta mare dezamagire pentru mine.
E limpede ca a intrat in jocuri pe care nu le intzelege pina la capat.
El e bun la sport. Ce cauta el in jocuri politice ? Bani ? cam cit de multzi bani, ca numai prost platit nu e individul acesta.
Chiar! Ce resurse materiale or fi pus ‘mogulii’ la bataie, numai ca sa fie piratu’ dat jos ?
Incep sa ma intreb ce finalitate vor avea toate aceste jocuri extrem de periculoase!
ApreciazăApreciază
25.
noradamian | 23 iulie 2009 la 20:19
tibi,
prima parte din ancheta lui tolontan se inscrie in ceea ce-nseamna jurnalism logic si deontologic avand in vedere ca GSP are legatura cu ce se-ntampla la MTS.
Problema e excesul lui de zel, personalizarea exagerata, pasionala, a cazului, si trecerea recenta la subiectul Udrea, care nu mai are aceeasi logica.
Iar felul in care a pus azi intrebarea cu libertatea, presedintelui, nu l-a favorizat de fel.
ApreciazăApreciază
26.
tibi | 23 iulie 2009 la 20:33
nora
Nu contest in nici-un fel dreptul lui Tolontan de a ancheta orice vrea el.
Am numai impresia ca este folosit pentru lovituri piezise la adresa lui Basescu.
Dai in Pitzi, dai in Udrea, si pina la urma tot la Basescu ajungi. Nu imi dau seama daca el chiar realizeaza ca a furnizat subiectele despre care tonomatzii toaca de saptamini intregi. Probabil ca, nu. Poate, ca da. Nu stiu.
Probabil de aici si nesigurantza sa de azi.
Cit despre libertatea presei, ce sa mai vorbim ? Nu se stie pe mina cui au intrat TOATE principalele mijloace media ? Se cam stie. Basescu nu a facut decit sa le reaminteasca jurnalistilor prezentzi la conferinta, faptul ca spre deosebire de regimul Nastase, presa e libera sa faca ce vrea. Ce face, se vede!
ApreciazăApreciază
27.
dora | 23 iulie 2009 la 20:44
Pe mine tocmai excesul de zel a lui Tolontam m-a pus pe ganduri si nu uit cum i-a cerut lui Ridxi demisia in direct la irealitatea.Daca va continua anchetele in acelasi mod,fara a-i vana expres pe pedelisti ,voi fi prima care sa-mi fac mea culpa in ce-l priveste.Ma indoiesc sa fie impins de resortul justitiar de aflare al adevarului ,mai ales in cazul rechinilor cei mari.
Am sustinut respectarea demersului institutional.Am gresit poate ca,n-am inteles oportunitatea demisiei ministrului TS mai repede.Astept cu interes rezolvarea cazului si sa vad cine sunt cei 6 pusi sub acuzatie si mai ales unde duce firul cheltuirii banilor.
Dincolo de acest caz,ma intereseaza miliardele scurse din tara de grangurii cei mari,cu banii bine dositi in paradisuri fiscale.
ApreciazăApreciază
28.
noradamian | 23 iulie 2009 la 20:54
tibi,
isprăvile lui ritzi sunt incredibile mai ales in raport cu orizontul de asteptare politic… L-a depasit pe mafiotul de chiuariu si, ce e mai trist, a antrenat o serie de tineri din minister. Toate astea trebuiau dezvaluite de tolontan sau oricine altcineva.
Cristoiu, gica contra cum il stim, avansează ideea ca Basescu ar fi lasat sa se coaca buboiul MTS sa se sparga fara interventia lui, ca sa nu aibe probleme din partea lui ritzi. Nu pare chiar pe alaturi cu ideea asta, ca in alte dati. Nu stiu daca Basescu a vrut asta, cert e ca scandalul n-o sa lase cine stie ce urme asupra lui, chiar daca va continua si cu udrea si cu placinta, dar asupra PDL, fara-ndoiala.
E posibil ca sa se schimbe putin „kalimera” cum zic grecii 🙂 si pentru nastase si tariceanu-sterling… 🙂
ApreciazăApreciază
29.
orangeskorpion | 23 iulie 2009 la 20:56
salve, gradina…
huahuah, caldura criminala….diabolica
de acord cu toata lumea de mai sus…….
am o singura intrebare:
– oare ca ministru intr-un guvern, chiar pedalist, trebuie sa fii neaparat si bogat???
in locul lui Frau Palatschinta nu se gasea un specialist in turism, competent, bun manager dar fara bube in cap???
in afara de Boc, cred, ca toti ministri defileaza cu averi de la un milion euroi in sus…
care este explicatia? pentru ca nu cred ca daca ai avere atit de mare, nu mai esti coruptibil, realitatea ne-a dovedit de atitia ani altceva.
ApreciazăApreciază
30.
noradamian | 23 iulie 2009 la 20:59
dora,
daca asta e pretul ca sa se auda mai tare vocile celor care cer anchete pentru miliardele de euro evaporate din privatizarea BCR( oare nu e legata privatizarea asta si de Bogdan Olteanu??) si pentru sterling si pentru „barbatul” nastase, atunci e OK. Justitia nu se face selectiv, nici nu inseamna trecerea cu vederea a sumelor mici din moment ce sunt altele uriase, trebuie sa gaseasca pentru fiecare caz solutia corecta in folosul nostru, cei care inca mai speram ca vom trai intr-un stat de drept…
ApreciazăApreciază
31.
noradamian | 23 iulie 2009 la 21:02
salut, skorpion,
de acord!
aici intra si trio-ul Berceanu, Blaga si Videanu, multimilionari in euro, facuti mai ales pe parcursul anilor de functii politice. Dar, ma rog. In mod inteligent, curat si legal.
ApreciazăApreciază
32.
tibi | 23 iulie 2009 la 21:03
dora
Mi se pare ca noi doi am mai discutast pe tema asta. Nui insist.
Problema nu este daca era oportuna sau nu, demisia lui Ritzi.
Adevarata problema este de fapt, modul de promovare in functzii de mare responsabilitate.
Daca in cazul primarilor, de exemplu, politicul se poate spala pe miiini ( moderat ca partidele ii propun si ii sustzin), in cazul ministrilor, responsabilitatea revine DIRECT partidelor care ii propulseaza in aceste functzii, fara un CV minim convingator.
Tolontan in acest caz este o problema secundara. Orice alt jurnalist putea sa stirneasca acest veritabil musuroi de interese.
Repet, mie mi se pare ca adevara problema este la modul de promovare al tinerelor cadre. Daca asa cum spunea si Teofil, sunt promovati tineri mai rapaci decit cei imbatrinitzii in rele, chiar ca nu mai exista nici-o sansa de redresare.
Iar despre banii bine dositzi in paradisuri fiscale, adio sanse sa aflam cui apartzin.
ApreciazăApreciază
33.
noradamian | 23 iulie 2009 la 21:04
Skorpion,
cu frau „poale-n brau” ai nimerit-o! Si-au nimerit-o! Îi tot cauta „casa parohiala” a feciorului reverend al dracului, unii prin Elvetia, dar au dat de un bar, pare-mi-se! E plina de surprize placintica… 😆
ApreciazăApreciază
34.
tibi | 23 iulie 2009 la 21:07
Salve Skorpion
Pai intrebarea aia cu cei fara bube, am pus-o si eu! Da’ fii sigur ca nici eu, nici tu, nu vom afla raspunsul prea curind. Parerea mea! 🙂
ApreciazăApreciază
35.
bibliophyle | 23 iulie 2009 la 21:12
salut pe tota lumea 🙂
ApreciazăApreciază
36.
noradamian | 23 iulie 2009 la 21:14
bibliophyle,
salut!
🙂
ApreciazăApreciază
37.
orangeskorpion | 23 iulie 2009 la 21:15
tibi,
34
voiam sa brodez mai departe cu intrebarea, dar mi-am dat seama ca stiu raspunsul: in primul rind trebuie sa fii membru de partid, ca sa ajungi ministru, dar stim ca f. multi competenti, onesti, care nu ar fura un leutz, nu se baga in politica,
de aici si dificultatea de a a gasi oameni nepatati…
ApreciazăApreciază
38.
bibliophyle | 23 iulie 2009 la 21:16
Am incercat astazi sa fac un exercitiu intelectual si sa vad cati dintre demnitarii nostri ar fi putut fi penalizati cu confiscarea averilor si exil dupa dreptul roman, am ajuns la o majoritate covarsitoare. Spre exemplu Tariceanu si Vosganian puteau fi si exilati si fara avere, in unele cazuri erau rugati sa-si taie si venele 🙂
ApreciazăApreciază
39.
orangeskorpion | 23 iulie 2009 la 21:18
la taiatul venelor i-as mai baga si pe:
adrian nastase,
patriciu,
mitrea,
copos,
iliescu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sint atiti de multi, dar nici unul nu se incumeta sa-si taie venele
ApreciazăApreciază
40.
noradamian | 23 iulie 2009 la 21:19
bibliophyle,
ce as vrea un pic de drept roman si pe la noi! 😆
ApreciazăApreciază
41.
bibliophyle | 23 iulie 2009 la 21:22
@skorpi, legea se numea Lex Aquilia si este baza tuturor codurilor civile din lumea democratica, daca erai demnitar prins cu „matza-n sac” primeai in primul rand o sanctiune civila adica averea si dupa aia o luai pe penal la malul marii negre 🙂
ApreciazăApreciază
42.
noradamian | 23 iulie 2009 la 21:23
skorpion,
iti trebuie o zi cel putin ca sa faci o lista, daca nu completa, macar cu zecile, sutele de crupieri politico-financiari… 😀
ApreciazăApreciază
43.
tibi | 23 iulie 2009 la 21:23
salut
Teofil
Să aplici dreptul roman în România, asta este chiar o iluzie ! 🙂
ApreciazăApreciază
44.
bibliophyle | 23 iulie 2009 la 21:23
@nora pe naiba, la noi ai „lege fara de lege”
ApreciazăApreciază
45.
bibliophyle | 23 iulie 2009 la 21:25
@tibi, servus.
Ce sa fac eu cel putin le pun pe blog si ma rog lui Dumnezeu ca oamenii sa citeasca si sa intzeleaga cat de departe suntem noi de o NORMALITATE 😦
ApreciazăApreciază
46.
noradamian | 23 iulie 2009 la 21:26
tibi,
e doar un exercitiu de imaginatie…
Nu ma-ndoiesc ca puhoiul de juristi, avocati, magistrati din dreapta noastra tară, au invatat si au dat examen din dreptul roman… Ca stiu de Aquilia .
Poate si aia care au terminat Spru Haret. Mai stii ? 😆
ApreciazăApreciază
47.
noradamian | 23 iulie 2009 la 21:28
bibliophyle,
tocmai asta e necazul! Ca anormalitatea a devenit normala pentru prea multi!!
ApreciazăApreciază
48.
tibi | 23 iulie 2009 la 21:28
skorpion
37
Nu te contrazic dar, e limpede ca si daca cei cit de cit onesti se implica in politica, sunt pusi relativ repejor in asteptare si mai va, pina sa capete functzii.
Meritocratzia este un concept nul, in momentul de fatza in Ro.
Am spus mai sus si de ce cred eu chestia aceasta. 14 de exemplu.
ApreciazăApreciază
49.
orangeskorpion | 23 iulie 2009 la 21:29
la noi este o problema sa aplici legea – legea…
de fapt in Ro se practica sistemul:
a. legea pentru prosti
+
b. legea (de fapt fardelege) numai pentru smecheri, instariti, inclusi in CARACATITZA,
care caracatitza include: politicieni, oameni de afaceri cu statul, magistrati, ziaristi,
de fapt in 20 de ani s-a format o casta, care nu se doreste a fi JUDECATA si care in proportie de 90% provine din pepiniera de dinozauri comunisti, activisti, securisti, turnatori ante-1989
ApreciazăApreciază
50.
orangeskorpion | 23 iulie 2009 la 21:31
Tibi,
probabil ca MONICA MACOVEI, DANIEL MORAR, LAURA KOEVESI, se pregatesc Sever Voinescu, Cristian Preda
sint exceptii care confirma regula, nu???
oricum pe zi ce trece sint tot mai scirbit si tot mai putin optimist ca in Ro se va imbunatati situatia…
poate peste 50-100 de ani, cind romanii vor avea ochii oblici
ApreciazăApreciază
51.
tibi | 23 iulie 2009 la 21:32
nora
Asa e! Simplu exercitziu de imaginatzie. Numa’ ca eu, cu toata imaginatzia pe care cred ca o am, nu-mi imaginez ca cei despre care spui au citit dreptul roman.
Nu cred ca citesc nici macar blogul lui Teofil. 🙂
ApreciazăApreciază
52.
orangeskorpion | 23 iulie 2009 la 21:33
nici eu nu citesc blogul lui Teofil,
🙂
dar probabil/sper din alte motive decit cei ………
ApreciazăApreciază
53.
bibliophyle | 23 iulie 2009 la 21:34
Oameni buni, nu este un secret pentru nimeni ca majoritatea pe blogul asta sunt potocalii, atunci spunti-mi fratilor de unde scot astia Placinta dupa Placinta, si una mai sarata decat cealalta. Astia chiar numai au nevoie de voturile unor oameni cu IQ peste 100
ApreciazăApreciază
54.
noradamian | 23 iulie 2009 la 21:34
skorpion,
cam asta e tabloul, dar tanara generatie de politicieni & ziaristi, parca-i intrece pe ai dinainte! Majoritatea par iesiti din ferma de la Cornu gata clociti, nu-ti vine sa crezi!
Cand au avut vreme sa se altereze asa?
ApreciazăApreciază
55.
noradamian | 23 iulie 2009 la 21:37
bibliophyle,
chestia asta cu placinta dupa ritzi ma depaseste! Nu stiu ce iinspiratie, nu stiu a cui, nu stiu de ce! Nu inteleg ce vor oamenii astia. 😦
ApreciazăApreciază
56.
bibliophyle | 23 iulie 2009 la 21:37
@skorpi, care din ele am 4 😆
ApreciazăApreciază
57.
tibi | 23 iulie 2009 la 21:38
skorpion
Am ajuns de multisor la concluzia ca cei citatzi de tine, sunt relativ toleratzi de sistem, numai pentru a-i imbrobodi mai bine pe functzionarii birocratzi de la UE.
De fapt, ei nu au nici cea mai mica putere. Sunt simple etichete care incearca sa prezinte marfa politica de la noi, drept ceea ce nu prea E : o societate democratizabila pe termen scurt, sau macar mediu. 😦 . Parerea mea.
ApreciazăApreciază
58.
orangeskorpion | 23 iulie 2009 la 21:39
Bibliofil,
cred ca – partial – am raspuns la no.37 (Vezi mai sus) la postarea ta de la no.53
ApreciazăApreciază
59.
orangeskorpion | 23 iulie 2009 la 21:40
La ora actuala, raportul Justitiei demonstreaza negru pe alb ce au facut CONCRET DNA si Procurorul general…
problema este in instante, la magistrati…
procurorii isi fac treaba, dar daca judecatorii dau drumul pestilor,
ei ce vina au??
ApreciazăApreciază
60.
dora | 23 iulie 2009 la 21:43
Cu ajutorul vostru se pare ca-mi pot intari punctul devedere initial.
Daca sunt atat de multi ce si-ar putea” taia „venelel” de teama confiscarii averilor,de ce n-am avut mai multi Tolontani care sa faca anchete acum 1 an,2 sau 4?Graba asta in ultimele 6 luni mi s-a parut suspecta si n-am inhibitii daca e vorba de 100 mii sau 3 mild.euroi. delapidati.Furtul trebuie pedepsit indiferent de marimea lui.
ApreciazăApreciază
61.
tibi | 23 iulie 2009 la 21:44
Si uite cum ma bag la discutzii politice, desi am spus ca nu prea mai vreau sa ma bag, ca anul trecut mi-am luat castana dupa castana, desi spuneam cam aceleasi lucruri pe care le spun si altzii acuuuuum !
ApreciazăApreciază
62.
dora | 23 iulie 2009 la 21:45
bibliophylle,salut!
Nu mi-ai raspuns la modesta mea postare.
ApreciazăApreciază
63.
dora | 23 iulie 2009 la 21:47
tibi,
nu erai la locul si momentul potrivit!
Aici in gradina,nora ne ingaduie sa si aberam. 😆
ApreciazăApreciază
64.
tibi | 23 iulie 2009 la 21:53
skorpion
off topic
ca vorva lu’ viq, asa e fromos 🙂
Inceeeeerc sa fac o postare despre Kalambaka, mult mai ampla decit simplele mele impresii din Grecia. Probabil ca acel loc, chiar merita o relatare mai amanuntzita. Nu promit, dar voi incerca. Din punctul meu de vedere, Kalambaka este un loc pe care nu trebuie sa-l ratezi, daca ajungi cumva, in Grecia. M-a impresionat mult mai mult decit Acropole sau Delfi, cosiderate drept principalele atractzii turistice.
ApreciazăApreciază
65.
noradamian | 23 iulie 2009 la 21:53
dora,
undeva se strecoara o eroare: nu tolontan e subiectul, ci ritzi!(era!)Si macar, acum, dupa ritzi ar trebui sa priveasca lumea mai atenta in directia faradelegilor politice trecute si sa ceara anchetarea lor. Ritzi e un moment important pentru drumul justitiei daca se trezeste opinia publica si acei jurnalisti necontaminati de coruptie.
Sper sa insiste si pdl cu anchetele pentru BCR si sterling. Plus nastase. Daca o mai cocoloseau mult pe ritzi, n-ar fi avut dreptul moral si credibilitatea sa ceara asta. Si asa e destul de tarziu.
ApreciazăApreciază
66.
tibi | 23 iulie 2009 la 21:57
bine dora
🙂
Ii multzumesc frumos doamnei nora, ca imi ingaduie sa aberez. 🙂
ApreciazăApreciază
67.
bibliophyle | 23 iulie 2009 la 21:57
@dora draga, buna seara am citit.
Cateva probleme de fond. Biblia a fost tradusa de oameni foarte evlaviosi care nu prea au crezut ca intr-o carte sfanta trebuie sa se vorbeasca despre sex. Asa ca au tradus dupa ureche. In Ebraica Soarele este feminin si voinicie inseamna genital masculin, de aici nu „poci” sa explic ca nora se ca supara 🙂
ApreciazăApreciază
68.
orangeskorpion | 23 iulie 2009 la 21:59
tibi,
buna ideea cu kalambaka………..
pe care eu am vazut=o foarte putin, sa vedem ce aflu de la tine
amuzant la noi a fost ca nu am stiut in prima zi unde vom innopta,
apoi am aflat despre kalambaka
si
inca vreo 2-3 zile i-am stilcit numele, kalambala, kambilaka
🙂
ApreciazăApreciază
69.
noradamian | 23 iulie 2009 la 22:04
bibliophyle,
nu ma supar catusi de putin! 🙂
ApreciazăApreciază
70.
noradamian | 23 iulie 2009 la 22:07
bibliophyle,
din postarile tale mai vechi, am inteles sensul cuvintelor biblice originale si rostul lor in in intelegerea Bibliei…
ApreciazăApreciază
71.
orangeskorpion | 23 iulie 2009 la 22:08
nora,
putem aborda simultan mai multe teme, probleme
in concluzie consider si eu, ca si mister tolontan este subiect de discutie.
a facut-o harakiri pe proasta de ridzi, OK
dar, please, da-mi voie sa-i impun sa faca harakiri si cu
sacalii miliardari ca patriciu, voiculescu, tariceanu + co…
asa usor sa faci un harakiri cu o madama proasta si iresponsabila,
in schimb ar tremura tot sa intre in cusca cu lei compus din hiene….ca cei mentionati mai sus…
corect?
ApreciazăApreciază
72.
bibliophyle | 23 iulie 2009 la 22:09
@nora in ebraica, voinicie, sabie si genitalul masculin sunt aprox. reprezentate de acelasi cuvant, care este si litera a opta in alfabetul ebraic „ZAIN” si arata cam asa
” זּ „
ApreciazăApreciază
73.
noradamian | 23 iulie 2009 la 22:10
skorpion,
de acord! Si ar trebui urmat si de alti „viteji”!
ApreciazăApreciază
74.
noradamian | 23 iulie 2009 la 22:12
Bibliophyle,
Interesant! Aici am intrat si in semiotica, presupun. Si in ritualul „taierii imprejur”, cumva?
ApreciazăApreciază
75.
orangeskorpion | 23 iulie 2009 la 22:14
am vazut calfele originare din Germania linga biserica evanghelica din Sibiu,
cam in spatele ei, stateau intr-o casuta mica-mica, chiar linga treptele care coboara abrupt spre orasul de jos..
erau foarte simpatici, prietenosi……….
asta s-a intimplat in 2007, parca..
ApreciazăApreciază
76.
noradamian | 23 iulie 2009 la 22:17
skorpion,
era vorba de importanta subiectelor! Mister tolontan, cum ii spui, a fost pus in discutie intr-un fel care se dorea de catre unii sa acopere sau chiar sa dezvinovateasca subiectul ritzi. Ceeace nu e corect. In rest, e asa cum spuneam mai sus. Daca e viteaz sa continue, el si altii cu tot ce e de taiat! Si este, oho!
Dupa cate stiu tolontan s-a ocupat la fel de categoric si energic si de altii! Si de becali, mai de curand.
ApreciazăApreciază
77.
bibliophyle | 23 iulie 2009 la 22:17
@nora, nicaieri nu scrie unde trebuie taiat. Trebuie varsat sange. Deoarece semitii (adica si arabii) traiau in desert si apa nu prea… Taierea imprejur rezolva multe boli masculine/feminine. Asa ca s-a hotarat ca acolo este ce mai bine 🙂
ApreciazăApreciază
78.
tibi | 23 iulie 2009 la 22:18
skorpion
La Kalambaka, noi am stat aproximativ 24 de ore. Separate de o noapte. Am vazut-o si pe inserat, si noaptea si dimineatza. Am vizitat trei dintre cele sase manastiri inca locuite. Inca sunt nedumerit de acele formatziuni granitice, pe care eu le-am expediat cu naduf intr-o postare de mai inainte, drept ‘pietroaie’. Sigur ca am fost nedrept si voi incerca sa explic ce sunt ele de fapt. Problema e ca nimeni nu prea stie cu exactitate ce sunt acele stinci care sfideaza orice regula geografica. Nimeni! .Dar eu, voi incerca! 🙂 Bine ?
ApreciazăApreciază
79.
noradamian | 23 iulie 2009 la 22:20
In 2006 si 2007 a fost foarte mult de lucru la Sibiu pentru ei, fiind perioada in care s-a refacut centrul istoric.
Erau multi, intr-adevar, harnici, faceau parte din peisaj, ba chiar ii dadeau o nota foarte placuta in ton cu „istoria locului” in care breslele au jucat un rol atat de important cu secole-n urma.
ApreciazăApreciază
80.
dora | 23 iulie 2009 la 22:22
Bibliophylle,
ce n-as da sa cunosc parabolele din Biblie,care de multe ori ma deruteaza.M-ar interesa si motivul includerii Psalmilor,care la prima vedere tin de literatura laica.
ApreciazăApreciază
81.
noradamian | 23 iulie 2009 la 22:22
bibliophyle,
unele lucruri le stiam din alte lecturi, multe le-am aflat de pe blogurile tale! Fascinanta istoria in acel loc al locurilor, un adevarat „buric” al lumii…
ApreciazăApreciază
82.
dora | 23 iulie 2009 la 22:23
skorpi,
este cat se poate de corect! 😆 😆 😆
ApreciazăApreciază
83.
dora | 23 iulie 2009 la 22:29
nora,
este foarta interesanta ucenicia in meserii vechi ,chiar par inutile si neactractive.Dupa mine breslele cu mesteri priceputi ar trebui sa coexiste cu munca artizanala pentru totdeauna.Ce e bun si frumos nu are voie sa piara,la fel- frumusetile spirituale si impulsurile pozitive din actiunile oamenilor.
ApreciazăApreciază
84.
bibliophyle | 23 iulie 2009 la 22:30
@dora, am scris in engleza o carte denumita Biblia pentru cititorul secolului XXI, daca doresti cartea, timite lui nora adresa si ti-o trimit, in ENGLEZA 🙂
ApreciazăApreciază
85.
noradamian | 23 iulie 2009 la 22:31
All,
Uite asa primarul pastaie deveni celebru-n lume :
„Diplomatia rusa s-a aratat extrem de deranjata de aparitia edilului Constantei, Radu Mazare, in uniforma de ofiter „nazist” alaturi de fiul sau la o prezentare locala de moda, informeaza agentia de presa rusa Itar-Tass.”
ApreciazăApreciază
86.
noradamian | 23 iulie 2009 la 22:36
dora,
calfele calatoare inoada traditia cu modernitatea, sunt tineri pasionati de meserie, sunt modele de conduita si interes profesional, sunt oameni foarte importanti pentru ceea ce vor face in societatea lor dupa ce termina cu toate etapele de formare…
ApreciazăApreciază
87.
bibliophyle | 23 iulie 2009 la 22:39
@dora am sa-ti las o postate explicativa mai tarziu pe blogul lui nora. Nu vreau sa dernajez discutia cu interpelari religiose, stiu ca deranjaza, cateodata.
ApreciazăApreciază
88.
noradamian | 23 iulie 2009 la 22:40
bibliophyle,
Sunt curioasa! Va fi interesanta si pentru mine! 🙂
ApreciazăApreciază
89.
bibliophyle | 23 iulie 2009 la 22:43
@nora, trimite-mi adresa la care vre sa-ti trimit cateva copii si-ti trinit tuie pentru toti colegii. Este in versiune electronica pe CD dar este o versiune extrem de ingrijita si „aratoasa grafic 🙂
ApreciazăApreciază
90.
bibliophyle | 23 iulie 2009 la 22:44
Bineinteles „trimit tie” 🙂
ApreciazăApreciază
91.
noradamian | 23 iulie 2009 la 22:45
bibliophyle,
am sa-ti scriu un e-mail! Multzam! 🙂
ApreciazăApreciază
92.
orangeskorpion | 23 iulie 2009 la 22:46
Nora,
nimeni nu incearca sa dezvinovateasca/ sa acopere subiectul ridzi,
nici macar dora.
dar daca vrem justitie cu J atunci sa lucram EGAL cu toti coruptii, excrocii acestei tari…
🙂
ApreciazăApreciază
93.
orangeskorpion | 23 iulie 2009 la 22:47
tibi,
ai aflat ca zidul acela din KLMBK este din granit?
ca eu nici atit nu stiu…
sederea mea acolo: mic dejun plus o plimbare de 20 minute dupa care
am luat-o spre Meteora => Korfu
ApreciazăApreciază
94.
noradamian | 23 iulie 2009 la 22:52
skorpion,
m-am referit la unele luari de pozitie mai vechi in care exact asta se facea! N-am spus de Dora, nici de altcineva!
Era un curent de incriminare a ziaristului pur si simplu pentru ca se ocupa de subiect.
Acuma stau altfel lucrurile…
ApreciazăApreciază
95.
noradamian | 23 iulie 2009 la 22:56
Skorpion,
Vorba ta: nu dati cu pietre in mesager!…Se auzea un Huoooo, insa, de parca Tolontan ar fi pus-o sa minta si sa fure!
Asta nu-nseamna ca nu trebuie sa fie luati macar aia de pe lista ta, cu furca!
Si sper sa se si intample ceva daca tot s-a spart gheata… 🙂
Daca mr. tolontan va fi la fel de „determinat” ca si in cazul năcăjitei aleia, ramane sa vedem.
ApreciazăApreciază
96.
orangeskorpion | 23 iulie 2009 la 23:02
Nora, dear,
tolontan nu se va atinge niciodata de oameni ca voiculescu, patriciu, tariceanu
(in sfirsit prin gura lui basescu am aflat ca se doreste excavarea situatiilor contabile-financiare ale lui tariceanu din ultimul trim.4/2008 => este vorba de 3 miliarde de euroi, de care eu tot intrebam.
nu stiam ca au disparut din fondul national de ….DEZVOLTARE)
deci tolontan NU va indrazni sa faca o ancheta ca cea ridzi pentru bulibasii venali,
pentru ca ancheta ridzi nu a fost facuta dintr-un exces de constiinta,
din coloana vertebrala neindoita
ci a fost pur si simplu O COMANDA POLITICA si mister tolontan s-a executat…
recunosc, ca este bine ca s-a dat cu ridzi de pamint, ca urmeaza ancheta penala, lucru groaznic pentru ea si familia ei,
dar este bine…
cind se va da de pamint cu maharii care frineaza Romania de 20 de ani,
cind ziaristii se vor implica doar din constiinta in dezgroparea afacerilor veroase,
atunci voi spune: da, acest ziarist este de nota 100!
🙂
ApreciazăApreciază
97.
tibi | 23 iulie 2009 la 23:09
nu prea stiu de ce, dar la mine o cam cazut netu’. sper ca macar mesajul asta sa intre : noapte buna, TUTUROR ! 🙂
ApreciazăApreciază
98.
noradamian | 23 iulie 2009 la 23:17
Pai eu ce zic, skorpion! A facut ce trebuia in cazul ritzi, acuma e lumea cu ochii pe el şi pe toata presa. E udrea la rand, se pare, nu stim cum va fi, dar au si fost scoase pe tapet, iute, si cazurile din partea ailalta, mult mai vechi si mai serioase!
Daca nu avea loc ancheta Ritzi, probabil nu ieseau!
Asta e avantajul, in termeni politici, vorbind.
Juridic fiecare caz de hotie adus in instanta e un pas inainte.
Mai departe se va vedea cum se raporteaza protagonistii la ceilalti musterii.
ApreciazăApreciază
99.
noradamian | 23 iulie 2009 la 23:18
Noapte buna, tibi!
Pe maine 🙂
ApreciazăApreciază
100.
orangeskorpion | 23 iulie 2009 la 23:19
Nora,
la care cazuri mai vechi din partea cealalta te-ai referit???
comisia sterling, cumva?
altceva?
ApreciazăApreciază
101.
noradamian | 23 iulie 2009 la 23:33
BCR, skorpion! Am scris undeva mai sus. Azi l-am auzit pe Basescu spunand ca trebuie sa se dea de cei 3,2 miliarde de euro! Stiai? Eu habar n-aveam( desi imi amintesc ca in comisia de privatizare era si Bogdan Olteanu, se vorbea de conflict de interese)
Si mai sunt destule, dinainte inclusiv cele cu dosare care zac de ani de zile, ca a l lui Copos.
ApreciazăApreciază
102.
orangeskorpion | 23 iulie 2009 la 23:39
sint f.f.multe dosare, dar le uitam
incerc sa fortez neuronul si rezulta:
petrom,
sidex,
seres,
rompetrol – afacerea Libia,
+
sute alte chestii care zac NU la DNA, ci in Justitie in mapele judecatorilor,
gute Nacht!
ApreciazăApreciază
103.
noradamian | 23 iulie 2009 la 23:41
Somn usor, skorpion!
🙂
ApreciazăApreciază
104.
bibliophyle | 24 iulie 2009 la 08:08
@Dora – Raspuns la intrebarea de la #80
Biblia este un document care descrie o relatie intre Dumnezeu si om, creatura lui. In Biblie sunt descrise “legaminte” (contracte, daca vrei) intre Dumnezeu si Om, primul cu Adam si Eva al doilea cu Noe (curcubeul) al treilea cu Abraham (jertfa anulata – si taierea imprejur) si ultimul cu Iisus, legamant descris in “predica de pe munte” care anticipeaza jerfa Lui.
In majoritatea cazurilor Omul nu-si respecta legamantul si Dumnezeu pedepseste. Dupa moartea lui Moise nimeni numai vorbeste direct cu Dumnezeu, ingerii devin mesagerii Lui, si se naste profetia, Omul pacatuieste in continuare, este trimis in Exil si templul Lui este daramat, dispare si profetia s.a.m.d.
Psalmii sunt rugamintile de iertare pe care Omul le inalta spre Divinitate (rugamintile copilului la tatal/mama “numai fac!”, si nu se tine de cuvant…) Psalmii sunt in felul acesta baza comunicatiei intre Om si Creatorul lui. Aceasta este explicatia credinciosului.
Stiintific vorbind, aceasta piesa literara este prezenta in orientul antic aproape in toate societatile care au existat. Toti Psalmi sunt atribuiti unui rege, imparat, sau conducator al unui popor. O parte din Psalmii biblici sunt ciudat de asemanatori cu cei Hititi sau Egipteni. In sfarsit Psalmii sunt denumiti in original Ta(h)ilim (h nu se aude), care inseamna Glorie, si de fapt sunt imnuri de glorie dedicati Divinitati si intr-un fel autorului (vai draga, vezi ce smerit sunt eu…, desi l-am trimis la moarte pe Uria si i-am furat nevasta Batsheba 🙂 )
ApreciazăApreciază
105.
dora | 24 iulie 2009 la 11:04
Salut all,
biblyophille,
as tot asculta prelegeri pe tema biblica.M-am lamurit in parte ,cel putin cu Psalmii,dupa explicatia ta.
M-ar interesa traducerea de care vorbesti;din pacate nu stiu engleza.Daca ma poti ajuta cu explicatii in l.romana iti raman recunoscatoare.Pe langa evlavia produsa de Cartea Sfanta simt nevoia si a unei interpretari din partea unui cercetator autorizat.
ApreciazăApreciază
106.
bibliophyle | 24 iulie 2009 la 11:27
@dora, cand vrei si despre ce doresti. Pentru mine este o placere, o datorie si o onoare, deci… 🙂
ApreciazăApreciază
107.
noradamian | 24 iulie 2009 la 11:34
bibliophyle,dora,
salut!
🙂
ApreciazăApreciază
108.
noradamian | 24 iulie 2009 la 11:35
bibliophyle,
Tocmai am trecut pe la „Paleografia” si am admirat splendidul manuscris de la Kells
🙂
ApreciazăApreciază
109.
dora | 24 iulie 2009 la 13:02
nora,
te salut cu drag!
Theophil,cred ca ar fi incantat sa ne tina cate o scurta prelegere si aici in gradina.
Il provocam?
ApreciazăApreciază
110.
dora | 24 iulie 2009 la 13:07
bibliophyle,
multe multumiri pentru intelegere.
Am rugat-o pe gazda noastra sa-ti adreseze o invitatie aici pe blog.
Daca-mi poti trimite un DVD sau o carte,adresa o are nora,iar plata o fac dupa cum doresti. 😆
ApreciazăApreciază
111.
noradamian | 24 iulie 2009 la 13:23
dora,
servus!
😆
ApreciazăApreciază
112.
noradamian | 24 iulie 2009 la 13:30
dora,
Teophyle e bucuros sa ne impartaseasca din cercetarile si scrierile lui oricand ii cerem.
Desigur, o va face si in gradina cand se ivesc discutii care au legatura cu subiectul
Dar mai multe lucruri privind aceasta tematica le afli de pe blogurile lui (la „bibliophyle” te-am vazut acum cateva zile, cred). Uita-te, daca ai timp si la celelalte. Multe lucruri din ce gasesti acolo sunt unicate. Pe „paleografia” de pilda, tocmai a prezentat un manuscris celebru, de exceptie, atat ca valoare istoriografica cat si ca arta.
🙂
ps.
cu restul se rezolva. 😆
ApreciazăApreciază
113.
bibliophyle | 24 iulie 2009 la 13:56
@dora, lucrarile mele pentru amici din Romnia sunt gratis, americanii au platit deja 🙂
ApreciazăApreciază
114.
dora | 24 iulie 2009 la 14:06
biblyophylle,
esti amabil!.
Am tot promis ca te vizitez,am facut-o odata….si promit s-o comit din nou. 🙂
ApreciazăApreciază
115.
noradamian | 24 iulie 2009 la 14:20
Teophyle,
ai un mesaj 🙂
ApreciazăApreciază
116.
SaxBeegamejed | 27 martie 2010 la 11:11
Hi Travelers
My boyfriend is back from Iraq and we would love to getaway for a quiet and romantic vacation..
Sure, Hawaii sounds romantic,!
Need some advice.
Good day.
ApreciazăApreciază
117.
AnnournVahjah | 24 iunie 2010 la 15:34
Hello
Greece cities top 5 cities are desired amongst travelers and
Thessaloniki: One of the leading Greece Vacations that you should see Geographically, Greece lives up to its representation as playground for gods and goddesses, and as part of that landscape, Thessaloniki is a amazing place to holiday and a awfully well place to splurge Greece holidays and I have called my tour manager to book one room at Thessaloniki Hotels
Good day.
ApreciazăApreciază
118.
noradamian | 25 iulie 2019 la 18:37
A republicat asta pe Drumul spre Mirhinia și a comentat:
Intrăm în August. Ca-n fiecare vară, la Sibiu își fac apariția calfele călătoare.
ApreciazăApreciază