Politică pe credit

16 august 2010 at 22:04 67 comentarii

În politică nu există decât învingători şi învinşi (indiferent de ce cred şi spun aceştia din urmă). În istorie vor fi alte diferenţieri, istoria operează ştiinţific, analizează după criterii complexe, acolo evaluarea este făcută altfel şi cu alt scop. În ce ne priveşte, atitudinea tipică, de regulă perdantă (nu mă refer la oamenii casei, la reţeaua celor cumpăraţi sau a celor slabi, agăţaţi prin tehnici media) seamănă izbitor cu cea a suporterilor de footbal: frenetici „Pro” în caz de victorie, dezlănţuiţi „Anti” în caz de eşec…
Până la judecata istoriei e limpede că pedeleul merită drastic sancţionat pentru  nedesprinderea de păcatul originar, de matricea corupţiei. E limpede şi că Boc n-a părut, din capul locului, ministrul capabil să urnească căruţa, lucru confirmat pe parcurs: a pierdut startul şi pe urmă s-a mai şi oprit din loc în loc să-şi lege şireturile…  Deloc încurajator! L-am fluierat toţi pe bună dreptate, cine nu s-ar fi înfuriat?… Şi cei portocalii şi „ceilalţi” (care vai, cu ce cocteiluri „molestov” l-au atacat!) dar şi cei de pe margine plus preşedintele Băsescu! De ce nu s-a găsit altul mai bun?… De ce nu s-au gasit alţi miniştri în locul controversaţilor B, V şi B?… Greu de înţeles şi de acceptat! Ceea ce nu se poate nega, însă, că şi aşa, împiedicat de unii şi alţii, dar mai ales, de el însuşi, dându-şi dezarmant, cu stângu-n dreptul, premierul Boc a reuşit, într-un climat extrem de ostil, pe lângă rateuri, şi câteva mişcări imperios necesare care, până la el, nu păreau posibile! Că tocmai aceste acţiuni ale sale pe de o parte  sunt aspru criticate pentru lentoare şi incoerenţă, iar de cealaltă, sunt pricină de isterie naţională, nu-i de mirare. Cu toate astea, demersurile de blocaj din interior în acest moment sunt dezagreabile. Conştient de situaţie dar şi de lipsa de alternativă, în extremis, preşedintele a acordat un răgaz guvernului, un „credit” de două luni, exact timpul în care „statul”, în mare parte, era în vacanţă. Au urmat previzibil, vijelii din toate părţile,  inclusiv dinspre acel nucleu”promiţător, vizionar, proactiv”… Oare era atât de greu pentru d-nii Preda&Voinescu să reziste caniculei politice până-n septembrie?

Entry filed under: 7301634. Tags: , , , , , , .

Frundacul şi godacii ANI vrea la Herculane! Pesedeul rezistă…

67 comentarii Add your own

  • 1. skorpion  |  17 august 2010 la 07:17

    neata,

    la ce te referi cind intrebi??

    Oare era atât de greu pentru d-nii Preda&Voinescu să reziste caniculei politice până-n septembrie?

    Apreciază

  • 2. skorpion  |  17 august 2010 la 07:19

    http://www.erudio.ro/ro/conferinte/andrei_plesu_video.shtml

    Apreciază

  • 3. skorpion  |  17 august 2010 la 07:19

    [video src="http://www.erudio.ro/ro/conferinte/engine/swf/player.swf?url=../../data/video/djuvara_nov2009_p1.flv" /]

    Apreciază

  • 4. noradamian  |  17 august 2010 la 12:01

    skorpion, servus! Termenul de gratie acordat de Basescu- nemultumit evident, atunci, de prestatia actualului guvern- prin iunie, daca nu gresesc- era „pana-n septembrie”. De aceea, presupun, aceia amintiti mai sus ( si inca vreo doi in care n-o includ de fel pe Monica Macovei de a carei consecventa anti-corupţie avem nevoie mai mult ca oricand) l-au suparat rau cu alinierea lor la huiduiala generala, exact in acest interval. In plus, nu cred catusi de putin ca lipsa lor de minima rabdare in sensul respectarii termenului prezidenţial, poate pozitiva situaţia, nici pe dumnealor sa-i propulseze, politic ( cel putin acuma!) Cand desfiinţezi ceva, trebuie putina intelepciune si, indiscutabil, un proiect ( viziune, strategie, obiective, actiuni etc). In loc de asta Sever Voinescu tocmai si-a amintit de „proiectul johannis” pe care nu-l mai socoteste indezirabil… 😉

    Apreciază

  • 5. noradamian  |  17 august 2010 la 12:05

    Multzam de link-uri 🙂

    Apreciază

  • 6. Băşcăliosul  |  17 august 2010 la 18:37

    Salutare!
    E destul de contradictorie problema disciplinei de partid din câteva motive, în afară de factorul subiectiv, ce pândeşte-consecvent-din fiecare dintre noi, mai mult sau mai puţin:

    1. Evadatul, prin exprimarea publică a opoziţiei sale faţă de opinia majoritară internă, dezbătută în prealabil şi adoptată, refuză de fapt una din opţiunile aflate la îndemână:
    – îşi însuşeşte în mod democratic opinia majoritară, căreia i se supune chiar dacă şi-a exprimat poziţia şi nu a convins suficienţi colegi de partid;
    -nu şi-o însuşeşte, o consideră fie cu miză nedefinitorie, fie remediabilă pe viitor, dar se menţine cel mult opozant declarat numai în interiorul disputelor de partid;
    -ori tot nu şi-o însuşeşte, o consideră inacceptabilă/ireconciliabilă şi părăseşte gaşca de idioţi majoritari;

    2. Alteori, nu e vorba de o poziţie adoptată de partid după o analiză tranaşată, ci de o conjunctură prin care a fost provocată declaraţia respectivă: o întrebare a unui jurnalist sau rival politic, un interviu, o emisiune tv. Libertatea de exprimare nu înseamnă să te transformi în papagalul partidului, purtător numai de cuvânt adoptat cu porţia sau ţinut permanent în harnaşament. Te trezeşti tot în postură de evadat, fiindcă sare câte un idiot majoritar, cu muştarul răvăşit pe prestaţia lui imaculată, ca să-ţi scoată ochii de partid şi să-i mute în ochelarii lui de cal: că nu s-a discutat în partid ce ai declarat în mod iresponsabil, că vrei să ieşi în evidenţă, că asta nu-i poziţia oficială a partidului …ci opinia ta personală şi confiscată de salvatorul cu ciocul mare. Culmea, de multe ori nici idiotul intervenient în regim de urgenţă nu sare cu găselniţa oficială, fiindcă partidul nici n-a apucat să se întrunească şi să te ia la puricat. Vorbeşte şi el neîntrebat, în numele celui de sus, trimis la repezeală să recupereze o parte din rufele stropite cu eroare umană de pilotaj, pe motivul că detergentul de partid ba-i unic, ba-i universal.

    3. Alteori, după ce se face din ţânţar armăsar, toată hărmălaia se încheie cu un periaj la botul calului şi o ieşire călare pe mândria cît prostia din scena penibilă, din motive mult mai meschine şi tratate la fel de superficial ca focul de paie… cu ceva ovăz, din faţa aceloraşi ochelari cabalini.

    PS. Nora, la 4 mi-a plăcut cum ai retras-o cu delicateţe pe Monica Macovei din răndul celor care nu cuvântă… la fel de consecvent. Aş mai spune că a încercat să obţină- cu aceeaşi consecvenţă- confirmarea aprecierii majoritare interne tot ca din partea unor idioţi majoritari, cu şi fără aceeaşi dezbatere prealabilă… inutilă. 🙂
    Monica Macovei are un atu greu de întâlnit şi dobândit în lumea politică românească: poate să-şi evalueze singură şi consecvent independenţa de a i se rupe, la o adică, or asta nu le asigură idioţilor un câştig, dimpotrivă. Ei dau pe dinafară, nu MM.

    Apreciază

  • 7. dora  |  17 august 2010 la 20:28

    Salut gradina fermecata!

    @nora,

    era gata,gata sa ma iau la contre cu tine.

    In ciuda faptului ca eu stiu una si buna si nu ma arunc cu maciuci le impotriva premieului si si majoritatii din guvern,recunosc hibele intamplate si achisez la ideea ca”pedeleul merita drastic sanctionati pt.revenirea la pacatul originar ,la matricea coruptiei.

    Acorzi si tu circumstante atenuante si se poate discuta in acest sens.Iar atitudinea „tinerilor furiosi” am condamnat-o din prima clipa.Erau atat de multe chestiuni de rezolvat, incat zgandarirea pozitiei presedintelui de partid si a altor lideri (ministrii dintre ei) nu era oportuna.Cine opreste o cursa in mijlocul competitiei?Reiei cursa,schimi protagonisti? aminteste-ti cat de mult am pedalat pe acesta idee,de pana la urma mi-am facut multi dusmani.Termenul dat dupa raportul CE si a evaluarilor FMI este cat se poate de rezonabi.Schimbarea din mers al guvernantilor dadea impresie de instabilitate politica si consecintele nu ne erau favorabile.Nu sunt fanatica,doar pragmatica si rationala. 🙂

    Apreciază

  • 8. dora  |  17 august 2010 la 20:31

    nora,

    apar intelectualii valorosi,dar nu in orice imprejurare si nu-i consider nici pe ei infailibili.Am primit o lectie dura de la vedeta Teo. 🙂

    Apreciază

  • 9. dora  |  17 august 2010 la 20:46

    Si acum o intrebare:cat de independent este omul de cultura angajat la oficina lui Patriciu?

    Sunt de acord cu D-l Plesu ca un politician daca este si om de cultura face impresie mai buna.O fi suficient?Nu este cumva o interferenta, nedorita intre cele doua ipostaze?Condamnam frecvent politizarea unor domenii care ar trebui sa supravietuiasca prin ele insele,necontaminate de politic.

    Probabil exagerez in aceasta privinta.Dar nu prea cred. 🙂

    Apreciază

  • 10. dora  |  17 august 2010 la 20:57

    Bascaliosu,

    de acord cu analiza ta.Nici eu -nu stiu de ce-n-o pot incadra pe MM printre evadfati,poate din cauza discursului ei consecvent pe subiectul justitie,unde este as si are dreptate.Nici nu se arunca cu toate fortele sa loveasca in tot ce misca in PD-L si in guvern. 🙂

    Apreciază

  • 11. clemycali  |  17 august 2010 la 21:23

    Buna seara, buna seara.
    @nora, teoretic si Voinescu si Preda ar fi trebuit sa reziste tentatiei de a vorbi dar poate ca au facut gestul vazand ca in PDL nu era nici gand de schimbare sau de trecere pe linie moarta a grupului BVB. Si cred ca nu au vorbit chiar singuri ci cu oarece voie de la imparatie. Doar ca au vorbit ceva mai mult decat era dispus Basescu sa ii lase si, in plus, au vorbit cam in acelasi timp cu Radu F care are alte jocuri si planuri.

    Apreciază

  • 12. skorpion  |  17 august 2010 la 21:28

    salve, all,

    nora, doooooooooooooormi ???

    🙂

    abia astept sa vad ce se va intimpla pe unu septembrie !

    clemy,
    ai dreptate, radu f. alexandru cinta la alta vioara si pentru alt auditoriu….nu mi-a venit sa cred cum a muscat din pirat…

    Apreciază

  • 13. clemycali  |  17 august 2010 la 21:29

    @skorpion, pe mine nu m-a mirat foarte tare.

    Apreciază

  • 14. skorpion  |  17 august 2010 la 21:31

    clemy,

    am vorbit azi cu cineva, care mi-a spus ca sever voinescu nu vede ceva tragic ca jo-ha-ha-nis sa devina premier.

    daca este adevarata aceasta afirmatie, atunci s.v. se dovedeste cel putin pueril sa faca o astfel de gindire.

    Apreciază

  • 15. clemycali  |  17 august 2010 la 21:35

    @slorpion, eu cred ca declaratia vine in contextul in care a devenit evident si ptr Basescu ca guvernul Boc nu mai face fata, ca a fost o optiune gresita dictata de sentimente nu de logica, si ca in cazul in care guvernul pica la motiunea de cenzura (si incep sa fiu tot mai sigura de postibilitatea asta) este extrem de posibil ca Basescu sa il nominalizeze pe Johannis premier din partea PSD. Declaratia nu e puerila deloc.

    Apreciază

  • 16. noradamian  |  17 august 2010 la 21:36

    seara buna, prieteni!
    🙂
    Bascaliosul, salut, ai prins dintr-un foc situaţiile mai frecvent intalnite si care sunt , de fapt, oricand ilustrabile cu exemple concrete.
    Si eu, mr. B, apreciez in mod deosebit cum ai scos in evidenta atu-ul imbatabil al Monicăi Macovei… 🙂
    Sa fiu sincera n-am avut si n-am intentia să pledez pentru disciplina de partid, regret doar lipsa de autocenzura atat de paguboasa in aceste imprejurari… N-am nici o intelegere, cu atat mai putin respect, pentru asemena iesiri, pseudoevadări prosteşti, nefolositoare, in momente prost alese si cu justificari si mai proaste… 😉

    Apreciază

  • 17. skorpion  |  17 august 2010 la 21:38

    clemy

    as vrea sa sper ca basescu nu-l va nominaliza pe unul cu dosar penal aka johhahhanis…

    doar asa ca sa ne jucam, nu cred!

    Apreciază

  • 18. noradamian  |  17 august 2010 la 21:40

    dora, servus, multi dintre pedelisti, din pacate, nici n-au iesit din matricea respectiva, ar trebui sa rectific… Nu le acord, global, pedelistilor, circumstante atenuante. Au fost momente cand am apreciat pozitiile domnilor respectivi. Pe Cristian Preda l-am „pierdut” in momentul in care l-am auzit pledand pentru proiectul RMGC
    Sever Voinescu m-a dezamagit inca de cand cu sustinerea lui prigoana junior((vai, cu ce argumente!) Mai-nainte de asta, s-a dovedit extrem de superficial neinformându-l pe presedinte invitat de Razvan Dumitrescu, de capcana cu caseta… Insa, sursa profunda a actualei degringolade si alunecari a pedeleului , sunt BVB-eiii!
    Eu m-am referit la cele doua luni, la intervalul acordat de presedinte, in care atitudinile (paguboase pe toata linia, lipsite de fair-play) n-o sa le mareasca de fel procentele, fie ele colective ori individuale…

    Apreciază

  • 19. noradamian  |  17 august 2010 la 21:41

    skorpion, salve, nu dorm, prietene, dar nici mult nu mai am… 🙂

    Apreciază

  • 20. skorpion  |  17 august 2010 la 21:41

    nora,

    🙂

    Apreciază

  • 21. noradamian  |  17 august 2010 la 21:42

    clemy, servus, :)declaratia lui voinescu ref. la Iohannis, nu vine, insa, dintr-una a presedintelui ci pare a fi, mai curand, un semnal neplacut, de rebeliune… 😉

    Apreciază

  • 22. noradamian  |  17 august 2010 la 22:02

    skorpion, clemy, in septembrie, presupun, era de asteptat ca Băsescu să traga linie si să-l scoată pe Boc din joc pentru multe nefacute( justificate sau nu) dar nu intr-un mod abrupt, avand in vedere cele cateva actiuni reusite sau macar pornite, totusi, importante, de ajutor, la startul unui nou guvern. Pe Basescu nu l-a deranjat atata corul obisnuit al denigratorilor -care aveau de data asta munitie din belsug, nici criticile si observatiile normale ale celor neagatati politic. In schimb, l-a infuriat, fara-ndoiala, faptul că domnii mai sus mentionati au vrut sa treaca peste el…

    Apreciază

  • 23. skorpion  |  17 august 2010 la 22:04

    nora,

    chiar crezi ca sv si c.p. au vrut sa treaca peste basescu?
    cred ca in mod inconstient, poate, desi nici asta nu este o scuza la doi oameni maturi, dar imaturi inca politic mai ales cristian preda…

    Apreciază

  • 24. noradamian  |  17 august 2010 la 22:14

    skorpion, au vrut sau nu, poate luati si de valul general, au sarit calul…. Preda n-are catusi de putin flexibilitatea necesara unui om politic( n-o confund cu versatilitatea care e o trasatura extrem de caracteristica politicianismului autohton, in general lipsit de o minima moralitate… ) Voinescu e mult mai abil, dar, in ciuda dezamagirilor mentionate inca n-am o parere clara despre el… 🙄

    Apreciază

  • 25. Băşcăliosul  |  17 august 2010 la 22:18

    Eu l-am auzit, nu de mult timp, la rtv, pe Sever Voinescu afirmând că la o eventuală moţiune de cenzură el merge spre urnele biloase cu primul gând de a vota pentru păstrarea guvernului, susţinut de coaliţia din care face parte formaţiunea sa politică.
    Un fel de „ştiu ce vreau, da’ nu se ştie” nu ca ameninţare ci mai mult ca o posibilitate ce n-ar trebui exclusă… de gândire înainte de arucarea bilelor.
    Legat de varianta Jo-ha-ha! eu nu o consider o gafă. E cam aceeaşi nuanţă de vot posibil- după cântărirea prealabilă a bilelelor- nu atât de năucitoare pt PDL cât îngrijorătoare pentru opoziţie. Desigur, nu pot să fac abstraciţe de statutul aparte al lui SV- neimplicat în profitomania clientelară- ceea ce-l ajută să se detaşeze mai uşor de obsesia ciolanului, din viziunea super-majoritară a PDL. Eu nu-s departe de a crede în valoarea de principiu a cedării puterii, dar nu cred şi în confirmarea ei pe terenul ciolănos.

    Apreciază

  • 26. clemycali  |  17 august 2010 la 22:20

    @Bascaliosule, salut. Cam asta cred si eu in legatura cu nominalizarea lui Johannis. Sau mai bine spus cu vehicularea numelui lui ca posibil pemier venita din partea unor oameni ca Voinescu. Ar fi o propunere pe care PSD si PNL nu o vor putea refuza in nici un fel.

    Apreciază

  • 27. noradamian  |  17 august 2010 la 22:21

    Bascaliosul, de fapt si Basescu cantareste probabilitatea cedarii guvernarii celorlalti, a si spus-o… Iohannis, insa, are si niste probleme cu dosare… 🙄

    Apreciază

  • 28. skorpion  |  17 august 2010 la 22:23

    nora,

    re. sever voinescu,

    nimeni nu-i perfect, doar basescu, nu-i asa?
    🙂

    Apreciază

  • 29. noradamian  |  17 august 2010 la 22:24

    skorpion, 😆

    Apreciază

  • 30. noradamian  |  17 august 2010 la 22:34

    dora, 9, da, era mai bine sa nu fie acolo, nici el nu e perfect 🙂 Prin ce scrie dl. Plesu, insa, nu pare catusi de putin sub vreo umbrela politica sau vreo obligatie de altfel. Gandeste si scrie limpede, e un spirit liber si are o influenta benefica in societate…

    Apreciază

  • 31. clemycali  |  17 august 2010 la 22:35

    @nora, dar eu ma gandesc ca poate asa se vor afla toate matrapazlacurile lui herr Hohannis. Si atunci opozitia se va face si mai rau de ras. Dupa ce au defilat atata cu el ca si cu sfintele moaste nu or sa mai poata da inapoi pe motiv de coruptie. Mor cu el de gat. Si in timpul asta ii dau ocazia lui Basescu sa faca curatenie in PDL si sa pregateasca alegerile viitoare.

    Apreciază

  • 32. noradamian  |  17 august 2010 la 22:37

    clemy, da, si asta e o idee, una desteapta 🙂

    Apreciază

  • 33. clemycali  |  17 august 2010 la 22:40

    @nora, este o idee pe care am formulat-o de mai mult timp.

    Apreciază

  • 34. Băşcăliosul  |  17 august 2010 la 22:40

    Singurul motiv pentru care nu-mi doresc ca PDL să plece de la guvernare (sau s-o piardă) este sistemul judiciar. S-ar alege din el praful garantat, cu DNA cu tot.

    Apreciază

  • 35. noradamian  |  17 august 2010 la 22:45

    bascaliosul, MOTIVUL ăsta ar trebui sa fie suficient…

    Apreciază

  • 36. skorpion  |  17 august 2010 la 22:47

    daca eu, care nu citesc f. mult, cunosc despre problemele aproape penale ale lui johahahanis, atunci cei care l-au propus sa nu stie despre asta?

    ma indoiesc, insa cu un johahanis cu probleme, crinii si cirlanii l-ar manevra mai ushor

    Apreciază

  • 37. clemycali  |  17 august 2010 la 22:47

    @bascaliosule, nora aici va dau dreptate. Dar poate guvernul Boc sa miste caruta in sensul dorit de noi la Justitie? Raspunsul meu e „nu”. Si rebuie sa plecam de la realitati si nu de la ce ne-am dori noi sa fie.

    Apreciază

  • 38. skorpion  |  17 august 2010 la 22:49

    clemy,

    ma intreb, oare un singur om poate misca problemele din Justitie?
    reforma se face in primul rind din interior, chiar de catre magistratii care stiu ca nu sint corupti, trebuie sa fie majoritari si, mai ales, sa li se auda VOCEA.

    atit timp cit stau cuminti, sandeii isi vor face mendrele…

    Apreciază

  • 39. Băşcăliosul  |  17 august 2010 la 23:07

    Îmi dau seama că risc să vă par caraghios cu optimismul meu- e drept, nu foarte mare şi tare- dar cred că sunt nişte posibilităţi de a se schimba ceva înspre evoluţie în sistemul judiciar, total diferite de deceniul trecut, şi se vor materializa în scurt timp, urmare unui concurs de forţe… şi împrejurări. 🙂

    Apreciază

  • 40. clemycali  |  17 august 2010 la 23:07

    @slorpion, exact.

    Apreciază

  • 41. skorpion  |  17 august 2010 la 23:08

    mister B,

    apreciez 8-imismul tau si chiar ma bazez pe el….

    🙂

    Apreciază

  • 42. clemycali  |  17 august 2010 la 23:15

    @Bascaliosule, iti admir optimismul. Eu sunt mai rezervata dar in Romania orice este posibil. Asa ca incerc sa ma incred in optimismul tau.

    Apreciază

  • 43. skorpion  |  17 august 2010 la 23:15

    http://www.romanialibera.ro/opinii/comentarii/maimutoii-si-partidele-196788.html

    si gute Nacht!

    tutuLOL
    😆

    Apreciază

  • 44. Băşcăliosul  |  17 august 2010 la 23:18

    NBună! 🙂

    Apreciază

  • 45. noradamian  |  17 august 2010 la 23:31

    clemy, 37, eu presupun ca guvernul Boc oricum era programat sa iasa din scena, pacat de excesul de zel al unor portocalii, acum la spartul targului, care se pripesc sa-l impinga din vagoane. Sigur ca miscarea in justitie se va simti abia de acum incolo, dupa Boc…

    Apreciază

  • 46. noradamian  |  17 august 2010 la 23:33

    skorpion, nu sunt de aceeasi parere cu tot ce scrie Cristi Ghinea acolo…

    Noapte buna!

    🙂

    Apreciază

  • 47. noradamian  |  17 august 2010 la 23:34

    bascaliosul, tot mai multe semne si semnale ma fac si pe mine sa cred ca in justitie lucrurile incep sa se miste… Si de la asta se vor schimba multe lucruri, cu toata criza si nebunia intretinuta de media si de cei care se simt amenintati, care simt primejdia „concursului de forte si imprejurari”… 🙂

    Somn usor!

    Apreciază

  • 48. clemycali  |  17 august 2010 la 23:37

    @nora, nu cred ca iesirea din scena a guvernului Boc era programata. Chiar nu cred asta. Greseala fundamentala a fost facuta cand dupa motiunea de cenzura nu s-a operat o drastica remaniere guvernamentala si s-a preferat amanarea pana la data de 1 septembrie. Ptr ca remanierea ar fi estompat din furia populatiei si ar fi dat guvernului un respiro care ar fi facut poate posibila inlocuirea lui Boc in toamna intr-o maniera mai eleganta si de natura a pastra PDL-ul la guvernare.
    @skorpion, noapte buna.

    Apreciază

  • 49. noradamian  |  17 august 2010 la 23:41

    clemy, … „programare” ca amanare a dead-line-ului pentru septembrie, ca solutie de avarie, la asta ma referisem 😉
    Da, aia poate fi considerata o mare greseala, ale carei costuri se vad abia acum!(eu am presupus ca n-avea alternativa, poate mai sunt si alte explicatii) pe langa faptul ca, oricum, era deja destul de tarziu. Asta ar justifica, intr-un fel, „evadarile” dar cum n-ar mai repara greseala, mai intelept ar fi fost sa se-ncheie totul fara razboi.

    Apreciază

  • 50. noradamian  |  17 august 2010 la 23:50

    O zi buna, clemy!

    Somn usor, tuturor 🙂

    Apreciază

  • 51. skorpion  |  18 august 2010 la 07:22

    nora, #46

    nici eu!
    dar nu am mai comentat.

    o zi frumoasa si Nu foarte calduroasa!

    🙂

    Apreciază

  • 52. noradamian  |  18 august 2010 la 15:12

    Salut, prieteni!

    Skopion, multzam, o zi placuta si tie!
    Puţină baie n-ar strica
    😆

    Postare noua!

    🙂

    Apreciază

  • 53. dora  |  18 august 2010 la 15:54

    se pare ca nu mi-ti inteles cum se cuvine parerile.

    Le-am exprimat cu toata convingerea mea ,fiindca nu pot accepta niste obsesii contra unuia sau al altuia dintre politicieni,fara argumente dovedite.Asta se intampla cu acest guvern pe care l-am sustinut ab initio.

    Nu inteleg ce aveti cu premierul E.Boc?Ridicam statui unor politicieni-gen S.Voinescu necorupt,neimplicat in paienjenisul mafiotilor,dar nu vedem moralitatea unui politician ,ca e.Boc care si-a dovedit in decursul carierei sale aceasta pretioasa calitate.

    Sa nu va mirati cand fac pauze la comentarii.Am obosit sa va mai deschid ochii.V-am dat exemplul unei curse intrerupte fara motiv si reluarea lui absolut neregulamentara.Mai mult nu pot sa fac.

    Apreciază

  • 54. dora  |  18 august 2010 la 15:58

    clemy,

    nu pot sa fiu de acord cu tine.Populatia nu se potoleste la schimbarea unora din guvern,se potoleste doar daca LI SE MARESC SALARIILE SI SE RENUNTA LA MASURILE DE AUSTERITATE SI LA REFORMAREA SISTEMULUI ACTUAL.

    @Mister B.imi pare rau ca n-ai citit comentariile mele.Justitia va fi ingropata pe veci fara portocalii astia buni,rai si controversati. 🙂

    Apreciază

  • 55. noradamian  |  18 august 2010 la 16:37

    dora, servus! 🙂

    Apreciază

  • 56. Băşcăliosul  |  18 august 2010 la 16:42

    Dora,
    Te cred, cam asta susţinţin şi eu în privinţa justiţiei.
    Despre Emil Boc eu n-am prea scris de rău. Ba am încercat să-i determin pe ceilalţi comentatori să precizeze cîteva măsuri şi iniţiative valoroase de-ale guvernului Boc, care ar fi de neconceput la un alt premier anterior sau viitor. Am lăsat subiectul deschis şi am ales să răspund eu, nu chiar direct, pentru început.
    Eu nu caut perfecţiunea premierului, fiindcă mă „mulţumesc” cu cât mă îngrozesc făcând căteva comparaţii reale sau imaginare. Unii dintre noi caută, în mod justificat şi cu bună-credinţă, soluţii optime pentru funcţia de prim-ministru.
    Am ajuns la concluzia că, în unele privinţe, mai mult mi-e teamă de îndeplinirea unei astfel de dorinţe.
    Cu toate astea, puţină detaşare nu strică!

    Apreciază

  • 57. dora  |  18 august 2010 la 17:08

    Mister B,

    eu ti-am penetrat intotdeauna mesajele.Si mereu am fost de acord cu ele.Tine minte ceea ce eu sustin -poate cu obstinatie- de multa vreme:societatea noastra e dispusa sa accepte si „maidanezi”daca le iese si lor ceva la buzunarel.Dar,niciodata un om integru.Vorbesc in cunostinta de cauza,din interior,pt.ca stiu ce a facut acest om in metropola Ardealului si stiu cat este de devotat cetateanului ,luptand pentru el cu amici si inamici.Nesansa lui si a noastra se afla in conjunctura actuala interna si internationala(ordinea poate fi si inversa).Imi pare rau,dar prea ne-am cantonat la decizia singulara a unor lideri(tip pirat-tip Boc,tip M.Macovei sau altii)Sistemul e complex cu porniri pozitive si contre pe masura.Democratia poate fi si parsiva -tine cont de majoritati cu optiuni conflictuale sau de consesns conjunctural.Eu tot timpul gasesc vina in configuratia puterii data de votul popular.Aici chiar n-am nici replica,nici solutie. 😆

    Apreciază

  • 58. dora  |  18 august 2010 la 17:42

    nora,

    n-am facut si nu fac parte din gasca celor care-l vor scos cat mai repede de pe sine pe premier.Deci, nu ma aliniez excesivilor care vor „,acum” la spartul targului, se pripesc sa-l impinga din vagoane.” 😆

    Apreciază

  • 59. Băşcăliosul  |  18 august 2010 la 18:00

    Dora,
    Există argumente pro şi contra Boc; alternativele la Boc sunt discutabile, incerte sau imprevizibile, nu şi imposibile.
    Comparaţia dintre argumentele pro-contra presupune o balanţă reglată din start pe echilibru, fără suflatul subiectiv cu argumente aparente sau neadecvate cântăririi.
    Fiecare vede în felul lui greutatea mai mare a unor caracteristici legate de subiectul analizat, de aici apare şii înclinarea diferită a balanţei în ochii noştri. Eu de ex. sunt de acord cu opţiunea ta, dar din alte motive decât cele amintite acum.
    Dpmdv, nu suportă comparaţie relevantă funţiile de primar şi premier, fiindcă nu-i suficientă preocuparea pentru cetăţean, invocată de tine. Sunt şi alte aspecte… grele. La primărie nu eşti supus presiunilor de partid ca în fruntea unui guvern, ai un grad de libertate mai mare în luarea deciziilor, o anumită lejeritate, iar problematica este mai mult de natură gospodărească, pe când în conducerea unui guvern te confrunţi cu alte dificultăţi, rişti să devii o marionetă fără fermitate şi coerenţă, iar colaniada de partid nu-ţi lasă timp nici să respiri, darămite să te opui prin decizii neutre sau măcar personale-întemeiate.
    Conjunctura crizelor e cea mai corectă circumstnţă atenuantă pentru Emil Boc, dar e trecută prea uşor cu vederea, fiindcă ţine de superficialitatea şi comoditatea generală să presupunem cai verzi pe pereţii plini cu dacă, parcă , spărgători de munţi neutilizaţi sau soluţii tricolore la îndemâna altora. Buna-credinţă pentru mine e sfântă, dar mai trebuie şi condiţii pentru a i se permite să se desfăşoare.
    Se poate ca guvernul Boc să nu fie potrivit fără să fie în principal vinovat Boc, la fel de bine cum se poate întămpla ca un alt guvern să funcţioneze mai prost cu un premier mai bun.
    Mecanismele guvernării eficiente şi responsabile au din start gripaje de mentalitate. Uite un exemplu:
    Măsurile nepopulare au devenit mai degrabă sperietoarea oricărui guvern decât a populaţiei însăşi, pentru că afectează grav formul magică a supravieţuirii partidului în sondaje şi alegeri, ceea ce s-ar traduce în mentalitatea conservată ca nicio măsură populară să nu mai fie transpusă în realitate.

    Apreciază

  • 60. Băşcăliosul  |  18 august 2010 la 18:04

    E atât de valabil pentru orice guvern, încât devine un nonsens să sperăm la măsuri aplicate de ieşire din criză sau minciună.

    Apreciază

  • 61. Băşcăliosul  |  18 august 2010 la 18:16

    Nora,
    Te rog să-mi tai coada de la 59, ascunsă la repzeală într-o zonă obscură, scăpată de sub control; inclusiv această rugăminte scrisă în disperare de cauză pierdută.

    Apreciază

  • 62. Băşcăliosul  |  18 august 2010 la 19:33

    N-ai nicio bază în femeile astea… volatile.
    Ar fi în stare să-mi lase şi mesajul ăsta, căzut pe temă ca din lună plină?

    Apreciază

  • 63. noradamian  |  18 august 2010 la 19:38

    Nu, Mr. B. n-ar fi in stare 🙂

    Apreciază

  • 64. Băşcăliosul  |  18 august 2010 la 19:41

    TKS,
    Aş zice şi eu că nu, la prima vedere. 🙂

    Apreciază

  • 65. noradamian  |  18 august 2010 la 19:52

    bascaliosul 😆

    Apreciază

  • 66. dora  |  18 august 2010 la 20:33

    Mister B(e mai comod,asa!)

    Nu suporta comparatie managmentul local cu cel national,dar calitatile persoanei in fuctie nu dispar si nici nu tin de marimea terenului unde „joaca. Nu stiu daca a devenit o marioneta -unii il invinuiesc ca este al piratului,altii ca este la mana greilor partidului.Nu este valabila nici una din acuze.El nu este santajabil,isi spune deschis proiectelel….mai departe… s-ar putea sa fie victima dezinformarilor,ceea ce nici eu nu-i pot ierta.

    M-am intrebat adesea;cum era mai bine sa mentina unitatea partidului sau cu o mana de fier sa-i indeparteze pe indezirabili.Cu fragilitatea sustinerii parlamentare e greu de dat un raspuns multumitor.Tot timpul ,saracutul,va da verdictul corect. 🙂

    Apreciază

  • 67. Politică pe credit - Ziarul toateBlogurile.ro  |  2 septembrie 2010 la 22:17

    […] Politică pe credit Mon Aug 16, 2010 22:04 pm În politică nu există decât învingători şi învinşi (indiferent de ce cred şi spun aceştia din urmă). În istorie vor fi alte diferenţieri, istoria operează ştiinţific, analizează după criterii complexe, acolo evaluarea este făcută altfel şi cu alt scop. În ce ne priveşte, atitudinea tipică, de regulă perdantă (nu mă refer la oamenii casei, la […] […]

    Apreciază

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


noradamian

noradamian

Nora Damian, scriitor Sibiu, Romania

Vezi profil complet →

Arhive

Categorii

Protected by Copyscape Originality Checker

Blog Stats

  • 936.232 hits

Introdu adresa ta de email pentru a urmări acest blog și vei primi notificări despre noile articole pe email.

Alătură-te celorlalți 1.456 de abonați.
Follow Aventuri în grădina de hârtie on WordPress.com

Add to Google

all blogs

Urmărește-mă pe Twitter Follow @noradamian1

Statistici blog

  • 936.232 hits
Follow Aventuri în grădina de hârtie on WordPress.com

Fluxuri


%d blogeri au apreciat: