Never say never
1 august 2011 at 14:19 noradamian 50 comentarii
Jucând cu cumpărături umane la suprapreţ, precum sponsorul Becali, se poate spune că sportul traseismului politic naţional a devenit, în sine, o doctrină. Stil de joc monoton, cu reeditări- ca la xerox- ale fazelor, meci după meci. În plictiseala asta deprimantă, lipsită de orice imaginaţie, dincolo de şmecheriile clanurilor transpartinice, orice abatere cu ceva cât de cât spre interesul public, pare de neconceput. Pe bună dreptate, rezonarea, stranie, dintre Băsescu şi Patriciu, unul deţinând puterea la vârf, celălalt, ajuns pe primul loc, pe căi neordodoxe, în finanţul autohton, stârneşte speculaţii, neîncredere dar şi un interes legitim. Total deosebiţi, au, probabil, ceva în comun: puterea de a rupe pisica! Băsescu, conflictualul, cel care a dat lovitura de graţie consensului pluripartinic iliescist (recuperat de nevoie în uselism) Patriciu, domnul unu-două miliarde de euro, dezgustat, se vede, de propriile sale combinaţii consensuale liberalo-social-democrate, care au adus atâtea neajunsuri ţării, decis să sfărâme uselismul… De presupus că pasul miliardarului înspre duşmanul duşmanilor din republica postdecembristă, nu e nici uşor, nici negândit. Poziţie uşor de descifrat din analizele financiar-economice ale articolelor sale din „Adevărul” în care, deşi îi subliniază apăsat punctele slabe, nu odată, se apropie până la consens de politica liberală de austeritate a actualului guvern; adesea fiind chiar, mai tranşantă. Consecvent cu programul său politic, Băsescu, cu toate supărătoarele sale gafe indizlocabile de personalitatea sa (care-l expun la un necontenit atac al portretiştilor de toate soiurile din viaţa publică) a dovedit că se poate înfrunta, credibil, şi pe sine. Pare că şi Patriciu încearcă o reabilitare, puţin credibilă, însă, dacă avem în vedere parcursul său postdecembrist. Oricum, dacă până acum vocile duetului uselist pontacrin mai aveau o oarecare rezonanţă publică acum sunt pe cale să-şi piardă rapid orice răsunet: stupide mârâieli de megafon antenist. Dificil de anticipat, însă, până unde se poate conlucra pe un teren marcat de războaie fără a se declanşa fulgere; asta fără a se pune şi problemele liberalului reconvertit, cu justiţia…
Entry filed under: 7301634. Tags: Patriciu-Băsescu, ponta-crin.
50 comentarii Add your own
Lasă un răspuns
Trackback this post | Subscribe to the comments via RSS Feed
1.
dictaturajustitiei | 1 august 2011 la 15:27
Bună !
Interesantă întrebare pe care, dacă tu nu scriai acest articol, nu mi-aș fi pus-o.
ApreciazăApreciază
2.
emily | 1 august 2011 la 15:30
servus nora 🙂 interesanta analiza ta …nu pot lua in serios speculatia ,,apropierii,, basescu-patriciu…..patriciu ( si altii ca el )are un trecut si un prezent total inacceptabil pt.standardele de iezuit in politica ale piratului…situatie care a si declansat de alfel storia lor comuna conflictuala…in plus fata de exigente, piratul este un caracter care nu uita,nu iarta si aproape niciodata nu repeta o greseala comisa …deci in opinia mea never ever nu poate functiona o asemenea..echipa…de altfel patriciu a dezmintit zilele trecute zvomurile cu plecarea lui din pnl si implicarea lui in vreun proiect politic mioritic…
ApreciazăApreciază
3.
noradamian | 1 august 2011 la 15:34
Ziua bună, prieteni 🙂
Dj, da, interesantă întorsătură care are un anume potenţial pozitiv, cred, într-un moment critic pentru societatea nostră. Totuşi e dificil de anticipat ce va urma de aici… 🙂
ApreciazăApreciază
4.
noradamian | 1 august 2011 la 15:40
emily, servus, adevărat si confirmat ce spui … în afară de situaţia în care pentru iesirea dintr-o înfundătură politică ( posibilă) piratul va considera că e loc de un asemenea compromis fiabil şi motivabil din perspectiva binelui public. 🙄
ApreciazăApreciază
5.
emily | 1 august 2011 la 15:42
PS. vreau sa mai adaug ceva….faptul ca TB este un politician pe care si dusmanii lui cei mai inversunati ajung sa-l priveasca cu respect,invidie teama,si uneori gelozie este iarasi un fapt…incontestabil 🙂
ApreciazăApreciază
6.
noradamian | 1 august 2011 la 15:44
Emily, da, implicit schimbarea la faţă a lui Patriciu, e o dovadă 🙂
ApreciazăApreciază
7.
emily | 1 august 2011 la 15:48
Nora 4 🙂 revin la exigentele lui …este prea mancat si experimentat ca sa-si mai puna sperantele in cloaca politicienilor ex-fsn….drept pt.care are un proiect in care se va baza pe…scoala de la cotroceni 😆 toata lumea chiar si pedeleii(unii mai neinitiati) au crezut ca piratul este…singur
mare greseala…vom vedea ,,absolventii scolii TB,, in componenta guvernului remaniat de la toamna….
ApreciazăApreciază
8.
noradamian | 1 august 2011 la 15:56
Emily, după o atât de lungă si nevrozantă asteptare, sperăm să se ajungă, însfârsit, la o indispensabilă, remaniere ( mai ales după rateul dezolant cu fondurile structurale). Pe de altă parte, ca strategie politică nu-i greu de înţeles de ce a trebuit păstrat guvernul Boc în toată această perioadă. Asta nu-nseamnă să nu vedem că treisferturi din actualii ministri sunt deplorabili 😉
ApreciazăApreciază
9.
noradamian | 1 august 2011 la 16:01
… La Patriciu există si alt motiv: a jucat atât de prost cartea useleului, cu crin, valetul care debitează aroganţe idioate si-n somn, încât cred că-i este rusine 🙂
ApreciazăApreciază
10.
emily | 1 august 2011 la 17:00
Nora 8/9 🙂 avem nevoie de actiune promta…ce pdl ce coalitia lui interesu in alegeri…guvernul trebuie sa aiba grija sa fie colectat macar 60% din taxe-este nevoie de un ministru de finante iron-strong,avem nevoie de curatenie pe piata muncii SL este acolo,avem nevoie de reforma administrativ-teritoriala deci ministri mana de fier la interne , la economie si la dezvoltare,unde numai EU este acolo ,este nevoie de doi meseriasi buni,fara mama fara tata alaturi de muly hulita(se va vedea ca pe nedrept) EU,avem apoi si mai ales nevoie de reforma justitiei…va fi nevoie de un killer care sa rupa pisica,sper ca se va gasi un funeriu si acolo…prin demiterea in bloc a tuturor sandeilor si reangajarea numai a celor cu mapa profesionala curata :caracter-procese-avere…daca ma intrebi pe mine asi zice ca acelasi lucru ar trebui sa fie valabil si pentru politie si inspectia de la finante…deci avem nevoie de 4-5 ministri destepti si fara frica 🙂 cat priveste proiectul usl nu cred ca patriciu si l-ar fi dorit cu ponta,iliescu si voiculescu
cred ca si l-ar fi dorit numai cu…nastase 🙂
ApreciazăApreciază
11.
emily | 1 august 2011 la 17:01
scuze taste schioape…prompta
ApreciazăApreciază
12.
emily | 1 august 2011 la 17:06
PS.nu se va face schimbare de guvern…ca sa nu fie nevoie de circul parlamentar…..bocutz va ramane si va schimba…. chirgical prin incizie locala nonivaziva dar decisiva 🙂
ApreciazăApreciază
13.
emily | 1 august 2011 la 17:07
ce naiba au tastele mele…noninvaziva ..
ApreciazăApreciază
14.
emily | 1 august 2011 la 17:11
PPS. Nora 🙂 patriciu a patit aroganta din partea lui crin asa cum piratul a patit aroganta cu motocicleanul….asa ca de aici empatia lui patriciu la pirat 😆
ApreciazăApreciază
15.
lastnightmusic | 1 august 2011 la 17:27
Adevarul este ca patriciu a cotizat intotdeauna cu pesedeaua… iar Adi Nastase poate sa confirme in orice moment.
Noraa 🙂 ai stat o vara la Toulouse ? stii bancul stravechi : Am fost la Toulouse Lautrec ! – Si cit a fost scorul ? 🙂
ApreciazăApreciază
16.
emily | 1 august 2011 la 17:38
Lnm 15 😆 scor zero-nema …zero cultura…nema geografie 🙂
ApreciazăApreciază
17.
clemycali | 1 august 2011 la 19:43
Buna seara, buna seara.
Interesanta postare care m-a pus pe ganduri. O astfel de apropiere ar putea fi facuta doar in conditii extreme iar apropiarea ar trebui sa fie discreta.
ApreciazăApreciază
18.
noradamian | 1 august 2011 la 21:01
Seara bună 🙂
Emily, da, cel puţin patru cinci, după mine, mai mulţi. …Vechile legături penale sunt periculoase încă, ai dreptate, însă cea de acum a lui Năstase cu useleul, îl trece automat în seria „deseurilor” lui iliescu. Patriciu n-a fost, totusi, niciodată sef de partid sau de guvern. De aceea , desi în trădarea alianţei DA, el a fost „mobilul” , mai vinovat îl găsesc pe (i)responsabilul Tăriceanu in virtutea funcţiei si a responsabilităţilor de care si-a bătut joc atunci. Are si păcate grele legate de sărăcirea statului. Plus relaţii cu persoane dubioase din zona pro-KGB. 😉
14, da, păţaniile astea sunt de natură să le scadă orgoliul, usurându-le presupusa, încă, apropiere… 🙂
ApreciazăApreciază
19.
noradamian | 1 august 2011 la 21:04
Lnm, mda, o vară de neuitat 🙂 „A bătut Lautrec”, atunci, 😆 că era pe vremea campionatului mondial de fotbal din 1998. Echipa României era cantonată chiar în orasul lui, la Albi. Pe cheiul Garonei flutura tricolorul. Era o nebunie… 🙂 ….Locurile alea îmi par şi acum incomparabil mai atractive decât Alsacia, Elveţia ( cât am văzut din ea), sudul Germaniei… 🙄
ApreciazăApreciază
20.
Fini | 1 august 2011 la 21:08
Bună seara ! 🙂
Muzica luminii scandinave în interpretarea Silviei Marcovici. Eu aş asculta-o cu ochii închişi.
ApreciazăApreciază
21.
noradamian | 1 august 2011 la 21:15
Clemy, mi-am adus aminte de un comentariu al tău, mi se păruse deosebit, era la postarea „Miscări cosmice” din noiembrie 2010. Adineaori l-am si găsit:
„…Nu se stie niciodata ce trasee apar in viata unui om sau a unei natiuni. Iar uneori, asta o spun din experienta personala, din ceea ce intr-un moment iti pare a fi cea mai mare tragedie, apar lucruri care panala urma se dovedesc a fi adevarate binecuvantari”…
N-as spune, desigur, că poate fi o binecuvântare un asemenea compromis, un calcul pragmatic, de fapt, dar as păstra, cu rezervele care se impun, ideea de imprevizibilitate în traseele care apar pe parcursul vieţii unui om sau în politica unei naţiuni.
ApreciazăApreciază
22.
noradamian | 1 august 2011 la 21:16
Fini, servus! Silvia Marcovici cântând Sibelius! Asa o s-o ascult si eu… 🙂
ApreciazăApreciază
23.
filadel | 1 august 2011 la 21:55
Fini, Fini! Mi-ai deturnat seara. 😀
Mulțumesc.
ApreciazăApreciază
24.
Fini | 1 august 2011 la 22:04
Fila, 🙂
bine-mi pare!
Cu drag.
ApreciazăApreciază
25.
lastnightmusic | 1 august 2011 la 22:06
Filadel a spus tot ! 🙂
ApreciazăApreciază
26.
filadel | 1 august 2011 la 22:07
Stai un pic. Acuma mai vreau. Don’t stop.
😀 😀
Nora, te superi dacă părerea mea despre Pătriciu rămîne neschimbată?
ApreciazăApreciază
27.
noradamian | 1 august 2011 la 22:18
filadel, deloc, cu toate că se observă o schimbare de atitudine faţă de vremea când se ocupa de parşivenii şi nu-l iertam de nimic 😆 Vorbesc despre o apropiere politică care ar putea fi favorabilă în perioada critică a următoarelor alegeri. Iar apropierea asta, dacă va avea loc, va fi în primul rând din voinţa lui Băsescu. De pe poziţiile astea am avansat o asemenea presupoziţie. Nu-i vorba de loc de un parti pris personal 🙂
ApreciazăApreciază
28.
theo | 1 august 2011 la 22:28
bunä seara,
nu va fii nici o apropiere, aruncäturile lui patriciu, sunt soparle, pt. ca sä mai prindä, cativa, din partea PDL, s-au bäsescu.
e o strategie slabä, ca si cu acea casetä de giambas.
patriciu si täriceanu, au colaborat de zeci de ani cu ilici si secu, nu-i credetzi.
ApreciazăApreciază
29.
filadel | 1 august 2011 la 22:30
😀
miles away de mine o așa bănuială. Ar fi ultimul gînd care m-ar paște.
Și DA Pătriciu ar putea pune umăru ca oricine altcineva care dorește supraviețuirea acestei nații. Nu-i vorba de PDL, de noi sau alte lucruri mărunte. Ar trebui să fie o lucrare în care toată lumea să participe.
ApreciazăApreciază
30.
clemycali | 1 august 2011 la 22:32
@nora, cand eu scrieam respectivele cuvinte ma gandeam in principal la propriile mele experiente dar sunt de acord cu tine ca in viata si in politica uneori apar compromisuri care pot deveni veritabili pasi inainte.
Eu nu sunt adepta compromisurilor dar nici nu le neg valoarea punctuala in anumite circumstante. Dar raman sceptica in cazul Patriciu-Basescu desi s-au mai vazut cazuri in care dusmani neampacati au colaborat intr-un proiect comun. Sa vedem. Principala mea obiectie este insa legata nu de dorinta sau de necesitatea revenirii PNL alaturi de PDL, adica coagularea dreptei, obiectiea mea vizeaza neancrederea in capacitatea lui Patriciu de a mai influenta linia politica a liberalilor.
ApreciazăApreciază
31.
lastnightmusic | 1 august 2011 la 22:33
ApreciazăApreciază
32.
noradamian | 1 august 2011 la 22:34
theo, salut, încurcate sunt drumurile politicii. Noi nu credem si nu stim câte stie Băse, dar dacă va găsi cu cale să facă o asemenea miscare, inseamnă că e nevoie 🙄
ApreciazăApreciază
33.
lastnightmusic | 1 august 2011 la 22:35
ApreciazăApreciază
34.
skorpion | 1 august 2011 la 22:38
buna seara,
probabil ca in politica nu se spune niciodata never say never,
dar eu:
– nu l-as lauda pe patriciu pentru absolut nimic pina ce acesta nu isi va rezolva problemele penale,
– pina una alta omu asta a jefuit ceva (minim 600 milioane dolari/petromidia + cazul libia = vreo 80 milioane dolari), asa ca nu vad cum sa faci alianta intre basescu si patriciiu…
eu asa vad lucrurile
p.s. de aceea nu am ce cauta in politica, sic,
🙂
ApreciazăApreciază
35.
noradamian | 1 august 2011 la 22:38
Clemy, stiu, ăsta era sensul, dar mi-a plăcut comentariul, mi-a rămas în cap si de aici mi-a si venit ideea cu „never say never”…
Sunt niste calcule de avarie aici, evident.. 🙄
ApreciazăApreciază
36.
noradamian | 1 august 2011 la 22:39
Skorpion, salve, nici eu 🙂 Dar asta nu mă opreste ( si nu ne opreste) să observăm ce se petrece, nu?
ApreciazăApreciază
37.
filadel | 1 august 2011 la 22:40
Nora
este nevoie și, probabil, se vor schimba multe în modul de a face politică.
Tinere
de unde le scoți?! 😀
ApreciazăApreciază
38.
filadel | 1 august 2011 la 22:42
Nora
exact. Să fie primiți și fii risipitori mai ales calculînd că pentru fiecare mutare trebuie plătit un preț. Io așa cred, că-i mai ieftin.
ApreciazăApreciază
39.
noradamian | 1 august 2011 la 22:44
31, 33, Specialităţi orientale, speciale pentru prieteni 🙂
Lmn, multzam 😆
ApreciazăApreciază
40.
noradamian | 1 august 2011 la 22:46
filadel, calculele or fi deja făcute cu plusuri si minusuri. Numai să iasă 🙂
ApreciazăApreciază
41.
lastnightmusic | 1 august 2011 la 22:46
37,39 filadelu, nora : Rosa Esknazy e aceea cu Rembetika 🙂
Who do you think wrote and recorded the following song?
I’ve had alot of friends
That I really thought loved me
They always smiled at my face
but in my back they stabbed me
Maybe Bessie Smith? Perhaps some other Blues singer? No – it is a Greek song written by a man called Kostas Roukounas and recorded in the early 1930s.
Origins of rembetika
Rembetika originated in Tekes (a Greek word for hashish dens) and jails scattered around the main Greek cities in the early part of this century. The music was based primarily on an oral tradition where the art of improvisation was of the utmost importance.
ApreciazăApreciază
42.
noradamian | 1 august 2011 la 22:53
Lmn, aha, Roza cu Rembetika si pleacă de la vechi tradiţii greceşti, ale artei improvizate: asta e chiar specialitate 🙄
33, are o linie simplă, plăcută, sobră, sună mai puţin oriental
TKS 🙂
ApreciazăApreciază
43.
noradamian | 1 august 2011 la 23:17
Noapte bună 🙂
ApreciazăApreciază
44.
contele de saxa | 2 august 2011 la 09:08
Patriciu nu e capabil sa lucreze la un proiect comun, decit daca trei sferturi din proiectul acela il avantajeaza.
Daca Basescu uita figura cu caseta si cam ce a generat ea, atunci voi avea imaginea lui Birlic: „am plins si-am iertat-o”.
Chestii de genul „interesul national” mai presus de sentimentele personale nu-si au locul in ecuatia asta. Omul asta, Patriciu, era cit pe ce sa-l impuna pe prostanacul rusilor drept prezident.
Ati uitat ce simteati atunci?
ApreciazăApreciază
45.
skorpion | 2 august 2011 la 10:22
neata,
pentru cine are rabdare sa citeasca interviu cu ministrul justitiei
http://www.juridice.ro/158487/despre-magistratii-care-motiveaza-in-weekend.html
ApreciazăApreciază
46.
skorpion | 2 august 2011 la 10:29
Ştiu că multe democraţii au trăsături speciale, chiar unice.
Însă mai ştiu că acestea au evoluat în legătură unele cu altele, împrumutându-şi „genele”.
Japonia a preluat legi şi instituţii din Germania lui Bismark şi din Anglia Victoriană.
Austria a exportat în toată lumea modelul Curţii Constituţionale etc.
La noi pare să se fi instituit, dimpotrivă, o tendinţă de izolare extremă. Încă de la începutul anilor „90. Dezinteresul guvernanţilor de atunci pentru o modernizare autentică era evident. Regimul Iliescu, incapabil să se întoarcă la stalinism, a refuzat să îşi asume tranziţia spre un capitalism democratic şi liberal. Rezultatul a fost un hibrid monstruos.
catalin avramescu dixit.
mi s-a parut interesanta chestia cu japonia, asta mi se pare mie util a fi fost aplicat si in Ro. Oare este prea tirziu?
ApreciazăApreciază
47.
noradamian | 2 august 2011 la 12:13
Ziua bună 🙂
Conte, habar n-am în ce proportie, procentual, e în stare Patriciu să lucreze la un proiect comun. Îmi pare rău, departe de mine ideea de a-l promova pe dl miliardar, bubele alea sunt încă prezente, dar nu pot să nu observ că, în conjunctura politică de acum, sunt aspecte şi atitudini care s-au mai schimbat. Aşa că încerc să privesc cât mai detaşat miscările de pe scena politică, fără a omite o secundă, preeminenţa justiţiei. Care justiţie şi ea, pare că s-a mai întremat. Şi pe măsură ce se-ntremează justiţia, „justiţiarismul” se degrevează de sarcini. Am mai scris despre acest proces, o normalizare, de fapt. E momentul, cred, ca discuţiile să se focalizeze pe problemele instituţionale (ale justiţiei, mai ales, încă debilă) şi legat de astea, abia, despre persoane.
ApreciazăApreciază
48.
noradamian | 2 august 2011 la 12:16
Skorpion, multzam, chiar despre justiţie vorbeam 🙂 Pe măsură ce se-ntăreste statul, cum spuneam, iliescismul va dispărea ca un abur otrăvitor. Sigur, efectele vor dura încă mult timp 🙄
ApreciazăApreciază
49.
noradamian | 2 august 2011 la 12:17
Skorpion, as vrea să nu fie târziu… 🙂
ApreciazăApreciază
50.
noradamian | 2 august 2011 la 12:17
postare nouă
ApreciazăApreciază