De la intelectualii lui Băsescu la intelectualii abuzaţi de Băsescu?

4 august 2011 at 13:02 130 comentarii

Ai putea crede că, de şase ani trăgând din greu în slujba unui zbir nedeprins cu fineţurile, dl. Pleşu s-a săturat. I-a ajuns: a lăsat totul baltă şi a ieşit să se plângă, metodic şi didactic, într-un serial, cum ar face, probabil, orice om simplu şi orice cărturar de elită, scos din sărite, în loc să apeleze pur şi simplu la o tigaie ca să-şi verse nervii. …Dar de unde năduful ăsta de intelectual abuzat care se decide după ani de zile, să rupă tăcerea? Şi, mai ales, de ce? De ce acum? …Nu sunt ca noi, dragă Gabriel, i se plânsese Andrei Pleșu, prietenului Liiceanu, vorbind de unii dintre colegii săi din primul guvern postdecembrist,’91-’92, în care era Ministru al Culturii. Evident că ei erau altfel decât dezagreabilii Duvăz, Dijmărescu etc. (şi pentru mulţi dintre noi, noroc că nu eram în situaţia de a lucra acolo :)) În mandatul din ’97-99 însă, ca ministru de Externe în noul executiv, părea că-şi găsise locul. Sau, nu? …Să se fi potrivit mai bine, după aia, la CNSAS? Cu Dinescu?… Sau ca scriitor la Patriciu după consilier la Băsescu? Problema e că şi dacă eşti altfel, dacă nu te simţi confortabil într-un mediu în care însă vrei şi poţi să faci ceva util pentru societate, rabzi şi faci. Dacă nu, pleci. Pleci şi taci dacă, accedând periodic la funcţii politice, nu te simţi util; fie că nu poţi, fie că nu suporţi mediul, fie că preocuparea pentru propria persoană trece înaintea proiectelor de interes public. Cred însă că lucrurile stau chiar mai simplu. Nu-i greu de observat că popularitatea intangibilului cuplu Pleşu-Liiceanu nu mai e ce a fost. Nu din pricina cărţilor dumnealor, astea sunt la locul lor pe raftul de sus, ci din pricina unui străveziu cult al personalităţii de vedete intelectuale într-o ţară rătăcind încă, în oarecare buimăceală politico-culturală. Un cult soft, pe care l-au întreţinut într-un mod agreabil şi instructiv, până când dl- Liiceanu a avut, în nişte împrejurări publice, ceva scăderi de inteligenţă, trecătoare, cu uşoare accese de vanitate care au produs rapid efecte dramatice. Şi cu ce să dreagă lucrurile nişte intelectuali, până mai ieri, sacri, sătui de povara de a fi acuzaţi că sunt ai lui Băsescu? Nici disocierea publică de un preşedinte în stare să transmită condoleanţe dincolo de gardul anticomunismului, ba şi mai rău, capabil s-aleagă să se lase huiduit decât să amăgească intelectualimea, n-a avut efect. Să recupereze, oare, această târzie reacţie de revoltă a d-lui Pleşu, percepţia de „idoli” ai intelighentiei, de altă dată?

Entry filed under: 7301634. Tags: , , , , .

Baronii lor locali Jocul de-a alienarea

130 comentarii Add your own

  • 1. skorpion  |  4 august 2011 la 13:24

    bonjurici,

    nici eu nu inteleg ultimele iesiri ale lui Plesu (cam dese pentru aceeasi tema – dictatorul odios Basescu 🙂
    )

    de ce atit de multe si de ce acum?

    ceva nu se leaga!

    ce vrea sa demonstreze, de fapt, Plesu?

    si mai este un aspect:
    – Plesu are voie sa il critice pe Basescu,
    – dar, Basescu NU are voie sa-l critice pe Plesu
    (o astfel de parere a fost lansata de catre multi)

    oare chiar asa sa fie?
    Basescu este si el om, deci ar avea voie sa iasa pe sticla si sa ne spuna DE CE Plesu NU a rezistat sa colaboreze cu ”dictatorul”..nu?

    🙂

    Apreciază

  • 2. noradamian  |  4 august 2011 la 13:27

    Ziua bună 🙂

    Skorpion, păi exact întrebările astea se cer puse, cinstit, neutru, fără „inhibiţii”… 🙂

    Apreciază

  • 3. skorpion  |  4 august 2011 la 13:28

    obsesiile romanilor:

    1. Obsesia cu „casa pe pămînt”.
    Toata lumea şi-ar da 20 de ani din viaţă ca să aibă casă pe un pămînt al lui. Nu contează ca e la Cucuietii-din -Deal! Nu contează că vei sta ORE ÎN ŞIR în trafic!!!Nu conteaza nimic! Casă pe pămînt să fie!

    2. Obsesia televizorului.
    Românul e devorator de televiziune. S-au făcut nişte cercetări şi cică noi am fi cam cei mai avizi din Europa. Adică ne uităm cel mai mult la televizor. Şi, asta e genială, avem cele mai multe televiziuni!!!

    3.. Obsesia Coelho.
    Dacă n-ai citit Coelho, n-ai viitor, frate! „Păi, indraznesti tu sa spui, am citit Dostoievski, Tolstoi, Salinger, Marin Preda, Nichita Stănescu.”
    Ti se va raspunde cu sictir: „Ma pis pe ei! Citeşte Coelho!”

    4. Obsesia ţîţelor.
    Aproape toţi producătorii TV au următoarea obsesie: „Ţîţele aduc rating!” Şi ştiţi ce e mişto? Că de cîţiva ani încoace s-a dovedit a fi complet fals. Oamenii au la dispoziţie internetul pentru …. Dai un click şi gata! Cine dracu’ mai aşteaptă emisiunea cu „Mama Natură” ca să-i „dea în cap lu’ mutu”. (scuze, Adriane, dar asa e expresia! Dacă vrei, schimbăm: „să-i dea în cap lu’ Chivu”)

    5. Obsesia messenger.
    Asta e, totuşi, un fenomen global. Păi dacă a ajuns mama să-mi dea buzz şi să-mi reproşeze că stau pe „invisible”!

    6. Obsesia haiducească.
    După o sticla-două de vin, şi cel mai prăpădit român devine haiduc la orice nuntă. Fură mireasa, cere răscumpărări. Şi dup-aia, haiducia maximă. „Puşca şi cureaua latăăăăă.”. Apoi recunoaşte că e impotent:”Ce bărbat AM FOST odatăăăăăă.”

    7. Obsesia auto.
    În România există cea mai dinamică piaţă auto. Punct. Pe străzile noastre există maşini cum n-au văzut nici parizienii, nici londonezii. Nu mai conteaza ca „driverii” unora din ele stau cu chirie intr-o garsoniera cacacioasa. Masina conteaza. Masina e la vedere. Masina agata gagici, nu tu care esti un gras puhav.Punct.

    8. Obsesia cărnii din congelator.
    Cu toate că au trecut 20 de ani de cînd găseşti sute de feluri de carne şi la 4 dimineaţa, românul încă îşi mai încarcă pînă la refuz congelatorul. Să fie acolo. Cine ştie..

    9. Obsesia celulară.
    Pentru român, telefonul mobil reprezintă un „statement”. Am văzut vînzătoare în magazinul Titan care aveau telefon de 3 ori mai scump ca al meu, deşi eu poate cîştig de 30 de ori mai mult. Ăsta e un mare mister. Cum ajunge un om cu un salariu de 10 milioane să aibă un mobil de 20 de milioane? Şi să dea beep cu el!!!!!!!

    10. Obsesia „dacă ăla nu face, de ce să fac io?”.
    Asta de obicei e completată şi cu o doză de mîndrie: „Ce? Sunt mai prost?!” DA!!!

    😛

    la punctul 1 ma inscriu si eu
    🙂

    Apreciază

  • 4. skorpion  |  4 august 2011 la 13:29

    nora,

    eu am pus intrebarile, dar cine mi le raspunde?
    🙂

    Apreciază

  • 5. noradamian  |  4 august 2011 la 13:31

    Skorpion 😆
    Şi eu…

    Apreciază

  • 6. noradamian  |  4 august 2011 la 13:32

    Skorpion, întrebările fiind logice, răspunsurile vin, tot logic…

    Apreciază

  • 7. skorpion  |  4 august 2011 la 13:36

    daca raspunsurile vin logic, de unde vin ele?
    🙂
    doar nu de la mine, eu putind doar sa speculez sau sa ma bazez pe cele citite, inclusiv un interviu dat de Plesu la numai ~ 2 luni de la parasirea palatului Cotroceni…

    Apreciază

  • 8. noradamian  |  4 august 2011 la 13:40

    Skorpion, păi decurg din tot acest periplu politico-mediatic pe care l-am prezentat fără să speculez nimic, în postare. Restu-s detalii 🙂

    Apreciază

  • 9. skorpion  |  4 august 2011 la 13:44

    ultimele 10 zile:

    – felix ameninta cu suspendarea lui Basescu,
    – ilici idem,
    – pontenescu idem,
    – acum titus corlatean…

    au innebunit cu to(n)tzii?

    disperare mare

    Apreciază

  • 10. noradamian  |  4 august 2011 la 13:45

    Întrebarea cheie e într-devăr, „de ce acum?” De ce acum când „Zeus”, de la Cotroceni, spre deosebire de orice „idol” normal :D, a coborât de bună voie, de pe soclul popularităţii pentru a face lucruri dureroase dar indispensabile. E drept cu mare greutate si cu multe din ajutoarele si calfele din jur nepricepute sau chiar hoaţe.. 😉

    Apreciază

  • 11. skorpion  |  4 august 2011 la 13:46

    nora,

    daca pe altii ii inteleg, pe Plesu chiar nu l-am inteles…mister total…de ce acum??

    Apreciază

  • 12. noradamian  |  4 august 2011 la 13:48

    Skorpion, 9, sunt prosti de prosti, grămadă de grămadă 😆 Pe o hartă de pe HotNews se văd rezultatele sondajelor lor în teritoriu; te ia cu frisoane: 60-70% mai peste tot. Atunci de unde spaima asta amintind de vechi răsculări parlamentare?? 🙄

    Apreciază

  • 13. skorpion  |  4 august 2011 la 13:50

    nora,

    adevarul adevarat este ca au cazut sub 50% chiar cu sondajele alea matrasite
    🙂

    iar pina la anu vor cobori spre 30%

    Apreciază

  • 14. noradamian  |  4 august 2011 la 13:51

    Skorpion, în loc de un răspuns sau altul, am lăsat loc, prin ultima întrebare a postării, unei deducţii logice. Altceva nu văd 🙄

    Apreciază

  • 15. skorpion  |  4 august 2011 la 13:52

    vorba ta, nora, durerea lui Plesu o consta in faptul ca nu mai este perceput ca intelectual marca idol?
    mai stii?

    Apreciază

  • 16. noradamian  |  4 august 2011 la 13:53

    Păi Ponta declară fericit că n-au concurenţă…

    Apreciază

  • 17. skorpion  |  4 august 2011 la 13:55

    ponta,
    cred ca adevarul este exact opus…d’aia si disperarea lor agresiva..

    totodata sa vedem acum citi si cine urla revoltat ca se redeschide dosarul FNI al lui vintu…pentru ca cei care vor urla inseamna ca au fost implicati cumva in ciuguleala din acel fond

    Apreciază

  • 18. noradamian  |  4 august 2011 la 13:56

    skorpion, de-aia spun că-s proşti 😆

    Apreciază

  • 19. skorpion  |  4 august 2011 la 13:59

    revenind la Andrei Plesu, nu pot decit sa spun ca m-au intristat iesirile lui, dar o sa-mi treaca
    🙂

    Plesu ramine Plesu,
    Basescu ramine Băsescu
    fiecare cu portia lui de celebritate,
    fiecare cu faptele concrete pe care le va lasa dupa…..

    dîre mai pe romaneste

    🙂

    Apreciază

  • 20. noradamian  |  4 august 2011 la 14:02

    Skrpion, categoric. E vorba de cum îşi gestionează acum celebritatea, în folosul cui, cu ce răspundere ( si implicit,efecte) pentru societate

    Apreciază

  • 21. theo  |  4 august 2011 la 15:09

    eu stiu atat de multe lucruri despre PLESU, „ca om”

    cä prefer , sä nu le arunc pe piatä.

    POT SPUNE NUMAI,

    „branzä bunä, in burduf de caine, „caine puturos-ARIVIST

    Apreciază

  • 22. oldhashu  |  4 august 2011 la 15:14

    «Nu tăiați socluri idolilor voștri până la prima ploaie!
    Așa nu va trebui să spălați lutul de pe pietre.»

    Invățătorii Timpului – Cărțile Vechimii

    Apreciază

  • 23. theo  |  4 august 2011 la 15:24

    PLAGIATORII; NU POT FII IDOLII NIMÄNUI:

    Apreciază

  • 24. Sare'n Ochi  |  4 august 2011 la 16:40

    cand il luau in bascalie alde Floooooriiiiiin Caaaaaliiiiineeeeeescuuuuu la ProTEMBEL ca-i un pitic cu barba (in perioada de ministeriabil al ministerului de Externe) nimeni nu se ofusca. bascalia groasa deversata asupra celor care „nu-s ai nostri” este mai digerabila decat degetul aratat catre „ai nostri”. Plesu devine victima lui Basescu – oa-ha-ha-ha! si la fel ca si cu fi-rai al dracului Majestate, toti cei care nu dau un ban (si n-au citit un rand) pe (din) Plesu, ii ridica statuie (devini plesisti). asta da, pleasca! 🙂

    Apreciază

  • 25. Tiberiu Orasanu  |  4 august 2011 la 17:55

    Ziua bună

    Pleşu este reprezentantul tipic al intelectualului care cade în păcatul de a se implica politic.
    Prea orgolios pentru a lucra sub indicaţii – consiler la Cotroceni fiind, el a recomandat axa Paris-Bonn, pe cînd Băsescu a mizat pe axa Londra-Washington, de aici, dezacordul.
    Cît despre lepădarea de Băsescu, este la modă : „eu am crezut în Băsescu dar… bla bla bla a la Mircea Badea”.
    Păcat de domnul pleşu că se lasă sponsorizat (fie şi numai la Dilema veche) de păturiciu dar, asta E!
    Patapievici, a preferat să închidă acel excelent „Idei în dialog” decît să facă rabat de la linia sa redacţională.

    Apreciază

  • 27. theo  |  4 august 2011 la 19:58

    tiberiu,

    nu stiu , dacä putea sä cadä, trecea mai mult , dupä un scaun pe altul…………………cu ifose si arogantzä.

    nu stiu cum „cärturari”; NU SE SIMT JOSNIC; CAND SUNT INTRETZINUTZI????pardon, subventzionat, sunä mai frumos?
    sä atace. ce caracter „nobil”

    Apreciază

  • 28. maya  |  4 august 2011 la 20:00

    Buna seara si buna sa va fie inima!
    😆
    Si eu 😆 like this post! 😆

    Apreciază

  • 29. Tiberiu Orasanu  |  4 august 2011 la 20:47

    Theo dragă,

    Cultura costă. Mecenatul este binevenit atîta vreme cît, mecenaţianaţii nu se transformă în mercenari.

    NU cred că este cazul domnului Pleşu. Chiar nu cred asta.

    Să nu uităm că şi intelectualii, sunt oameni cu pulsiuni, cu simpatii şi cu antipatii, dar, importantă este de fapt, opera rămasă după ei.

    Domnul Pleşu, a realizat cu eforturi considerabile NEC, sub patronajul căruia, a fost recent încheiat – printre alte proiecte – un efort susţinut timp de ŞAPTE ani, pentru traducerea în limba română, a unei monumentale lucrări : Septuaginta.

    Cît despre politică, bine spunea domnul Noica : să-i lăsăm pe politicieni, să ne măture străzile.

    Pleşu, are totuşi alt rol pe această lume, nu ?

    Apreciază

  • 30. lastnightmusic  |  4 august 2011 la 21:08

    Salut, 🙂
    un brazilian european Vicente Amigo

    Apreciază

  • 31. lastnightmusic  |  4 august 2011 la 21:11

    Trompetistul sirb de jazz dusko Goycovics. O piesa teribila -Macedonia

    Apreciază

  • 32. clemycali  |  4 august 2011 la 22:19

    Buna seara, buna seara.
    As incepe prin a-i raspunde lui skorpy. Plesu considera ca datorita inaltimii lui intelectuale i-a facut un favor lui Basescu actionand ca consilier prezidential si ca nu este nu se cade ca un „mitic”, care nu are lecturile unui filozof, sa-si permita sa il critice pe el, pe Plesu. Vorbim aici de teoria arisocratiei intelectului care este pana la urma expresia unui elitism chiar mai pacatos decat cel al aristocratiei de sange.

    Apreciază

  • 33. Tiberiu Orasanu  |  4 august 2011 la 22:25

    Bună seara, Clemy

    Cam asta cred şi eu deşi, am spus-o cu alte cuvinte.
    Pleşu este un intelectual de anvergură, a crezut că dacă se implică în viaţa cetăţii face bine, pînă la un punct a şi făcut ceva în acest sens dar, politica aplicată este, totuşi, altceva decît teoria politicii.
    Părerea mea.

    Apreciază

  • 34. clemycali  |  4 august 2011 la 22:31

    @tibi, salut. Eu am aplaudat faptul ca Plesu s-a implicat in viata cetatii. Asta a fost un exemplu demn de urmat. Problema lui nu cred ca a aparut din diferenta dintre teoria si practica politica damboviteana (asta este o intreaga discutie separata) ci faptul ca nu a fost capabil sa treaca peste propriul elitism intelectual si a crezut ca i se va scuza orice greseala ptr simplu fapt ca el este cine este.

    Apreciază

  • 35. skorpion  |  4 august 2011 la 22:31

    clemy,

    pina una alta eu constat ca Plesu l-a tot criticat pe Basescu, nu si invers, dar si cind l-o trozni Basescu (ca se satura si el), atunci sa vezi vaiere….
    🙂

    da, basescu nu are cultura generala a oamenilor de anvergura unui Plesu, Liiceanu, Cartarescu, etc, dar nici nu cred ca in functia in care se afla si mai ales vremurile pe care le parcurgem este nevoie de un om cu cultura lor excelenta…

    ne trebuie un om care sa miste tara..

    de aceea regret (nu prima oara) ca soarta nu l-a pus pe Basescu premier…..probabil ca daca stolojan nu renunta, altfel se scriau azi lucrurile…

    Apreciază

  • 36. Tiberiu Orasanu  |  4 august 2011 la 22:42

    Clemy

    Sper să nu cădem în capcana teoriei lui Sorin Matei, despre „boierii minţii”.
    Problema lui Pleşu, a fost exact aia pe care am spus-o mai sus = a crezut că îl poate influenţa pe preşedintele Băsescu, şi a fost vexat să constate că preşedintele, chiar este un politician care ştie ce vrea, un politician care în foarte mare măsură, a şi realizat ce şi-a propus.
    Puseurile de personalitate culturală, nu mă interesează în context politic.
    Asta spuneam, şi nimic altceva.

    Apreciază

  • 37. Tiberiu Orasanu  |  4 august 2011 la 23:04

    Mno, noapte bună, tuturor! 🙂
    Vă mai citesc şi mîine. 🙂

    Apreciază

  • 38. theo  |  5 august 2011 la 00:04

    DAR NICI ;PLESU; CÄRTÄRESCU; NU AU CAPACITATEA POLITICÄ A PRESEDINTELUI.

    cel mai atzatzat , inpins de …… a fost plesu, s-a fäcut de ras.

    asa ceva nu se face.

    Apreciază

  • 39. theo  |  5 august 2011 la 00:08

    nu m-am referit profesional, la dl. plesu.

    dar ce a fäcut barfind, parcä nu se potriveste cu pretentziile.

    Apreciază

  • 40. emily  |  5 august 2011 la 09:30

    buna dimineata prieteni 🙂 ,,boieria,, mintosilor este boala veche la intelighentzia Ro si vine de la ,,turnul de fildesh,, al dizidentei prin absentza sau mai bine zis de acceptare tacita prin neimplicare din vremea comunismului…vreme in care aceiasi mintosi de astazi se multumeau cu sinecurile oferite de gogu radulescu….in schimbul ,,neimplicarii,, lor…oameni lasi cu mentalitate de …neintelesi ai acestui neam de shoshonari care nu-i merita pe ei….alesii….procedind astfel nu au reusit decat sa devina niste idioti utili oricaror politicieni dispusi sa cumpere mercenari…sunt de acord cu @tibi…de la teorie ideatica la real politik e cale lunga….

    Apreciază

  • 41. theo  |  5 august 2011 la 10:56

    si eu cred, Tibii are dreptate, Plesu, a crezut cä il poate
    manipula putzin pe presedinte.
    aici dl.Plesu, nu a stiut, cu cine are de a face.
    politica este si ea o artä.

    Apreciază

  • 42. theo  |  5 august 2011 la 10:59

    oricum, un om cu caracter, nu face, ce a fäcut DL:Plesu

    caracter a arätat presedintele, care nu a spus nimic,
    nici de säftoii si nici de PLESU; dar ei au cam dat inf.

    Apreciază

  • 43. emily  |  5 august 2011 la 12:53

    servus Theo 🙂 ai intuit corect dl.plesu a crezut ca t.basescu este milica constantinescu….si ca il va putea manipula pana la a se lasa sa fie invins si el de …structuri :mrgreen: acuma cand a vazut ca nu-i iese jocul dl.plesu se indigneaza si se vaieta de…lipsa de …consideratie din partea ,,dictatorului,, pentru o intelighentzie asa de fina si sofisticata ca cea reprezentata de plesu&co …care nu-i asa merita statui la fiecare colt de strada din targ 😉 la actualul sef al statului nu au trecere oameni fara caracter…cei care nu sunt dispusi sa se lepede de populism si nu sunt in stare de sacrificiu personal si politic pt.binele tarii…si bine face …traim vremuri de furtuna si nu e loc de slabanogi si lasi…

    Apreciază

  • 44. Tiberiu Orasanu  |  5 august 2011 la 13:15

    Servus
    Eu continui să cred că d-l Pleşu a avut, cum să spun ?, o scăpare ?
    L-or fi lăsat şi pe dumnealui nervii, că doar TOT un om este pînă la urmă.
    Cît de blajin este, cît de bonom ar fi, şi tot poate să aibă un moment în care îi „sar capacele”, poi NU ? 😀

    Apreciază

  • 45. theo  |  5 august 2011 la 15:09

    T.Oräsanu,

    eu stiu ,de aici, unde stau de aproape 40 de ani,
    niste lucruri, nu tocmai mägulitoare, de dl. P
    dar nu le voi inprästia, nu se face.

    un lucru este sigur, nu face nimic „degeaba”,

    uneori sub blandetze, se ascund multe.

    dar cu sigurantzä, nu s-a asteptat ; la personalitatea

    puternicä, a presedintelui BÄSESCU:

    ORICUM, bunul simtz il obliga sä nu scrie nimic, s-au putea, de päturici, crinutza, etc .dar plätitorul, asta a vrut..

    Apreciază

  • 46. skorpion  |  5 august 2011 la 15:21

    precizie japoneza

    🙂

    Apreciază

  • 47. emily  |  5 august 2011 la 15:37

    @skorpy 3 🙂 comentul tau face cat un articol bun prietene 🙂 romanii au metehnele aratate de tine…. dar stii cum se spune ….oamenii nu pot scapa de obiceiuri rele/pacate decat in vremuri de calamitate….iata ca la orizont se vede ..potopul…sa vezi ce repede o sa devenim smeriti si intelepti…conditie absoluta daca o sa vrem sa supravietuim…

    Apreciază

  • 48. emily  |  5 august 2011 la 15:46

    @tibi 44 😆 o fi si el om cum spui tu….are si el tzandara …narcisismului…care-i sare ori de cate ori nu-i iese…socoata de acasa si in targ :mrgreen:

    Apreciază

  • 49. Tiberiu Orasanu  |  5 august 2011 la 17:16

    Theo & Emily

    Nu pot să scriu prea rău despre d-l Pleşu, că soaţa mea îl stimează mai mult decît mine ( la Liiceanu e viţăvercea 😛 ) şi dacă citeşte ce-am scris aici, m-am ars! :mrgreen:
    – – –
    Glumesc, desigur.
    Adevărul este că sunt unii oameni despre care tare greu îmi vine să cred că m-au amăgit (ca TRU – de ex. cînd cu alianţa PD cu PSD).
    D-l Pleşu, este printre aceşti oameni.
    Mai am răbdare cu dumnealui şi nu sînt dispus să cred unele chestii care i s-ar putea atribui.

    Nu vreau să păţesc şi cu d-l Pleşu ce am păţit cu Dorin Tudoran : să-l văd revenind în ţară şi alergînd în braţele lui felix, după ce fusese în relaţii amicale cu IP Culianu şi fusese masiv ajutat de M. Lovinescu să-şi facă o situaţie peste ocean.

    Cred totuşi că d-l Pleşu, este făurit din alt aluat.

    Are demeter un articol grozav despre mecenat.
    Acum se numesc sponsori, dar dacă eu pot citi Septuaginta în limba română, acest lucru îl datorez şi domnului Pleşu care a ştiut să atragă Fundaţia Anonimul (al cărei patron, nu este tocmai literă de Evanghelie) în acest proiect = opt volume de înaltă ţinută academică tipărite în condiţii de excepţie, la preţ per bucată aproximativ cît o sticlă de vin bun.

    În numele culturii, sînt dispus să fac nişte rabat unor oameni.
    Unor oameni, nu tuturor.
    Repet : printre aceştia, de numără şi d-l Pleşu.

    Asta E! 🙂

    Apreciază

  • 50. emily  |  5 august 2011 la 17:32

    @skorpy 🙂 iti doresc sa nu fii dezamagit…eu personal am deja rezerve …intemeiate,deci nu mai pot fi ….dezamagita inca o data

    Apreciază

  • 51. skorpion  |  5 august 2011 la 17:41

    emily,

    Basescu este om de actiune si-l inteleg f. bine,
    Plesu este om de biblioteca,

    probabil ca convietuirea dintre 2 tipologii umane atit de diferite a stirnit si scintei, care trebuiau sa fie domolite de ambele parti si nu date in eter (plesu si probabil urmeaza basescu)….

    ceva s-a intimplat intre ei (intr-un zbor cu avionul undeva…nu se specifica unde, scrisese asta un comentator in urma cu vreo 3 saptamini)

    acel comentator nu a vrut sa dea mai multe detalii

    Apreciază

  • 52. emily  |  5 august 2011 la 18:22

    @ skorpy 🙂 hai sa spunem doar ca plesu nu este genul meu de intelectual….tu in schimb esti genul meu de prieten…virtual 🙂 ca si @tibi si multi alti din blogosfera noastra 🙂

    Apreciază

  • 53. skorpion  |  5 august 2011 la 18:25

    emily,
    sint onorat, danke
    🙂

    o pustoaica din germania vine pentru 13 luni ca voluntar in Sibiu
    http://www.rhein-zeitung.de/regionales/mittelmosel_artikel,-Sozialer-Dienst-in-einem-%E2%80%9Eganz-anderen-Europa%E2%80%9C-19-Jaehrige-geht-nach-Rumaenien-_arid,284805.html#articletop

    13 luni = teribil de mult….

    nu cred ca am auzit vreun tinar sau tinara din Ro sa presteze ca voluntar pentru atita timp….

    practic, isi amina studiile sau angajarea la un loc de munca
    iar banii si i-a procurat ea (inclusiv prin sponsorizari).

    interesant, nu?

    Apreciază

  • 54. Fini  |  5 august 2011 la 19:59

    Skorpion,
    @ 53

    noi nu avem o cultură a voluntariatului. Tinerilor noştri trebuie să li se formeze aceasta.
    „Corpul păcii” din America activează la noi din 1991 cu succes.

    Apreciază

  • 55. emily  |  5 august 2011 la 20:06

    @skorpy 🙂 voluntariatul este ,pentru un tanar ,un bun prilej de a calatori,a cunoaste alte culturi,a capata experienta de viata,a se educa spiritual…vesticii au inca acest bun instrument de educatie a tinerilor…munca in folosul comunitatii…incurajarea tinerilor de a-si asuma responsabilitati de la varste fragede 16-17 ani…aici noi suntem deficitari…ne crestem copiii in ,,marsupiu,,pana foarte tarziu…cand sunt prea grei sa mai ..zboare…mare pacat…mama mea spunea…nu omorati visele si indraznelile copiilor ocrotindu-i prea mult…vor fi ca puii crescuti in incubator…vor degera la primul inghet 😉

    Apreciază

  • 56. lastnightmusic  |  5 august 2011 la 20:57

    Salut 🙂
    Este si o forma practica de a intra intr-un job cu fruntea sus. Multi americani merg dupa absolvire intr-un voluntariat de tip Peace Corps care le ofera experienta initiala si sansa sporita a unui job la intoarcerea in SUA

    Apreciază

  • 57. Fini  |  5 august 2011 la 21:01

    Bună seara! 🙂

    Astăzi câte puţin despre Astor Piazzolla.

    Astor Piazzolla, obţinând o bursă de studii la Paris, ajunge studentul vestitei Nadia Boulanger căreia îi ascunde la început că a compus şi interpretat tangouri. Explică el mai târziu: „În realitate mi-a fost ruşine să-i spun că sunt un muzicant de „tango”, că am cântat în bordelurile şi cabaretele din Buenos Aires. „Tangomusiker” era
    considerat un cuvânt murdar în Argentina tinereţilor mele. Era lumea interlopă”. Analizând lucrările lui Piazzolla, Boulanger găseşte în ele influenţe de-ale lui Ravel, Stravinski, Bartok şi Hindemith dar fără vreo amprentă personală. Cere proaspătului student să interpreteze la pian un tango. După ce l-a ascultat îi spune tranşant părerea: „Idiotule! Nu observi că acesta este adevăratul Piazzolla şi nu altul? Poţi să arunci cealaltă muzică!”
    Din acest moment Piazzolla se consacră tango-ului modificând tango-ul tradiţional sau „tango argentino” şi punând bazele noului tango „tango nuevo”. „Tango nuevo” adaugă tango-ului tradiţional influenţe luate din muzica clasică, din jazz, muzica de divertisment şi muzica pop.
    El a demonstrat că Tango-ul poate să fie expresia eternă a spiritului uman cu toate trăirile lui.

    Resurrecion de Angel

    Astor Piazzolla (bandoneón) Pablo Ziegler (piano) Fernando Suárez Paz (violín) Oscar López Ruiz (guitarra) Héctor Console (contrabajo).

    Apreciază

  • 58. Fini  |  5 august 2011 la 21:04

    Magia lui Astor Piazzolla reliefată de Yo-Yo Ma.

    Apreciază

  • 59. Fini  |  5 august 2011 la 21:05

    A zugrăvi „Întoarcerea la dragoste”.

    Apreciază

  • 60. lastnightmusic  |  5 august 2011 la 21:19

    fabulos Astor 🙂 merci fini
    Pacat ca sunt asa putine piese pe youtube

    Apreciază

  • 61. Fini  |  5 august 2011 la 21:56

    UTS. 🙂

    cu drag.
    Am avut pregătit altceva dar găsind clipul cu „pintura en vivo” am schimbat macazul; mi se pare interesant.
    A compus „Anotimpurile” după modelul lui Vivaldi, zău că merită ascultate.

    Apreciază

  • 62. lastnightmusic  |  5 august 2011 la 22:09

    Eu il privesc din perspectiva conlucrarii lui cu Borges- milonga , porteno , in anii 60 . intr-un Buenos Aires despre care as vrea sa-mi gasesc cuvintele sa scriu odata

    Apreciază

  • 63. Fini  |  5 august 2011 la 22:54

    @ 62

    cred că nu cuvintele sunt cele pe care le cauţi. Starea de a împleti pe Botges cu Piazzolla trebuie găsită. Pare la îndemână şi totuşi….

    Apreciază

  • 64. Fini  |  5 august 2011 la 22:56

    Colaborarea cu Antonio Agri aduce piese sensibile cu elemente de cafe-concert.

    Apreciază

  • 65. Fini  |  5 august 2011 la 22:58

    Somn uşor! 🙂

    Apreciază

  • 66. theo  |  5 august 2011 la 23:34

    piazzolla, superb, tangourile lui sunt nemuritoare,

    dar a scris si operä, maria de BUENOS A: etc

    MÄ BUCUR TERIBIL; VOUÄ TINERETULUI,

    vä place astfel de muzicä minunatä.

    O NOAPTE PLINE DE VISE FRUMOASE;

    maine poate vorbim de ravel- ,boleroul superb
    b, scris in granada-alhambra.

    parcä suntem prea melancolici, dar frumosi.

    Apreciază

  • 67. Fini  |  6 august 2011 la 06:53

    Theo servus! 🙂

    Da, aşa e, Piazzolla a scris opera-tango „Maria de Buenos Aires”. Tango-ul, un dans, i-a dat posibilitatea de a-şi exprima o mare diversitate de trăiri de la melancolie, aşa cum ai remarcat tu, până la pasiuni intense. Ravel a „păţit-o” la fel cu alt dans – bolero-ul.
    Mă bucur că-ţi plac.

    Apreciază

  • 68. Fini  |  6 august 2011 la 07:05

    NEAŢA! 🙂

    Piazzolla face o cafea pentru Yo-Yo Ma. Parfumul ei ajunge până la noi.

    Apreciază

  • 69. maya  |  6 august 2011 la 09:58

    Buna dimineata lume!
    😆
    Si buna sa va fie inima!
    😆

    Apreciază

  • 70. maya  |  6 august 2011 la 10:03

    Omilia Sf. Teofan Zavoratul la SCHIMBAREA LA FATA A DOMNULUI
    Prin schimbarea Sa la faţă, Domnul arată la ce slavă ridică El în sine firea omenească.
    Schimbarea la faţă a omului lăuntric este însă cu neputinţă fără harul dumnezeiesc, care se dă prin Sfintele Taine

    “Prăznuind Schimbarea la Faţă a Domnului, suntem datori să ne însuşim însemnătatea ei şi să dăm chip în noi înţelesului ei. Nu pentru Sine însuşi a arătat Domnul, prin Schimbarea la Faţă, slava Dumnezeirii Sale în omenitate, ca Cel slăvit dinainte de veci. El a vrut să arate la ce slavă înalţă El în Sine firea omenească, iar prin aceasta pe orice om: slava Schimbării Lui la Faţă este slava noastră în Domnul Iisus Hristos.
    El parcă ne-ar spune: „Iată cum o să fiţi!”
    http://www.razbointrucuvant.ro/2011/08/05/schimbarea-la-fata-sfantul-teofan-zavoratul-ne-dezvaluie-intelesul-marii-sarbatori-slava-la-care-suntem-chemati/

    Apreciază

  • 71. andrzej  |  6 august 2011 la 10:17

    Buna dimineata!
    Frumoasa lume aici in gradina magica a Norei. Acum dimineta, m-am delectat citind exelenta postare a gazdei si extrem de interesantele postari ale celorlati prieteni.
    Superbisim s-a incheiat seara cu A. Piazzolla, si surpriza enorma)facuta de Theo in ultima sa postare(doamna dura este de fapt o romantica incurabila…. !.

    Apreciază

  • 72. maya  |  6 august 2011 la 10:18

    Am trait sa o vad si pe asta! 😆 😆 😆

    ( crin floare de pelin ramine tot mai singur;doar „felix motanul” cu ale lui „antene zbirlite” ii mai da tircoale

    Un crin vestejit pe catafalcul aliantei moarte!
    Mircea Dinescu

    „Cine ar fi bănuit că în zglobiul ministru al Tineretului şi Sportului liberal stă pitulat un personaj misterios şi dramatic, scrutînd cu ochi de şalău fiert negurile istoriei?

    Puţin a lipsit în primul tur al prezidenţialelor, cînd Crin Antonescu chiar l-a ciuruit cu floreta pe ciuruitorul de mai tîrziu, să ne îmbătăm cu ideea omului providenţial.

    Nu ne-a fost uşor să ieşim din mahmureală, ajutaţi, ce-i drept, şi de profesorul de istorie care a greşit
    uşa de intrare în istorie.”

    Este o caracterizare excelenta a lui Crin Antonescu facuta de Mircea Dinescu dintr-o crunta dezamagire! 😆

    http://www.catavencii.ro/Un-crin-vestejit-pe-catafalcul-aliantei-moarte_0_331.html

    Apreciază

  • 73. andrzej  |  6 august 2011 la 10:56

    Buna Maya!
    Am citit pamfletul lui Dinescu si cred ca este primul dupa multi ani cand poetul portofel nu se mai face ca scrie( vezi celebra replica: mircea , fa-te ca lucrezi…).
    Cred ca Patriciu a bagat mana adanc la teshcherea pentru acest pamflet. Trebuie sa recunosc: are talent canalia….
    il astept acum si pe Stelica Tanase cu ceva asemanator , evident nu in stilul pamfletar ca deh, Stelica e si analist politic nu doar scriitor , gazetarsi realizator tv…..
    Se simte dara banilor cu miros de benzina….., oare Crinulez nu vede ca beculetul rosu arata ca rezervorul se cam usuca?…, ca copilotul in spilhozen(cacofonie voluntara), nu vede bordul carutei , el sta cu ochii in sondaje sa vada unde poate sa se rastoarne fara prea mari julituri…

    Apreciază

  • 74. Tiberiu Orasanu  |  6 august 2011 la 11:03

    Bună dimineaţa, grădină! 🙂

    Apreciază

  • 75. emily  |  6 august 2011 la 11:52

    buna dimineata prieteni 🙂 @andrzej 😆 ponta-spilhozen…nu are talent de cascador…banuiesc ca o sa se rastoarne cu crinu ofilit cazut peste el :mrgreen:

    Apreciază

  • 76. maya  |  6 august 2011 la 11:59

    andrzej
    😆
    Servus!

    Ai dreptate! Are talent canalia! 😆

    Apreciază

  • 77. maya  |  6 august 2011 la 12:02

    emily
    😆
    Servus!

    De la inceput „po(A)nta-spilhozen…a fost cu crin/”ochi de şalău fiert” in gura !

    Apreciază

  • 78. maya  |  6 august 2011 la 12:02

    tibi
    😆
    Servus!

    Apreciază

  • 79. skorpion  |  6 august 2011 la 12:11

    buna dimineata,

    fini,
    #54,

    asa este, dar se poate incepe cu tinerii de 12-15 ani, ei fiind materia receptiva pentru asa ceva..

    Apreciază

  • 80. andrzej  |  6 august 2011 la 13:26

    Buna Emily! N-are talent dar noroc are cu caru’, si poseda un grad inalt de nesimtire si oportunism. Vorba uora: Ponta este cel mai bun PDL-ist…….

    Apreciază

  • 81. andrzej  |  6 august 2011 la 13:33

    Maia , talent are ca e neam de lautar(scuze,lacatus, sic), da’ e pe bani pesin lipioti cu scuipat pe frunte…

    Apreciază

  • 82. dictaturajustitiei  |  6 august 2011 la 15:49

    Bună ziua !

    Am citit pe îndelete totul și am picat pe gânduri.
    Mai simplu mi-e să-i spun lui Scorpy că și mi-e îmi place casa pe pământ. Pentru că am crescut la casă, pentru că m-aș simți mai puțin încorsetată, pentru că mai există și o grădină pe lângă casă. Mai multe.

    Ca în orice divorț, ne poate distra din mare plictis Oana Zăvoranu și Pepe, dar, parcă de mai multă decență a dat dovadă la Monica Columbeanu cu al el ”not comment ” decât domnul Pleșu.

    Cultura nu cred că le permite intelectualilor fini, cum se consideră, să povestească pe uliță picanteriile unei ” căsnicii ” eșuate.

    Apreciază

  • 83. emily  |  6 august 2011 la 16:58

    @DJ 🙂 imi pare rau sa constat atita tristete in dezamagirea ta….eu cred ca nu merita sa risipim emotii curate pe asteptari neimplinite…daca asteptarile ne sunt inselate inseamna ca am gresit obiectul sau subiectul in legatura cu care am avut respectivele asteptari sau pretentii…intelectualii adevarati nu sunt acolo unde cautam noi…eu sunt mai conservatoare,(ardeleanca deh)si acolo unde am crescut eu,intelectualii erau judecati dupa inaintasii lor… barnutiu,endre,goga,maniu,vaida,copos,patrascanu… sunt cativa dintre intelectualii care si-au asumat povara mizeriei politice din datorie civica …din patriotism…lasand in urma lor un nume inscris in cartea neamului…astazi nu mai vad cel putin in spatiul public nici unul care sa aiba acest genom original specific elitei intelectuale…simtul datoriei patriotice de a servi cetatea,neamul,de a inalta prin educatie,de a construi prin puterea exemplului,de a modela generatii viitoare de intelectuali adevarati…pe acest gen de oameni trebuie sa-i cautam.sa-i aducem aproape de noi si sa-i promovam,sa-i facem cunoscuti…ei sunt printre noi…nu sunt vedete academice neaparat…dar au genomul original…de care vorbeam mai sus 🙂

    Apreciază

  • 84. emily  |  6 august 2011 la 17:10

    @andrzej 80 🙂 pdl-istul ponta cu pata fsn-ista pe creier…frate si amic….sau amic si frate cu psd-istul triplet bvb 😉 nu cred ca da bine pt.pd-l asa ca eu nu m-asi bucura sa fi avut dreptate s.lazaroiu…

    Apreciază

  • 85. emily  |  6 august 2011 la 17:55

    erata …scuze ce taste tembele….este corect c.coposu desigur

    Apreciază

  • 86. skorpion  |  6 august 2011 la 18:12

    m-a rugat theo (nemtoaica) sa pun aceste 2 linkuri aici pe blog

    Prima scrisoare a lui Andrei Pleşu către tov. Nicolae Ceauşescu
    http://www.napocanews.ro/2010/02/prima-scrisoare-a-lui-andrei-plesu-catre-tov-nicolae-ceausescu.html

    A doua scrisoare a lui Andrei Pleşu către tov. Nicolae Ceauşescu
    http://www.napocanews.ro/2010/02/a-doua-scrisoare-a-lui-andrei-plesu-catre-tov-nicolae-ceausescu.html

    Apreciază

  • 87. skorpion  |  6 august 2011 la 18:12

    m-a rugat theo (nemtoaica) sa pun aceste 2 linkuri aici pe blog

    1.
    Prima scrisoare a lui Andrei Pleşu către tov. Nicolae Ceauşescu
    http://www.napocanews.ro/2010/02/prima-scrisoare-a-lui-andrei-plesu-catre-tov-nicolae-ceausescu.html

    Apreciază

  • 88. emily  |  6 august 2011 la 18:13

    Maya 77 servus 🙂 ai dreptate spilhozenu si salaul cu ochii fierti sunt siamezii nascuti de mai batrinele cutre tot siameze…kgb-iste..,iliescu-r.campeanu si mai apoi inlocuit la imperechiere cu ilici-kgb de catre rezervele securiste ,a.lazarescu si m.ionescu qintus…pontacantonescu progenitura demna de famiglia infama…

    Apreciază

  • 89. skorpion  |  6 august 2011 la 18:13

    2.

    A doua scrisoare a lui Andrei Pleşu către tov. Nicolae Ceauşescu
    http://www.napocanews.ro/2010/02/a-doua-scrisoare-a-lui-andrei-plesu-catre-tov-nicolae-ceausescu.html

    Apreciază

  • 90. Nea  |  6 august 2011 la 18:32

    Ce ne confirmă acest incident:
    Că oricât ar fi piedestalul de mare şi oricât ar fi statuia de poleită cu sexul îngerilor şi daurită cu citate din greacă, dacă zgârii puţin cu unghia dai de „Stimate tovarase Secretar General, Elementele cu caracter religios pe care le-am constatat in timpul partii practice a conferintei m-au contrariat si m-au decis sa abandonez prompt experimentul.”
    Ce frumos că a fost paznic la CNSAS, în aceeaşi tură cu Dinescu. Acolo şi-au dat măsura, scoţând în 20 de ani atâtea dosare câte sunt accesate prin internet la Oficiul Gauck, omologul german, în 20 de minute.

    Apreciază

  • 91. emily  |  6 august 2011 la 19:10

    @skorpy 🙂 tks pt.link tie si lui @theo….stiam de toata afacerea transcedentala cuibusor de agenturi…de la vremea respectiva…ar fi interesant de vazut o lista cu ,,dizidentii,, implicati in ,,secta transcedentalilor,, si unde se regasesc acum,ar fi foarte instructiv pt.noi romanii de rand…cel mai faimos transcedental din studioul 4 tvr din 21-22dec.1989 se numeste …voican-voiculescu…barbosul cu aspect si atitudine de comisar sovietic….care a ordonat si supravegheat abominabila executie a sotilor ceausescu in ziua de craciun…scrisorile lui a.plesu spun mai mult decat suficient despre el ca om…,deplorabil…

    Apreciază

  • 92. dictaturajustitiei  |  6 august 2011 la 19:31

    @emily 83,

    Ai simțit durerea mea și să știi că m-ai surprins. Nu, nu pentru domnul Pleșu sufeream deoarece eu mă aștept să fie vinovat de fapte mult mai grave decât ceea ce cunoaștem noi. Despre prietenul său , domnul Liiceanu mi-a povestit acum 7 ani un parlamentar român cunoscut , al cărui nume dă-mi voie să nu-l divulg , că avea încă dinainte de căderea comunismului legături mai mult decât strânse cu ambasada americană.
    Dezidenții noștri, cu excepția domnului Vasile Paraschiv , am senzația că au fost cu voie de la stăpânire.

    Am fost tristă pentru că , după ce am citit toate comentariile, am înțeles că persoane pe care eu le respect mai au încredere în acești oameni.

    Apreciază

  • 93. dictaturajustitiei  |  6 august 2011 la 19:36

    @Scorpy,

    Observ că nu vrei să mă bagi în seamă dar, cu toatea astea, eu te felicit pentru link-urile cu scrisorile.

    Quod erat demonstrandum.

    Apreciază

  • 94. Tiberiu Orasanu  |  6 august 2011 la 19:41

    Prieteni,
    Am citit a doua scrisoare a domnului Pleşu către Ceauşescu.

    Am constatat o slăbiciune a unui om care nu credea că „sistemul” se va destructura (vă invit să spuneţi sincer, care dintre voi credea acest lucru, în 1982), om care a făcut pasul înapoi.

    Constat că în loc să tragem concluzia că „sistemul” controla viaţa tuturor cetăţenilor, punîndu-i să-şi explice opţiunile de asociere,
    ne concentrăm pe momentul de slăbiciune al unui om.

    Scuze dar, mie nu mi se pare că aceste două scrisori, pot fi fundamentul pe care cariera acestui om poate fi pusă între paranteze, şi nu cred nici că din aceste două scrisori se poate concluziona că domnul Pleşu nu ar fi onorabil.

    A lega aceste scrisori vechi de 20 de ani, cu recentele răbufniri ale domniei sale, la adresa preşedintelui Băsescu, mi se pare totuşi, cam mult. Dacă nu cumva, chiar tendenţios. Părerea mea.

    Asta nu mă va face să vă stimez şi în continuare, după cum îi acord credit în continuare, domnului Pleşu. OK ?

    Apreciază

  • 95. Tiberiu Orasanu  |  6 august 2011 la 19:43

    Of, erată ” asta nu mă va face să NU vă stimez şi în continuare”…

    Apreciază

  • 96. Nea  |  6 august 2011 la 19:52

    Tiberiu, ai dreptate în multe privinţe. Dar noi nu ne-am luat atât de pasul înapoi făcut atunci, ci de mulţii paşi înainte (şi pe stânga, binişor) făcuţi de el după 89.

    Apreciază

  • 97. Tiberiu Orasanu  |  6 august 2011 la 20:13

    Nea,
    Mulţumesc pentru răspuns.
    Mă văd nevoit să reiterez un coment de-al meu de mai sus, în care deplîngeam implicarea domnului Pleşu în politică.
    Şi apropo de alunecarea domniei sale pe „stînga”; aici, este mult de discutat.
    Cine mai poate separa stînga de dreapta acum, (în toată lumea – nu doar la noi) dpdv doctrinar ? Nu prea văd cum.
    Apoi. Cred că şi domnul Pleşu are dreptul de a se poziţiona dpdv politic, aşa cum doreşte, nu ?
    Cred că acest episod cu „cearta” dintre Pleşu şi preşedintele Băsescu, este regretabil.
    Ce îi reproşez eu domnuluui Pleşu, este că pentru a menţine „dilema” în viaţă, a făcut un pact regretabil cu păturiciu.
    Dar. Nu pot să cred că Pleşu, a devenit vuvuzeaua acestui individ. Chiar nu pot să cred asta.
    Repet, asta este părerea mea şi nu pretind drept de adevăr absolut al afirmaţiilor sau părerilor mele.

    Apreciază

  • 98. emily  |  6 august 2011 la 20:17

    dj @92 ..prietenii nostri virtuali sunt si ei oameni…eu cred ca unii dintre ei se inseala in cazul de fata din lipsa de informatie,sufera de naivitate sau sunt in faza socului emotional numita…negatie 😆 asta nu inseamna ca nu mai sunt prietenii nostri…dimpotriva…stiu ca vor fi afectati mai tarziu …dar este experienta asumata 🙂

    Apreciază

  • 99. clemycali  |  6 august 2011 la 20:27

    Buna seara, buna seara.
    @fini, multumesc ptr Piazolla si Yo-Yo Ma.
    @skorpy, Plesu este Plesu.

    Apreciază

  • 100. Nea  |  6 august 2011 la 20:30

    Tiberiu, sigur, Pleşu are dreptul să fie oricât de la stânga sau dreapta ar vrea. Ce m-a deranjat e că nu a avut nimic de reproşat lui Iliescu sau Constantinescu, pe care i-a ministrat bucuros, dar i-a sărit în cap lui Băsescu când acesta are nevoie de orice ajutor în lupta cu caracatiţa (reprezentată tocmai de Iliescu).

    Nora, numai pe blogul tău am pomenit ca cineva să mulţumească pentru un răspuns.

    Apreciază

  • 101. emily  |  6 august 2011 la 20:32

    94 @tibi 🙂 prietene nu face nimeni legatura intre scrisori si disputa a.p-t.b….scrisorile ,pt.cine le citeste cu atentie si nu este naiv in legatura cu natura umana,demonstreaza clar si egocentrismul si necredinta si lasitatea si turnatoria subiectului la momentul 1981-82…ecce homo….au suferit atunci si oameni nevinovati…s-a desfiintat fac.de psihologie/sociologie…a disparut din nomenclator profesiuni sociale…

    Apreciază

  • 102. Tiberiu Orasanu  |  6 august 2011 la 20:32

    emily,

    Mă simt vizat dar, nu-i bai! 🙂
    Toată viaţa am fost un naiv, deci, – ador acest cuvînt 😀 – de ce m-aş schimba acum ?
    Ăsta sînt şi altu’, mama nu mai face.
    – – –
    Încerc să spun numai că, atît Pleşu cît şi Liiceanu, lasă în urma dumnealor, o operă culturală importantă.

    Reiterez apelul de a citi blogul doamnei demeter

    http://desydemeter.wordpress.com/

    Este foarte instructiv în ceea ce priveşte mecenatul sau, cum se spune acum, contribuţia unor sponsori.

    Asta spun eu şi nimic altceva.

    Apreciază

  • 103. emily  |  6 august 2011 la 20:34

    sorry….au disparut din nom…

    Apreciază

  • 104. Tiberiu Orasanu  |  6 august 2011 la 20:36

    emily 101
    OK! Posibil să ai dreptate.
    Numai că desfiinţarea unor facultăţi, era numai toana dictatorului.
    Remeber cum s-a desfiinţat institutul de matematică, unde lucra chiar Zoe ?

    Apreciază

  • 105. Tiberiu Orasanu  |  6 august 2011 la 20:41

    Nea
    repet, nu fac decît să spun ce cred. Mă înşel ? Om vedea.
    ALL
    Eu am epuizat acest subiect. Ce am avut de spus, am spus mai sus.
    De-acum, vă voi citi cu drag, pe voi.

    Apreciază

  • 106. Tiberiu Orasanu  |  6 august 2011 la 21:17

    Bon
    Tăcerea se poate asezona cu muzică bună 🙂
    Măcar pînă vine fini. 🙂

    http://lastnightmusic.wordpress.com/

    🙂

    Apreciază

  • 107. Fini  |  6 august 2011 la 21:35

    Bună seara! 🙂

    Un brazilian teribil.
    BADEN POWELL la a 75-a aniversare.

    Apreciază

  • 108. Fini  |  6 august 2011 la 21:36

    Apreciază

  • 109. Fini  |  6 august 2011 la 21:38

    Apreciază

  • 110. Fini  |  6 august 2011 la 21:41

    Te face să-ţi zboare fluturaşii în stomac.

    Apreciază

  • 111. Fini  |  6 august 2011 la 21:42

    Un clip frumos

    Apreciază

  • 112. skorpion  |  6 august 2011 la 21:51

    dJ,
    scuze, ce-am facut?
    niciodata nu te evit, probabil ca am plecat de la calculator, am revenit acum..mereu iti citesc si blogul
    🙂

    scuze again

    Apreciază

  • 113. Tiberiu Orasanu  |  6 august 2011 la 21:51

    Sara bună, fini 🙂
    Trec la ascultat!

    Şiii, noapte bună, ALL!
    Vă mai citesc şi mîine.

    Apreciază

  • 114. Fini  |  6 august 2011 la 22:14

    Salut Tibi! 🙂

    Ascultă-l pe Powell, zău că merită!

    Apreciază

  • 115. Tiberiu Orasanu  |  6 august 2011 la 22:52

    Servus fini! 🙂

    Am ascultat. A meritat. TKS!
    Rămîn cu „tristeza” cu care ne demolăm valorile. 😦

    Atîtea cîte mai sunt. Politizăm totul.
    Comparăm – şi confundăm – cultura de înată ţinută intelectuală cu părerile politice ale acestor oameni de certă valoare.

    Ce punem în loc ? Nimik! Trăim plenar voluptatea distrugerii.
    – – –
    Nimeni nu a observat că în titlul acestei postări, există un bine meritat semn de întrebare.
    Trăim cu toţii, certitudini. Nu mai avem, dileme. ŞTIM.

    Apreciază

  • 116. dictaturajustitiei  |  6 august 2011 la 23:25

    Înainte de a vă spune cu mult drag noapte bună vă întreb :

    De ce se plâng toți că nu avem noroc de un președinte precum Havel când noi nu am avut intelectuali precum cei ce au luat parte la ”Primăvara de la Praga ” sau cei care au luptat în ”Solidaritatea ” din Polonia ?

    Apreciază

  • 117. andrzej  |  6 august 2011 la 23:28

    Salut!
    treaba cu link-rile nemtoaicei , care pasami-te l-ar fi rugat pe skopy sa le bage in pagina, mie unul mi se pare o manarie ieftina (sunt convins ca nu skorpi e capu’ rautatilor si poate si pe prietena noastra Theo nu as fi suspiciat-o, insa am aflat stupefiat ca adora tangoul(A. Piazzolla, si chiar pe pe „dezabuzatul” Ravel” si al sau bolero?)…….
    Omeni rai doamna Theo, pareau oameni filotimi acei intelectuali……
    Nu-i asa skorpy?……
    La voi nu ninge?….

    Apreciază

  • 118. Tiberiu Orasanu  |  7 august 2011 la 00:07

    Dragă Carmen,
    la întrebarea ta, a răspuns Liiceanu, mai demult dar, nici „intelighenţia” nici „presa” nu a fost interesată să propage acest răspuns de bun simţ pentru că, nici intelighenţia nu avea literatură de sertar, nici presa nu avea cu ce se lăuda.
    Concret ? Liiceanu spunea că un popor trebuie să se străduie pentru a aveau un Havel. Nu insist…

    Apreciază

  • 119. Tiberiu Orasanu  |  7 august 2011 la 00:16

    Dragă Andrjez

    Te rog eu frumos, să nu mai punem intenţii în cîrca celor care au un crez politic declarat. Bine ?

    Doamna theo, are nişte păreri.
    skorpi, nu a făcut decît să dea curs unei cereri, şi bine a făcut.

    De ce să ascundem sub preş, ce a făcut la un moment dat, un om oarecare, fie el şi domnul Pleşu ?

    Important mi se pare mie, să avem acces la acest fel de informaţii, dar să le interpretăm atît cît putem noi, CORECT.

    Nu ?

    Apreciază

  • 120. theo  |  7 august 2011 la 00:18

    andrej,

    da eu l-am rugat pe skorpi,

    le-am primit eu, si am crezut, cä nu deranjazä,

    s-au, ? si la noi sunt lucruri duplicitare,
    dar nu le ingropäm ca pisica.
    skorpi, nu are nici o vinä.

    Apreciază

  • 121. theo  |  7 august 2011 la 00:22

    VÄD CÄ AM DERANJAT;

    incä odatä skorpi, nu are nici o vinä.

    mä retrag, scuze pt. deranj.

    nora,

    toate bune.!

    Apreciază

  • 122. Tiberiu Orasanu  |  7 august 2011 la 00:33

    Dragă theo,

    Chiar nu văd pe cine ai deranjat!
    Ştii bine că te iubim şi că ţinem la părerile tale.

    Apreciază

  • 123. Fini  |  7 august 2011 la 07:43

    NEAŢA! 🙂

    Apreciază

  • 124. Tiberiu Orasanu  |  7 august 2011 la 11:23

    ‘Nă ziua! 🙂

    Fini
    Cred că-l dai pe spate pe tinerel cu melodia asta. 🙂

    Apreciază

  • 125. Tiberiu Orasanu  |  7 august 2011 la 12:02

    POSTARE NOUĂ ! 🙂

    Apreciază

  • 126. noradamian  |  7 august 2011 la 12:33

    Ziua bună şi luminoasă prieteni 🙂
    Subiectul nu e unul oarecare, pentru că persoana care l-a generat nu e una oarecare, nu cred că exagerez când pomenesc de un soclu. Şi nimănui nu-i face bine asa ceva.
    Sare-n ochi, 24, mi-aduc aminte!
    ps.tocmai ţi-am preluat un termen, „pleasca”, îmi place, multzam 🙂
    Skorpion, 53, poate s-o lipi si de tinerii nostri modelul, la un moment dat… 🙄
    Fini, Lnm, 5 august, minunată seară muzicală cu Astor Piazolla şi yo-yo-MA! 🙂

    Apreciază

  • 127. noradamian  |  7 august 2011 la 12:36

    OldH, bună zicere: «Nu tăiați socluri idolilor voștri până la prima ploaie! Așa nu va trebui să spălați lutul de pe pietre.»
    Invățătorii Timpului – Cărțile Vechimii. Dar şi creştinul stie bine că „oricine nu se smereşte, va fi smerit” …
    Iar Clemy a spus clar în termeni mai laici: „Vorbim aici de teoria arisocratiei intelectului care este pana la urma expresia unui elitism chiar mai pacatos decat cel al aristocratiei de sange”
    Nea, 100, bine ai mai dat pe la noi! Da, foarte stranie diferenţa de atitudine a d-lui Pleşu, ca persoană publică activă în perioada postdecembristă, faţă de cei trei preşedinţi 🙄

    Apreciază

  • 128. noradamian  |  7 august 2011 la 12:42

    Maya, 72, da, am trăit să-l vedem iar pe mircea făcându-se că e om onest si dedicat naţiei. Ce-i drept, cu talent 😆
    Andrzej, 73, „neam de lautar(scuze,lacatus, sic), da’ e pe bani pesin lipiti cu scuipat pe frunte…” Urmează Stelică Tănase… 😆
    Carmen, pe mine mă duce gândul, cam răutăcios, ce-i drept, chiar la amintiri de ale bucătăresei lui ceaşcă, ori ale majordomului lady-ei Di (cu diferenţele de rigoare) 🙄
    Emily, 83, asa e, inainte de toate avem nevoie de modele cetăţeneşti capabile de acţiune, de dăruire, de sacrificii. Dar… de unde?? 🙄

    Apreciază

  • 129. noradamian  |  7 august 2011 la 12:47

    Tibi, „Rămîn cu “tristeza” cu care ne demolăm valorile. 😦 atîtea cîte mai sunt. Politizăm totul. Comparăm – şi confundăm – cultura de înată ţinută intelectuală cu părerile politice ale acestor oameni de certă valoare.”
    Îţi împărtăsesc tristeţea, dar, cel puţin în cazul de faţă, generalizarea nu se potriveşte cu postarea, în care, dimpotrivă, apele sunt clar despărţite: „cărţile sunt în locul cuvenit, pe raftul de sus”. Eu cred însă, că , ele, cărţile, nu pot şi nu trebuie să confere scriitorului, oricare ar acesta, o poziţie de cetăţean „tabu” indiferent de atitudinile sale publice.
    Theo, poate că şi-au mai pierdut din relevanţă scrisorile acelea (mai ales că stim în ce condiţii umilitoare se putea face ceva bun pe vremea aceea) dar, un lucru e cert, cel care a apelat la propriile amintiri pentru a le folosi „nepotrivit” nu e altcineva, decât dl.Pleşu în persoană.

    Fini, 6 august, seara, Baden Powel, tristeţea braziliană în ce are ea mai frumos , mai atrăgător :). ..plus bonus, Jimmy Whitterspoon
    🙂 🙂

    Apreciază

  • 130. noradamian  |  7 august 2011 la 12:47

    postare nouă

    Apreciază

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


noradamian

noradamian

Nora Damian, scriitor Sibiu, Romania

Vezi profil complet →

Arhive

Categorii

Protected by Copyscape Originality Checker

Blog Stats

  • 936.641 hits

Introdu adresa ta de email pentru a urmări acest blog și vei primi notificări despre noile articole pe email.

Alătură-te celorlalți 1.454 de abonați.
Follow Aventuri în grădina de hârtie on WordPress.com

Add to Google

all blogs

Urmărește-mă pe Twitter Follow @noradamian1

Statistici blog

  • 936.641 hits
Follow Aventuri în grădina de hârtie on WordPress.com

Fluxuri


%d blogeri au apreciat: