Serviciul POLITIC de urgenţă şi descarcerare
10 ianuarie 2012 at 16:26 noradamian 82 comentarii
Ca şi-n alte sectoare, de fapt cam în toate, buruienişul politic a acoperit fondul problemei. Mă-ndoiesc că-n puzderia vocilor care-l susţin în principal, pe dr.Arafat, huiduindu-l ca de obicei sau chiar mai mult pe preşedintele Băsescu, sunt mulţi în cunoştinţă de cauză cu privire la ce vrea noua lege a sănătăţii. Din punct de vedere civic-medical găsesc corectă poziţia lui Raed Arafat privind nevoia de funcţionare în acelaşi regim, public, a serviciului de urgenţă. Numai că lui Raed Arafat, medical, vorbind, şi tehnic, pare că n-are cine să-i răspundă pe fondul chestiunii. Valurile de indignare cu accente isterice stârnite de unica intervenţie, cea a preşedintelui la TV Realitatea, total disproporţionate, au adâncit misterul. Între timp s-au mai lămurit lucrurile,dar nu din punct de vedere medical, ci politic. Doctorul Arafat se afla până-n momentul demisiei sale într-un conflict clar de interese- ca şef al Serviciului de Urgenţă, concomitent fiind şi subsecretar de stat. Plus faptul că serviciul public SMURD se află sub patronajul unei fundaţii cu acelaşi nume, SMURD, în al cărei consiliu de conducere figurează onorabilii Emil Hurezeanu (Realitatea-USL.TV) Radu Tudor (Antena USL) Mihaela Rădulescu (Monte Carlo) etc. Dl. Arafat spunea convingător, în conferinţa de presă, că el, personal, n-are nici o treabă cu politicul. L-aş fi întrebat, dac-aş fi avut posibilitatea, dacă socoteşte că descinzând de ceva vreme la televiziile respective, în compania unor convorbitori cu scopuri politicianiste de speţă arhicunoscută, nu cumva tocmai dumnealui a aruncat din terenul medical în cel politic o dezbatere, cum spuneam, de altfel foarte necesară. O asemenea „dizidenţă” nu face bine, din păcate, nici bolnavilor, nici legii respective- încă-nvăluită-n ceaţă pentru public, nici SMURD-ului însuşi. Şi nici politicului, de bună seamă. …Dar pe unde or sta ascunşi autorii legii? Ce i-o fi oprit să vină de urgenţă şi să descarcereze situaţia?
Entry filed under: 7301634. Tags: arafat, descarcerare, Raed Arafat, smurd, usl.
82 comentarii Add your own
Lasă un răspuns
Trackback this post | Subscribe to the comments via RSS Feed
1.
dictaturajustitiei | 10 ianuarie 2012 la 16:29
Bună!
Se adună informațiile Nora și este foarte bine.
ApreciazăApreciază
2.
noradamian | 10 ianuarie 2012 la 16:31
Ziua bună si aici 🙂 Da, Carmen, pe măsură ce apar, le luăm în discuţie 🙂
ApreciazăApreciază
3.
Tiberiu Orasanu | 10 ianuarie 2012 la 16:47
Eu am spus: nu cred că preşedintele a greşit intervenind.
Arafat a jucat necinstit venind la iRealitatea să discute culmea! cu Hurezeanu! despre acest subiect.
Vor ieşi la iveală pînă la urmă şi adevăratele motive ale intervenţiei preşedintelui. Ceva pute urît în intervenţia lui Arafat, curmată la vreme de preşedinte.
ApreciazăApreciază
4.
Tiberiu Orasanu | 10 ianuarie 2012 la 16:47
ioi, am uitat.
BUNĂ ZIUA! 🙂
ApreciazăApreciază
5.
LeonAfricanul | 10 ianuarie 2012 la 16:50
Nora,
Nu cumva Arafat se vrea ministru al sanatatii in ipotetica si improbabila guvernare usl? Daca asa a socotit, el sau altul de pe langa el, cred ca prost a calculat. Pentru a ajunge ministru al usl, trebuie ca respectiva banda sa castige alegerile; iar asta este complet utopic.
ApreciazăApreciază
6.
noradamian | 10 ianuarie 2012 la 16:55
Tibi, servus 🙂 Ai dreptate, am avut aceeasi impresie, dar am stat în expectativă încercând să mă lămuresc înainte de a lua o poziţie sau alta. Ciudat lucru, însă, că n-au intrat legiuitorii în dezbatere poate nu apărea dl Arafat în chip de erou azi, pe ecrane si-n presă… 😉
ApreciazăApreciază
7.
skorpion | 10 ianuarie 2012 la 16:57
bonjurici, tuturor,
fierbe blogosfera, da pe afara despre arafat…din nou tara s-a pozitionat pe o parte si pe alta parte a baricadei.
cine are dreptate?
Basescu?
Arafat?
unii sint de partea lui arafat, inclusiv uslinosii, dar multi pedalisti chiar,
altii inca sint de partea lui basescu, chiar daca nu i-au apreciat iesirea lipsita de eleganta si diplomatie ieri la irealitatea.
timpul ne va arata cine are dreptate!
oricum basescu este un om puternic, cu nervi de otel, daca face fata atitor tavaleli monstruoase, urmeaza revizuirea constitutiei, regionalizarea si altele, lucruri reprosate chiar de sustinatorii lui basescu ca nu a facut nimic concret, in schimb il bate rau pe arafat…
dJ are ceva interesant pe blogul ei, dar incomplet..am inteles.
+
http://www.cosminalexandru.ro/2012/01/pentru-sanatatea-lui-raed-arafat/
ApreciazăApreciază
8.
noradamian | 10 ianuarie 2012 la 16:57
Leon, salut, uite o ipoteză plauzibilă. 🙄 Nu-i exclus ca usl să fi pritocit una ca asta. E clar că-l folosesc pe Arafat si e tot la fel de clar că el se lasă folosit cu bună stiinţă.
ApreciazăApreciază
9.
Bască ilie | 10 ianuarie 2012 la 16:57
Alah fie cu noi, poate ne scoate din viața asta privată, dacă nu cu SMURD-ul, măcar mă car singur!
ApreciazăApreciază
10.
noradamian | 10 ianuarie 2012 la 16:58
Bsk, salut, bine c-ai apărut. Caută-n ladă 🙂
ApreciazăApreciază
11.
noradamian | 10 ianuarie 2012 la 17:07
Skorpion, nu neg calitatea serviciului fondat de Dr. Arafat! Dar la ora asta medicul l e folosit politic de USl. Asta si din pricina nepriceperii actualului guvern. Băsescu n-a rezistat, ca de obicei si a intrat în discuţie. Dacă concomitent cu show-urile de pe antene si realitatea, pe subiect, la TVR, pe B1, sau chiar în televiziile uslinosilor, ar fi intrat cu argumente, cei care lucrează la proiect, ar fi fost alt echilibru al discuţiei în momentul de faţă. 😉
ApreciazăApreciază
12.
Bască ilie | 10 ianuarie 2012 la 17:08
Saluttare!
Am cătat-o și-am găsit-o, dar răspunsesem înainte să apar. 🙂
ApreciazăApreciază
13.
noradamian | 10 ianuarie 2012 la 17:08
La linkul dat de tine, am găsit un comentariu pertinent:
„Raed Arafat a venit cu un sistem de inspiratie privata, organizat oarecum de niste privati (la inceputuri), a facut concurenta unui sistem de stat care S-A OPUS, iar acum smurd e privit ca fiind mai bun decat ambulanta, desi prea putini pricep ca cele doua sunt complementare.
Concurenta deci a fost buna pentru pacient. Acum Arafat e cel care se opune… „
ApreciazăApreciază
14.
skorpion | 10 ianuarie 2012 la 17:17
@nora,
1. poate arafat a dorit sa intre in jocul uslinosilor…..pe chestiuni oneroase. Poate nu…:)
2. poate este bine ca basescu a intrat ca bivolul (vorba cuiva) in taritele irealitatii…
3. poate basescu stie ce noi nu stim (inca) , dar el nu poate spune AZI.
ApreciazăApreciază
15.
Tiberiu Orasanu | 10 ianuarie 2012 la 17:23
Articolul semnalat de scorpion este vechi de o lună de zile, a fost publicat în revista 22 şi scos de la naftalină. Ar trebui actualizat.
ApreciazăApreciază
16.
Tiberiu Orasanu | 10 ianuarie 2012 la 17:25
Arafat nu a jucat cinstit, intrînd în jocul lui hurezeanu, cel care este unul dintre menbrii colegiului director de la SMURD, alături de Tudor de la A3 şi de Mihaela Rădulescu???
Preşedintele nu a făcut decît să distrugă în faşă o megamanipulare.
ApreciazăApreciază
17.
Sare'n Ochi | 10 ianuarie 2012 la 17:26
salut Nora. am adunat la mine pe blog o serie de reactii pe aceasta tema:
http://sareinochi.com/2012/01/10/ambulanta-si-costel/
ca si tine raman total dezamagit de noul sport national: saritul la beregata „mitocanului” si „mereu-maleficului” presedinte. fiecare cand se desparte de TB devine automat fara de prihana.
ApreciazăApreciază
18.
noradamian | 10 ianuarie 2012 la 17:38
Skorpion, omul vrea să pară înafara politicului. Felul în care se luptă pe la televiziile susţinătorilor lui, îl contrazice.
ApreciazăApreciază
19.
noradamian | 10 ianuarie 2012 la 17:39
Tibi, de acord cu tine. Dar astept si argumentele legiuitorului. Nu stiu de ce n-au apărut în prim plan, până acum. 🙄
ApreciazăApreciază
20.
Ambulanța și Costel | Sareinochi's Blog | 10 ianuarie 2012 la 17:39
[…] misterul. Între timp s-au mai lămurit lucrurile, dar nu din punct de vedere medical, ci politic. Doctorul Arafat se afla, până-n momentul demisiei sale, într-un conflict clar de interese- ca şe…Plus faptul că serviciul public SMURD se află sub patronajul unei fundaţii cu acelaşi nume, […]
ApreciazăApreciază
21.
noradamian | 10 ianuarie 2012 la 17:40
Sare, salut, „fiecare cand se desparte de TB devine automat fara de prihana” si întoarce armele. Da, din păcate e atitudinea standard. Iar asta e politicianism „din fasă” 😉
ApreciazăApreciază
22.
Catalin | 10 ianuarie 2012 la 17:44
iRealitatea impreuna cu usl face acelasi joc pe care l-a practicat cu primarul Sibiului. Rezultatul va fi acelasi. Pacat de, oare, naivitatea cam parshiva a lui Arafat, secretar de stat si sef SMURD.
ApreciazăApreciază
23.
noradamian | 10 ianuarie 2012 la 17:50
Cătălin, salut! Păcat si pentru el, ca specialist si om care a făcut ceva important si util, dacă se lasă folosit politic… 🙄
ApreciazăApreciază
24.
Bască ilie | 10 ianuarie 2012 la 17:56
Pentru atitudinea noastră răuvoitoare, lipsită de recunoștința veșnică față de singurul om de neînlocuit din acestă țară, merităm să fim acuzați și condamnați pe viață pentru subminarea reanimării naționale. 🙂
ApreciazăApreciază
25.
skorpion | 10 ianuarie 2012 la 18:00
mister B,

te referi la R.A. sau la T.B.?
ApreciazăApreciază
26.
Bască ilie | 10 ianuarie 2012 la 18:06
🙂
Arafel a ales să meargă direct în viitor la reabilitarea profesională și întoarcerea executării pe mâna useleului.
ApreciazăApreciază
27.
skorpion | 10 ianuarie 2012 la 18:11
poate totusi R.A. nu va trece in barca useleului cum simt unii…
ApreciazăApreciază
28.
Bască ilie | 10 ianuarie 2012 la 18:15
Mr. Sk
Arafel joacă deja totul pe-o singură carte. Nu văd alta.
ApreciazăApreciază
29.
noradamian | 10 ianuarie 2012 la 18:20
Bsk, dintr-o chintă de valeţi…
ApreciazăApreciază
30.
Bască ilie | 10 ianuarie 2012 la 18:29
Arafel e vrut la noi, cam un fel de Tokes doi. 🙂
ApreciazăApreciază
31.
skorpion | 10 ianuarie 2012 la 18:34
nu poate fi comparat R.A. cu Toekes…
+
nimeni nu este de neinlocuit..
+
inca mai am dubii cine are dreptate in acest circ mediatic..
ApreciazăApreciază
32.
Bască ilie | 10 ianuarie 2012 la 18:41
Chiar și dacă nu răsare, RA e tot un fel de soare.
ApreciazăApreciază
33.
skorpion | 10 ianuarie 2012 la 18:51
in momentul de fata circul Basescu – Arafat seamana perfect cu circul Basescu – regele Mihai…
ApreciazăApreciază
34.
skorpion | 10 ianuarie 2012 la 18:53
Cristian Preda de la PDL
Păcat că nu există și un soi de SMURD politic!
Vreau să spun: un serviciu similar celui creat de Raed Arafat, pentru descarcerarea politicienilor care au nevoie de un ajutor de urgență, atunci când devin prizonieri nu ai fiarelor, ci ai ideilor fixe.
Raed Arafat trebuia încurajat să îmbunătățească legea, nu invitat – cum a făcut-o Ioan Oltean – să plece din minister
. Diferențele de opinie relevate de dialogul Băsescu-Arafat nu trebuiau accentuate și judecate partizan.
Când coliziunea nu poate fi evitată, trebuie să salvezi ce e mai important, nu să dai cu toporul!
E nevoie, mai mult decât oricând, de moderație și dialog. Atitudinile radicale – de tipul: ori așa, ori nimic – produc incertitudine instituțională, neîncredere în politicieni și teamă socială.
ApreciazăApreciază
35.
Bască ilie | 10 ianuarie 2012 la 19:23
Mr. Sk
Eu pricep mai greu din ce zice Preda. Adică ce trebuia făcut din moderație și dialog, ce anume să iasă din asta?
ApreciazăApreciază
36.
clemycali | 10 ianuarie 2012 la 19:44
Buna seara gradina fermecata.
Cand am citit cine a sarit in apararea lui Arafat, in frunte cu Radu Tudor, am inceput sa intru la idei.
ApreciazăApreciază
37.
noradamian | 10 ianuarie 2012 la 19:45
Apoi să nu vorbim de Ioan Oltean, sărăcuţul… 😆
Problema e, pe de o parte, cel puţin asa cum s-a văzut, că dl Arafat nu voia să fie „salvat” ci se impunea în bătălii pe la televiziile responasbile cu sponsorizarea smurdului, iar, pe de altă parte, că legiuitorii guvernamentali s-au dat dispăruţi 🙄
ApreciazăApreciază
38.
noradamian | 10 ianuarie 2012 la 19:47
clemy, servus! „Analistul militar” din slujba varanului stie de ce o face! Nu de grija românilor care au nevoie de servicii medicale, presupun
ApreciazăApreciază
39.
ela | 10 ianuarie 2012 la 20:21
servus
http://marceltolcea.blogspot.com/2012/01/smurdariile-sunt-chiar-in-sanatatea.html
ApreciazăApreciază
40.
noradamian | 10 ianuarie 2012 la 20:29
ela, servus! postarea lui Tolcea completează puzzle-ul care iese la iveală, treptat, din această „neînţelegere”. Păcat de ce-a făcut omul ăsta pân-acum dacă s-a lăsat transformat în ghiulea uselistă.Telefonul lui Băse, poate neinspirat( n-ar fi prima dată!) dar de-nţeles din moment ce, probabil el stia toate astea, e un simplu pretext de relansarea războielii cu iz electoral.
ApreciazăApreciază
41.
dictaturajustitiei | 10 ianuarie 2012 la 20:40
Bună seara !
Am aflat între timp că domnul dr Arafat ca președinte al Fundației Smurd și membru al ministerului sănătății a obținut fonduri nerambersabile UE.
Aceeași situație cu a doamnei Melania Vergu angajată de ministrul Funeriu.
Atunci atitudinea presei mogulilor a fost alta.
N-am reușit să găsesc la MS datele necesare despre proiect ci în .
http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Zece-ambulante-ajunge-judetele-Moldova_0_557344760.html
ApreciazăApreciază
42.
ela | 10 ianuarie 2012 la 20:42
Mai este unul:
http://www.adevarul.ro/financiar/ANALIZA-Sistemul-sanatate-Romania-jumatati_0_603539902.html
ApreciazăApreciază
43.
Fini | 10 ianuarie 2012 la 21:00
Bună seara! 🙂
GRIGORE MOISIL 10 ianuarie 1906
– Lasă-mă singur: aş vrea să mă gândesc la tine!
– Legea lui Moisil: Nimic nu costă mai scump decât neştiinţa.
– Referitor la mediile calculate in statistică, Grigore Moisil a remarcat: „Dacă pui o fesă pe o plită incinsă şi o fesă pe un bloc de gheaţă, media e bună, dar, in realitate, e vai de fundul tău!” (Grigore Moisil)
(din categoria Diverse)
– Referitor la modul „fără cap” de creare a unor ministere in acele vremuri, Grigore Moisil a spus: „Propun ca intr-un minister sa fie unite geologia cu geometria si geografia si ministru sa fie Geo Bogza!” (Grigore Moisil)
(din categoria Politice)
– Fiecare bărbat are nevoie de o amantă! Nevasta crede ca el e la amantă, amanta crede ca e la nevastă, şi aşa, el poate să şadă liniştit in bibliotecă să citească! (Grigore Moisil)
(din categoria Ironice)
– Dupa ce si-a scrântit piciorul la 65 de ani, Grigore Moisil a replicat: „Stiam ca la vârsta mea te scrântesti la cap, nu la picior.” (Grigore Moisil)
(din categoria Ironice)
– Intrebat fiind, în calitate de profesor, pentru care greşeli are mai multa îngăduinţî, Grigore Moisil a răspuns: „Pentru ale mele!” (Grigore Moisil)
(din categoria Ironice)
http://www.trilulilu.ro/iubescRomania/a27cd2a74e27f4
ApreciazăApreciază
44.
Fini | 10 ianuarie 2012 la 21:03
ApreciazăApreciază
45.
noradamian | 10 ianuarie 2012 la 21:19
Fini, servus! Ce surprize faine ai scos din trăistuţa ta fermecată!
Danke 🙂
ApreciazăApreciază
46.
clemycali | 10 ianuarie 2012 la 21:20
@fini, bine te regasesc 🙂 Frumos, frumos 🙂
ApreciazăApreciază
47.
noradamian | 10 ianuarie 2012 la 21:22
„Lasă-mă singur: aş vrea să mă gândesc la tine!” excelent 😆
ApreciazăApreciază
48.
ela | 10 ianuarie 2012 la 21:27
inca un link si noapte buna:
http://www.urbaniulian.ro/2010/01/21/legaturi-bolnavicioase-intre-banul-public-si-fundatia-pentru-smurd/
ApreciazăApreciază
49.
noradamian | 10 ianuarie 2012 la 21:29
ela, multzam! Si unul de la mine:
http://www.curentul.ro/2012/index.php/2012011167319/Actualitate/Raed-Arafat-se-crede-Ayatollahul-ambulantelor.html
Somn usor 🙂
ApreciazăApreciază
50.
noradamian | 10 ianuarie 2012 la 21:31
iar musiu ponta mărturisi fără să-l pună nimeni:
cârlan, ce vrei 😆
http://www.curentul.ro/2012/index.php/2012011167312/Politic/Ponta-politruc-pe-bani-particulari.html
ApreciazăApreciază
51.
Fini | 10 ianuarie 2012 la 21:36
Clemy, Nora
vă salut cu drag! 🙂
ApreciazăApreciază
52.
luminita | 10 ianuarie 2012 la 21:40
Nici nu am citit comentariile, decat postarea, 😆
nici nu vreau sa mai intru in polemica Arafat versus Pirat,
cine ma stie ma cunoaste 😆 am scris deja destul pe politeia azi,
de fapt voiam sa va salut prieteneste si sa va spun ca astept youtub-urile lui Fini ca sa admir toaletele interpretilor, intrucat n-am rezolvat cu sonorul la pacatosul meu de Dell Inspiron 1300.
Na, ca i-am invatat si numele, bre! 😆
ApreciazăApreciază
53.
noradamian | 10 ianuarie 2012 la 21:40
Fini,minunat quintetul lui Mozart 🙂
ApreciazăApreciază
54.
luminita | 10 ianuarie 2012 la 21:43
Bsk, ai primit porumbelul meu alb?
nu de alta, dar incep sa am indoieli daca imi mai functioneaza ceva pe amaratul asta de Dell.
ApreciazăApreciază
55.
noradamian | 10 ianuarie 2012 la 21:44
încă una:
http://www.adevarul.ro/actualitate/politica/Arafat-Ponta-guvern-USL_0_625137726.html#.TwyUrHWgvdU.facebook
ApreciazăApreciază
56.
noradamian | 10 ianuarie 2012 la 21:45
luminiţa, salut, fiecare blogger cu perspectiva lui 🙂
ApreciazăApreciază
57.
clemycali | 10 ianuarie 2012 la 21:47
@nora, Ponta trebuie lasat sa vorbeasca 🙂
ApreciazăApreciază
58.
luminita | 10 ianuarie 2012 la 21:53
Fini, 21:00,
de exceptie! mai ales ca io am memoria vizuala excelenta datorita faptului ca nu am incercat inca sa umblu si la ochelarii mei,
in schimb memoria auditiva o am varza numai din pricini ca am exersat cam prea insistent in service-ul de urgentza SMURD ITacordat cu fortza laptopului meu si distrugandu-i astfel, leider, posibilitatile de exprimare audio.
Sunt dezolata in nefericirea mea, sper trecatoare, cu timpul adica.
Inca mai suspin.
ApreciazăApreciază
59.
noradamian | 10 ianuarie 2012 la 22:06
clemy, da! 🙂 În privinţa conţinutului legii găsesc că e normal să fie diferende, întrebări, critici, nelămuriri si chiar suspiciuni.
În ce priveste aspectul politic, însă, mi-e cam greu să văd opinii marca iliescu, ponta, bănicioiu etc. plus ale „cremei jurnalisticii”, CTP , rosca stănescu, identice , lipite parcă cu superglue, cu repere ale gândirii critice libere, raţionale si echilibrate 😦 Poate nu-nţeleg eu 🙄
ApreciazăApreciază
60.
Bască ilie | 10 ianuarie 2012 la 22:35
Lumi-Lumi
Am primit. Ne-a căzut pe cap o problemă fără nicio șansă de rezolvare, odată ce încărcarea driverului audio ți-a fost blocată… din născare. Ți-am scris ce sper să prinzi cu taurul de coarne. 🙂
Noapte bună!
ApreciazăApreciază
61.
noradamian | 10 ianuarie 2012 la 22:54
noapte bună, prieteni 🙂
ApreciazăApreciază
62.
Fini | 10 ianuarie 2012 la 22:58
Luminoaso,21:53, 😆
prietenul la nevoie se cunoaşte; sper să te ajute Bască.
Somn uşor! 🙂
ApreciazăApreciază
63.
Fini | 10 ianuarie 2012 la 23:01
Noapte bună tuturor! 🙂
ApreciazăApreciază
64.
luminita | 10 ianuarie 2012 la 23:37
Fini, te sarut din departari!
ce m-as fi facut eu fara tine?
Noapte buna!
ApreciazăApreciază
65.
skorpion | 10 ianuarie 2012 la 23:43
http://www.evz.ro/detalii/stiri/cum-a-ajuns-smurd-sa-fie-dotat-de-un-prieten-al-lui-raed-arafat-961005.html
ApreciazăApreciază
66.
Maria | 11 ianuarie 2012 la 00:11
Bună seara! 🙂
Vă salut cu drag dintr-un condei!
,,Somewhere ower the rainbow” într-o altă versiune cinematografică adorabilă! 🙂
Noapte bună!
ApreciazăApreciază
67.
Maria | 11 ianuarie 2012 la 00:16
over 🙂
ApreciazăApreciază
68.
Fini | 11 ianuarie 2012 la 06:59
Luminoaso, Maria,
@ 64 @ 66
🙂 🙂
ApreciazăApreciază
69.
Fini | 11 ianuarie 2012 la 07:02
Neaţa! 🙂
Google şi-a modificat astăzi logo-ul aniversând astfel pe Nicolas Steno – 374 ani de la naştere.
ApreciazăApreciază
70.
Hantzy | 11 ianuarie 2012 la 07:25
Buna dimnieata, nora!
Finalul pertinentei de la 13. suna asa:
„putini pricep ca cele doua sunt complementare.
Concurenta deci a fost buna pentru pacient.”
Deci concurenta sau complementarietate?
Din pacate, eu am aflat de frecusul pe aceasta tema cand cei mai multi au apucat deja sa se afirme, dar verva respectiva m-a facut sa caut inregistrarile discutiilor. N-am senzatia ca RA s-ar opune unei privatizari a sistemului de urgenta ci, mai degraba, unei „destandardizari” a acestuia, prin permisiunea includerii in sistem a unor operatori motivati exclusiv comercial.
In orice caz, preluarea unui eventual „rest” in performare, deci un fel de garantie ca serviciul de urgenta va fi competitiv, ar trebui sa ramana in continuare a statului, iar asta pare ca lipseste din lege. Existenta unui opertor privat in sistem e OK, daca activitatea sa va fi in continuare monitorizata de stat printr-un dispecerat, caruia sa i se asigure lipsa oricarui control politic sau economic.
Altfel, totul seamana cu aruncarea matei din curtea guvernului in curtea comunitatii locale, care trebuie sa se descurce cum poate, de la caz la caz. Si asta fara a reduce contributiile beneficiarilor sau macar a redirectionarii lor acolo unde nevoia creste. Daca nu cumva exista deja operatori privati care se pregatesc sa intre pe piata concurentiala, altii decat Hurezean sau Radulescu, dar cu nume la fel de rasunatoare.
Nu cred ca iesirea publica a lui RA are conotatii politicianiste, asa cum sugerezi tu, sirianul limtandu-se exclusiv a avea o pozitie tehnica, evitand „capcanele” moderatorilor de a-l implica politic.Il poti intreba de ce a mutat dezbaterea in camp politic, prinaparitia la Realitatea, dar atunci vine automat intrebarea daca TVR i-ar fi gazduit opiniile. Delasarea cu care aceasta trateaza subiectul imi spune ca nu.
Si, in final, de ce sa nu extindem mania concurentei, aducatoare de bunastare, si la niste pompieri privati, catre mercenariatul in armata sau la interventia politiei doar in urma dovedirii platii la zi a impozitelor? Trebuie sa devina si astea lucrative, nu?!
ApreciazăApreciază
71.
Maria | 11 ianuarie 2012 la 11:03
Bună ziua!
Fini, @68, nu-mi amintesc nimic! 🙂
ApreciazăApreciază
72.
noradamian | 11 ianuarie 2012 la 11:10
Ziua bună, prieteni 🙂
Fini, 63, Maria, 66, muzici de seară care vin numa’ bine si a doua zi 🙂 Multzam!
Fini, când Google îşi modifică logo-ul pentru a aniversa astfel, un om sau un eveniment, trebuie că are o mare importanţă. Am auzit de Nicolas Steno, musai s-aflăm mai multe. TKS 🙂
ApreciazăApreciază
73.
noradamian | 11 ianuarie 2012 la 11:15
Hantzy, salut, o mulţime pricep că cele două sunt complementare, dl Arafat se pare că nu. Discuţia bazată pe „dacă” poate duce-ntr-un drum înfundat. N-avem cum sti toate necunoscutele legate de partea tehnică. Dar finalul comentariului tău cuprinde, într-un fel, esenţa problemei: „de ce sa nu extindem mania concurentei, aducatoare de bunastare, si la niste pompieri privati, catre mercenariatul in armata sau la interventia politiei doar in urma dovedirii platii la zi a impozitelor? Trebuie sa devina si astea lucrative, nu?!”
Dl Arafat nu doreşte concurenţa,vrea monopol. Orgoliul său până la un punct, a-nsemnat o forţă care, împreună cu profesionismul său, pusă-n slujba unui scop înalt a adus beneficii incontestabile sistemului. Depăsind o limită, însă, tot acest potenţial devine toxic Mai mult sau mai puţin constient (după unele indicii concrete „mai mult”) dl Arafat-indignado însuşi, o pradă ” de preţ” a politizatorilor de servici, cea mai facilă cale de a-ţi vedea ambiţiile susţinute.
ApreciazăApreciază
74.
noradamian | 11 ianuarie 2012 la 11:30
Skorpion, 65, multzam de link. În ocazii de astea apar si lucruri la care nu te-ai astepta. 😉 Nu-nseamnă, însă, că, dacă postura de revoluţionar a d-lui Arafat încremenit în propriul său proiect e dezagreabilă, ceeace mosmondeste guvernul – nu tocmai deschis publicului, din păcate, cel puţin până acum, va fi exact reforma dorită! Ceva de aplaudat, fără cusur. Cred că pentru ţara noastră, la această oră, sistemul sanitar potrivit ar fi unul mixt.
ApreciazăApreciază
75.
skorpion | 11 ianuarie 2012 la 13:02
Un tânăr medic ajunge într-o mică localitate pentru a-l înlocui pe un confrate ce urma să se pensioneze. Plin de bunăvoinţă, medicul mai în vârstă îi propune celui tânăr să-l însoţească în ultimele sale vizite, pentru a se familiariza cu viitorii pacienţi. La prima casă, femeia care locuia acolo li s-a plâns că are greţuri şi se simte balonată. Fără să stea pe gânduri, medicul cel vârstnic i-a spus: – Dumneata ai mâncat prea multe fructe. Ia tableta asta şi te vei simţi imediat mai bine”. După ce au părăsit respectiva locuinţă, tânărul se minunează: – Domnule doctor, cum aţi reuşit s-o diagnosticaţi atât de repede şi fără s-o consultaţi?! – Nici nu trebuia, răspunse vârstnicul. După cum ai observat, am scăpat stetoscopul şi, când m-am aplecat după el, am văzut în găleata de gunoi o grămadă de coji de banană. Am fost sigur că din pricina asta se simţea rău femeia. – Oau! Extraordinar! Permiteţi să încerc şi eu trucul ăsta la următoarea casă? Zis şi făcut. Aici, femeia care i-a întâmpinat părea cam nesigură pe ea şi a început să li se plângă de faptul că au părăsit-o puterile şi se simte foarte extenuată. – Munciţi prea mult în folosul bisericii. Răriţi activităţile parohiale şi veţi fi din nou în formă, i-a recomandat tânărul medic. – Colega, cred că diagnosticul dumitale este corect. Cum ai ajuns la el? îl întreabă medicul vârstnic pe cel tânăr, după ce au părăsit casa. – Ei bine, după cum aţi văzut, am scăpat şi eu stetoscopul pe duşumea şi, când m-am aplecat să-l ridic, am dat cu ochii de părintele paroh, care se afla sub pat.
🙂
ApreciazăApreciază
76.
Hantzy | 11 ianuarie 2012 la 14:03
Da, nora, e vb de punctul critic, de punctul de la care, depasindu-l, efectul devine invers. Asta sugeram si eu in finalul precedentului comentariu. Atat doar ca e vb de punctul critic in stimularea unui sistem concurential, care-si muta astfel centrul de atentie dinspre caracterul de urgenta al serviciului catre cel lucrativ. „Unde e acel punct?” ar trebui sa fie cheia dezbaterii.
Cred ca domeniul in care activeaza RA este unul de granita. Ar rezulta acest lucru si din faptul ca statul garanteaza un profit minim eventualilor operatori privati, sa zicem pentru a-i stimula sau a-i mentine, odata intrati, in sistem. Caci, ce s-ar intampla daca intr-o localitate cei doi operatori locali, care completau activitatea Ambulantei, intra in insolventa sau se reprofileaza brusc pe ingrijirea batranilor?
Insa iminenta blocajelor intre diferiti operatori si casele private de sanatate este evidenta, fara un arbitraj al statului, care sa reglementeze pretul unic al serviciilor si cuantumul acestora. Din cate inteleg chiar si legislatia actuala permite ca operatori privati sa activeze in sistemul de urgente. Iar SMURD ar avea sansa unui blocstart ceva mai avansat, avand notorietate si structura bine definite.
ApreciazăApreciază
77.
noradamian | 11 ianuarie 2012 la 14:24
skorpion 😆 😆
ApreciazăApreciază
78.
noradamian | 11 ianuarie 2012 la 14:26
Hantzy, da, si eu cred că e nevoie de deblocarea acestui punct critic aflat în zona „de graniţă”, cum spui ( singura zonă care a fost aruncată-n ochii publicului, prin rebeliune TV „în direct” din păcate) Iar odată „descarcerată”, din blocajul ăsta artificial, reforma poate fi dezbătută cât încape si cât e nevoie, dar cu critici de substanţă si de bună credinţă, utile, inclusiv pentru smurd,
ApreciazăApreciază
79.
skorpion | 11 ianuarie 2012 la 15:39
hm, interesant
http://www.evz.ro/detalii/stiri/breaking-news-ioan-niculae-trimis-in-judecata-de-dna-961122.html
ApreciazăApreciază
80.
noradamian | 11 ianuarie 2012 la 16:10
Salut, sk 🙂
http://doc.hotnews.ro/arafat-vs-arafat.html
ApreciazăApreciază
81.
skorpion | 11 ianuarie 2012 la 16:17
danke, nora,
citesc imediat, chiar ma intereseaza articolul lui doc
ApreciazăApreciază
82.
noradamian | 11 ianuarie 2012 la 17:07
postare nouă
ApreciazăApreciază