Bahmuţărie de dreapta

9 mai 2013 at 13:53 114 comentarii

Un proiect politic se-nfiripă de regulă, în jurul unui personaj. A unei imagini. Bine concepută şi minuţios construită, imaginea e calea spre lauri. Aşa e-n toată lumea. Personajul poate fi dublat de un individ execrabil dar dacă-şi joacă rolul cu talent, adică în conformitate cu imaginea din proiect, convinge. Convinge chiar şi când faptele lui vin în contradicţie cu discursul public. Din momentul în care imaginea „pozitivată profesionist” a personajului intră în percepţia -deformată- a publicului, a evidenţia discrepanţa între vorbe şi fapte nu mai are mare efect. La fel e şi reversul medaliei. Un proiect denigrator minuţios conceput şi profesionist aplicat poate face praf orice imagine. Şi, implicit, orice om. Personajul poate fi al unui ins remarcabil dar -odată imaginea malformată pusă-n circulaţie-  e greu să reziste. Există şi excepţii care  confirmă regula. În fine, există şi oameni, o minoritate-  evident, pentru care discursul fără fapte nu contează, oricât ar fi de abil. E vorba de cei sensibili la contradicţii, la nuanţe, la factorii perturbatori din mediul politic şi social, de cei care nu sunt manipulabili şi nici contaminaţi de gândire politicianistă.

Președintele Forței Civice a declarat în cadrul emisiunii „Sub semnul întrebării” din 8 mai, că dacă dreapta nu se va uni pentru a crea o forță puternică pentru câștigarea alegerilor în 2016 USL-ul va prăbuși cu succes țara. O afirmaţie responsabilă–  s-ar zice, pe măsura politicianului MRU -2011, promovat de preşedinte ca premier în locul d-lui Boc. Cu o imagine excelentă pe care- dacă n-a reuşit USL să i-o dărâme, şi-a făcut-o zob el însuşi, cu ai lui, pe când escalada parlamentarele şi mai ales, după. Tot MRU, în aceeaşi emisiune: „În acest moment există un vacarm și nu un cor al dreptei. Dacă rămânem divorțați, cu vanități, 2016 nu va însemna nimic pentru noi. Sunt oameni politici care înțeleg că 2014 este esențial în câștigarea partidului politic pentru 2016 și alții care spun că nu au nevoie de 2014, dezinteresați, care se gândesc că vor ajunge în 2016 pe alte căi.”

Dar spre cine ţinteşte acum MRU reclamând divorţul politic, de data asta cu forţă civică? …Cum spuneam mai sus, unora nu le-au scăpat atacurile, directe ori prin interpuşi, de luni de zile, pe care şi le-au administrat liderii- unul altuia, fără să se gândească câtuşi de puţin la efectul lor asupra unităţii şi viitorului dreptei. Atacurile la Băsescu, în special. Nu şi invers! Preşedintele nici măcar nu le-a răspuns. N-a aruncat cu săgeţi nici în MRU, nici în Neamţu. Pe de altă parte, Băsescu, da, e singurul care a divorţat de PDL, în direct, după congresul lui Blaga! Singurul care a spus deschis de ce nu mai e posibilă relaţia. Moment în care, încetând să mai joace, ca altă dată, rolul opoziţiei în locul lor, toate şandramalele politice i-au devenit brusc potrivnice. USL+ FC+ NR contra Băsescu. Asta ar fi opoziţia! Unică…

…Totuşi, ce nu se poate reface când  vorbim de dragoste? …Dragoste de ţară?  Când există tigăi politice nerăbdătoare, gata de pus la foc pentru apropiatul ospăţ al prezidenţialelor?  E clar că e nevoie de reîntregire. Dar cum să mai crezi în asta?

Entry filed under: 7301634. Tags: , , , , .

Învierea Capitoliul sub asediul justiţiarilor

114 comentarii Add your own

  • 1. nostradamus  |  9 mai 2013 la 16:58

    Salut ,
    mărturisesc c-am citit de vr’o două ori … şi ceva … bahmuţăria ta , şi tot n-am reuşit să mă dumiresc de’a fost un Laudatio la musiu MRU , sau cum bine zice şi titlu’ postării tale , doar o … bahmuţăreală ( fie şi de dreapta ) … Că dacă a a fost primo , apăi io zic să nu’ţi faci iluzii ca să trăieşti deziluzii – parcă aşa se spune . Iar de’a fost de bahmureală … atunci ai un big like de la mine …
    Şi ca să ( … poate ) anticipez , întrebarea ta ( sau a altora ) : da’ ce-ai fată cu mru (sic)? io zic doar atât – şi nu aprofundez : E bun , e altfel , e deştept , are alea … are alea … da’ n-are ( iertare !) cojones … iar poporul ( vox populli ) vrea sânge … doreşte sex ( politic , dăăă) ! Mru … niciodată nu v-a penetra cu plăcere … virginitatea ( prostia !) unui popor . Şi poporul vrea – ba cred câ’i în limbă după asta – … penetrat , decât !

    Apreciază

  • 2. ORINnoradamian  |  9 mai 2013 la 17:30

    Ziua bună 🙂 Nostradamus, s-o luăm metodic:

    1 Există un fir logic de la o postare la alta (vorbesc de cele politice din categoria „vedere-n infraverde” care nu lasă loc de ambiguităţi. În timp, se observă că postările urmează evenimentelor, că sunt articulate si constituie un fel de jurnal.

    2. Când citesti a treia oară, fii atentă, please, la pasajul ăsta: …”Cum spuneam mai sus, unora nu le-au scăpat atacurile, directe ori prin interpuşi, de luni de zile, pe care şi le-au administrat unul altuia,liderii, fără să se gândească câtuşi de puţin la efectul lor asupra unităţii şi viitorului dreptei. „(MRU e unul din lideri!) …”Atacurile la Băsescu, în special. Nu şi invers! Preşedintele nici măcar nu le-a răspuns. N-a aruncat cu săgeţi nici în MRU, nici în Neamţu”.

    3. Nu fac caracterizări de astea de felul meu.Şi de-ar fi şi de n-ar fi pe placul poporului la care te referi.

    Apreciază

  • 3. Diana şi Dan  |  9 mai 2013 la 19:04

    Reblogged this on Graffiti-uri pe pereţii unei gări.

    Apreciază

  • 4. fini  |  9 mai 2013 la 20:11

    Buna seara, tuturor! 🙂

    Chemarea de sirena a lui MRU ar fi ademenitoare daca si-ar curata nitel ograda. Ascultand de toate neamurile din preajma-i divortul isi urmeaza cursul. „Vacarmul” dinspre urechea dreapta e produs de proprii lui sfetnici.

    Apreciază

  • 5. fini  |  9 mai 2013 la 20:13

    Astazi il aniversam pe Lucian Blaga 9 mai 1895

    Mocneşte copacul. Martie sună.
    Albinele-n faguri adună
    şi-amestecă învierea
    ceara şi mierea.

    Nehotărât între două hotare,
    cu vine trimise subt şapte ogoare,
    în văzduhuri zmeu,
    doarme alesul, copacul meu.

    Copacul meu.
    Vântul îl scutură. Martie sună.
    Câte puteri sânt, se leagă-mpreună,
    din greul fiinţei să mi-l urnească,
    din somn, din starea dumnezeiască.

    Cine vântură de pe muncel
    atât lumină peste el?

    Ca lacrimi – mugurii l-au podidit.
    Soare, soare, de ce l-ai trezit?

    Apreciază

  • 6. fini  |  9 mai 2013 la 20:15

    PRIMAVARA
    Lucian Blaga

    A cunoaşte. A iubi.
    Încă-odată, iar şi iară,
    a cunoaşte-nseamnă iarnă,
    a iubi e primăvară.

    A iubi – aceasta vine
    tare de departe-n mine.
    A iubi – aceasta vine
    tare de departe-n tine.

    A cunoaşte. A iubi.
    Care-i drumul, ce te-ndeamnă?
    A cunoaşte – ce-nseamnă?
    A iubi – de ce ţi-e teamă
    printre flori şi-n mare iarbă?

    Printre flori şi-n mare iarbă,
    patimă fără păcate
    ne răstoarnă-n infinit
    cu rumoare şi ardoare
    de albine rencarnate.

    Înc-odată, iar şi iară
    a iubi e primăvară.

    Apreciază

  • 7. fini  |  9 mai 2013 la 20:20

    STROFE DE-A LUNGUL ANILOR
    Lucian Blaga

    Când prin oraş calci lin pe străzi
    sămânţa ulmilor, şi-n mers
    în adevăruri limpezi crezi –
    mai e nevoie de vreun vers?

    Când muşchiul de pădure mult
    ne-alină-n vară verde dor
    şi glasul picurat ţi-ascult –
    mai e nevoie de-un izvor?

    Când în bătaia vântului
    mlădie umbli pe colnic,
    pe-ntinderea pământului
    mai e nevoie de vreun spic?

    Când între lipsă şi prisos
    ne bucurăm de câte sunt
    şi cântă pe subt glii un os –
    mai e nevoie de cuvânt?

    Când îţi ghicesc arzândul lut
    cum altul de Tanagra nu-i,
    din miazănoapte până-n sud
    mai e nevoie de statui?

    Când hoinărind, alăturea,
    noi mână-n mână ne găsim
    cu ochii la aceeaşi stea –
    mai e nevoie de destin?

    Apreciază

  • 8. fini  |  9 mai 2013 la 20:25

    ANII VIETII
    Lucian Blaga

    In spaţiu tainic, fără mărturie,
    mă alesei cândva făptură vie.
    M-au făurit râzând, cântând, părinţii.
    Ei, ţesătorii vieţii şi ai morţii,
    mi-au dat ce-ngăduise soartea:
    au pus în mine soarele şi noaptea,
    şi mi-au adus un drum în faţa porţii

    „Acesta-i drumul tău, mi-au zis părinţii,
    porneşti din văi s-ajungi în slava minţii.”
    Pe cale-n lumea neagră am plecat.
    Umblam, vedeam, dar nu mă închegam.
    Vedeam, umblam, dar încă nu eram.
    Prin anul lung, ah lung, de altădat’
    de-abia iubirea m-a întemeiat.

    Apreciază

  • 9. noradamian  |  9 mai 2013 la 20:32

    Fini, servus! „a iubi e primăvară”!!! Frumoasă primăvara lui Blaga adusă-n seara asta de tine. Şi atât de potrivită cu primăvara lui Vivaldi 🙂

    Apreciază

  • 10. fini  |  9 mai 2013 la 20:40

    Nora,

    Lucian Blaga parca il vrajeste pe cel ce-l citeste.

    Apreciază

  • 11. brindusa  |  9 mai 2013 la 20:58

    Saptamana luminata gradinari frumosi !

    Da, putini l-au nemurit pe Lucian Blaga! L-au ascuns in luntrea lui Caron, egoistii, uitand blanda si insingurata sa intelepciune si drama sa ca jertfa a credintei pe structura mitului jertfei zidirii!
    Psalm
    O durere totdeauna mi-a fost singuratatea ta ascunsa,
    Dumnezeule, dar ce era sa fac?
    Când eram copil ma jucam cu tine
    si-n închipuire te desfaceam cum desfaci o jucarie.
    Apoi salbaticia mi-a crescut,
    cântarile mi-au pierit,
    si fara sa-mi fi fost vreodata aproape
    te-am pierdut pentru totdeauna
    în tarâna, în foc, în vazduh si pe ape.

    Între rasaritul de soare si-apusul de soare
    sunt numai tina si rana.
    În cer te-ai închis ca-ntr-un cosciug.
    O, de n-ai fi mai înrudit cu moartea
    decât cu viata,
    mi-ai vorbi. De-acolo unde esti,
    din pamânt ori din poveste mi-ai vorbi.

    În spinii de-aci, arata-te, Doamne,
    sa stiu ce-astepti de la mine.
    Sa prind din vazduh sulita veninoasa
    din adânc azvârlita de altul sa te raneasca subt aripi?
    Ori nu doresti nimic?
    Esti muta, neclintita identitate
    (rotunjit în sine a este a),
    nu ceri nimic. Nici macar rugaciunea mea.

    Iata, stelele intra în lume
    deodata cu întrebatoarele mele tristeti.
    Iata, e noapte fara ferestre-n afara.
    Dumnezeule, de-acum ce ma fac?
    În mijlocul tau ma dezbrac. Ma dezbrac de trup
    ca de-o haina pe care-o lasi în drum.

    Apreciază

  • 12. Maria  |  9 mai 2013 la 21:55

    Bună seara,

    Nora, am ajuns la aceleaşi obervaţii şi concluzii precum cele pe care le subliniezi în articol. Şi ştiu sigur că am cheia corectă de interpretare a textului. 🙂 Oricum, mi-am mai exprimat punctual părerea într-un comentariu mai elaborat. Păcat că nu-mi permite timpul să o reiau. Dar, cu siguranţă, nu s-a schimbat nimic în percepţia mea. Abolut nimic. Pietrele de moară atârnânde de gâtul politic al lui MRU, pricină a decredibilizării sale recente, sunt aceleaşi. Eu nu voi alege să urmez niciodată aşa ceva.

    Apreciază

  • 13. Maria  |  9 mai 2013 la 21:58

    La mulţi ani, Lucian Blaga…

    Apreciază

  • 14. Maria  |  9 mai 2013 la 21:59

    Apreciază

  • 15. noradamian  |  9 mai 2013 la 22:05

    Fini, în versurile lui Blaga e un fel de magie! Ceva deosebit, specific lui!

    Apreciază

  • 16. noradamian  |  9 mai 2013 la 22:06

    Brînduşa, seara bună, tulburător psalm!

    …”Iata, stelele intra în lume
    deodata cu întrebatoarele mele tristeti.
    Iata, e noapte fara ferestre-n afara”.

    Apreciază

  • 17. noradamian  |  9 mai 2013 la 22:10

    Maria, servus, MRU a avut un credit uriaş înclusiv din partea noastră în primăvara 2012! L-a păpat rapid, nu suntem noi de vină de asta. Şi-n plus, e o ipocrizie din partea lui să-şi manifeste acum îngrijorarea pentru soarta dreptei făcându-se că habar n-are de propria lui contribuţie la asta.

    Apreciază

  • 18. noradamian  |  9 mai 2013 la 22:11

    Maria, 13 si 14, plăcută potrivită, selecţie 🙂

    Apreciază

  • 19. Maria  |  9 mai 2013 la 22:13

    Nora, 17, întru totul de acord…

    Apreciază

  • 20. skorpion  |  9 mai 2013 la 22:32

    hello, hello,
    corect, corect
    🙂

    si totusi ce se poate face?
    asa zisa dreapta – praful si pulberea s-a ales de ea! deocamdata.

    partidele se maninca intre ele, liderii se ataca,
    simpatizantii dreptei unii sint cu MRU, altii cu blaga, altii cu neamtu, altii cu pavelescu, altii cu MP si toti impotriva tuturor care nu sint cu ei
    🙂
    in loc sa fie contra USL-ului o forta unita si nu dezbinata, orgolioasa..

    si 2014 bate la usa!

    lasam usl-ul sa triumfe inca citeva cincinale?

    pai, in cazul asta toata splendida fereastra europeana realizata de echipa TB_Emil Boc in perioada 2005-2012 se va duce dracului…..

    Apreciază

  • 21. noradamian  |  9 mai 2013 la 22:34

    Maria şi Skorpion( salve!) mai e ceva, am mai amintit si altă dată. Ceva straniu. Ca sef de servicii, cum de MRU nu stie sau nu-i pasă, cu cine se-nhamă? …de cine se lasă susţinut? Cine-l poate crede când clamează plin de patos nevoia de (re)coagulare a fragmentelor dreptei când tocmai gheneralii lui nu fac de luni de zile altceva decât să-i atace „concurenţa”, concret, s-o anihileze, ca să-i bătătorească drum, şefului? Ce-nseamnă atunci, „Forţa Civică”? Dar „dreapta”? Uite că acum îl vrea pe Blaga! Şi Probabil şi pe blonda, de ce nu? Îl vrea si pe Băse! Poate si pe Macovei după ce i-au tras clapa cu Comisia de etică si au bârfit-o-n fel si chip. Şi atunci cine e de vină de lipsa de unitate a Dreptei?

    Apreciază

  • 22. skorpion  |  9 mai 2013 la 22:38

    Legat de Lucian Blaga, intotdeauna am citit cu deosebita placere urmatoarele versuri, mai ales ca am experimentat si eu
    🙂

    Copil, imi placea, despuiat de vesminte,
    sa intru-n picioare in cada cu grau,
    cufundat pan la gura in boabe de aur.
    Pe umeri simteam o povara de rau.
    Si-acuma, in timpuri tarzii, cand mai vad
    cateodata gramezi de seminte pe arii,
    anevoie pun capat fierbintei dorinti
    de-a le atinge cu fata.

    (Mirabila samanta)

    Apreciază

  • 23. Maria  |  9 mai 2013 la 22:43

    Nora, 21, şi eu m-am gândit problema aceasta, chiar dacă nu am scris-o în spaţiul virtual! Adică un şef la SIE nu are toate dosarele în mână?! Nu ştie?! Atunci are o problemă serioasă, iar eu nu risc să-mi las viitorul pe asemenea mâini. Dacă eram în locul lui ştiam totul. Şi nu prin intermediari, ci direct. Mergeam direct la doare şi adunam meticulos toate informaţiile. Acum vrea cu Blaga? Ori cu blonda? 🙂 Păi n-are el destule blonde ofilite şi photoshopate în partid?! 😀

    Apreciază

  • 24. noradamian  |  9 mai 2013 la 23:24

    Skorpion, 22, încântătoare versuri 🙂

    Apreciază

  • 25. noradamian  |  9 mai 2013 la 23:27

    Maria, probabil că nu-i pasă. Vrea adunătură, vrea obedienţă,vrea cantitate! Exclusiv… 🙄

    Apreciază

  • 26. Maria  |  9 mai 2013 la 23:35

    Nora, cu adunătura să rămână. All inclusive… 🙂

    Apreciază

  • 27. noradamian  |  9 mai 2013 la 23:47

    Actul de coabitare semnat cu ponta după victoria zdrobitoare a usele ( la care „dreapta” de care vorbim, mai concret, corifeii ei au contribuit decisiv!) ceva prin care Băse a reusit să mai reducă din pagubele previzibile ale mareii useliste e acuzat, tot de dreptacii lui mru, ca un act de trădare. Asta-n timp ce MRU spune că asteaptă susţinere si din partea lui Băsescu. Mare parşivenie din partea lor! Îşi imaginează, oare, că-i deschid drum spre Cotroceni, astfel, lui MRU? 🙄

    Apreciază

  • 28. noradamian  |  9 mai 2013 la 23:48

    Noapte bună 🙂

    Apreciază

  • 29. Maria  |  9 mai 2013 la 23:54

    Povestea cu susţinerea din partea lui Băsesecu e mai proaspătă. Evident nu ne-a convins. Nu voi uita niciodată gafa cu ,,prietena noastră schenen pocilă”, nici povestea cu prietena lor plagiatoarea, care a compromis total comisia de etică a ARD-ului, nici povestea cu o purtătoare zonală de cuvânt sorbonică şi photoshopată, care a comis nişte gafe jurnalistice monumentale în vocile dreptei, nici altele. Serios acum, mru e zero politic. Orice om lucid vede şi înţelege aceasta, indiferent cât de împins în faţă este omul mru.

    Apreciază

  • 30. Maria  |  9 mai 2013 la 23:58

    28, I LIKE IT! 🙂 🙂

    Apreciază

  • 31. fini  |  10 mai 2013 la 00:01

    Noapte buna, tuturor! 🙂

    Apreciază

  • 32. Maria  |  10 mai 2013 la 00:17

    Noapte bună 🙂

    Apreciază

  • 33. Mih  |  10 mai 2013 la 07:52

    Hristos a inviat!

    Apreciază

  • 34. brindusa  |  10 mai 2013 la 08:16

    Neata, Nora !

    O persoana de o feminitate aparte, Audrey Hepburn, stia sa isi poarte hainele cu eleganta si stil!
    Plonjand in concretul dambovitean , mi-ai reamintit de „stilul” unor participante la conventia PDL din martie! 🙂

    http://www.realitatea.net/spectacol-de-moda-la-conventia-pdl-elena-udrea-eclipsata-de-colege_1141968.html

    Apreciază

  • 35. skorpion  |  10 mai 2013 la 08:55

    neata,
    despre asta ce mai ziceti?
    puric si securitatea
    http://www.criterii.ro/index.php/en/national/5879-dan-puric-omul-urat

    p.s.
    n-am fost niciodata fan_puric,
    nu stiu de ce, nu stiu ce nu mi-a placut la el,
    dar acum….nașpa rău
    🙂

    Apreciază

  • 36. oldhashu  |  10 mai 2013 la 09:16

    Buna dimineata! 🙂

    @skorpy,

    …da-l in DDT de puric! 😀

    Apropo, ilici a comis odata una adevarata, fara sa-si dea seama, afirmand ca „revolutia a scos la suprafata o groaza de gunoaie”. Habar n-avea cata dreptate avea 😆

    Apreciază

  • 37. noradamian  |  10 mai 2013 la 10:19

    Ziua bună prieteni 🙂

    Brînduşa, 34, de ce esti rea? 😆

    Skorpion, pe actorul si creatorul de teatru Puric l-am apreciat şi o să-l apreciez mereu. Pentru ceilalţi „purici” am sincere regrete si o mare jenă. M-am întrebat de mai multe ori cum de Puric e atât de obtuz încât consideră atacuri la Biserică până şi întrebările legate de refuzul instituţiei, a înalţilor ei prelaţi, de a-şi extrăda securistii… Acum avem si răspunsul… 🙄

    OldH,da-s chiar prea multe! Sufocant! Plus că au clocit si odrăslit altele 😉

    Apreciază

  • 38. noradamian  |  10 mai 2013 la 10:21

    Şi o „captură” de pe FB

    Misu Jamie :
    M-am saturat de povestea „sa faca Base”, indiferent despre ce e vorba (justitie, partid de dreapta, fundatii, fundulite, aliante, economie….). Astia, de-i vor locul in fruntea dreptei, sa mai faca, tata, si ei ceva. Pana una-alta, cele mai notabile fapte de arme ale lor au fost criticile la Base, nu la USL, ca despre propuneri constructive nici nu poate fi vorba. Unde va sunt, mah, ostile alea cu care sa protestati impotriva numirii lui Nitu, sau a orice?

    Apreciază

  • 39. noradamian  |  10 mai 2013 la 10:23

    Parcă tot ieri citisem si despre vânătorul penelist de securisti pe numele Marius Oprea: turnător dovedit si el.

    Apreciază

  • 40. fini  |  10 mai 2013 la 10:58

    @ 34

    femei mishto! 🙂
    Una din ele parca ar fi din neamul papagalilor. Prin patile de unde ma trag eu este o zicala: „pune mult, sa fie einfach( simplu in germana)!

    Apreciază

  • 41. fini  |  10 mai 2013 la 11:04

    Ziua buna, tuturor! 🙂

    Apreciază

  • 42. Mih  |  10 mai 2013 la 11:15

    Si din partea mea, o zi cat mai buna posibil :P!

    @38 Nora, faina captura, am plantat-o si la Copac 🙂

    Apreciază

  • 43. Maria  |  10 mai 2013 la 15:06

    Bună ziua,

    #34, ioi!!! 😀 Mi s-au strepezit ochii. De obicei nu prea deschid link-urile, dar de data aceasta chiar mă preocupă o grijă vestimentară: în lunile mai-iunie îmi trebuie cel puţin trei ţinute festive nou-nouţe. Poate mă puteţi ajuta cu nişte sugestii de pe aici, din ţară. Stilul meu este asemănător cu acesta:

    Mărimea 38, neapărat! Se poate şi în culorile hot pink, fuchsia, peaches, turcoaz.
    Mulţumesc anticipat 🙂

    Apreciază

  • 44. noradamian  |  10 mai 2013 la 15:14

    Maria, te-nţeleg 🙂 Am niste pagini preferate pe FB de unde te poţi inspira. Ţi le trimit 🙂

    Apreciază

  • 45. Maria  |  10 mai 2013 la 15:23

    Mulţumeeesc, Nora 🙂 Până acum, ţinutele office mi le cumpăram de la Casa Ginette, dar, de când s-a desfiinţat magazinul lor de prezentare din Oradea, trebuie să merg până la Timişoara după rochiţe şi taioare. Iar cu ţinutele de seară sunt în aer. De ani buni nu s-au mai ivit ocazii şi tot ce am prin dulap e cu câteva măsuri prea mare… 🙂

    Apreciază

  • 46. tayss  |  10 mai 2013 la 20:30

    HRISTOS A INVIAT si buna seara,@MARIA e mai bine de mine ca la virsta mea nu am asa ceva prin sifonier,la greu blugi,pantaloni cacaciosi nu am nimic serios,cind am ceva important dar mai rarut ca-i mai dragut imi cumpar ceva.E u cred ca MRU, joaca la doua capete el si-a schimbat din atitudine sa nu ii piarda pe votangii de i-a cistigat,iar sustinatorii il critica pe BASE sa mai atraga alti votangii simpatixanti BASE. Si toti sint oamenii din vechiul sistem ptr prima data ii dau dreptate lui CONSTANTINESCU ca l-au invins structurile dar cred ca il tin strins de ouati cu ceva de joaca ca ei.Si mai cred ca MRUa fost numit la plezneala premier de BASEcare la rindul lui a vrut sa demonstreze sistemului ca nu este bun de PRESEDINTE ptr asta a si fost rejectat in nici doua luni. Nu stiu daca cititi BUTONUL DE PANICA de PRISACARIU de la B1 SA VEDETI SI CINE A PULSAT-O PE HANAIALA IN FUNCTII PSD,iar ALINA SI DANIELET au facut parte din alt lumi si au fost matrasiti cu atita ura,eu mai cred ca sint mai multe sisteme, structuri sau mai bine gasti iar acum asistam la lupta intre gastile, camatariipoliticii romanesti.Iar MARINARUL INCORUCTIBIL nu a vrut sa le faca jocul, ba mai mult lupta sa-i si distruga asa ca HAI BASE,IAR ZDREANTA DE DREAPTA POLITICA din tara pe ascuns sint deja aliati dar nu fac miscari ca nu stiu ce miscare face BASE,PTR ASTA ESTE SI CRITICAT LA GREU IL VROIAU DIN MARINAR MECANIC DE LOCOMOTIVA

    Apreciază

  • 47. Nea  |  10 mai 2013 la 20:39

    Bună seara, oameni buni
    Skorpion 35, mersi, în sfârşit mi-ai dat dovada.

    Mă autoplagiez de lene, am mai scris asta acum câteva minute în altă parte:

    Am ştiut de peste 10 ani că Puric un schelet în dulap. Am simţit asta când ţopăia adulat de bucureşteni. Am simţit-o şi mai tare când scotea baloane etice pe gură. Am fost aproape sigur când şi-a tipărit baloanele.

    Nevastă-mea mă înreba pe ce mă bazez. Nu mă bazam pe nimic, i-am spus că n-am argumente, doar să aştepte şi o să vadă că am dreptate.

    Apreciază

  • 48. Maria  |  10 mai 2013 la 21:11

    Tayss, Adevărat a Înviat!
    Eu cred că am un şifonier întreg de donat pe motiv de incompatibilitate totală de mărime. Şi cu blugii am intrat într-o relaţie dizarmonică. Sunt nevoită să-i port pe-ai fiică-mii, în combinaţie cu o jachetă XS, altfel aş arăta precum un naufragiat în Oceanul Pacific. 🙂
    Şi mai cred că ai perfectă dreptate cu mru bru bru bru…

    Apreciază

  • 49. Maria  |  10 mai 2013 la 21:31

    Io pe cine să mai cred, bre?! Uite ce găseşti la un simplu googălit.

    http://www.romanialibera.ro/cultura/oameni/dan-puric-nu-a-colaborat-cu-securitatea-301447.html

    Apreciază

  • 50. Nea  |  10 mai 2013 la 21:41

    A fost recrutat. Şi nu s-au găsit dovezi că a colaborat. Ce concludent, acum pot să dorm liniştit.

    Apreciază

  • 51. Maria  |  10 mai 2013 la 21:56

    Ce chestie… Se pricepe cineva de pe aici să ne explice şi nouă cum stă treaba cu recrutările şi colaborările astea? 🙂

    Apreciază

  • 52. Nea  |  10 mai 2013 la 22:04

    Ştiu doar că au încercat de două ori să mă recruteze. Ultima dată, când am terminat facultatea. Am refuzat, cu inima cât un purice (aveau cu ce să-mi dea la cap, dacă voiau). Nu mi s-a întâmplat nimic, nu am simţit niciodată vreo şicană după aceea.

    Apreciază

  • 53. skorpion  |  10 mai 2013 la 22:15


    – Dan Puric nu a colaborat cu Securitatea, informează Realitatea.net.

    – Consiliul Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii a dat publicităţii raportul prin care se constată că actorul nu a fost lucrător sau colaborator al Securităţii.

    – Potrivit CNSAS, Dan Puric a fost recrutat de Securitate în 1976. Potrivit datelor din dosar Puric ar fi trebuit să supravegheze şi să furnizeze informaţii securităţii despre colegii săi de la liceului Nicolae Tonitza.

    – În urma analizei efectuate, CNSAS nu a găsit însă elemente din care să rezulte că Dan Puric ar fi fost lucrător sau colaborator al Securităţii.

    ****************************

    eu inteleg asta astfel:
    Dan Puric a semnat in liceu ca va colabora cu Securitatea (asa rezulta din al treilea aliniat….”Potrivit CNSAS…….. ”

    dar acelasi Dan Puric nu a dat nici un raport securitatii, adica nu si-a turnat colegii (rezulta din ultimul aliniat……”In urma analizei efectuate, CNSAS…………..

    deci la CNSAS exista dokomentul ca baiatul a semnat recrutarea, dar nu exista nici un dokoment ca a turnat…..

    desi este mai complicat si aici.

    Pentru ca faptul ca el a turnat se regaseste in……….. dosarele „turnatilor” si anume turnatoria semnata cu numele primit de la secu… si atunci cel care (adica turnatul) isi citeste dosarul, poate ruga CNSAS-ul sa-i spuna cine este cel care l-a turnat si apare sub nickul felix, mircea, pluto etc.

    deci nu in dosarul lui puric apar eventualele turnatorii, ci poate in dosarele colegilor sai de clasa sau de servici….
    :mrgreen:
    s-a inteles ce am vrut sa zic?
    @Nea???

    Apreciază

  • 54. Nea  |  10 mai 2013 la 22:24

    Exact ai punctat. Şi, la derapajele de tot felul ale lui Puric, aş fi extrem de mirat să fi dovedit decenţă taman în anii comunismului.

    Apreciază

  • 55. Maria  |  10 mai 2013 la 22:55

    Skorpion, e corect ce scrii. Aduc nişte completări, fără nicio legătură cu omul Puric, pentru care nu am nicio simpatie.

    Nu e obligatoriu ca notele informative să apară numai în DUI-urile persoanelor aflate în urmărire operativă. Sunt cazuri şi cazuri. Ele pot să fie incluse şi în dosarele de reţea ale surselor. O singură notă, de exemplu, poate să apară în formate diferite – olograf şi dactilografiat – în mai multe exemplare (copiate) şi introduse în mai multe dosare. Oricum, orice notă dactilo se întocmea obligatoriu în 2 exemplare.

    O singură sursă putea avea mai multe nume conspirative, de unde şi dificultatea identificării lor de către cercetătorii CNSAS. Mai ales în cazul în care, în angajamentul semnat cu securitatea, nu se preciza explicit numele conspirativ sub care informatorul va furniza datele. (Eu am descoperit şi angajamente în care apărea numele conspirativ, datând mai ales din anii ’50, când securitatea era pe la începuturi).

    Terminologia folosită în dosarele fostei securităţi este mult, mult mai complexă. Presa scrie după ureche, aşa cum am citit în link-urile de mai sus. Dacă a fost recrutat la 17 ani, atunci înseamnă că a trecut peste etapa candidaturii la recrutare, iar asta pentru un cercetător spune enorm…

    Legea CNSAS a fost sfârtecată, bucată cu bucată, de numerosele excepţii de neconstituţionalitate ridicate de-a lungul timpului de avocaţii diavolului. Astăzi, adeverinţele se dau în baza ciotului legal rămas.

    Apreciază

  • 56. Maria  |  10 mai 2013 la 22:59

    Revenind la cazul Puric: am făcut o cercetare în media. Am descoperit că primele acuzaţii de colaborare au venit încă de acum doi ani pe filiera roncea şi site-urile satelitare lui, ziariştionline şi badpolitics. Nu m-aş mira să înceapă să învârtă maioneza şi ceilalţi, de aceeaşi factură. Eu şi Nora ştim la cine ne gândim.

    De partea cealaltă, apărarea e susţinută de dcnews şi realitatea.

    Adică suntem între dracu şi mă-sa.

    Apreciază

  • 57. Maria  |  10 mai 2013 la 23:00

    Nea, îmi şi imaginez dialogul cu lucrătorii operativi…

    Apreciază

  • 58. skorpion  |  10 mai 2013 la 23:38

    @Maria,
    nu am inteles asta:

    Dacă a fost recrutat la 17 ani, atunci înseamnă că a trecut peste etapa candidaturii la recrutare,

    Apreciază

  • 59. skorpion  |  10 mai 2013 la 23:43

    iar in anii 50, turnatoriile erau chiar cu nume reale….
    asta pentru ca vara trecuta am citit citeva dosare, toate turnatoriile erau olografe…..
    iar la socrul meu – anii 50 – ani oribili, periculosi, odiosi – gaseai turnatorii de genul asta: dusman clar al clasei muncitoare si al Uniunii Sovietice………..se poarta cu cadrele ca in armata burgheza…..nu ajuta cadrele tinere de a se ridica……citeste cartea „Spionajul”….cum de nu se iau masuri?? contra lui, acestor tovarasi care nici pina azi (1952) nu sint lamuriti si nu iubesc regimul si partidul nostru……etc.etc…..
    oribil, nu?

    Apreciază

  • 60. noradamian  |  10 mai 2013 la 23:57

    Indiferent de cât îl avem la inimă ori ba, pe Puric, ar fi bine să nu se confirme stirea asta. Sursele găsite de Maria chiar nu-s de luat în seamă. Dacă se va dovedi, însă, c-a fost turnător, e trist.

    Apreciază

  • 61. noradamian  |  10 mai 2013 la 23:58

    Noapte bună, dragilor 🙂

    Apreciază

  • 62. skorpion  |  11 mai 2013 la 00:03

    va zic si eu gute Nacht!
    🙂
    +

    Apreciază

  • 63. Maria  |  11 mai 2013 la 00:09

    Skorpion, la 58: da, înainte de a fi recrutat un informator trecea printr-o perioadă de verificare. Notele semnate de acesta erau ulterior dactilografiate, iar în dreptul sursei, în colţul din stânga sus, scria expresia ,,candidat la recrutare”, urmată de numele conspirativ. Fiecare astfel de notă era apoi confruntată cu alte două, poate chiar trei, obţinute în aceleaşi contexte de la alţi informatori. Dacă în urma confruntării tuturor notelor primite se dovedea că are profilul căutat, candidatul era recrutat.

    La 59: nu toate. Am scris şi la commentul 55: ,,Sunt cazuri şi cazuri”.

    Vara trecută şi eu am fost acolo. Am lucrat aproape toată luna iulie. Probabil că în sală am stat chiar alături… Cine ştie… Aveam mereu asupra mea legitimaţia albastră şi obişnuiam să-mi scot cerceii cu perluţe din urechi şi să-i aşez lângă teancul de dosare. Uneori îi mai ajutam pe petenţi. N-am citit atunci decât vreo sută de mii de file…

    Apreciază

  • 64. Maria  |  11 mai 2013 la 00:11

    Nora, aşa e. Sursele mediatice sunt de toată jena. Dar, dacă a intrat CNSAS-ul pe fir, mi-e teamă că nu mai e loc de întors.

    Apreciază

  • 65. skorpion  |  11 mai 2013 la 00:19

    multumesc, Maria, pentru explicatii

    Apreciază

  • 66. nightmare  |  11 mai 2013 la 00:24

    Hristos a inviat !!!!!

    Eu îmi aduc aminte ,ca Puric a recunoscut singur ca a colaborat cu Securitatea
    Nu mai țin minte la care televiziune si cind.
    Maria ….nic eu nu-l suport pe Puric….nu stiu sa spun de ce …..are ceva antipatic in el …

    Apreciază

  • 67. Maria  |  11 mai 2013 la 00:36

    &nightmare, eu azi am aflat. Dacă mergi pe firul sursei roncea, din oct. 2010 vei găsi ce cauţi. Adaug însă că pentru mine, roncea e o sursă necredibilă, care manipulează documente obţinute numai el ştie cum.

    Iar despre Puric… Poate pentru că citatele îl dezvăluie?! Am şi eu un filmuleţ cu el. Nu este singurul pe care l-am filmat. Am o videotecă documentară foarte interesantă. Îmi place să strâng imagini, frânturi de viaţă reală din contemporaneitatea noastră…

    Apreciază

  • 68. nightmare  |  11 mai 2013 la 00:41

    O sa incerc sa-mi aduc aminte cind si unde a recunoscut Puric….din cite îmi dau eu seama Roncea e un simplu pion a cuiva ….si fratele lui la fel…..

    Apreciază

  • 69. Maria  |  11 mai 2013 la 00:48

    Exact.

    Apreciază

  • 70. Maria  |  11 mai 2013 la 00:50

    Într-o carte recentă despre ,,manipularea arhivelor securităţii” este un capitol întreg despre roncea şi alter media… Nu dau numele autorului cărţii pentru că sunt în total dezacord cu multe alte notaţii ale sale din volumul respectiv.

    Apreciază

  • 71. nightmare  |  11 mai 2013 la 00:53

    Foarte bun articolul …l-am preluat si postat pe blogul Nasului,ca si RM vad ca o coteste

    Apreciază

  • 72. Maria  |  11 mai 2013 la 00:55

    Noapte bună! 🙂

    Apreciază

  • 73. nightmare  |  11 mai 2013 la 01:06

    Buona notte !!!!

    Apreciază

  • 74. noradamian  |  11 mai 2013 la 13:42

    O zi frumoasă, prieteni 🙂

    Apreciază

  • 75. nostradamus  |  11 mai 2013 la 17:24

    … azi e 11 . Cre’că poţi mai mult ! Şi-mi place cum le zici , scrii … whatever …

    Iote cum te văd eu ! Deşi …

    Apreciază

  • 76. brindusa  |  11 mai 2013 la 17:26

    Chiar nu inteleg de ce brusc atata manie proletara asupra lui Dan Puric!
    Manios e Mircea Dinescu ( Dinescu este calaul
    d-nei.Musca.Imediat ce a demisionat din guvernul Tariceanu din cauza ca a demonstrat ca e nehotarat si intentionat sa paraseasca PNL-ul pe aceleasi considerente,a aparut bomba lui Dinescu.Fara o documentatie obiectiva.Dinescu a si lansat stirea, ca d-na.Mona Musca a facut politie politica.Cu o asemenea eticheta nu mai aveai alta posibilitate decat sa te retragi din viata publica.Punct tintit punct lovit!) un ins gregar, agresiv si grobian, bolovănos si plin de lacrimi in faliment , care se identifică pånă la contopire cu parvenitismul! Manios e si Val Valcu pe dcnews un doctor pentru arginti si plin de emfaza „elitistului” subtire ( adica gol de continut) cat si C.Rogozanu care il renega pe Nae Ionescu ca si cum acesta nu ar fi avut niciodata discipoli ! Haida de!
    Oameni buni, de ce brusc deranjeaza DIN NOU Dan Puric?
    De ce nu deranjeaza marii „iubitori” de patrie care au jefuit-o sistematic in ultimii 23 de ani? De ce deranjeaza Dan Puric? E membru al vreunui partid? E parlamentar? A beneficiat de sinecurile sistemului?
    Dan Puric a coagulat energii pozitive si a reusit sa trezeasca tineri care au realizat ” binefacerile” istoriei faurite de bolsevici ! A adus in fata acestor tineri marturii vii ale celor ce nu au abjurat de la un crez ! A infiintat la Aiud un Centru de comemorare ai Sfintilor inchisorilor si a construit impreuna cu dr. Chirila o Biserica in acel spatiu al memoriei suferintei.
    In anul 2011 la emisiunea Naşul a jurnalistului Radu Moraru (pe atunci se difuza la 10 TV) Puric a recunoscut ca , la 17 ani , a semnat angajamentul cu Securitatea comunistă. A fost a doua oară când actorul Puric recunoaştea angajamentul semnat. Prima oară a făcut-o într-o emisiune a lui Robert Turcescu ( prin 2010 pare-mi-se).

    Fundatia Aiud, prin Puric, sustine si celebreaza de doi ani (acordand si ajutoare materiale) celor care nu au asteptat sa vina americanii in 1947, dar nu si-au renegat credinta. De asemenea au fost celebrate meritele noii generatii care a hotarat sa VADA . Unul dintre laureati este un tanar istoric ce a studiat si dezvaluit SALASUL NEGRU- Fenomenul Pitesti ( tortionati care au devenit tortionari , trecuti prin demonice suferinte ale trupului si mintii) !

    http://www.fenomenulpitesti.ro/
    In concluzie, Gradinari, nu ne inchinam la chip cioplit si nici nu cream idoli, dar pentru mine e o mare enigma! De ce este din nou atacat Dan Puric?In aprilie anul trecut si prin octombrie, Puric era trimis sa mimeze in nefiinta, de catre media on-line!
    http://ro.wordpress.com/tag/dan-puric-a-murit/
    Nu pot sa nu remarc ca acest personaj deranjeaza ! Oare de ce?

    Apreciază

  • 77. noradamian  |  11 mai 2013 la 19:13

    Seara bună! Si veselă, sper 🙂

    ND, nu mi se potriveste de fel, dar nu-i bai. Fiecare cu imaginile din dotare 😆

    Apreciază

  • 78. noradamian  |  11 mai 2013 la 19:37

    Brînduşa, tot ce ai spus despre Puric e e de necontestat. Cât despre trimiterea la infamul episod de scoatere în afara vieţii publice a „dizidentei” Mona Muscă (de către secu, cum altfel!) o împărtăsesc întrutotul.

    Faţă de ce ai spus tu ( presupunând că, totusi, nu ies si alte chestii mai neplăcute din arhive) as adăuga că există diverse unghiuri din care poate fi descris un om: unele avantajoase, altele mai puţin. În ce mă priveste ce am spus mereu spun si acum: actorul Puric e admirabil! Dacă nu l-aţi văzut în „Toujour l’amour”, „Visul”, „Don Quichote”, toate piese „de autor”, concepute, puse-n scenă si jucate de el însuşi, poate nu mă credeţi. Pentru mine au fost tot atâtea evenimente artistice.

    Pe lângă asta, l-am văzut şi în două conferinţe, aici, la Sibiu:
    -prima mi s-a părut plăcută, interesantă. I-am si pus o întrebare
    (legată de toleranţa faţă de alte religii şi culte) nu prea m-a convins răspunsul.
    – în a doua- la care venise mai mult să-şi vândă o carte, se repeta. Plictisitor. Nu m-am mai dus la altele. Iar cartea respectivă e mai mult o însăilătură.

    Nu mi-au plăcut trei chestii:
    1. un mod teatral de a face lobby unei instituţii bisericesti cu destule păcate acoperite din vremurile dinainte de’ 89. ( n-a răspuns niciodată când i s-au pus întrebări de astea)

    2.o surprinzătoare chezăşie politică scrisă pentru dl. Pavelescu acu’ câţiva ani (politicianul Pvelescu pe atunci anti-băsist feroce deja trecut prin vreo două partide).

    3. o tristă declaraţie de susţinere pentru Jiji-oierul, în direct, la TV, cu ocazia unei conferinţe.

    Apreciază

  • 79. nostradamus  |  11 mai 2013 la 19:38

    A , bon ! Ş’atunci cât eşti d’acolo ? 80 ? 60 ? Mai puţin ? Între ?! Pudibondă cumva ? Ca să ştiu … Nu , că de venit tot mai … trec . Da’ să ştiu să nu mai comentez … prostii . Pot să şi tac . Nici nu ştii cât de bine mă pricep …
    Love …

    Apreciază

  • 80. noradamian  |  11 mai 2013 la 19:43

    ND, nu te impancienta. Există teme, idei şi un stil de „grădinărit” aici care poate fi agreabil ori nu. Impărtăsit, ori ba. Nici o supărare. 🙂

    ps. Piesa e simpatică, tnks!

    Apreciază

  • 81. brindusa  |  11 mai 2013 la 20:06

    Nora draga! Ce imi spui tu, nu pot tagadui ( nu cunosc toate aspectele si am cuprins doar cateva infaptuiri ale lui Puric- nu am idoli, este doar un om cu plusuri si minusuri ca oricare dintre noi) ! Asa cum ai spus sunt unghiuri! Dar in tara lucrurilor si faptelor „aproape gata” si aproape duse la bun sfarsit ( multe lasate fara acoperis) acest personaj a pus in miscare constiinte! Uite ma gandesc la „slabiciunea” mea pt. Marcel Petrisor , prietenul lui Petre Tutea si al Monseniorului Ghika, cel care e luminos la cei 83 de ani ai sai si se ingrijeste de toti ce nu si-au tradat crezul.Ma gandesc la domnul Nicolae Purcarea , care, la venerabila varsta inca mai memoreaza durerea amintiri tanguind versurile ” Voi nu ati stat cu noi in celula” …Sunt oameni care au Lumina dupa tot chinul indurat si care au izbandit. Au trecut in Lumina! Si prin Fundatia Aiud, Dan Puric ii innobileaza pe cei pomeniti dar si pe alti marturisitori ai inchisorilor comuniste atat timp cat sunt INCA in viata! Ministerul Culturii nu a trimis o floare macar la gala premiilor Fundatiei Aiud. Nici anul acesta , nici anul trecut. Oare de ce? De ce deranjeaza oare, faptele lui Dan Puric?

    Apreciază

  • 82. noradamian  |  11 mai 2013 la 20:35

    Brîndusa, probabil sunt şi alţi oameni deranjaţi de aspectele observate de tine. N-am un răspuns la asta, nu pot face judecăţi fără să stiu despre ce e vorba. Un singur lucru as adăuga, totusi. Pentru o persoană care are „forţa de a pune în miscare constiinţe”, care s-a lăsat urcat pe un piedestal- abaterile de la „imagine” sau „minusurile”, cum le-ai spus tu, sunt mult mai costisitoare decât pentru un om oarecare. Iar asta funcţionează nu doar în cazul lui Puric. 🙄

    Apreciază

  • 83. nostradamus  |  11 mai 2013 la 20:36

    Tot nu mi-ai r[spuns . Cât din sută ? ( ca să ştiu cum să grăiesc pe viitor ) , nu de alta … De fapt ştii ce ? M’am prins ! Nu mă calific ! La pretenţiile d’acilea .
    Orice ar ( mai ) fi … îmi place cum le zici … Cu drag , şi să fii iubită !

    Apreciază

  • 84. brindusa  |  11 mai 2013 la 20:48

    Crezi? Costistor e cel ce inspira speranta si nu duce la capat o marturisire! Si Ana Blandiana cu Romulus Rusan au fost atent blamati dar spre deosebire de memorialista durerii Lucia Hossu Longin acestia au facut la Sighet un Muzeu Memorialistic tinut inca in umbra! Nora, m-am saturat de frumosii vorbitori fara fapte cat si de eternii carcotasi fara glorie.
    Daca in fiecare din noi s-ar produce un declic al constiintei poate am intelege ca increderea si infaptuirea de buna credinta ( in pasi mici sau mari) sunt sansa noastra de supravietuire,

    Neax: daca vrei o opinie – G,Roncea vs.V.Roncea ( ex ZIUA)! Care o fi realitatea? Trei sau n surse! 🙂
    http://www.roncea.net/index.php/component/k2/item/272-cum-l-a-impacat-traian-basescu-pe-victor-roncea-cu-george-george-soros

    Apreciază

  • 85. Maria  |  11 mai 2013 la 20:57

    Bună seara,

    Brânduşa, iniţial n-am vrut să intervin, dar o fac totuşi, pentru că ştiu multe. Evenimentul evocat de tine la #76 poate genera două feluri de reacţii: una emoţională şi una raţională. Voi aborda, aşa cum îmi stă în obişnuinţă, varianta raţională. Am căutat informaţii despre premiile fundaţiei Aiud şi am găsit. Prima speranţă exprimată în gând a fost aceasta: ,,sper ca un premiu să nu cumpere conştiinţa istoricului valoros şi obiectiv, pe care-l cunosc eu, făcându-l să se lase sedus de sunetele ademenitoare de sirenă ale noii drepte”. În cazul lui Sorin Lavric, nu se pune această problemă, pentru că are destulă experienţă publicistică şi nu confundă rezultatul cercetărilor sale cu pulsiunile unui grup de extracţie naţionalistă şi ortodoxistă (în direcţia extremă). În afirmarea lui Alin Mureşan, însă, Puric nu are nicio contribuţie. Să fim serioşi. Alin nici nu este istoric de formaţie. A terminat Jurnalismul la Facultatea de Ştiinţe Politice din Cluj, iar cercetările le-a făcut riguros, metodic, nu pentru că şi-a propus să vadă ceva ce nu se cunoştea defel, ci pentru că a urmărit să dea coerenţă şi o imagine de ansamblu asupra unei experienţe colective tulburătoare. Apoi, are deja un parcurs îndelungat şi consacrat, primul volum al studiului său despre experiemntul de la Piteşti apărând în 2007. Ediţia a doua avea să apară, împreună cu filmul documentar Demascarea, în 2010.
    Aş vrea să-l văd pe Puric omagiind şi alţi sfinţi ai închisorilor. Pe Richard şi Sabina Wurmbrand, de pildă. Crezi că o va face? Nu. Sau să încerce să premieze alţi tineri cercetători, experţi în studiul represiunii violente din perioada comunismului, cum ar fi, de pildă, Marius Stan. He, he… Şi-o ia Puric pe cocoaşă de nu se vede! 😀
    De ce n-o fi trimis Ministerul Culturii nicio floare la gala premiilor fundaţiei?! Habar n-am. Poate pentru că sursele de finanţare sunt dubioase?!

    Apreciază

  • 86. Maria  |  11 mai 2013 la 21:03

    Şi apropo, la #84, vezi că în Consiliul de Conducere al Memorialului de la Sighet este şi memorialista Lucia Hossu-Longin, vicepreşedinte. Iar Memorialul nu este deloc ţinut în umbră, se află sub egida Consiliului Europei, iar de câteva zile l-au adus şi la Bucureşti!!!

    http://adevarul.ro/cultura/istorie/fotogalerie-memorialulsighet-fost-adus-bucuresti-1_518d0725053c7dd83f890bb8/index.html

    Apreciază

  • 87. brindusa  |  11 mai 2013 la 21:07

    Maria , e paticipant Madam Longin ca multe alte personalitati la fundATII! Banii sunt de la europeni gratie doamnei Cioranescu casatorita cu un francez avocat lobbyst avocat bine vazut la Bruxelles. In vara voi veni cu precizari!

    Apreciază

  • 88. Maria  |  11 mai 2013 la 21:18

    Brânduşa, nu înţeleg ce scrii aici: ,,e paticipant Madam Longin ca multe alte personalitati la fundATII!” În rest, explicaţiile şi precizările n-au nicio valoare dacă nu sunt dublate de documente.

    Cu sursele de finanţare dubioase, eu mă refeream la fundaţia lui Puric. De ce deturnezi subiectul?!

    Uite câteva teme de reflecţie, dintr-un amplu interviu luat lui Andrei Pleşu, prilej cu care şi-a exprimat părerea şi despre Dan Puric:

    ,,Întrebare:
    Cum vedeţi discursul lui Dan Puric?

    Răspuns (Andrei Pleşu):
    Am scris ceva la un moment dat despre el, fără să-l numesc, şi mi s-a spus că sunt invidios. Eu îl admir pe Dan Puric ca actor. E un artist de top. Din păcate, se întâmplă şi cu el ce se întâmplă cu mulţi alţii. Ca să fiu pedant, aş spune că avem de a face cu o problemă de logică a autorităţii. Există un câmp de competenţă pentru fiecare, şi cine iese din acest câmp îşi pierde şi competenţa şi autoritatea. Dacă te duci la Einstein, care e o autoritate, şi îl întrebi cum trebuie să fie femeia ideală, rişti să auzi o tâmpenie, sau o platitudine. Nu înseamnă că, dacă eşti un matematician sau un fizician genial, te pricepi la orice altceva. Dacă îl întrebi pe Kant despre căsătorie, s-ar putea să-ţi dea un răspuns idiot, sau să nu ştie ce să spună. Domnul Dan Puric a ieşit din sfera unde este cu adevărat competent, înalt competent. A făcut un sindrom de guru. Părerea mea sinceră este că el nu este pregătit pentru acest rol, din două motive. Unu: se simte indecent de bine în el, iar asta se vede din mica pompă profetică a discursului. Doi: n-are cultură suficientă, iar asta se vede din modul cum dă citate. Citatul este nemilos. Felul cum citezi te dezbracă. Regula e să nu citezi mai mult decât citeşti.”

    Apreciază

  • 89. Maria  |  11 mai 2013 la 21:19

    Continuare

    Reporter:
    Şi Nicolae Iorga făcea gafe monumentale…

    Răspuns (Andrei Pleşu):
    Domnule Rădulescu, să ne liniştim puţin! A-l compara pe Iorga cu Puric e ca şi cum l-am compara… pe Iorga cu Puric. Problema domnului Puric e că recurge la citate ca la o ornamentică neasimilată. Am cunoscut un om care avea întotdeauna cu el un carneţel în care nota citate. Îi plăcea să le colecţioneze. Cum auzea o vorbă, scotea carneţelul şi o scria. Invocai un pasaj din Brecht şi-l auzeai: „Cum aţi spus? Staţi să notez!“ Apoi, cu prima ocazie, zicea: „Cum spunea Bertholt Brecht…“. Dar era un citat care nu trecuse prin el. Domnul Puric recurge frecvent, atât cât l-am urmărit, la nume, probleme şi concepte despre care nu are decât o informaţie de dicţionar, sau din auzite. Nu poţi scoate din pălărie, una-două, pe Toma din Aquino, pe Ambroise Paré, sau pe Platon, dacă nu ai avut cu ei un comerţ cât de cât consistent. Eu unul nu înţeleg de ce face asta domnul Puric. În termeni creştini, i-aş vorbi de „slavă deşartă”: vrea să pară altceva decât este. La cât e de inteligent şi de angajat spiritual, aş fi aşteptat să-l văd mai smerit, mai aproape de discursul unui mărturisitor decât de acela al unui gânditor amator. Dar mai e ceva: domnul Puric a adoptat o strategie pedagogică riscantă. Când vrei să educi pe cineva, nu începi prin a-l flata. Dacă vrei ca cineva să înveţe ceva, nu-i spui mereu că n-are nimic de învăţat. Or, domnul Puric încurajează un soi de legendarizare arbitrară a naţiunii, din care rezultă că ea frizează desăvârşirea. Atunci la ce bun s-o mai dăscăleşti? Suntem unici, persecutaţi de tot mapamondul, singurii creştini adevăraţi, speranţa lumii, gloria speciei! Asta e gândire de tip Becali. Domnul Puric n-ar trebui să facă posibile asemenea analogii.

    Apreciază

  • 90. Maria  |  11 mai 2013 la 21:21

    Continuare

    ,,Întrebare:
    Unii se grăbesc să-l acuze că e legionar…

    Răspuns (Andrei Pleşu):
    E, şi aceasta, o analogie, pe care domnul Puric ar trebui să ştie să o evite, căci nu e chiar onorantă. Nu mai spun că au fost legionari şi legionari. Unii mai deştepţi, unii mai din topor. Dar în materie doctrinară (de fapte nu mai vorbim!), şi proştii şi deştepţii au fost capabili de enormităţi. Retori ai vanităţii naţionale, ei erau, tocmai prin asta, foarte ne-români: românii au ceva mai mult umor şi, în orice caz, n-au gustul extatic al morţii.

    Întrebare:
    La Atheneu, unde îşi ţine domnul Puric conferinţele, vin, totuşi, şi oameni care simt nevoia de adevăr…

    Răspuns (Andrei Pleşu):
    Nevoia aceasta există, cu siguranţă. Probabil că Biserica, care ar trebui să livreze acest tip de discurs în limitele firescului, n-o face îndestulător, sau, când o face, nu convinge. Cazul Puric este al unui om care şi-a asumat ceva pe care nu-l face cine trebuie: nici instituţia care trebuie, nici personajul. Admiraţia mea pentru el ca actor rămâne însă neschimbată. Mai mult: cred că prin arta lui face mult mai bine ceea ce vrea să facă prin discursul lui public. Şi regret sincer că insistă pe un drum cu atât mai smintitor cu cât e mai aplaudat. Ce-o să facă? O să mai publice încă o carte. Prea multe nu o să mai publice, pentru că se mişcă într-un registru de idei destul de previzibil. Nu-l văd făcând studii de teologie. Îmi pare pur şi simplu rău. Ar mai fi de spus şi altceva: conştient sau nu, domnul Puric îl imită, ca impostaţie, ca formulistică, pe Petre Ţuţea, care însă era originalul, nu era o copie. Dar Petre Ţuţea era un om foarte cultivat şi de un umor extraordinar. Ce e uimitor la Puric este că în actorie e plin de haz, iar în „omiletica” lui e sumbru. Petre Ţuţea e citat mereu acum de unii adulatori fanatici, într-o variantă care te face să crezi că era un apucat. Or, dacă stăteai cu el la taclale, observai cum tot ce spunea căpăta un „comentariu de subsol” relativizant. Când, în anchetă, declara vertiginos: „Sunt, înainte de toate, român, ortodox şi militarist. Trebuie să ne înmulţim ca sardelele, să îi lichidăm pe ruşi pentru că n-au ce căuta în Europa şi fiecare babă română să mulgă vaca cu cască militară pe cap!“, Petre Ţuţea ştia că joacă şarja ultimă, enormul. În sinea lui, râdea homeric. Dan Puric are aerul că rosteşte fraze asemănătoare, luându-le, candid, în serios, până la ultimul detaliu.”

    Citeste mai mult: adevarul.ro/news/eveniment/andrei-plesu-n-am-mai-apuc-alt-chip-acestei-tari-1_50abe6fc7c42d5a663821b1c/index.html

    Apreciază

  • 91. brindusa  |  11 mai 2013 la 21:30

    Maria vorbeam de Sighet! Nu deturnez niciun subiect . Despre Fundatia Aiud atat cunosc, atat spun. Mai mult nu am ce povesti. De Alin Muresan stiu ca are un master la Facultatea de Istorie. Cu ce a gresit acest tanar? Este infaptuirea sa de blamat? Eu zic ca nu!

    Inca odata inteb cu ce deranjeaza acest Dan Puric? Chiar nu pricep incrancenarea!
    Am vazut o intempererie brusc iscata acum in luna mai asupra acestui personaj si chiar nu inteleg motivul.
    Despre angajatori la secu’ m-as preocupa mai ales de cei ce au dus tara de rapa si la neincredere! Uite eu l-am apreciat si pe angajatul colaborator Paleologu al batran, dar pe termopile ala mic atat de apreciat si pitit dupa cum bate valul nu pot spune ca ma incanta!

    Apreciază

  • 92. Maria  |  11 mai 2013 la 21:52

    ,,De Alin Muresan stiu ca are un master la Facultatea de Istorie. Cu ce a gresit acest tanar? Este infaptuirea sa de blamat? Eu zic ca nu!”

    Da, are un master în istorie contemporană, peste specializarea de bază. Cine a zis că a greşit?! Reciteşte-mi comentariul &85. Am scris exact contrariul.

    ,,Inca odata inteb cu ce deranjeaza acest Dan Puric? Chiar nu pricep incrancenarea!
    Am vazut o intempererie brusc iscata acum in luna mai asupra acestui personaj si chiar nu inteleg motivul.”

    Păi… n-ai citit ce scriserăm noi toţi mai sus?! Inclusiv fragmentele din interviul lui Pleşu?! Mai are rost să discutăm?!

    Ştii, mă gândeam să merg pe youtube şi să caut înregistrarea alungării lui Puric pe străzile Aiudului de către călugări, în 2009… În timp ce el striga cât îl ţinea gura ceva despre site-ul lui roncea. Încăierare între golani.

    Apreciază

  • 93. noradamian  |  11 mai 2013 la 22:54

    Maria, Brîndusa, apreciez ce spuneţi, aş adăuga doar că e o întreprindere riscantă să încadrezi obiectiv un om într-o imagine. Chiar si pentru un fin portretist, ca Plesu. Dincolo de informaţii şi date- intervine, logic, subiectivismul. Iar aici ar fi multe aspecte. De aceea m-am limitat si eu doar la ce am văzut si auzit direct (cu sublinierea a ce mi-a plăcut şi ce nu) În cazul lui Dan Puric prefer să pun accent pe aspectele ce aduc „plusvaloare” culturii noastre (de altfel atât de marginalizate). Adică creaţiilor lui teatrale. Sigur că sunt si alte plusuri şi minusuri. Pentru fiecare într-un fel- sau altul. Chestiune de percepţie. 🙄

    Apreciază

  • 94. noradamian  |  11 mai 2013 la 23:10

    Noapte bună 🙂

    Apreciază

  • 95. Maria  |  11 mai 2013 la 23:45

    Nora, o fi. Dar în seara aceasta am citit cu voce tare opiniile lui Andrei Pleşu şi adevărul e că m-am simţit foarte bine. Iar cei de alături mi-au împărtăşit întru totul starea spirituală, cu sentimentul că cineva a reuşit să găsească acele cuvinte potrivite pentru înveşmântarea gândurilor noastre. De altfel, şi Pleşu îşi exprimă admiraţia faţă de actorul ,,de top” Dan Puric. Este o ,,arie de competenţă” pe care orice iubitor de cultură i-o va recunoaşte. Dincolo de asta, însă, ceea ce face, rolul pe care ţine cu tot dinadinsul să şi-l asume în viaţa reală dezvăluie altceva.

    Apreciază

  • 96. noradamian  |  12 mai 2013 la 00:02

    Maria, just! Mica diferenţă ar fi că, după ce spun ce am de spus (sau de răspuns) (informaţii, opinii experienţe personale etc) îmi place să las libertate deplină interlocutorilor în alegerile si concluziile lor chiar dacă nu concordă în totul cu ale mele. Îmi place, zic, desi- poate, nu totdeauna reusesc.

    Apreciază

  • 97. noradamian  |  12 mai 2013 la 00:10

    Apreciază

  • 98. Maria  |  12 mai 2013 la 00:21

    Nora, desigur, face parte din exerciţiul libertăţii de gândire şi e îmbucurător când contribui cu datele şi informaţiile pe care le deţin la cea mai bună alegere. Problema adevărului rămâne prioritară. În câmpul relaţiilor cu cei dragi, foarte apropiaţi, dintr-o anume nevoie de protecţie lucrurile stau diferit; acolo numai comuniunea de idei şi opinii îmi conferă energie şi sentimentul de împlinire.

    Apreciază

  • 99. noradamian  |  12 mai 2013 la 00:23

    Maria, „e îmbucurător când contribui cu datele şi informaţiile pe care le deţin la cea mai bună alegere”- asta e si dorinţa mea 🙂

    Apreciază

  • 100. noradamian  |  12 mai 2013 la 00:23

    Somn usor 🙂

    Apreciază

  • 101. fini  |  12 mai 2013 la 09:49

    Neataaaa! 🙂

    Apreciază

  • 102. noradamian  |  12 mai 2013 la 09:58

    Saluuut! 🙂 Fini, bună, bună de tot, cafeaua, exact ce trebuie acum!

    Apreciază

  • 103. Nea  |  12 mai 2013 la 10:08

    Brânduşa, spui că „Dan Puric ii innobileaza pe cei pomeniti dar si pe alti marturisitori ai inchisorilor comuniste”. Mă mulţumeam ca, în loc să-i înobileze pe aceia (şi pe sine, totodată), să nu semneze pactul cu securitatea.
    Dacă e aşa fan al acelora, ar fi trebuit să fie oripilat de cei care i-au băgat în închisoare. Ceea ce nu e cazul. De la 17 ani până acum, a fost constant de partea murdăriei.
    Cu ce deranjează? Nu ştiu cum e la alţii, dar pe mine mă deranjează vorbele mari spuse fără acoperire. Mă deranjează cu atât mai mult, cu cât sunt mai mari şi mai bine (hm!) spuse. Fiindcă riscul este să atragă oameni cinstiţi, bine intenţionaţi, cum eşti tu şi mulţi alţii. Aceştia nu vor mai fi atenţi la fond, la necondordanţele esenţiale, se vor lăsa atraşi de balonaşele multicolore.
    Cineva, o americancă, m-a învăţat ceva fundamental: Nu ţine seama de ce spune cineva, ci de ce face în realitate.

    Apreciază

  • 104. dictaturajustitiei  |  12 mai 2013 la 11:27

    Bună!
    Nora mi-ar fi părut rău să nu apuc să citesc acest articol al tău. Tu definești clar ce face MRU și restul.
    @Nea, Puric a colaborat cu secu ?

    Apreciază

  • 105. nightmare  |  12 mai 2013 la 11:33

    Buna!!!

    Pentru oamenii liberi, care au curaj sa spuna ce gandesc.

    Apreciază

  • 106. Nea  |  12 mai 2013 la 11:35

    Maria şi Skorpion au detaliat foarte bine. Din punctul meu de vedere, a colaborat din momentul în care a semnat pactul cu ei.

    Apreciază

  • 107. nightmare  |  12 mai 2013 la 11:46

     Dan Puric a vorbit despre legătura sa cu Securitatea la aproape mai bine de 20 de ani de la Revoluţie, în 2010, într-o emisiune a lui Robert Turcescu.

     “Max Reinhardt a avut o expresie extraordinară: „artistul îşi ia rucsacul copilăriei în spate şi porneşte la drum”. Diferenţa dintre mine şi colegul meu de la Royal Shakespeare Company este una ontologică. În sensul că el n-a fost utecist, n-a fost membru de partid şi nu i s-a propus să fie informator. Eu când eram prin liceu a venit unul la mine, a zis să semnez o hârtie din aia cum că ajut statul. Nu ştiam ce presupune şi am semnat-o. Pesemne că pe la CNSAS, pe la securiştii ăştia, există şi asta – că Dan Puric a fost securist… M-au şi turnat. Pentru că eu, la 17 ani, îl imitam pe Ceauşescu. Strângeam două clase într-una şi dădeam decoraţii. Ei bine, colegul meu de la Royal Shakespeare Company sau de la Comedia Franceză nu a cunoscut lucrurile astea”, spunea atunci Puric.

     

    Apreciază

  • 108. dictaturajustitiei  |  12 mai 2013 la 11:49

    Dumnezeule , n-am stiut !

    Apreciază

  • 109. nightmare  |  12 mai 2013 la 11:51

    La sfârşitul anului 1997, documentele Securităţii susţin că „în cursul anului 1977 a cules informaţii referitoare la starea de spirit din rândul elevilor, precum şi despre anumiţi elevi care întreţin relaţii cu cetăţenii străini ori vizitează bibliotecile ambasadelor străine concretizate în două note informative”. Totodată, organele de Securitate notează şi carenţe ale tânărului Puric: „manifestă totuşi reţinere în semnalarea din proprie iniţiativă, anumite aspecte legate atitudine a colegilor (sic!).

    Apreciază

  • 110. dictaturajustitiei  |  12 mai 2013 la 12:17

    !!!!! :mrgeen:

    Apreciază

  • 111. dictaturajustitiei  |  12 mai 2013 la 12:18

    :mrgreen:

    Apreciază

  • 112. noradamian  |  12 mai 2013 la 12:46

    Salut noilor veniţi şi multzam pentru informaţii şi comentarii lămuritoare. Parafrazând-o pe DJ, mi-ar fi plăcut să nu aflu amănuntele astea! Of!! ( Eu îl evaluasem la comparaţie cu Mona Muscă în privinţa colaboraţionismului)

    Apreciază

  • 113. noradamian  |  12 mai 2013 la 13:01

    Carmen, 104, am să vin cu o lămurire suplimentară la postarea nouă. Ceva ce are legătură cu conţinutul postării, cu unele comandamente legate de fenomenul antibăsescismului care s-a mutat acum şi la dreapta. Aparent, ca apărare a justiţiei trădate de Cotroceni, pe fond, împotiva MP.

    Apreciază

  • 114. noradamian  |  12 mai 2013 la 13:03

    postare nouă

    Apreciază

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


noradamian

noradamian

Nora Damian, scriitor Sibiu, Romania

Vezi profil complet →

Arhive

Categorii

Protected by Copyscape Originality Checker

Blog Stats

  • 936.319 hits

Introdu adresa ta de email pentru a urmări acest blog și vei primi notificări despre noile articole pe email.

Alătură-te celorlalți 1.456 de abonați.
Follow Aventuri în grădina de hârtie on WordPress.com

Add to Google

all blogs

Urmărește-mă pe Twitter Follow @noradamian1

Statistici blog

  • 936.319 hits
Follow Aventuri în grădina de hârtie on WordPress.com

Fluxuri


%d blogeri au apreciat: