Creditarea vorbelor fără fapte- un risc mereu actual
14 octombrie 2013 at 14:34 noradamian 74 comentarii
Ce anume ar putea împiedica învăţatul din greşeli? Autosuficienţa, vanitatea, falsitatea ori naivitatea, fiecare din ele ori în diverse forme de asociere pot fi un răspuns. Un răspuns de interes, cred, pentru formatori. Şi pentru sociologi. Pentru oricine e interesat să-nţeleagă cauzele unor eşecuri repetate- personale ori ale grupului, echipei, organizaţiei, societăţii din care face parte. Un apel către lichele, de pildă, urmat de înmulţirea lor prodigioasă, poate n-a contribuit la asta efectiv, dar în mod sigur a fost inutil din moment ce atâţia combatanţi civici inclusiv intelectuali şi-au pus repede devotamentul la picioarele prăduitorilor naţiei. Ca să nu mai vorbim de o serie de jurnalişti de top (TRU, Nistorescu etc) care au ales, unii, să devină vârfuri de lance ale mediei de manipulare iar alţii au făcut aceleşi lucru ca politicieni. N-a trecut mult de când „generaţia aşteptată„(Ponta, Daciana, Ridzi, Boureanu, Lavinia, Guşă) părea că doreşte să schimbe politica predecesorilor. Şi au schimbat-o, vai! Şi, nu cred c-aţi uitat de consideraţia de care se bucurau, într-o vreme, seria timpurie de oengişti: Pârvulescu, Pippidi, Alistar, Weber etc. Cum şi de ce s-au transformat aceşti stegari ai democraţiei şi ai societăţii libere -în frâna ei, ar fi bine de ţinut minte fiindcă ne implică şi pe noi. Faptul că, un timp, ne-am lăsat prostiţi de aceste „repere” (de fapt mai multe) ar fi trebuit să ne facă măcar mai circumspecţi. La succesul capitalismului de unică şi perpetuă folosinţă şi al democraţiei din hârtie de ambalaj de la noi ca şi la încuscrirea între puterile statului, au contribuit nu numai vorbalagiii, ci şi creditorii vorbelor lor goale. Adică aprecierile noastre. La momentul transpunerii în fapte, surpriză: unii au dat bir cu fugiţii, alţii, dând onoarea pe brânză, au devenit modelele negative ale zilei.
Nu pledez pentru scepticism şi cu atât mai puţin pentru negativism. Necesare, binevenite după atâta secetă civică, manifestaţiile din aceste zile sunt, din păcate, şi un prilej pentru afirmarea vorbalagiilor de orice fel. Dar şi un prilej potrivit de a se proba calitatea reacţiilor care ţin de imunitatea socială faţă de acest nelipsit parazitism.
Un exemplu actual, legat de sondajul realizat acum trei zile de IRES la comanda Digi, merită atenţie. La intrebarea „Credeti ca premierul Victor Ponta a avut interventii neconstitutionale in functionarea justitiei?” 24, 49% dintre respondenti au spus ca „Da” si 46% ca „NU”. Restul nu au vrut sa raspunda. La aceeasi intrebare, dar care il viza pe Traian Basescu, cei intervievati au raspuns „Da” 65% si „Nu” 30%. O asemenea percepţie, cât se poate de proastă pentru sistemul de justiţie, are cauze complexe. Ca-n multe alte cazuri, de percepţia unor fapte dovedite se lipesc uşor, prin denigrare premeditată, şi unele cu scop de deviere a faptelor reale şi de acoperire a cauzelor lor. Că îndelungata manipulare din partea unor posturi TV, cu Antena3 în top, îşi menţine efectele, nu-i o surpriză. Dar că şi alţi vorbalagii (din presă, oengeuri, etc) cu priză la un anumit public sabotează sistemul (din postura de „apărători”) cu acuze de galerie de fotbal, trimite direct la practicile garniturilor expirate pomenite mai sus.
Entry filed under: 7301634. Tags: "generaţia aşteptată", Alistar, negativism, Nistorescu, pârvulescu, Pippidi, sondaj IRES, TRU.
74 comentarii Add your own
Lasă un răspuns
Trackback this post | Subscribe to the comments via RSS Feed
1.
theo | 14 octombrie 2013 la 16:44
bunä,
poate o sä vi se parä curios, eu nu cred in sondaje, iar de multe ori sunt puse in mediul respectivilor, si chiar f.- multzi
nu intzeleg sensul frazei.
ApreciazăApreciat de 1 persoană
2.
theo | 14 octombrie 2013 la 16:48
Parvulescu, Weber- cea care plangea cand a plecat dela
cotroceni, ( dar era f. bolnavä spunea atunci,regretand pe presedinte) pipiloaia-o gascä indopatä , totzi servesc niste
interese.
ApreciazăApreciat de 1 persoană
3.
theo | 14 octombrie 2013 la 16:53
mä gandeam ,cat de pervers potzi fi, sä mergi la sf. Paraschiva, si pe pragul bisericii sä-l injuri pe Bäsescu,
dar un mizerabil vagabond ca PONTA,poate.
asta se potriveste gloatei care stä sä pupe moastele, dar se
inbrancesc si se dräcuie la rand, la templele din india,meca
mor anual oamenii in pelerinaje, romania nu-i departe.
ApreciazăApreciat de 1 persoană
4.
noradamian | 14 octombrie 2013 la 17:03
theo, salut! Multe sondaje, mai ales cele comandate de partide, nu sunt credibile. Aici e vorba, însă, de un sondaj privind credibilitatea justiţiei, de luat în serios. Fiindcă nu numai useliştii se întrec să-l acuze pe presedinte de amestec în justiţie ci si unii oengişti care, sub masca apărării independenţei ei, îl ţintesc pe Băsescu.
ApreciazăApreciază
5.
noradamian | 14 octombrie 2013 la 17:07
Da, pelerinajul religios al politicienilor care se-nghesuie să pupe moaste ca să facă impresie e o mizerie!
ApreciazăApreciază
6.
theo | 14 octombrie 2013 la 17:11
mi se pare atitudinea lui Ponta, care o dä cu bäsistii procurori si jurnalisti, este o smecherie ieftinä de golan bolsevic.-sä aducä probe, nu sä arunce vorbe.
ApreciazăApreciat de 1 persoană
7.
Mih | 14 octombrie 2013 la 17:13
Salut!
Foarte bun subiectul, foarte corecta abordarea.
Nora, felicitari! Ca de obicei… 🙂
PS
Observ ca procentul celor care refuza sa se pronunte despre Ponta este cam de 2,5 ori mai mare fata de al celor care nu se pronunta despre Basescu…As putea specula ca reprezinta votanti USL care nu se mai mandresc azi cu votul lor… Daca ar fi asa, m-as bucura ca numarul lor sa tot creasca
ApreciazăApreciat de 1 persoană
8.
noradamian | 14 octombrie 2013 la 17:25
Mih, salut! Da, cifrele-ţi pot povesti multe şi te fac să-ţi pui întrebări 🙂 Între altele, si de ce reprezentanţi ai unei alte generaţii de oengisti faţă de cei menţionaţi în postare, le continuă politica: adică se pun iute de-a-curmezisul când observă revenirea încrederii în presedinte 🙄
ApreciazăApreciază
9.
neax | 14 octombrie 2013 la 17:43
Bună seara.
Cel mai mare pericol acum e Claudiu Crăciun, gargaragiul prin excelenţă, apoliticul care predă ştiinţa politicii. Îl simt că e ticălos, mai ticălos ca Vadim, Ponta sau Antonescu, tocmai fiindcă pozează în apolitic. Mersi, Mih, pt încurajare.
ApreciazăApreciat de 1 persoană
10.
Mih | 14 octombrie 2013 la 17:47
Nora,
Tocmai am citit in Adevarul articolului d-lui Plesu. Stiam ca este un „echidistant” (desi traversam vremuri in care aceast gen de „echidistanta” aduce prejudicii acolo unde ar fi fost de asteptat sa aduca, poate suna paradoxal, suport) dar in „balanta” aprecierilor mele, m-am straduit sa mentin macar un echilibru …echilibru. Pana azi. Cand ai de a face cu un Ponta, Antonescu si cei 70% parlamentari USL, cand se duc lupte teribile pt mentinerea independentei justitiei si statul de drept e sub asediu, sa afirmi ca „nu conteaza cine are dreptate si cat”, mi se pare foarte neonorant … 😦
ApreciazăApreciat de 1 persoană
11.
Mih | 14 octombrie 2013 la 18:04
@neax
Perfect de acord cu tine in privinta lui Claudiu 25 Decembrie
ApreciazăApreciat de 1 persoană
12.
tucu2 | 14 octombrie 2013 la 18:30
Nora foarte buna postarea .
Cred ca ar trebui mentionata in primul rid perceptia relatiei cauza -efect.
Efectul il vedem toti.
Il percepem insa diferit.
Cauza la rindul ei este perceputa si ea diferit
Un exemplu
Daca pentru citiva dintre noi atacul la justitie este un dezastru pentru foarte multi este un fapt banal deci efect diferit.
Cauza -noi identificam cauza prin dorinta politicienilor de a scapa de justitie.
Majoritatea identifica aceiasi cauza insa acest lucru nu este identificat ca un atac deoarece ei sunt convinsi ca puterea a folosit , foloseste si va folosi justitia in interes propriu.
Din acest motiv ce face DNA ul nu este perceput drept justitie ci o reglare de conturi intre Basescu si Ponta.
Efectul este resimtit si interpretat diferit.Pentru un pensionar scumpirea facturilor la energie este un dezastru.Pentru un tinar coorporatist nu.Pentru el un dezastru atr fi scumpirea cartelei telefonice sau cresterea pretului berii.Nici pentru pensionar si nici pentru tinar chestia cu justitia nu face parte din prioritati.
ApreciazăApreciat de 1 persoană
13.
skorpion | 14 octombrie 2013 la 23:03
hello,
bonsoir,
Cum şi de ce s-au transformat aceşti stegari ai democraţiei şi ai societăţii libere …… (nora dixit)
nu cred ca s-au transformat, asa erau de la bun inceput, aveau stofa de lichele si cind li s-a parut util au virat in directia banoasa…
ApreciazăApreciat de 1 persoană
14.
skorpion | 14 octombrie 2013 la 23:09
#9 -neax,
l-am urmarit/ascultat/privit pe claudiu craciun intr-un filmulet de pe youtube, cind individul a fost la parlamentul european.
are doar 35 de ani! dar m-au frapat calmul, stapinirea fantastica de sine, arta de a tine un discurs (1/2 de sala din PE s-a ridicat in picioare ca sa-l aplaude)…..era prin ianuarie/februarie 2012 si omul voia sa dovedeasca cit de dictator este unul Traian Basescu – presedinte Ro….
vorbeste o limba engleza impecabila, chiar daca ushor pretentioasa…
apoi:
(referendumul din 29 iulie a dovedit ca, spre bucuria mea + a altora, claudiu craciun n-a convins Occidentul)
deci acest tinar claudiu craciun – i-am citit apoi si c/v-ul – are scoala politica la bord/snspa, a lucrat NUMAI in institutiile statului, inca prin guvernul tariceanu (avea doar 25 de ani), a pornit din start de la pozitia de consultant…….
intr-un cuvint: un om de mare viitor
😛
pe cine rreprezinta CC?
pe PNL, cum l-am banuit la inceput?
sau pe USL ca intreg?
sau pe PSD?
ApreciazăApreciat de 1 persoană
15.
skorpion | 14 octombrie 2013 la 23:11
Bruno Stefan – un sociolog pe care l-am urmarit de vreo 3 ori la TV.
(imi place)
despre manipulare:
http://www.ziare.com/rosia-montana/protest/despre-spalarea-creierelor-si-manipularea-politica-a-protestelor-interviu-cu-bruno-stefan-1262413
trebuie sa recunosc ca pentru mine in articol nu sint multe lucruri necunoscute….. important sa citeasca si altii…poate multi se mai trezesc, pentru ca la ora actuala borfasul si canalia ponta are incredibil de multe procente in sondaje
(@theo, totusi, unele sondaje pot fi credibile, chiar si aici in Ro)
ApreciazăApreciat de 1 persoană
16.
skorpion | 14 octombrie 2013 la 23:13
„Categoric trebuie sa ne coalizam si sa lasam orice orgolii deoparte, ca unica sansa pentru evitarea dictaturii.
http://www.ziare.com/monica-macovei/europarlamentar/macovei-trebuie-sa-trecem-peste-framantari-si-orgolii-si-sa-ne-coalizam-1262366
ApreciazăApreciat de 1 persoană
17.
Mih | 15 octombrie 2013 la 00:11
🙂
ApreciazăApreciază
18.
noradamian | 15 octombrie 2013 la 00:53
Seara- mai bine zis dimineaţa 🙂 bună, prieteni, fiecare comentariu aduce completări, sublinieri binevenite, chiar si cele „în tonuri închise” multzam!
Mai întâi as spune că scriind postarea fără nici un feeling partinic ori doctrinar partizanal, nu găsesc protestele pro RM ca fiind ceva malefic şi nu le încriminez in integrum. La urma urmei orice protest poate fi văzut ca o manipulare! O privesc, deci, asa cum am spus, cu interes cetăţenesc, în perspectiva alegerilor şi a unor posibile schimbări politice. N-o văd nici ca pe o grozăvie civică dar nici ca rezultat exclusiv al manipulării politice -desi, repet, există evident si asa ceva.
Mih, 10, corect! Cam exagerat de „echi” dl Plesu(bine zis „neonorant”) Şi asta, ce ironie, tocmai când DPA văzuse-n el, presedintele providenţial 🙂
Tucu, 12, bine sesizate diferenţele de percepţie ale diverselor categorii! (tipice unei societăţi fărâmiţate, manipulate, trăind în afara unei axe sociale a valorilor) Totusi,fiecare categorie enunţată are si „rebelii” ei. Ca să dau un exemplu concret, stiu destui corporatisti interesaţi de ce se petrece-n ţară-n general, şi în justiţie, în special. Poate nu stăm chiar atât de rău, mă gândesc, desi puţine cauze pot produce coalizarea societăţii în momentul de faţă. Una importantă acum, c-o luăm sau nu în serios, e chiar batjocura de proiect ponta- RMGC.
Skorpion, dacă încrederea pe care am avut-o în „stegarii” de atunci ai democraţiei s-a terminat într-un fiasco dezolant, sper să nu mai fie dată atât de usor( încrederea!) doar pe considerente politico-ideologice, ori sub efectul vorbelor seducătoare dar lipsite garanţia faptelor.
15, de anihilat dreapta nici nu era nevoie s-o facă vreun agitator stângist că s-a cam anihilat singură şi încă nu prea stie încotro s-o ia. Iar cârcoteala de pe margine în legătură cu protestele nu-i ajută absolut deloc. Dimpotrivă.
Şi încă o opinie, tot din ziare.com, dar niţel diferită de a sociologului:
http://www.ziare.com/rosia-montana/protest/rosia-montana-cine-omoara-protestele-1262357
Nea, am avut un schimb de mesaje cu Dan Perjovschi privind pericolul de confiscare a protestelor. Fiind o discuţie privată nu-mi permit s-o fac aici publică. Pot spune (aşa,în limbaj SWOT :)) că există şi puncte slabe dar şi puncte bune, există ameninţări dar şi aspecte favorabile. Firesc! În final am ajuns la o concluzie comună şi anume că nota optimistă prevalează. Iar în afara manifestaţiei propriu-zise e importantă şi unda de interes, stârnită în societate. Care va rămâne.
ApreciazăApreciază
19.
noradamian | 15 octombrie 2013 la 00:54
Mih, multzam pentru piesa de miezonoptica- minunată la ora asta 🙂
ApreciazăApreciază
20.
noradamian | 15 octombrie 2013 la 01:00
Azi a-nceput Astrafest, festivalul filmului documentar, ţine exact o săptămână.
În seara asta, primul film programat , prezentat chiar de regizor ( Ben Lewis): „Google and world brain”, un film „incredibil”- cum era si sublinierea din program 🙂
În foaier, după încheierea filmului, atmosferă superbă întreţinută de invitaţi si spectatori ( e drept, animaţi şi de un Cabernet Sauvignon adus de un sponsor al festivalului tocmai de la Segarcea) 🙂
În final, cireasa de pe tort, concertul Adei Milea& trupa, cu multe piese noi, a fost entuziasmant! 🙂
ApreciazăApreciază
21.
noradamian | 15 octombrie 2013 la 01:01
Somn usor! 🙂
ApreciazăApreciază
22.
neax | 15 octombrie 2013 la 08:18
@ 14. skorpion, Am văzut şi eu discursul ăla. M-a scârbit din primele secunde teatralitatea, falsitatea. Discursul. Nu e de mirare că a sculat în picioare nişte politicieni. Dacă îl ţinea în faţa unor oameni care-şi câştigă pâinea producând altceva decât vorbe şi deconturi pentru cheltuieli fictive (http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/eu/10141790/Fury-caught-on-film-as-MEPs-sign-in-and-slope-off.html), probabil că reacţia ar fi fost alta. De la zâmbete ironice la repulsie.
Nora 18, îţi dai seama ce înseamnă ca oamenii de bună credinţă atinşi de unda de interes să vadă prea târziu că un Claudiu Crăciun e încă un Marian Munteanu, o marionetă arivistă?
Au cei din Kamikaze de miercurea trecută un interviu cu el în print, merită citit.
ApreciazăApreciază
23.
theo | 15 octombrie 2013 la 11:08
bunä,
mä uit cu pläcere la multzi asa zisi liberali, care incet,incet,
se desprind de paiatza präfuitä ,scofalcitä si dezechilibratä Crin-cäcäräu. dar nu stiu cum pot romanii sä-l mai sustzinä
pe acest vagabond mistocar-plagiatorul Ponta. nu are o iesire la un microfon, sä nu-l besteleascä pe presedinte. chiar ieri cand s-a dus la sf. Paraschiva, si-a umplut gura cu rahat,
o fi rugäciunea lui cand il injurä pe Bäsescu
ApreciazăApreciază
24.
theo | 15 octombrie 2013 la 11:12
sä vedetzi turbare, deci presedintele stia ceva, ei incercau
sä amestece CSAT-ul, asa ieseau ei mai curatzi.este presedintele mai inteligent ca ei, dar desigur, ei USL sunt o adunäturä de borfasi, de vinä este presedintele.
ApreciazăApreciază
25.
theo | 15 octombrie 2013 la 11:17
SKORPY,
r-omul gruia a gungurit ceva ,ce il avantaja, mäneasca, face
pe desteapta, dar a insirat baliverne, o rusine monumentalä.
desigur escrocheria nu a putut fi dusä la capät, cä le-a
fost ” FRICÄ DE BÄSESCU „dece le este fricä dacä sunt corectzi??????
ApreciazăApreciază
26.
theo | 15 octombrie 2013 la 11:19
STEFAN BRUNO, nu a fost asa inainte, acum cred cä a „parcat pe dreapta „, si este bine.
ApreciazăApreciază
27.
theo | 15 octombrie 2013 la 11:21
cine il pläteste pe Cräciun??? se tot vanturä prin USL
pt. cine bat clopotele?si se face fum de camunflaj?
ApreciazăApreciază
28.
theo | 15 octombrie 2013 la 11:25
ce se intamplä in Bucuresti, este o debandadä,nepermisä intr-un oras asa mare, de vinä sunt si Bucurestenii.
adeväratzii protestatari nu vin cu placardä tipärite,jocuri de multzime,insigne si urlete contra justitziei.
ApreciazăApreciază
29.
noradamian | 15 octombrie 2013 la 11:43
Ziua bună tuturor! 🙂
Neax, tocmai la asta mă referisem, chestiunea asta am reclamat-o si eu! Fiindcă dacă as fi participat la o manifestaţie din Bucureşti unde „evolua” CC (si încă vreo doi de acelasi soi) as fi părăsit locul (nu si convingerea că legea aia trebuie stopată) asa cum au făcut-o, din aceleasi motive plus altele de acelasi gen, o mulţime de protestatari- Unii, da, or fi influenţaţi (sau erau din capul locului) alţii sunt imuni la virusuri.CC. Dar chiar repulsia stârnită de individ e un semnal important pentru susţinătorii de bună credinţă ai revoltei anti RMGC.
Până la urmă, cei care se retrag din sila faţă de intruşii politici rămân la fel de convinsi de justeţea protestului şi vor influenţa la rândul lor pe cei apropiaţi cât nu poate manipula nici un crăciun! Iar efectul ăsta (activator) cu toată insatisfacţia cauzată de marionetele ariviste e un mare câstig.
Exact despre asta vorbeste si Lucian Lumezeanu (linkul de la 18).
ApreciazăApreciază
30.
noradamian | 15 octombrie 2013 la 11:46
Theo, nimic nu-i iese premierului victoraş, chiar nimic! 🙂
ApreciazăApreciază
31.
theo | 15 octombrie 2013 la 11:54
ce nedreptate ” cu el mai cinstit guvern ”
nu-i iese plagiatorului nimic………..din cauza lui Bäsescu
ApreciazăApreciază
32.
theo | 15 octombrie 2013 la 11:59
acum cand se intamplä ceva pe dos la noi , eu si sotzul,
stim , BÄSESCU ESTE DE VINÄ: mare politician acest BÄSESCU,
il vor regreta romanii.
ApreciazăApreciază
33.
theo | 15 octombrie 2013 la 12:01
protestele sunt omorate de borfasii ,presurile – USL:
ApreciazăApreciază
34.
theo | 15 octombrie 2013 la 12:11
TREBUIE URGENT; O RECLAMATZIE
CONTRA PLAGIATORULUI CORLÄTZEAN
inadmisibil ca acesti escroci ,hotzi nerusinatzi, sä
conducä Romania.
ApreciazăApreciază
35.
noradamian | 15 octombrie 2013 la 12:31
Theo, ce adunătură ne guvernează! Nu le pasă de reclamaţii, doar poporul poate să-i dea jos, la vot! De-aia tot spun că protestele au, în acest moment, un rol important pentru activarea societăţii civile şi că a prefera în locul analizei, a le eticheta,exclusiv, drept făcături ale unor borfaşi e o exagerare păguboasă.
ApreciazăApreciază
36.
noradamian | 15 octombrie 2013 la 12:32
O zi plăcută! 🙂
ApreciazăApreciază
37.
neax | 15 octombrie 2013 la 14:07
Theo 23, cine i-a plătit voiajul lui CC la Bruxelles anul trecut?
Nora 30, cum sunt eu dependent de Kamikaze, citez ce au zis băieţii la Aerobază acum vreo lună: „Se pare că privatizarea Oltchimului o să ne pară o reuşită frumoasă faţă de cea a CFR Marfă.”
ApreciazăApreciază
38.
theo | 15 octombrie 2013 la 14:39
mäcar Olchim a fost un circ primitiv, dar a fost ceva,trist este
cä borfasii atunci ca si acum, au lucrat cu aranjamente mafiote, cred cä ar trebuii bine ascultatä declaratzia lui
Guzganian, ridicä un väl dupä fatza borfasilor ,ce se joacä
cu soarta Romaniei, nu au nici o scuzä,…………dar..de vinä este Bäsescu.
ApreciazăApreciază
39.
theo | 15 octombrie 2013 la 14:47
imi pare räu, s-a creeat special, un VAL cu falsi escroci
oamenii nu mai fac diferentzä,cine sunt buni s-au nocivi la
manifestatzii.
povestea un tanär, cä nävälesc uneori un palc de bätranei, aia falsi revolutzionari, s-au asociali-boS-chetari cu urlete,
chiar cand ei ascultau muzica in piatzä, urlau de au stricat seara muzicalä. este trist, dar se pläteste acesti nemernici
care aduc numai debandadä, majoritatea au acele tricoloruri, si jachete s-au puloväre -USL:
ApreciazăApreciază
40.
theo | 15 octombrie 2013 la 21:35
doamne ce escrocherie. SRS- securistul asta borfasi este un nemernic. copii lui minori au bani pusi in elvetzia…..dela nasii lor, fiul care s-a sinucis a läsat banii pe numele copiilor,
ce escrocherie ce nemernic. ce läträturi contra ANI si BÄSESCU-MACOVEI.
el zice cä a demisionat inainte sä fie parlamentar, dar s-au gäsit contracte iscälite de el.
precis are bani si pe alte insule, a tot fost plecat pt. investitzii , cu Patriciu.
ApreciazăApreciază
41.
Mih | 15 octombrie 2013 la 21:55
Buna seara! 🙂
La mine e octombrie (si…ploua, ploua)
ApreciazăApreciază
42.
skorpion | 15 octombrie 2013 la 22:02
Una din cele mai mari canalii din Romania – alaturi de voiculescu, iliescu, patriciu, bogdan chireac, nastase N0049 – si altii doamne, cit de multi sint…..- este si acest sorin rosca stanescu…
care dupa ce fiul lui s-a sinucis, el – tatal – fiind pe insulele Galapagos nici nu s-a invrednicit sa vina acasa repede, nici la inmormintare nu a venit..
bag si azi mina in foc, ca vinovat (moral) de sinuciderea fiului este acelasi tata abject pe numele canalia_SRS. Punct.
ApreciazăApreciază
43.
Mih | 15 octombrie 2013 la 22:06
Skorpy
Daca masuram si stratul gros de jeg (uman), adancimea la care se produc cutremurele este semnificativ muuult mai mare…
ApreciazăApreciază
44.
theo | 15 octombrie 2013 la 22:13
DD spunea in ziua sinuciderii, cä acel tanär putea fi omorat,
pt. cä era pus de SRS, ce ii aducea aparaturä de inregisträri si spionaj, sä spioneze personalitätzi si politicieni.
au spus ei la OTV, cä stia DD, avea amäratul äla, multe f.
multe inregisträri, si cä-i spunea lui DD-cineva il amenintza .
escrocul SRS era dus sä ascundä banii.
ApreciazăApreciază
45.
skorpion | 15 octombrie 2013 la 22:15
bine, bine, theo, acum sa nu ne bazam pe elucubratiile lui dd…
😛
ApreciazăApreciază
46.
skorpion | 15 octombrie 2013 la 22:28
Ponta „lügt, wie er atmet“ -> ponta minte precum respira, spune si FAZ , Frankfurter Allgemeine Zeitung.
ApreciazăApreciază
47.
theo | 15 octombrie 2013 la 22:38
skorpy,
desigur DD este un escentric „cäzut din cärutza cu prosti”
DAR OMUL SRS ESTE UN OM JOSNIC, ce groaznic,
sä-i moarä copilul si el sä nu vinä cu primul avion, dar nu cred cä are inimä , caracter se vede , nu are.
ApreciazăApreciază
48.
skorpion | 15 octombrie 2013 la 22:51
nici o dictatura nu intra brutal intr-o societate, ci cu pasi marunti, mititei pina cind intr-o buna zi cetatenii acelei tari se trezesc ca sint sub bocanci dictatoriali si nu mai pot face nimic..
unul dintre pasii acea marunti este si exemplul de mai jos:
În momentul în care a ajuns în mulţime– este vorba despre canalia ponta – , mai mulţi credincioşi au început să-i adreseze replici dure despre activitatea lui politică. Unii dintre cei care au avut curajul să-i spună că nu face nimic pentru ţară, au fost amendaţi de jandarmi şi luaţi pe sus de acolo.
http://www.evz.ro/detalii/stiri/enoriasii-care-l-au-criticat-pe-ponta-au-fost-amendati-1062082.html
intrebarea mea: se trezeste poporul la realitate? Oare?
ApreciazăApreciază
49.
noradamian | 15 octombrie 2013 la 23:42
Seara bună, prieteni! Neax, 37, căderile astea răsunătoare or fi un efect ocult al istericului „jos…” 😀
Theo, uite că-l ajung păcatele si pe SRS! Că de-aia ssusţinea cu disperare, desfiinţarea ANI şi DNA.
Skorpion, nu e la prima ispravă de felul ăsta! „iresponsabilul vesel” cum îi spune cristoiu ar reintroduce mâine securitatea dac-ar putea.
Ei, da: de răspunsul la întrebarea asta depinde ce se va-ntâmpla cu ţara asta.
ApreciazăApreciază
50.
noradamian | 16 octombrie 2013 la 00:09
noapte bună! 🙂
ApreciazăApreciază
51.
noradamian | 16 octombrie 2013 la 14:36
Ziua bună tuturor :)! În curând o s-apară o nouă postare- prima dintr-o nouă serie de postări din ciclul „Cooperativa…” semnate de Bască ilie!
Pân-atunci, spre aducere aminte, cei interesaţi le pot răsfoi pe cele vechi (publicate pe parcursul lunilor aprilie, mai, iunie şi,ultimul episod, 19, din 19 iulie 2012) readuse pe coloana comentariilor în acest scop.
ApreciazăApreciază
52.
noradamian | 16 octombrie 2013 la 14:43
Tot legat de justiţie, o veste pe cât de bună pentru societatea noastră pe atât de proastă pentru mafia baronilor si visul lor de a distruge DNA şi ANI si de a instala un stat parlamentar oligarhic:
Comisia Europeana a decis infiintarea unui Parchet European care va fi condus de un Procuror General European si a trimis deja Parlamentului Romaniei documentele oficiale in acest sens.
Iar Monica Luisa Macovei are şanse mari de a deveni primul Procuror General European
ApreciazăApreciază
53.
tucu2 | 16 octombrie 2013 la 17:28
Off topic
Dupa o indelungata perioada de somn profund societatea civila romaneasca a inceput sa se miste.Mobilizarea s a facut pentru un scop nobil in aparenta-Rosia Montana.
O actiune ecologista a trezit spiritul civic.
Pina aici totul pare Ok.
Fulminantul succes ecologist in rindul tinerilor insa naste semne mari de intrebare.
Raspunsul nu a intirziat sa apara .Vine din teritoriu unde satenii protesteaza impotriva unei schele de foraj ce va explora -exploata gaze de sist.
Dumineca viitoare probabil ca ecologismul se va muta incet incet de la RM la gazele de sist.
Motivul il intrevede Dragos Paul Aligica.
Cititi:(preluat de pe facebook unde veti gasi si studiul american)
„Interesant, nu? Lucrurile se indreapta incet, incet intr-o directie evidenta: chestiunea gazelor naturale. Care e miza in toata povestea asta?
Fapt: Independenta energetica a SUA va schimba harta geoeconomica si geopolitica a lumii in mod profund. Vor fi castigatori si perdanti majori din aceste schimbari.
Proiectie: Se estimeaza ca in aproximativ 10 ani acest obiectiv SUA va putea fi atins. (In studiul de mai jos orizontul e dat ca fiind de 5 ani).
Alte state ar putea la randul lor sa obtina daca nu independenta energetica atunci grade de liberate si negociere masiva ca urmare a acestor evolutii. De aici disperarea acelor puteri care depind in acest moment geoeconomic si geopolitic de exportul si santajul pe care il fac cu resursele lor naturale.
Asta e tot. Restul e o campanie globala cum n-a mai vazut planeta de la chestia cu cursa inarmarilor si demonstratiile pentru pace anti-Reagan, anti inarmare etc. Atunci, in final s-a termint cu prabusirea URSS (vezi disperarea campaniei de atunci). Asta ca sa intelegem magnitudinea atunci si acum. Acum ce va urma ramane de vazut…
Istoria se scrie sub ochii nostri. Si suntem, vrem, nu vrem parte la ea. Asta ca sa intelegem care e miza si de e ne agitam atat si cu atata disperare pe net, pe strazi, pe campurile si campiile patriei.””
ApreciazăApreciază
54.
theo | 16 octombrie 2013 la 20:07
dragi mei,
scopul nobil este numai al unora, acolo sunt ONG-urile subventzionate de niste mafiotzi, de aia este un mare päcat
sunt niste escroci ce mobilizeazä oameni si tineri neajutoratzi,
ce urlä si fac debandadä, lucru mizerabil, dar cine sä-.i
opreascä?guvernul are interesul lui.
ApreciazăApreciază
55.
theo | 16 octombrie 2013 la 20:08
scuze,
bunä seara.
ApreciazăApreciază
56.
tucu2 | 16 octombrie 2013 la 20:45
Nenorocirea noastra vine din faptul ca nu stim sa selectionam prioritatile.
Inainte de razboi am avut uriasa sansa ca mari companii petroliere americane sau olandeze sa intre in Romania .Bumul economic al Romaniei din anii 30 se datoreaza in mare parte lor.
Astazi , abea scapati de jugul rusesc avem o a doua sansa.
Intrarea unei uriase companii americane pe piata romaneasca vad ca nu mai preocupa pe nimeni (in afara de Gazprom care stie foarte bine ce inseamna asa ceva).
Toata lumea dezbate alte subiecte -pritocite si raspritocite , fara miza mare.Ponta la guvernare este trecator, situatia dreptei este o nebuloasa care se va limpezi probabil peste 3 -4 ani, privatizari ratate or sa mai fie insa sansa ca Romania sa iasa de sub amenintarea Gazprom s ar putea sa nu se mai iveasca prea curind.
ApreciazăApreciază
57.
Nea | 16 octombrie 2013 la 20:54
Tucu 56, Lasă că îi preocupă pe băieţii din Vaslui, polul civismului român.
ApreciazăApreciază
58.
noradamian | 17 octombrie 2013 la 01:01
Bună dimineaţa, prieteni! Iar am fost vagaboandă până la ore mici 🙂
Theo, acolo, e în mod sigur si „vocea Rusiei”
Tucu, Neax, asa e, dar cine să stabilească priorităţile astea? Că-n afară de comentarii sarcastice pe FB, eu n-am văzut nici o iniţiativă din zona politică si oengistă de dreapta!
Să acuzi populaţia că habar n-are de interesele si manevrele pentru supremaţia geoenergetică si geopolitica a lumii nu cred că ajută
Am pledat pe la începutul lui septembrie pentru disocierea subiectului RM de cel al gazelor de şist, total deosebite sub toate aspectele, nici nu era dificil de făcut distincţia asta de niste specialisti cu argumente tehnice accesibile în emisiuni TV, dar pe prea puţini îi interesează fondul problemei si de fapt, tot ce se poate face în mod util si raţional. Şi să vă spun de ce: pentrucă dreapta susţine RMGC si exploatarea gazelor de şist la pachet centrându-se pe băşcălirea manifestanţilor si pe acuze ( fondate, de altfel) la adresa manipulatorilor politici infiltraţi, în timp ce stânga protestează tot într-o veselie,cu infiltraţi ori fără, pentru blocarea ambelor.
https://noradamian.wordpress.com/2013/09/09/doua-ntr-unul/
ApreciazăApreciază
59.
noradamian | 17 octombrie 2013 la 01:06
Somn usor!
🙂
ApreciazăApreciază
60.
tucu2 | 17 octombrie 2013 la 09:46
Nora
neata.
Pai uite ca altii stabilesc prioritatile noastre profitind de calitatile noastre-in primul rind de calitatea mass media in special.
Ceea ce se intimpla astazi la noi (si nu numai) este ilustrarea perfecta a idiotului util.
Deci partea vocal si cert anti sistem rusesc este incurajata sa dea din gura , sa circoteasca , sa ridice in fata natiunii toate problemele stringente.
Partea proasta este ca in valmaseala informatiilor care se dezbat , cele cu adevarat importante se dilueaza iar bizonul care casca gura la TV nu mai poate face distinctie intre informatia de can can si informatia vitala..Rezultatul este cu strigaturi si proteste impotriva orice nu convine gastii rosii chiar daca trebue sacrificat capul lui Ponta sau al mai stiu eu cui.
Ca sa ti dai seama cit de inteligenta este media :
-se maplifica pina la apocalipsa manifestatia de la Pungesti.
-se creeaza ideea ca comunitatea locala poate impiedica statul sa si desfasoare activitatile.Daca ideea nu ar fi dramatica ar trebui sa ridem in hohote.
-in acst timp ziaristii destepti ca si politicienii si mai destepti profita de ocazie ca sa i traga scatoalce lui Ponta fara sa se gindeasca ca Ponta a facut acelasi lucru pe vremea lui MRU si acum plateste.La fel vor plati si dragii nostri politicieni de dreapta cind ajunsi la putere vor trebui sa promoveze gazele de sist sau orice alta solutie care sa scoata Romania de sub umbrela ruseasca.
Rezultarul este o ceata totala in care ghiolbanul intelege ce vrea si actioneaza cum il taie capul pe principiul ca pot sa se duca dracului 20 de milioane de oameni daca mie nu mi convine ceva.
Nu am auzit pina acum nici un ziarist care sa arate ca rezervele de hidrocarburi sunt mina de aur pentru orice tara , ca sunt tari -Dubai de exenplu sau Emiratele Arabe care in 50 de ani au trecut de la cort si camila la vila si mercedes datorita petrolului.Si acolo petrolul este exploatat de companii straine.
Cit despre facebook este incredibil ce preocupari are intelighentia noastra activa.Te cerucesti si in acelasi timp iti vine sa plingi.
ApreciazăApreciază
61.
noradamian | 17 octombrie 2013 la 10:53
Ziua bună! 🙂 Da, Tucu, ceaţă totală si sălbăticire civică galopantă! Deja fac alergie la băscălia provocatoare şi lipsită de noimă a „intelighentiei active”care ţine loc de atitudine şi acţiune responsabilă. Care-i acuză pe localnicii din Pungesti, de pildă, fără să-ncerce o clipă să se pună-n locul lor.
…”puneți-vă în situația sătenilor de acolo. Cine sunt autoritățile în care ar trebui să aibă încredere că le vor proteja interesele primejduite eventual de exploatarea aia? Păi… sunt chiar oamenii care FIX în chestiuna gazelor de șist au făcut o dizgrațioasă întoarcere cu 180 de grade, în interval de un an! Sunt fix aceeași oameni care le-au băgat în cap poveștile care acum îi îngrozesc! Cum să a încredere în deputatul Solomon, care acum un an jumătate perora împotriva guvernului (MRU), trădătorilor, companiilor americane șamd, iar acum povestește cuminte despre siguranța tehnologică a fracturării hidraulice? Cum să te bazezi pe onestitatea primarului care organiza protestele din 2012 iar acum e proprietarul terenului pe care urmează să fie făcută exploatarea? Cum ar putea avea cineva încredere în astfel de oameni?”
ApreciazăApreciază
62.
noradamian | 17 octombrie 2013 la 11:03
Deputatul psd solomon, perorând despre gazele de şist! Observaţi schimbarea de ton de pe la jumătatea discursului care indică fractura (morală) gravă a reprezentantului pesedist.
ApreciazăApreciază
63.
Ovidiu | 17 octombrie 2013 la 11:33
Bună dimineața,
Încă una despre micul Alzheimer :
http://funeriu.blogspot.co.uk/2013/10/despre-pact-dovada-ca-incalcarea.html?m=1
ApreciazăApreciază
64.
tucu2 | 17 octombrie 2013 la 11:40
Da Nora,
Reperele au disparut.
A ramas popa din sat care le a comunicat ca Cel de Sus nu este de acord cu gazele de sist.
Nu este de ris.Lipsa de incredere a populatiei a cuprins o arie atit de mare incit miine pioimine ne mutam in comuna primitiva unde totul se baza pe experienta personala.., Poate ne modernizam un pic si ajungem in evul mediu unde exista si ajutorul Divin.
Asta e .Asta i rezultatul tlmes balmesului informational care ne bombardeaza de zeci de ani.
ApreciazăApreciază
65.
theo | 17 octombrie 2013 la 11:41
bunä,
tare mi-as dori, ca cineva sä trimitä la ambasada americanä si germanä, aceastä declaratzie a lui solomon, fäcutä in
numele si sediul USL. sä vadä cat de ordinar este Ponta,
el joacä omul bun si pune acesti nätäräi primitivi si ONG-urile
sä atzatze lumea
un joc periculos, dar trebuie mäcar fäcut cunoscut.
ApreciazăApreciază
66.
noradamian | 17 octombrie 2013 la 11:44
Bună, Ovidiu, bine prins micul alzheimer! 🙂 Nu-i de mirare dacă te gândesti „ce mistere” stau la baza ascensiunii lui. Despre asta e vorba si-n postarea următoare.
ApreciazăApreciază
67.
theo | 17 octombrie 2013 la 11:44
uluitor ce declaratzii paranoia, tipic Ponta.
ApreciazăApreciază
68.
noradamian | 17 octombrie 2013 la 11:45
Theo, servus! Fii sigură că americanii stiu, nimic nu le scapă 🙂
ApreciazăApreciază
69.
theo | 17 octombrie 2013 la 11:45
dacä imi trimite cineva clipul asta cu dementul Solomon,
eu ii pun aripi, unde trebuie.
ApreciazăApreciază
70.
theo | 17 octombrie 2013 la 11:47
eu sä fiu in locul lor, nu ar trebuii sä stea de vorbä
in america, ponta nici cu portarul.
ApreciazăApreciază
71.
noradamian | 17 octombrie 2013 la 11:58
Tucu2, necazul e că la starea asta de totală neîncredere participă şi oponenţii, mai ales cei extremisti care atacă cu aceleasi arme (boante) şi useleul, si diversionistii, si populaţia speriată şi prostită. Asta da, atitudine civică şi minte politică! O fi asa greu să deduci cu ce rezultate catastrofale se va lăsa denigrarea unor segmente întregi de populaţie căreia îi lipsesc informaţiile corecte? Cum de gurii intelighentiei politice luminate n-au învăţat nimic din greseli? Nu-şi dau seama, măcar acum,că-n loc să acţioneze pentru iesirea din marasm, mai curând îl provoacă?
ApreciazăApreciază
72.
noradamian | 17 octombrie 2013 la 11:58
postare nouă
ApreciazăApreciază
73.
tucu2 | 17 octombrie 2013 la 12:10
Din nefericire problema nu se rezolva daca cineva explica oamenilor care este situatia.
Problema nu se poate rezolva asa pentru ca nu mai exista in structurile publice oameni in care sa poti sa ai incredere.
Gata , increderea a fost jucata la ruleta interesului imediat si pierduta cu brio.
Cine sa explice? Cine poate sa se bata cu media ? Daca iese astazi cel mai mare specialist in exploatarea gazelor si explica situatia , media va informa imediat ca respectivul este omul lui Soros, si a batut pisica , a abandonat 3 copii , este platit de Obama etc etc.
S a terminat cu explicatul.
Poate biserica sa mai aiba audineta in rural .Poate.In rest fiecare cu perceptia lui.
ApreciazăApreciază
74.
noradamian | 17 octombrie 2013 la 13:29
Tucu 2, de acord cu tine, e târziu deja pentru recucerirea încrederii electoratului,ceva de importanţă crucială. Ocupaţi prea mult cu văicăreli, băscălie si-njurături, cei de la care asteptam raţiune şi acţiune numa’ grija asta n-au avut-o.
ApreciazăApreciază