Declin

1 iulie 2015 at 13:50 39 comentarii

Winston Churchill, Zurich, septembrie 1946
„Ridică-te Europa!”

Robert Schuman, Declarația de la 9 mai 1950

„Drumul spre Europa unită va trebui să pornească dela realizări concrete, care să creeze o solidaritate de fapt (…) “

Jean Monnet
„Noi nu coalizăm statele, ci unim oamenii“…

*

Acuzele, grămadă, la adresa grecilor sunt la ordinea zilei. Etichete și clișee. Garnisite cu delicatese edificatoare asupra puturoșeniei sau hoției grecului, selectate din bagajul atâtor concedii românești cu gyros, ouzo și zile de neuitat la malul Mediteranei. Un nimerit prilej pentru compatriotul nostru să-și demonstreze solidaritatea pentru lipsa de solidaritate așa cum a fost învățat în cei 25 de ani de îndușmănire națională pe orice motiv generator de sentimente declasante. Ceva indispensabil pentru starea de bine și respectul de sine probabil, un drog ca și bârfa, familiar pe aici, cultivat non-stop nu doar pentru consum propriu ci și pentru prieteni.(râde ciob de oală spartă).

„Grecia nu merită să fie salvată”, strigă din toți rărunchii unii de pe dreapta, mai tare chiar decât nemții și englezii! (și dacă Grecia nu mai vrea să fie salvată?) În ăst timp, alții de pe stânga, mai vehemenți chiar decât adepții lui Tsipras, ar vota OXI cu două mâini, dacă ar putea! Pentru ei, necazul grecilor fiind doar o oportunitate ca să-și exhibe anti-băsismul cronic justificat cu măsurile temporare pro-austeritate din 2010. ca nu cumva prozeliții lor într-ale josbăsismului să priceapă că nebunia asta s-a făcut cu risc politic asumat, exact la timp ca statul să nu intre pe o pantă ireversibilă.

Deși cauza cauzelor declinului Greciei e, categoric, corupția, cu tot lanțul ei de factori interni și externi, în comparație cu România vorbim de poziții și situații diferite. Un  mic efort de a judeca cu mintea proprie (pentru cei cu gândirea politizată și burdușită de clișee ceva aproape imposibil) ar permite să discearnă diferențele. În timp ce Grecia a ajuns atât de jos încât cele mai raționale voci spun că rămânerea în Uniune ori ieșirea sunt la fel de păguboase, România a fost oprită la timp din alunecare. Totuși, și dacă ar ieși, condițiile Greciei, diferite de ale României i-ar permite probabil, în timp, o redresare la un nivel suportabil pentru populație. Ceva imposibil pentru România.

Poate ar fi bine să ne întrebăm și cum suntem noi văzuți, de ce- și cine ar fi de partea noastră dac-am ajunge într-o situație asemănătoare. fiindcă asta nu e imposibil.

*
Elise Maillard, Ariane Molkho, 2002

„Mândră de civilizația și cultura sa, Europa parcă ar vrea parcă să se ferească de restul lumii. Și-ar datora originalitatea patrimoniului ei cultural comun: antichitatea greacă, Imperiul roman și crestinismul. Unitatea europeană se vrea modelul unei arisocrații culturale cu aspirații universale și ecumenice. Este Europa învățătorilor care predică lecția de istorie, mândri de Epoca Luminilor. Teritoriul comun al europenilor este cultura, scria Paul Valery. Europa, în dorința ei de unitate se dorește un loc de integrare, favorizând contientizarea unui destin comun““

Entry filed under: 7301634. Tags: , , , , , , , .

Grecia, starea de spirit Rinocerii au totdeauna dreptate. Și anti-rinocerii, la fel.

39 comentarii Add your own

  • 1. dorian65  |  1 iulie 2015 la 14:42

    Buna ziua!
    Despre greci se spune ce se spune dar nu se spune ca despre noi ca suntem tigani.
    Cine ar fi de partea noastra?Nimeni.
    O sa primim la epitete mai multe decat au primit greci.
    Despre greci nu s-a spus ca sunt prosti dar despre noi o sa se spuna mai mult ca sigur.

    Apreciază

  • 2. noradamian  |  1 iulie 2015 la 15:06

    Ziua bună!
    Dorian, la asta mă gândeam si eu! Iar de pe poziția noastră lipsită de simpatie- nu doar împrejurul granițelor- și vulnerabilă în interior, să nu te limitezi la critica politică ci să dai cu pietre în tot ce-nseamnă Grecia și poporul ei e păgubos și descalificant. Denotă nu doar lipsă de solidaritate cu niste oameni de care ne leagă multe și care ne fac concediile frumoase din când în când, ci si lipsă de caracter. Iar în ultimă instanță, înseamnă exact ce spui: prostie!

    Apreciază

  • 3. noradamian  |  1 iulie 2015 la 15:20

    Cu riscul, asumat, de a nu plăcea ce scriu nici unei tabere (oricum vorbim de entități politice autointitulate care n-au nici o reținere în a pendula oriunde le cere „interesul național”) 🙂

    New York Times, azi:

    http://www.nytimes.com/2015/07/01/opinion/what-would-thucydides-say-about-the-crisis-in-greece.html?_r=0

    Apreciază

  • 4. theo  |  1 iulie 2015 la 19:06

    ROMANII AU AVUT DE SUFERIT IN GENERAL DIN CAUZA
    TZIGANILOR:
    chiar dacä este greu la inceput, dacä esti serios si muncitor
    nu te criticä nimeni.romanii nu-s räu väzutzi.
    nu. grecii nu sunt prostii si nu generalizäm, dar inteligenta cu
    ,caracterul nu sunt intodeauna in concordantzä.
    depinde ca si in Ro. de regiune,educatzie de nivel intelectual
    si material.

    Apreciază

  • 5. noradamian  |  1 iulie 2015 la 22:00

    Salut! 🙂 Theo, da, oamenii-s diferiți. Manipularea și inducerea sentimentelor negative se face frecvent prin generalizare.Cât despre lipsa de solidarizare între state si relele relații care decurg de aici asta vine de la desolidarizarea oamenilor din societate, indusă mediatic, cel mai adesea pe motive ideologice. De aceea spun mereu că nu trebuie ca ideologiile&doctrinele să primeze asupra civismului.

    Apreciază

  • 6. theo  |  1 iulie 2015 la 23:02

    EU AM IN FAMILIE PE NORA MEA; V-AM SPUS, EA ESTE OK; DAR CU FAMILIA EI, CU TOATÄ DRAGOSTEA SI RÄBDAREA EVIT ORICE DISCUTZIE; ABSOLUT ORICE OBSERVATZIE DE DRAGUL FIULUI MEU;
    E drept ne intalnim doar la aniversäri, dar in 15 ani, am väzut si auzit multe dela ei.

    Apreciază

  • 7. noradamian  |  1 iulie 2015 la 23:25

    Theo, frumos: asta înseamnă că ești înțeleaptă.

    Apreciază

  • 8. noradamian  |  1 iulie 2015 la 23:27

    E noapte cu lună plină!
    somn usor, tuturor 🙂

    Apreciază

  • 9. racoltapetru6  |  2 iulie 2015 la 10:34

    Nu cunosc personal niciun grec, iar din filme îl știu mai mult pe Zorba. Dar cred că un catren e potrivit situației actuale:
    .
    S-a-ntâlnit mai ieri Alecu
    Cu vestitul Zorba Grecu,
    Primul vroia să lucreze,
    Grecul doar să se distreze.
    .
    Cam așa era și în film.

    Apreciază

  • 10. theo  |  2 iulie 2015 la 10:53

    BUNÄ ZIUA;
    asearä m-am enervat, realitatea este tot o hazna mizerabilä,
    l-a insultat si jignit pe fostul presedinte, Guse si-a dat arama pe fatzä,, sä schimbe directzia ,sä aibä cu Berlin si Rusia.
    pe acest securist asta il intereseazä.

    Apreciază

  • 11. noradamian  |  2 iulie 2015 la 11:43

    Ziua bună! 🙂

    Da, de-aia mă gândesc că nu-i în regulă cu referendumul din Grecia, lipsește întrebarea esențială: sunteți de acord cu demiterea lui Băsescu?

    Apreciază

  • 13. theo  |  2 iulie 2015 la 15:52

    sigur, Bäsescu este de vinä pt. criza Greceascä.
    intrebärile sunt o gargarä de cuvinte, greci nu pricep nimic:

    Apreciază

  • 14. noradamian  |  2 iulie 2015 la 16:38

    Theo, la 11 e o glumă 🙂 Cât despre greci, încerc să nu amestec planul civic cu cel politic deși-s legate. Nu caracterizez un popor pornind de la impresii particulare, ale mele sau ale altora de la analize jurnalistice sau politice și evit generalizarea unor păcate vechi sau a unor situații criticabile politic ca justificare pentru a acuza la grămadă oameni, mulți dintre ei cinstiți și necăjiți.

    Apreciază

  • 15. theo  |  2 iulie 2015 la 19:14

    am glumit, panä si acasä cand se intamplä ceva, spunem
    Bäsescu e de vinä, säracul chiar s-a sträduit:

    Apreciază

  • 16. ion adrian  |  4 iulie 2015 la 16:23

    Nu stiu multe despre grecii de azi nu stiu cat din ce sunt azi s-ar regasi in antichitatea lor, dar pentru aceasta antichitate si pentru ce a ramas in urma ei nu as vrea sa se clinteasca nici-o piatra din aceasta tara.

    Apreciază

  • 17. ion adrian  |  4 iulie 2015 la 16:24

    PS. Adica sunt dispus chiar si la o anume cotizatie pentru Acropole Socrate, Platon si Aristoteles

    Apreciază

  • 18. ion adrian  |  4 iulie 2015 la 16:25

    Si acum dna Nora asa cum mi-am permis sa-ti rostogolesc postari placute mie si pe la altii, tot asa aduc aici ceva de la contributors.ro care mi-a placut: http://www.contributors.ro/editorial/simona-halep-%C8%99i-specificul-na%C8%9Bional-abuzul-prin-sfaturi/

    Apreciază

  • 19. ion adrian  |  4 iulie 2015 la 16:26

    Si da, daca scriu azi de 4 iulie: LA MULTI ANI, AMERICA!

    Apreciază

  • 20. Dora  |  5 iulie 2015 la 15:25

    Salut,dragi gradinari! 😆
    Departe de mine gandul sa imbratisez idei populiste sau clisee anti grecesti vehiculate intens in ultima vreme,incerc sa-mi fac propria analiza si implicit o pozitie neinfluentata de curentele aflate in top.

    Grecia se afla indiscutabil la mare ananghie.Intrebarea este -cum s-a ajuns aici?E usor sa gasesti vinovati,de-o parte sau alta,mai greu e sa explici mecanismele politicii interne care s-au dovedit falimentare ,inclusiv creditul acordat unei puteri stangiste,amagitoare.
    Imi pot exprima compasiunea pentru starea natiunii elene,pentru asteptarile lor pentru o viata mai buna,dar resping in totalitate adeziunea unei majoritati pentru stangismul pagubos.Tsipras e un aventurier ,s-a inglodat in datorii si lipsit de responsabilitate refuza sa se achite de datorii.
    Grecia trebuie sa-si plateasca datoriile,trebuie sa ramana in UE si in zona euro.Altfel……..democratia se prabuseste ,popoarele europene au contribuit la ajutorul acordat tarilor membre,inclusiv ,Greciei.
    Nu vreau sa pun gaz pe foc,dar invinuirea grecilor de lene,coruptie,pungasie si trai pe nemuncite este in mare parte reala.Nu poti doar consuma fara sa dezvolti economia,vrei lux trebuie sa asuzi muncind,te imprumuti ,restituie imprumutul.

    Apreciază

  • 21. Dora  |  5 iulie 2015 la 15:29

    Draga,nora 😆 .

    am un comentariu poate nu la subiectul actual,totusi nu mi-a aparut.Greu ma hotaresc sa scriu….de aceea mi-as dori sa particip la dialogul vostru.

    Apreciază

  • 22. ion adrian  |  6 iulie 2015 la 09:58

    S-a votat cum s-a votat si era de asteptat si in acest sens dl Stanomir semnaleaza o recrudescenta extraordinara a populismului demagogic sau a demagogiei populiste cu un atac masiv la zona euro lucru care serveste nu stiu exact cui dar Rusiei da.
    Fata de aceasta temere justificata a dlui Stanomir( http://www.contributors.ro/reactie-rapida/5-iulie-2015grecia-si-vitalitatea-demagogiei/) am scris urmatoarele care contin ganduri si solutii vechi de ale mele care cred ca este momentul sa le pun pe piata fara retinere caci incep sa cred ca multi vor fi pregstiti adica in stare sa primeasca intelegand ce spun (acolo sunt inca in moderare)

    „De aceeea devine din ce in ce mai clar ca numai Calea a treia (aceea adevarata si rationala ) este o solutie din ce in ce mai urgenta caci hibele capitalismului (ele exista in fundamentul economic al acestuia) care azi este cel mai evoluat si evoluabil sistem economic-social, hibe care simtite intuitiv de oameni, au permis din nefericire grozavia unui despotism asiatic modern camuflat in marxism -leninism, iar azi permit toate aceste crize si ca o consecinta demagogia populista desantata pe care o vedem crescand neincetat.
    Despre Calea a treia am mai vorbit si exista precursori de marca printre care chiar si Vaticanul care a resimtit inegalitatea funciara a dogmei capitaliste in raport cu morala crestina dar nu a putut inca oferi o solutie stiintifica elaborata.
    Adica vreau sa precizez ca Vaticanula inteles de ceva vreme prin credinta si etica crestina(sunt texte catolice importante in acest sens), ceea ce eu sustin tot de niste zeci de ani si anume ca daca omenirea a cunoscut pana acum doar doua cai clare din punct de vedere doctrinar pentru dezvoltarea social-economica si anume :
    a)marxism-leninismul (este suficient sa spun marxismul) cu postulatul sau privindpropriectatea comuna asupra mjloacelor de productie care sunt compuse din mijloacele de munca (uneltele, infrastructura adica ansamblul mijloacelor materiale cu ajutorul cărora oamenii acţionează asupra obiectelor muncii, modificîndu-le potrivit scopului urmărit de ei.) si obiectele muncii, care sunt in principiu lucrul sau complexul de lucruri asupra cărora acţionează omul în cadrul procesului de producţie, direct sau cu ajutorul mijloacelor de muncă, pentru a le modifica potrivit nevoilor sale,.la primul nuvel al proceselor de productie obiectele muncii sunt resursele naturale sub diversele lor forme adica pămîntul, pădurile, minereurile, apele, materiile prime , la urmatoaele nivele fiind deja obiecte rezultate intr-un proces anteror de productie.. Din respectivul postulat decurg toate celelalte elemente doctrinare si ca o parazitare si intr-o mare masura aproape intreaga socializare nu numai a mijloacelor de productie ci si a fortelor de productie adica si a fortei de munca creand asrfel o forma vansata si adaptata la conditiile moderne nu a comunei primitive cum cred unii ci a despotismului asiatic;
    b) capitalismul cu postulatul sau fundamental privind proprietatea privata asupra mijloacelor de productie si cea strict individuala si inalienabila asupra fortei de munca din care deriva drepturile persoanei si individului, cale mult mai buna decat cea marxista caci desi nu inlatura definitiv exploatarea o resrange la maximum fiind astfel cel mai perfectionat pana azi mod de productie prin care a trecut omenirea de la comuna primitiva prin sclavagism si feudalism, comunsmul find incheierea caii care incepe cu comuna primitiva si continua cu despotismul asiatic in care despotul este ulterior inlocuit de Partidul unic totalitar
    Dar capitalismul nefiind perfect avand o eroare intrinseca a permis dezvoltarea utopiilor de natura marxist -totalitara,

    Raspunsul teoretic orect este cea de a treia cale de dezvoltare socio-economica in care postulatele fundamentale sunt cele capitaliste cu o modificare care tine de natura noetica a omului si pe care crestinismul o presimte si anume in locul proprietatii comune sau private asupra mijloacelor de productie se va institui principiul de operare adica care in practica se va afla in spatele celor ce se vad si anume proprietatea privata doar asupra mijloacelor de productie cu exceptia resurselor naturale care in calitatea lor de bun al umnanitatii sunt de jure in proprietate comuna administrarea de facto a acestei forme de proprietate insemnand tocmai constructie efectiva in teorie si practica a aceste Cai a treia.
    Astea le-am mai scris chiar si pe acest portal acum un an, dar nu sunt inca intelese caci nici macar nu le inteleg (altfel ar fi enuntat ei aceste postulate)desi de aproape o suta de ani incepand cu ideie legate de venitul de baza garantat ( Le Mouvement Français pour un Revenu de Base or Unconditional Basic Income-UBI ), de ideea alocatiei de somaj si a altora ca efect al realizarii unui drept si nu a unei clemente sau pomeni sociale, si nume mari in stiinta economica si in filosofie au clamat acestea fara insa sa stie ce trebuie pus in fundamentul teoretic al cerintelor lor.
    Avem exemple si mai vechi si anume: fiziocratii in secolul al 18-lea sau precursori si mai vechi trecand prin Thomas Morus , Johannes Ludovicus Vives, Thomas Jefferson, Antoine de Caritat, marquis de Condorcet se ajunge la Thomas Paine care la sfarsitul secolului 18 scrie negru pe alb care ar fi sursa unui venit cuvenit de drept : Payments were to go to every person, rich or poor, healthy or disabled. It is “a right, and not a charity, that I am pleading for.” He wanted the funds to come from a “ground-rent” paid by property owners. This is just and proper, he argued, because the earth is “the common property of the human race” and everyone deserves a share. Urmeaza un Henry George care dupa inca o suta de ani, in 1879 spune: “There is a fundamental and irreconcilable difference between property in things which are the product of labor and property in land.”
    Apoi urmeaza o pleiada de savanti mai ales economisti renumiti, oameni politici de prima marime, care fiind adepti ai UBI, din pacate nu reusesc sa ajunga la motivatia stiintifica bazata pe principiul proprietatii comune asupra resurselor naturale de care s-au apropiat cei doi precursori principali citati , ramanand doar la motivatii bazate pe etica sociala si pe dorinta de pace sociala.
    Mai trebuie sa adaug ca pe un precursor al Caii a treia pe Jean Bodin(1530-1596) citat de romanul Gh. D. Ranzescu intr-un eseu politic si filozofic intitulat “Primatul spiritualitatii in viata de stat”, publicat chiar in 1945, adica in anul in care comunistii l-au aruncat in inchisoare printr-un proces politic. Apud Gh Ranzescu , Jean Bodin a fost un precursor al sistemului democratic de drept scriind : “Constitutia este suveranul de drept” iar accentul in opera lui se pune pe democratia caracterizata prin libertate si egalitate. Adica, spun eu, ceea ce este propriu caii a treia mai sus prezentata.
    Este de remarcat ca si francezul Jacques Duboin (1878-1976) preocupandu-se de probleme de acest fel a scris in 1955 propozitia: ” L’homme possède le droit à la vie, car il le tient des lois de la nature. Il a donc droit à sa part dans les richesses du monde. Grâce à son travail, il pourrait se procurer cette part et ainsi gagner sa vie”(http://revenudebase.info/2014/08/08/jacques-duboin-abondance/#comment-80967

    Apreciază

  • 23. Dora  |  6 iulie 2015 la 12:12

    Hello,unde ati disparut cu totii?

    Apreciază

  • 24. Dora  |  6 iulie 2015 la 12:14

    Am un comentariu tinut in carantina,vad ca si azi e greva in gradina .
    Am vrut sa va bine dispun cu Stan si Bran

    Apreciază

  • 25. Dora  |  6 iulie 2015 la 12:16

    No,nici boii mei numai trag……

    Apreciază

  • 26. Dora  |  6 iulie 2015 la 12:17

    Apreciază

  • 27. noradamian  |  6 iulie 2015 la 21:50

    Seara bună, dragilor! 🙂
    A fost pe coclauri, câteva zile, fără teve, fără radio. Și parcă-mi pare rău că n-am mai rămas acolo, în vârf de deal, când văd ce învolburare e jos în lumea dezlănțuită 🙂

    Apreciază

  • 28. noradamian  |  6 iulie 2015 la 21:53

    Doraaaa, faine clipuri!
    mulțumesc! 🙂

    Apreciază

  • 29. noradamian  |  6 iulie 2015 la 21:58

    Ion Adrian, 16, 17, în ultimii ani guvernele lor de dreapta ca si de stânga s-au dovedit pe cât de corupte pe atâtmde incompetente.
    Dar fără Grecia, Europa ar trebui să-și schimbe numele 🙄

    Apreciază

  • 30. noradamian  |  6 iulie 2015 la 22:04

    21, foarte bun comentariul, mult peste discuțiile și postările pe care le-am văzut în treacăt pe niste bloguri si pe FB! (un fel de atacuri-visceral doctrinare)

    Apreciază

  • 31. dora  |  7 iulie 2015 la 15:16

    Sa-ti fie de bine,nora 😆
    M-as duce si eu cat mai sus undeva sa scap de canicula,arde rau.
    Casa mi-e intoarsa,am zugravit si mai avem de facut mici reparatii si inca in doua apartamente.
    La sfarsitul lunii imi vin printesele si draga-mi fiica.

    ps.De politichie acum n-am chef,am scris un comentariu ce vad ca a disparut cu totul.Acolo mi-am spus parerea ,in mare apropiata de a ta,cu mici deosebiri.Chiar nu e nici la spam?

    Apreciază

  • 32. noradamian  |  7 iulie 2015 la 19:54

    Seara bună! 🙂 Dora, bine că mi-ai spus, ți-am găsit comentariu la spam (20)
    și dacă tot se vorbește de „lenevia” grecilor (si asta place grozav) iată o statistică OECD:

    https://data.oecd.org/emp/hours-worked.htm

    Apreciază

  • 33. noradamian  |  7 iulie 2015 la 20:00

    Da, datoriile trebuie plătite, de-aia ne-a înfometat și ceausescu înainte de 89 pentru datorii pe care nu le făcusem noi!
    Spre comparație (oarecum!) imediat după al doilea război mondial, Germania a scăpat de despăgubiri jucând cu totul altfel:

    http://adevarul.ro/cultura/istorie/germania-1_5246bef3c7b855ff56d5d4f3/index.html

    Aspect despre care scrie și un economist francez:
    http://www.business24.ro/macroeconomie/zona-euro/economist-francez-nemtii-nu-si-au-platit-niciodata-datoriile-1559770

    Apreciază

  • 34. noradamian  |  7 iulie 2015 la 20:04

    31, ca asa e si la noi, Dora: lunga vară fierbinte 🙂

    Apreciază

  • 35. dora  |  8 iulie 2015 la 10:16

    nora,servus! 😆
    Nu ma prea pricep la mecanismele financiare ,la operatiuni bancare aducatoare de profit pentru unii ,sacrificii mai mult sau mai putin voite pentru altii.
    In decursul istoriei au fost multe situatii in care marile puteri au reusit sa iasa cu bine si sa cada „in picioare”.Englezii,americanii aveau investitii mari in economia si finantele Germaniei,au luat decizii pentru a-si recupera o parte ,de aceea au acceptat reduceri din cota imprumuturilor germane.Situatia difera de cea a Greciei de azi,e pace acum,nu suntem dupa razboi.Ei tot timpul s-au bucurat de ajutoare financiare.Iar nemtii au cunoscut o grea perioada de austeritate,desi nu pot fi culpabilizati pentru nenorocirile provocate de un dement ca Hitler.
    Ce sa mai spunem de Romania?Am platit rusilor de 3 ori despagubiri de razboi in natura:petrol,ceriale etc.Dar tezaurul ?pe ce motiv nu ne-a fost restituit?
    ps.Cand am spus ca nemtii au cunoscut austeritatea stiu prea bine de la rude apropiate care ne spuneau cat trebuie sa munceasca pentru greselile trecutului.

    Apreciază

  • 36. noradamian  |  8 iulie 2015 la 18:49

    Seara bună! 🙂 Dora, în Grecia ultimilor ani, ajutoarele financiare au fost gestionate hoțește de politicieni corupți, o parte, mai mică, pentru a mitui funcționărimea din administrație (din ce în ce mai numeroasă la fiecare nouă guvernare, cu salarii și pensii mari plus tot felul de sporuri pentru a-și asigura voturile) și cealaltă parte, grosul, pentru tranzacții oneroase și salvarea băncilor.

    Ciudat e si faptul că desi, asa cum spui, cei care ne-au devalizat economia după război au fost rusii sovietici, asta nu s-a întipărit în mentalul colectiv al românilor porniți acum ca rinocerii, pe greci -cu care n-au avut nici un diferend.

    În fine, după război spaniolii si grecii au fost cei dintâi care au ajutat, așa cum au putut, populația ajunsă muritoare de foame din Germania.

    Apreciază

  • 37. dora  |  9 iulie 2015 la 18:40

    Buna seara!
    nora :),intortochiate sunt drumurile istoriei.Regretabil ramane faptul neputintei sau lipsei de judecata ai guvernantilor de a invata ceva din greselile trecutului.

    Apreciază

  • 38. noradamian  |  10 iulie 2015 la 17:17

    Ziua bună! 🙂

    Dora, poate-n alte părți unii mai învață, la noi pare că nici nu vor nici nu pot.

    Apreciază

  • 39. noradamian  |  10 iulie 2015 la 17:17

    postare nouă

    Apreciază

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


noradamian

noradamian

Nora Damian, scriitor Sibiu, Romania

Vezi profil complet →

Arhive

Categorii

Protected by Copyscape Originality Checker

Blog Stats

  • 936.628 hits

Introdu adresa ta de email pentru a urmări acest blog și vei primi notificări despre noile articole pe email.

Alătură-te celorlalți 1.454 de abonați.
Follow Aventuri în grădina de hârtie on WordPress.com

Add to Google

all blogs

Urmărește-mă pe Twitter Follow @noradamian1

Statistici blog

  • 936.628 hits
Follow Aventuri în grădina de hârtie on WordPress.com

Fluxuri


%d blogeri au apreciat: