Conduita israeliană

26 martie 2016 at 13:57 35 comentarii

De la declararea sa ca stat independent (mai, 1948)  Israelul se confruntă necontenit cu atentatele din interior și cu atacurile vecinilor. Un stat cât Oltenia, cu o densitate uriașă a populației (aproape opt milioane de locuitori din care 20% sunt musulmani) în care fenomenul terorist e cotidian. O insulă înconjurată din toate părțile de o „mare” de popoare ostile care reușește nu doar să supraviețuiască ci să prospere, să exporte și să acorde ajutor altora. Secretul pare a fi conduita statului în consonanță cu a cetățenilor săi deosebit de loiali. Israelul are o politică aparte de a altor state, atât în interior față de musulmanii lor cât si în exterior, în raport cu toate forțele, multe aflate în conflict. Spre deosebire de noi, de pildă, a fost de partea Greciei în vară (desi grecii nu-s tocmai prietenoși de felul lor cu evreii), iar la noi au fost primii care au sărit cu ajutor medical performant în cazul Colectiv. Și-au manifestat solidaritatea cu Franța după Betaclan (pe toate bulevardele israeliene s-a arborat steagul Franței) și le-au oferit ajutor (know-how) în lupta anti-tero, desi francezii sunt pro-arabi. Cuvântul de ordine în Israel e respectarea deplină a drepturilor și libertăților, deopotrivă cu a obligațiilor cetățenești, asumate prin educație și implicare- în care pregătirea militară a tinerilor are un rol esențial, fără ca statul, autentic democratic, să fie militarizat.

De înțeles că pentru ei, incompetența&iresponsabilitatea demonstrată de securitatea și poliția belgiană în atentatele recente din Bruxelles sunt inacceptabile! În Israel stânga progresistă și dreapta, progresistă și ea, funcționează în perfect echilibru și alternanță: la fel si multiculturalismul. Și cu toate că predomină o societate teocratică, statul e laic. În luna martie petrecută în Israel cu 17 ani în urmă, într-o perioadă tulbure în care- de Purim, singura lor sărbătoare veselă- s-au petrecut două atentate oribile, am aflat cum stau lucrurile de regulă, acolo și ce-i particularizează ca stat și atitudini umane, în raport cu europenii; de pildă, informarea profesionistă, intensa implicare și empatie a societății în toate situațiile tragice de care au parte aproape cotidian. După fiecare atentat, viața se normalizează rapid: se reface în timp record ce s-a distrus, oamenii revin pe străzi, în piețe și localuri, în mijloacele de transport. Nu se discută la nesfârșit, inutil, de diferențele religioase, educative, de generare de cunoaștere, toate astea se pot vedea însă, prin felul cum trăiesc și ce fac. Nu se poartă panica! Fiecare atentat e urmat de  îmbunătățirea tehnicilor de prevenție.

Periplul meu israelian din 1997, în 26 de episoade, reeditare 2014, aici: https://noradamian.wordpress.com/?s=Martie+%C3%AEn+Israel. Despre atentatele de atunci, în episodul 20 („Luna roșie”) episoadele 8 și 9 („Furtună la Marea Moartă”)

 

Entry filed under: 7301634. Tags: , , , , , , .

Trapez Vacanță experimentală ACTUL 2 Scena 3

35 comentarii Add your own

  • 1. zapadalbastra  |  26 martie 2016 la 14:12

    Poate și pentru că au cele mai bune servicii secrete din lume. Și, poate că ar fi bine să -i luăm ca exemplu…

    Apreciat de 1 persoană

  • 2. noradamian  |  26 martie 2016 la 14:22

    Sigur, altfel n-ar rezista! Serviciile lor secrete însă, nu se implică în jocuri politice, au treabă cu împiedicarea atentatelor și protejarea cetățenilor și a drepturilor lor.

    Apreciat de 2 persoane

  • 3. vasilegogea  |  26 martie 2016 la 15:03

    …să nu omitem, totuși, că (re)sursele ”puterii” din… ”Oltenia” de lîngă Mediterana, nu se află în… Marea Moartă, ci, mai degrabă peste Atlantic!…

    Apreciază

  • 4. noradamian  |  26 martie 2016 la 15:16

    Da, evreii din Israel, cca opt milioane, plus cei din lumea largă , încă 15 milioane, ar face cât populația unui stat mediu din UE. Iar evreii de peste Atlantic au prosperat la rândul lor într-o țară democratică cu o conduită opusă Europei ocupate de teroriștii naziști. Resursele atâtea câte sunt însă, din Israel, sunt valorificate creativ, eficient și inteligent.

    Apreciat de 1 persoană

  • 5. noradamian  |  26 martie 2016 la 15:46

    Dacă pentru omenire au adus atâtea contribuții când nu aveau un stat al lor (de pildă, 167 laureați adică 22% din totalul laureaților cu Nobel sunt evrei, populaţia ebraică reprezentând doar 0,2% din totalul populaţiei lumii) putem să ne facem o idee despre energiile creatoare din Israelul de azi.

    Apreciază

  • 6. depemures  |  26 martie 2016 la 17:48

    Sarut mana Nora ,bun gasit prieteni..,
    cam asa sunt si gandurile mele pentru Israel. Apreciere si respect pentru curajul si tenacitatea admirabila de care se da dovada. Va aduc un articol de actualitate :

    Măsuri de securitate în aeroporturile din Israel: „Europa este cu 40 de ani în urma noastră

    http://www.b1.ro/stiri/externe/expert-israelian-in-materie-de-securitate-a-aeroporturilor-europa-e-cu-40-de-ani-in-urma-noastra-144604.html

    Apreciază

  • 7. noradamian  |  26 martie 2016 la 19:16

    Depemures, bine ai venit! As mai adăuga că drepturile și libertățile cetățenești nu sunt politizate ci acordate la exigențele unei justiții democratice deopotrivă cu interesele societății si statului.

    Am trecut și eu prin experiența controalelor de pe aeroportul Ben Gurion, mi s-au părut teribil de stresante dar am înțeles că fără asta nu se poate.

    Apreciază

  • 8. ion adrian  |  26 martie 2016 la 19:27

    Referitor la problema esentiala si anume de ce nu ne comportam cum trebuie adica EU la aceasta sfidare, postez aici un text scris de un arab integrat din Anglia mirat si el de acest aspect si incerc apoi sa-i dau explicaa care mi se pare mie cea mai posibila si in concluzia carora ma intalnesc cu niste avertismente date de tine in contextul nostru si fara legatura cu terorismul ci cu justitia:

    http://www.breitbart.com/london/2016/03/23/tears-teddy-bears-but-no-resolve-to-deal-with-islamist-threat-in-europe/

    Comentariul meu:

    Exista doua moduri de a judeca si condamna niste actiuni si anume dupa cum privesti vinovatia:

    a)Solutia liberala, democratica a omului liber nemasificat si anume:
    Vinovatia este individuala, este a persoanelor fizice indiferent cum sunt ele organizate si este si de grup, desigur daca grupul este organizat sau mai bine spus criteriul sau de agregare este tocmai efectuarea ilegalitatilor, crimelor de care dorim sa ne ferim, pe care dorim sa le prevenim numindu-se tocmai de aceea acel grup mai mare sau mai mic grup infractional si orice cercetare din prisma infractiunilor comise chiar daca pe langa organizarea lor infractionala are si un alt criteriu de agregare etnic, rasial, religios, sexual chiar si social cum ar fi saracia nu trebuie ignorat dar nu trebuie aociat scopului care este comiterea de infractiuni si nu militare pentru vreo libertate sau vreun drept. Rog cittorul sa inteleaga acest aspect si din acest exemplu voi f poate mai bine inteles , adica consider ca este gresit sa spui ca daca un numar de romi se asociaza in vederea comterii unor infractiuni caracterul lor de romi ii incrimineaza ceea ce ar fi rasism curat ci aracterul de planificare de infractiuni dar cei care cerceteaza sociologic problema trebuie sa aiba in vedere atunci cand au de afacere cu un grup infractional si orice alt criteriu de agregare care-i uneste pe toti. De exemplu pe teroristii musulmani poate ca nu religia ii face in mod obligatoriu sa fie teroristi pentruca nu tot musulmanii sunt teroristi, dar daca toti din grup indiferent de alte caracteristici, sunt adepti ai Profetului si ai jihadului atunci este clar ca nu se poate ignora in preventie acest caracter care devine esential pentru separarea grupului din multimea in vecinatatea si in cuprinsul careia se afla. Deci trebuie gasit si sanctionat grupul format din infractori la legle statului in care acesta se afla si criteriul de agregare fundamental este apartenenta tuturor indiferent de orice alta nota distinctiva la multimea jihadistilor. Asadar actiunea corecta si legala este cea in care vinovatii sunt depistati ca persoane care actioneaza individual sau in echipa si sanctionati ca atare fie dupa comiterea actiunii dar de preferat inainte si astfel putand impiedeca actiunea lor din fasa, adica putand cu dovezile necesare a fi gasiti in locurile unde se ascund alaturi de complici pasivi sau activi, care si ei terebuie sanctionati cand raspunderea complicitatii pasive este evidenta.
    O asemenea atitudine este si morala caci respecta individul care fiind liber este si responsabil si desigur ca da o raspundere mare serviciilor secrete dar nu numai.
    b) Vinovatia este difuza, de clasa, de rasa, de sistem economic in speta capitalismul cu colonialismul sau etc, etc adica ne ocupam de cauze storice masifcante, o luam de la sistemul colonial, de la razboie religiase etc si ajungem astfel si la vina noastra colectiva de crestini colonizatori , ne ocupam de circumsatantele atenuante(adica cum spune dl Sorin Ionita intram in mintea acestor criminali) care justifica ca dintr-o colectivitate anume sa apara teroristi fiind astfel dispusi ca sa ne culpabilizam prin ceea ce s-ar numi ura de sine si sa le dam peste masura circumstante atenuante care ajung in cele din urma sa primeze si vinovatia individuala si sanctionabila prin lege cat si prin preventie legala la sursa sa se disipeze.
    Atente: nu spun ca trebuie sa eliminam din analiza orice argument care sa lumineze mai bine situatuia dar nu sa inversam si rolurile caracteristica fundamentala a ipocriziei corectitudinii politice actuale.
    In consecnta dezvoltam un sistem de supraveghere al intregii populatii caci nu-i asa, acest teroristi pot fi oriunde intrucat suntem o tara libera si nu putem face deosebire intre cetateni sau rezidenti si deci trebuie toti observati, supraveghiati, amprentati cipuiti localizati oriunde si oricand exact ca in 1984 , procedeu standad al regimurilor totalitatare cu securitatile lor, macar acelea avand un motiv ideologc clar asumat si vinovatia colectiva este de clasa, de etnie, de rasa, de sex etc.
    Cu alte cuvinte se ajunge(cam ca in Ferma Animalelor) pornind de la o situatie reala sa se adopte metode totalitare fata de intreaga populatie.
    CE este foarte important ca aceste metode nu vor avea nici-un efect cat timp un simulacru de democratie se va pastra adica cat timp controll nu va deveni total si absolut si el va deveni caci lipsa rezultatelor de parcurs va fi pusa nu pe seama metdei ci pe insufcienta ei dezvoltare cum de fapt se si intampla. Adica nu vor fi efecte care sa reduca atentatele ba din contra decat daca intreaga populate va trai ca in comunsm caci stim cu totii ca doar acolo prin grija sistemului criminal si nelegitim o securitate criminala facea ca nici pasarea sa nu treaca nestiuta si liniste dorita si regretta si de Iliescu sa fie perfecta.
    Oare in Romannia lui Ceausescu se puteu intampla acte de terorism altele decat cele excutate de securitate asadar de regula ordonate desi erau si multe abuzuri?
    Oare nu se explica azi de catre toti ca ce s-a intamplat in Jugoslavia -a produs prin caderea regimului comunism in speta a aparatului de teroare care era securitatea comunista fara o contracarare corecta si anticipativa a efectelor perverse pe care acest lucru il va produce?
    Sublinez ca toate aceste masuri umaniste corecte politic bazate pe supraveghere si inteligence si pe culpabilzarea noastra si o asa zisa intelegere a motivatiilor teroristilor, nu au nici-o eficienta daca libetatea cetateanului nu este pe fond anulata total ca in comunism cu deosebirea ca pentru salvarea aparentelor doar lantul ramanand suficient de lung pentru ca “animalul” sa nu stie ca de fapt este priponit
    Si in comunism erau multi carora daca li se dadea nu simteau sau nu le pasa de lantz si acestia toti sunt cei care il regreta si nu l-ar fi rasturnat. Si in Occident sunt destui care orbiti de aparentul umanism al corectitufdnii politice nu inteleg ce li se intampla si aplauda scurtarea acestui lant pe care inca insa nu-l simt si cand il vor simti va fi poate , sa ne fereasca Dumnezeu, prea tarziu

    Atunci intrebarea esentiala este: cei care recomanda masurile astea corecte politic nu doresc reinstalarea totalitarismului sub acperirea apararii libertatii si democratiei? Este o intrebare grava si foarte importanta la care trebuie sa ne gandim fiecare si dupa capacitatea, libetatea si cinstea noastra sa incercam sa raspundem.

    Apreciat de 1 persoană

  • 9. theo  |  26 martie 2016 la 19:42

    bunä seara,
    ei träiesc zilnic cu frica de atentate, de aia cred cä au asa o securitate avansatä.

    Apreciază

  • 10. theo  |  26 martie 2016 la 20:53

    Si in Ro s-au omorit oameni. Oare de criminalul care l-a ucis pe procurorul Panait se mai stie ceva??

    Apreciază

  • 11. noradamian  |  26 martie 2016 la 22:02

    Ion Adrian, împărtășesc punctul tău de vedere. Ia întrebarea finală răspunsul pozitiv, proactiv, ar trebui să fie în concordanță cu relația de deplină încredere stat-cetățeni, de patriotism, de educație și de respectarea valorilor fundamentale în orice situație. Asta am văzut acolo. Aici, nu știu…

    Apreciază

  • 12. noradamian  |  26 martie 2016 la 22:06

    Theo, sigur că se tem, e omenește, dar s-au obișnuit să trăiască în pericol și își văd, normal si disciplinat de treburile cotidiene.

    Despre cazul Panait, văd că nu se mai spune nimic.

    Apreciază

  • 13. racoltapetru6  |  27 martie 2016 la 08:27

    Am toată admirația pentru evrei, tocmai de aceea am reprodus articolele http://racoltapetru6.wordpress.com/2015/01/29/de-ce-sunt-evreii-atat-de-puternici/ și http://racoltapetru6.wordpress.com/2013/12/23/de-ce-sunt-evreii-atat-de-destepti/
    Am avut și colegi de școală din această credință, cu care m-am înțeles foarte bine.

    Apreciază

  • 14. theo  |  27 martie 2016 la 08:39

    bunä dimineatza,
    mi se pare o aiurealä toatä ceremonia asa zisei „case regale”. fac circ cu ex- monarhia apoi vaitä romanii säraci, dar ei fac pe banii romanilor petreceri somptuoase. dragii mei, Austria, Germania, Frantza, au descendentzi din impäratzi si regi, acolo asemenea circ nu se face. ce este mai trist, politicienii se scaldä in aceeasi baltä. urit!

    Apreciază

  • 15. noradamian  |  27 martie 2016 la 08:40

    Ziua bună, prieteni!

    Sărbători binecuvântate celor care prăznuiesc azi Sfintele Paști!

    Apreciază

  • 16. noradamian  |  27 martie 2016 la 13:16

    Petru, da asta explică de ce un popor mic rezistă de când a apărut în lume în timp ce imperii de temut au pierit pentru totdeauna. Cu toate necazurile, David l-a înfrânt pe Goliath și-l va înfrânge mereu…

    Apreciază

  • 18. theo  |  27 martie 2016 la 18:17

    säracul om, nu este singurul deceptzionat. am auzit pe multzi care gäsesc o fanfaronadä. inaintasii nemtzi stiu demult jocul securitätzii cu Duda, stiu josniciile fäcute sä obtzinä averea. avere care nu au fäcut-o ei, la care nu aveau drepturi. le-au folosit, atat. la retrocedare s-a umflat cu ceva declaratzii, inscrisuri: „domenii de vanätoare” „pädurile domnesti” etc. multzi au fost räsplätitzi, foarte multzi. În Grecia, Italia, etc nu s-a retrocedat. totzi il jeluiesc pe Mihai, nu a fost asa corect, a rupt relatzia cu strämosii, cu o escrocherie, s-a dus la un unchi „putzin dus” care acum este mort, ca sä-l inobileze pe Duda. bätranul a spus „Ja”. de aia au devenit „de Romania”. acelasi lucru l-a fäcut cu ilici, au bätut palma, au stat în aceeasi lojä la spectacole, voiculescu l-a primit acasä; au fäcut jocuri. de nobletze a uitat cand a fost vorba de bani.

    Apreciat de 1 persoană

  • 19. noradamian  |  27 martie 2016 la 18:54

    Theo, după ce nu va mai fi „ex”, toate astea vor răbufni și se vor vărsa în capul mostenitoarei lacome și escroace și a farsorului duda. deja câțiva din comitetul de susținere sunt extrem de dezamăgiți, le e rușine că au susținut pe acesti șacali.

    Apreciază

  • 20. theo  |  27 martie 2016 la 19:00

    cu toate cä nu sunt regalistä, povestea cu nepotul Nicolae a fost o insäilealä securistä. nepotul cel mic al reginei Elisabeth este un dräcusor, face näzdrävänii cum fac totzi tinerii, dar nu-l alungä, nu-l dezmosteneste nimeni. päcat, Nicolae avea un aer curat, mäcar asa pärea. poate väd eu altfel, am copii, am nepotzi. oricum a fost o escrocherie.”curat murdar”

    Apreciază

  • 21. theo  |  27 martie 2016 la 19:13

    läcomia, disperarea, vine dela faptul cä toate „mimozele” erau puturosele, tot timpul le schimba dela un gimnaziu la altul, mai le treceau de rusine, cu pile. ele de fapt nu stiu nimic sä facä, se zbenguiau in Florentza unde aveau vila, sau la Londra si Paris, la baluri si sindrofii. douä au plecat in state. M. avea o colectzie de masini. nu le-a lipsit nimic, dar se väicäreau färä demnitate.

    Apreciază

  • 22. theo  |  27 martie 2016 la 21:13

    noapte bunä.

    Apreciază

  • 23. noradamian  |  27 martie 2016 la 21:24

    theo, despre una măritată în state care se ocupa de pariuri la luptele cu cocosi care s-au lăsat cu închisoare, s-a făcut ceva vâlvă prin presă. în rest, pun pariu că mulți fani monarhisti habar n-au de jongleriile abjecte ale casei regale pentru căpătuiala odraslelor…

    Apreciază

  • 24. noradamian  |  27 martie 2016 la 21:24

    Noapte bună! 🙂

    Apreciază

  • 25. ion adrian  |  28 martie 2016 la 18:09

    Am postat asta pe feisbuc la tine dar acolo trece repede in spate iar aici sta mai mult timp in atentie asa ca o dau si aici parandu-mi-se deosebit de interesanta:

    Extrase din:
    “The historical roots and contemporary threat…” de Dr. Peter Hammond (autorul deţine un doctorat în teologie)
    MODUS OPERANDI islam
    Islamul nu este o religie sau un cult. În forma sa, este un stil de viaţă complet.
    Islamul are componente religioase, juridice, politice, economice, sociale şi militare. Componenta religioasă serveşte pentru a le masca pe toate celelalte.
    Islamizarea demarează atunci când o ţară are suficient de mulţi musulmani încât aceştia încep să pretindă concesii de natură religioasă.
    Când societăţile deschise la diversitatea culturală, la corectitudinea politică şi la toleranţă consimt la cererile de natură religioasă ale comunităţii musulmane, celelalte componente se înfiltrează treptat.
    Iată cum funcţionează:
    Atâta timp cât populaţia musulmană rămâne în jurul valorii de 2% sau mai puţin, indiferent de ţară, aceasta va fi percepută de către alţi cetăţeni ca fiind o minoritate paşnică, şi nu ca o ameninţare. Acesta este cazul în prezent în:
    Australia: musulmani 2,25%
    Spania: musulmani 2,3%
    Statele Unite ale Americii: musulmani 2%
    Italia: musulmani 2,6%
    Între 2% şi 5%, conversia din cadrul celorlalte minorităţi etnice şi din grupurile marginalizate începe prin recrutarea de deţinuţi în închisori şi de tineret din zona marginalizată a bandelor de stradă. Acesta este cazul în:
    Germania: musulmani 5%
    Canada: musulmani 3%
    Danemarca: musulmani 4,1%
    Norvegia: musulmani 3%
    Marea Britanie: musulmani 4,6%
    Când ajung la 5%, musulmanii au deja o influenţă excesivă în raport cu procentul lor în populaţie. Ei vor începe să facă presiuni pentru introducerea de produse alimentare “Halal” (curate, conform standardelor islamice), asigurând angajarea musulmanilor în prepararea lor. Vor spori presiunea asupra lanţurilor de desfacere / comercializare a alimentelor, astfel încât acestea să introducă asemenea produse în vânzările lor, ameninţându-i cu represalii până la faliment dacă nu se conformează cererilor lor. Asta se întâmplă în:
    Olanda: musulmani 5,5%
    Suedia: musulmani 4,9%
    Elveţia: musulmani 5,7%
    Olanda: musulmani 5,5%
    Trinidad / Tobago: musulmani 7%
    Ajunşi în acest stadiu, musulmanii se vor înfiltra treptat în toate sferele de influenţă şi vor acţiona pentru ca Guvernele să le permită să se guverneze ei înşişi (în interiorul unor enclave de tip “ghetou”) în conformitate cu legislaţia sharia (legea islamică), scopul final al islamiştilor fiind instaurarea sharia în toate ţările din lume.
    Când numărul musulmanilor se apropie de 10% din populaţie, se amplifică nerespectarea legilor mergând până la provocări deschise, pledând pentru condiţii de viaţă conforme cu cultura şi credinţele lor. La Paris, vedem cu regularitate incendieri de automobile în enclavele musulmane. Orice acţiune percepută ca anti-musulmană are ca rezultat revolte şi ameninţări ale mulţimilor, ca în Amsterdam, unde s-au opus violent la benzile de desene animate cu Mohamed şi filmele despre Islam. Astfel de tensiuni apar zilnic, în special în enclavele musulmane din:
    China: musulmani 10%
    Franţa: musulmani 9,6%
    Guyana: musulmani 7%
    Israel: musulmani 16%
    Filipine: musulmani 10%
    Thailanda: musulmani 10%
    Când ajung la 20% din populaţie, ţările receptoare se confruntă cu focare de violenţă declanşate chiar pentru probleme minore, formarea miliţiilor jihadiste, crime, incendierea de biserici creştine şi de sinagogi evreieşti, ca în:
    India: musulmani 20%
    Kenya: musulmani 33%
    Rusia: musulmani 19%
    La 40%, naţiunile gazdă vor experimenta masacre sporadice, atacuri teroriste repetate şi de gherilă militare, incendieri de biserici creştine şi de sinagogi evreieşti fără răgaz, cum se întâmplă în prezent în:
    Ciad: musulmani 50%
    Etiopia: musulmani 50%
    De la 60%, naţiunile vor asista la persecuţia neîngrădită a cetăţenilor nemusulmani (necredincioşi) aparţinând tuturor religiilor (inclusiv musulmani care nu se conformează ideologiei fundamentaliste), purificarea etnică, utilizarea legii sharia ca o armă de represiune şi aplicarea “Jizya” (taxă asupra necredincioşilor), astfel ca în:
    Albania: musulmani 79,9%
    Bosnia: musulmani 60%
    Malaezia: musulmani 60,4%
    Qatar: musulmani 77,5%
    Dincolo de 80%, întimidarea este permanentă, opresiunea şi jihadul violente şi agresive, epurarea etnică este etatizată mergând până la genocid. Fundamentaliştii persecută sau elimină toţi necredincioşii (neconvertiţii) căci ţările pe care le ocupă trebuie să devină 100% musulmane, ca în:
    Bangladesh: musulmani 90,4%
    Egipt: musulmani 95%
    Indonezia: musulmani 88%
    Iran: musulmani 99%
    Irak: musulmani 97%
    Iordania: musulmani 94%
    Liban: 99% musulmani
    Maroc: musulmani 99%
    Pakistan: musulmani 96,3%
    Palestina: musulmani 98%
    Sudan: musulmani 97%
    Siria: musulmani 90%
    Turcia: musulmani 99,8%
    Când scopul final este atins şi populaţia a devenit 100% musulmană, s-ar putea presupune că asta va conduce la “Dar es Salaam”, Casa Islamică a Păcii. Toţi locuitorii sunt musulmani, madrasele sunt singurele şcoli, iar Coranul este singurul cuvânt admis, aşa ca în:
    Afganistan: musulmani 100%
    Arabia Saudită: musulmani 100%
    Somalia: musulmani 100%
    Yemen: musulmani 100%
    Din păcate, niciodată nu va fi pace, pentru că în aceste ţări, 100% musulmane, cei mai radicali vor exercita un control total, vor deţine puterea absolută şi îşi vor satisface setea insaţiabilă de sânge ucigându-i pe coreligionarii lor care sunt mai puţin radicali decât ei…..
    Este foarte important să înţelegem că, în unele ţări, cu populaţii musulmane mult sub 100%, cum ar fi Franţa, oamenii care trăiesc în aceste enclave (ghetouri) sunt 100% musulmani; această populaţie trăieşte în conformitate cu legislaţia Sharia. Poliţia naţională franceză nu intră în interiorul acestor enclave. Acolo nu există nici jurisdicţie de stat, nici şcoli, nici facilităţi religioase nemusulmane. Copiii frecventează madrasa (şcoli religioase islamice), învaţă doar Coranul. Simplul fapt de a avea contacte cu necredincioşii este pasibil de pedeapsa cu moartea. În consecinţă, în unele locuri din aceste ţări, Imamii musulmani şi extremiştii exercită mai multă putere decât autorităţile alese ale statului şi forţele de poliţie…
    Astăzi, cei peste 2 miliarde de musulmani constituie 28% din populaţia lumii. În acelaşi timp, rata natalităţii la musulmani depăşeşte cu mult rata natalităţii la creştini, hinduşi, budişti, evrei şi alţi credincioşi sau necredincioşi. În acest fel, musulmanii vor depăşi 50% din populaţia lumii până la sfârşitul secolului.

    PS Toti corecteii de pe acolo au tras-o pe dreapta si o fac pe mortii in papusoi, nici-o reactie, doar a mea de multumire Smarandei pentru postarea asta a ei dar si eu am observat-o cam tasziu.

    Apreciat de 1 persoană

  • 26. noradamian  |  28 martie 2016 la 18:25

    Foarte interesant! E riscant de vizitat țările islamizate, dar de trăit acolo… La fel și aproape de ghetourile din vest.

    Apreciază

  • 27. ion adrian  |  28 martie 2016 la 22:15

    Mi-au sters niste postari de pe firul excelent deschis pe contributors de dna Adela Toplean. Am impresia ca poti da de ea. Pe feisbucul ei vad ca nu am acces. Are un feisbuc cred ca parolat.
    Doream sa postez acestea :

    Dna Toplean, aceste doua comentarii ultimele facute la firul dvs au disparut dupa ce au intrat in moderare. Nu stiu ce s-a intamplat, dar cred ca este corect sa incerc sa vi le transmit pe orice cale pot. Ele sunt doua replici la doua postari, prima a userului: Si vis pacem, para bellum, caruia i-am replicat astfel: Cezar, intr-o anume situtie in care trebuia sa negocieze, a spus: eu nu discut cu cei care vor sa distruga Roma cat timp acestia sunt inarmati. si cealalta postare ca replica la cele spuse spre sfarsitul firului de catre userul Decebal la 16:43 caruia i-am raspuns: Exista ceva ce nu putem cerceta: TRANSCENDENTA. Avem doar doua contacte tangentiale intre ratiunea noastra duala si transcendenta, cel putin eu doar doua am gasit si filozofic asa este si de asteptat sa gasesti.

    Daca stii vre-o cale si ma poti ajuta te rog mult. Daca ea intra aici atunci le poate vedea si daca le afisezi aici. tu stii mai bine ce este posibil sa fac. Multumesc si iarta-mi indrazneala si deranjul.

    Apreciază

  • 28. noradamian  |  28 martie 2016 la 23:05

    Interesant comentariul tău, și potrivit cu contextul!
    Nu știu dacă AT intră aici, eu o citesc pe Contributors și pe FB și îmi place.

    Dacă am ocazia, o să-i transmit.

    Apreciază

  • 29. neax  |  29 martie 2016 la 08:26

    O doamnă din Israel (care, peste 80 de ani având, face muncă voluntară de 2 ori pe săptămână prin spitale) îmi spunea că în blocul ei este normal să aibă petreceri comune pe terasa blocului, se ajută când unul e plecat, etc.
    Această coeziune socială este, poate, secretul.
    Să ridice mâna cel care, dintre voi, nu are măcar un vecin apropiat cu care este pe picior de război. Vorbesc de vecinul stânga/dreapta sau de sus/jos, nu de cei mai departe.

    Apreciază

  • 30. ion adrian  |  29 martie 2016 la 11:11

    Multumesc
    dar: .
    1)Cum intri pe FB la ea ca eu nu stiu? La tine nu am probleme sa intru dar sunt FB unde nu au loc de comentarii pentru oricine intra si eu nu stiu sa ma loghez pe asemenea FB .Chiar am cnoscuti la care nu pot intra. 🙂

    2) Semnalez ceva ce am vazut pe contributors,indicat de un comentator in replica la articolu de fond al ultimul fir dedicat terorismului de pe aceast platforma :Europa nu moare cand vor cainii publicat in 28 martie a.c. de un tanar cercetator Bogdan Deleanu specializat în afaceri externe, securitate şi apărare, adica textul Anei Blandiana respectiv discursul cu care a primit in 24 martie ac titlul de Doctor Honoris Causa al Universității Babeș Bolyai din Cluj-Napoca pe care poate ca-l stii si care este anterior acestui articol din contributors care mie mi se pare ca de fapt incearca fara sa recunoasca o contrare a acestuia si nu ma mira deci ca contributorii care rostogolesc articole de pe 22 si poate si de pe alte platforme nu au preluat acest text remarcabil nu numai prin ce spune dar si prin cum spune aceste lucruri un scriitor de talia Anei Blandiana:
    Lincul indicat de user este la:

    Dă clic pentru a accesa Discursul-Anei-Blandiana-de-acceptare-a-DHC-UBB-Cluj.pdf

    si pentru corectitudie voi posta si un text protest fata de cel al Anei Blandiana care ilustreaza cata dreptate avem cand suntem ingroziti de cliseele, nu ale Anei ci ale celor imbacsiti de corectitudine politica pe care eu o botez corectitudine politrucista:
    http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/scrisoare-deschisa-catre-ana-blandiana-116239.html

    Cautand cu aceasta ocazie dupa cuvantul cheie Ana Blandiana am aflat ca :

    „Ana Blandiana a fost desemnată „Poetul European al Libertăţii”, sâmbătă seara,19 martie, în cadrul celei de-a patra ediţii a competiţiei cu acelaşi nume, care este organizată de oraşul Gdańsk, sub patronajul Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional din Polonia.”
    http://www.mediafax.ro/cultura-media/ana-blandiana-a-fost-desemnata-poetul-european-al-libertatii-15124235 din care citez:

    „La fiecare doi ani, Gdańsk, oraşul polonez al libertăţii, devine centrul poeziei europene, cu prilejul concursului şi premiului „Poetul European al Libertăţii”.
    Şapte ţări europene concurează pentru acest premiu. În 2016, ele au fost România, Portugalia, Danemarca, Ungaria, Rusia, Italia şi Macedonia”

    Apreciază

  • 31. theo  |  29 martie 2016 la 11:24

    bunä,
    cred cä si asta este secretul existentzei acestui stat, sotul
    meu are un prieten in varstä, dar care ii spunea cä s-a
    urcat in masinä si a dat fuga -unde a fost un atentat, asa fac
    totzi, indiferent de varstä, se ajutä unde pot-benevol.

    Apreciază

  • 32. noradamian  |  29 martie 2016 la 12:00

    Ziua bună! 🙂

    Neax, coeziunea socială este exact ce ne diferențiază de ei! În „Martie în Israel” revin mereu la aspectul ăsta, ca la un leit-motiv. educația într-ajutorării care începe de cum intră copiii în scoală. Și evreii care trăiesc în alte părți ale lumii se implică cum pot. Misteriosul evreu american (cap. „David”) e un impresionant exemplu. Real!

    Apreciază

  • 33. noradamian  |  29 martie 2016 la 12:02

    Theo, oriunde, în orice țară unde există solidaritate, societatea e stabilă și viața are o calitate superioară.

    Apreciază

  • 34. noradamian  |  29 martie 2016 la 12:05

    Ion Adrian, mă bucur că poezia românească are și acum, un ambasador de elită, recunoscut în țară și în lume, în Ana Blandiana.

    ps. pentru a intra în legătură cu AT pe FB, cere-i prietenia sau intră cu following (am văzut că are si opțiunea asta) Poți astfel să comentezi la postările și status-urile ei ( sunt scrise, cele mai multe, în engleză) sau să-i trimiți mesaje cu întrebări și opinii personale.

    Apreciază

  • 35. ion adrian  |  29 martie 2016 la 12:22

    Multumesc am reusit sa-i transmit ceva pe un mes al ei dar nu stiu daca ea vede . Oricum adresa mea de feis este:

    https://www.facebook.com/ion.adrian.927

    Apreciază

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


noradamian

noradamian

Nora Damian, scriitor Sibiu, Romania

Vezi profil complet →

Arhive

Categorii

Protected by Copyscape Originality Checker

Blog Stats

  • 936.232 hits

Introdu adresa ta de email pentru a urmări acest blog și vei primi notificări despre noile articole pe email.

Alătură-te celorlalți 1.456 de abonați.
Follow Aventuri în grădina de hârtie on WordPress.com

Add to Google

all blogs

Urmărește-mă pe Twitter Follow @noradamian1

Statistici blog

  • 936.232 hits
Follow Aventuri în grădina de hârtie on WordPress.com

Fluxuri


%d blogeri au apreciat: